Şimdi Ara

Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle :)) boşuna çırpınmışım aylarca (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
317
Cevap
0
Favori
33.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LPG düşmanı degilim fakat bende aracımın orjinalinin bozulmasını istemezdim...
    Benzinli araca binip dert yakıncagıma dizel arac alırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker


    quote:

    Orijinalden alıntı: sonersoy

    Atiker safefast sistemi taktırdım

    İstanbul muğla yolu


    70 liralık lpg 475 km yaptı aracım
    +180 190 i gördü araç sorunsuz

    Opel Corsa 2004


    :)


    şöyle kocaman bir ohhhh çektim valla

    coooookk yakmıs hocam naptın sen bak su baslıkta _By_BoSs_ 70 lırayla kac km yapmıs http://forum.donanimhaber.com/m_49029220/mpage_1/f_/key_//tm.htm#50427503

    sakın bunu gorunce arabanı tekmelme


    Hocam o arkadaş biraz fazla sallıyor sanki....
    75 Liraya 600km yol...İlginç Hemen bende alim o zaman bi getz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    LPG candır agalar. 50kere motora zarari olmaz, cekisten düşmez, önyargiyla yaklasmayin 1 kere deneyin dedik kimse inanmadi. Deneyenlerde meydanda iste.

    Kazasiz gunler dilerim

    LPG Benzin kadar performans vermez.


    nerden biliyosun arkadasim laboratuarda testini mi yaptin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    LPG candır agalar. 50kere motora zarari olmaz, cekisten düşmez, önyargiyla yaklasmayin 1 kere deneyin dedik kimse inanmadi. Deneyenlerde meydanda iste.

    Kazasiz gunler dilerim

    LPG Benzin kadar performans vermez.


    nerden biliyosun arkadasim laboratuarda testini mi yaptin?

    Seni tatmin eder beni etmez Olay bu...
  • Yakında elektrikli araçlar yaygınlaşınca böyle lpg, dizel, benzin derdi ve tartışması kalmayacak. Millet takacak aracını prize şarj edecek. Yolda şarjı biterse artık elektrik direğine kanca falan atıp şarj ederler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çekomastik

    quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    Merhaba arkadaşlar,
    Uzun süredir sadece sizin yazılarınızı okuyan bilgi paylaşımlarınızı takip edeyen biriydim. Bugün ilk defa aktivasyounu tamamlayıp yazmaya karar verdim. Otomobil konusunda burada paylaşımlarından faydalandığım tüm arkadaşlara -özellikle hemşehrim olan ve yaşça benden büyük olduğunu bildiğim Taner GÖDE abime- teşekkür ederim.
    Sadede gelecek olursam; bir otomobil tutkunu olarak 86 model 131, 98 model 1.4 şahin, 90 model Flash'tan sonra Haziran ayı itibarıyla 2007 model VW Golf Goal 1.6 (Hitler motor) bir araç sahibiyim. Aracımda lpg yok ve taktırmayı düşünmüyordum ta ki sizin yazılarınızı ve özellikle Taner Göde abimin ASX'e BRC uygulamasını takip edene kadar.Çünkü işim gereği bulunduğum şehir fazla km (aylık en fazla 600 km) yapacak bir yüzölçüme sahip değil ve senede şehirlerarası 2000 km uzun yol yapıyourum ve aracın orasının burasının delinmesi pek hoşuma gitmiyor. Ama uzun süredir benzinli araç kullanmadığım için yakıt ibresinin kırmızı çizgiyle olan aşkını unutmuşum onlar hala beraberler. Halihazırda başlık da açılmışken bazı paylaşımlarınıza ihtiyacım olacak.
    Lpg'ye tam karar verirsem muhtemelen Adana'da taktıracağım. Bulunduğum ilde sadece Atiker var sanırım BRC yeni geldi.
    Simit tank TUV'de sıkıntı açıyor mu?
    Lastik tamir kiti her lastiğe uygulanabiliyor mu? Menzili ve maliyeti nedir?
    Zaten 102 beygir olan (bana göre yetersiz) performansı ne kadar etkiler?
    Motor arıza gösterge lambası sorunu oluşuyor mu?
    Dolum kapağı illa ki tampona konmak zorunda mı?

    Teşekkürler...

    Aramıza hoşgeldin,
    Simit tank hiç bir şekilde tüv den sorun çıkarmaz, bende de aynısından var ancak şimdi taktıracak olsam bagajın dibine ince uzun silindirik şekilde (sanırım 40lt oluyor oda) olan tanklardan taktırırdım, stepnenin boşta kalması bazen can sıkıyor.
    Lastik tamir kitleri sizi en yakın tamirciye kadar götürür, uzun yolda yüksek hızlarda riskli olur kanaatindeyim çükü en fazla lastiği 22-24psi kadar şişirebiliyor. Ayrıyetten tüpü lastiğe sıkınca emin olmamakla beraber lastik tamir edilemeyebilir (lastikçi söylemişti) lastiğin tüm iç yüzeyine sıvanıyor, yapıştığı yerden çok zor çıkıyor demişlerdi.
    Performans konusunda sıkıntı yaşamazsın, önemli olan ekonomi yapmak zaten
    Arıza lambası muhtemelen ilkl zamanlarda yanacaktır, ilk montajdan sonra 2 yada 3 kere kalibreden sonra (ışık yakarsa) arıza lambasının yanmaması lazım, ama aracına göre değişebiliyor tabiki.
    Dolum kapağı ister tampona ister tamponun altına takılır (görünmeyecek şekilde)
    İyi forumlar



    Teşekkürler!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Değerli arkadaşım,

    Size yardım etmekten büyük mutluluk duyuyorum. Sözünü ifade ettiğiniz araçların tümüne sıralı LPG sistemi sorunsuzca uygulanmaktadır. Bilhassa BSE kodlu 1.6 MPI 102 HP 8V SOHC motorlu GOLF aracınıza LPG sorunsuzca uygulanmakta, benzine zam geldikçe LPG'ye uyumlu olan motorların değeri artmakta, diğerlerinin değeri yerinde saymakta, hatta düşmektedir.

    - Simit tank TÜV'de sıkıntı açmıyor.
    - Lastik tamir kiti hakkında bir bilgim yok, fakat PASSAT'a Antalya'da satılan ince yedek lastik almayı düşünmüşyüm (ASX'de orjinal var).
    - 102 HP olan motora Almanya'da VW Fabrikasında LANDIRENZO marka OEM tipi LPG kiti orjinal takılıyor, 97 HP'ye düşüyor fakat yetiyor.
    - Motor arıza gösterge lambası BRC ve LANDIRENZO marka LPG kitlerde yanmadığını tecrübe ile biliyorum.
    - Dolum kapağı tercihinize göre ama eksoz çıkış borusundan uzakta takılıyor, ben sadece SEAT'ta tamponu deldirdim.

    Şu anda dizel almak istemeyen veya dizelin fiyat farkını karşılamak istemeyenler LPG'ye uygun benzinli motoru haklı olarak tercih ediyorlar, LPG'ye uygun olmayan motora sahip araç alanlar iki tercihle karşı karşıya; benzin fiyatına katlanmak suretiyle aracı kullanmak veya aracı az kullanmak. Katlananlar için benzin fiyatı dert değil, az kullananlar da uygun LPG kitinin çıkmasını beklemekte veya benzin fiyatının ucuzlamasını ümit etmekte, ki bu sonuncusunun gerçekleşme ihtimali pek yok gibi.

    Yazıldığım KIA Sportage'dan GDI motoru nedeni ile vazgeçtim. MITSUBISHI ASX'i DOHC motorunun LPG'ye uygun olması neden ile aldım. 300 km'deyken LPG taktırdım, 520 km'de LPG'yi tekrar doldurdum, şu anda 920 km'deyim ve halen LPG tükenmedi, 45 litre simit tank 38 litre LPG aldı, araç LPG'de de tasarruflu. Kendim 1.4 TSI motorlu PASSAT aldım, arkadaşlarımın 3'ü 1.6 MPI motorlu PASSAT aldılar ve LPG taktılar, 2'si kârla sattı, diğeri 2 yılda 60.000 km yaparak LPG kitinin parasını çıkarmakla beraber araç bedelinin 1/3'ü kadar tasarruf etti.

    LPG sisteminizi şimdiden tebrik eder, tasarruflu günler geçirmenizi dilerim.

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: N_E_1_4_U

    Merhaba arkadaşlar,
    Uzun süredir sadece sizin yazılarınızı okuyan bilgi paylaşımlarınızı takip edeyen biriydim. Bugün ilk defa aktivasyounu tamamlayıp yazmaya karar verdim. Otomobil konusunda burada paylaşımlarından faydalandığım tüm arkadaşlara -özellikle hemşehrim olan ve yaşça benden büyük olduğunu bildiğim Taner GÖDE abime- teşekkür ederim.
    Sadede gelecek olursam; bir otomobil tutkunu olarak 86 model 131, 98 model 1.4 şahin, 90 model Flash'tan sonra Haziran ayı itibarıyla 2007 model VW Golf Goal 1.6 (Hitler motor) bir araç sahibiyim. Aracımda lpg yok ve taktırmayı düşünmüyordum ta ki sizin yazılarınızı ve özellikle Taner Göde abimin ASX'e BRC uygulamasını takip edene kadar.Çünkü işim gereği bulunduğum şehir fazla km (aylık en fazla 600 km) yapacak bir yüzölçüme sahip değil ve senede şehirlerarası 2000 km uzun yol yapıyourum ve aracın orasının burasının delinmesi pek hoşuma gitmiyor. Ama uzun süredir benzinli araç kullanmadığım için yakıt ibresinin kırmızı çizgiyle olan aşkını unutmuşum onlar hala beraberler. Halihazırda başlık da açılmışken bazı paylaşımlarınıza ihtiyacım olacak.
    Lpg'ye tam karar verirsem muhtemelen Adana'da taktıracağım. Bulunduğum ilde sadece Atiker var sanırım BRC yeni geldi.
    Simit tank TUV'de sıkıntı açıyor mu?
    Lastik tamir kiti her lastiğe uygulanabiliyor mu? Menzili ve maliyeti nedir?
    Zaten 102 beygir olan (bana göre yetersiz) performansı ne kadar etkiler?
    Motor arıza gösterge lambası sorunu oluşuyor mu?
    Dolum kapağı illa ki tampona konmak zorunda mı?

    Teşekkürler...




    Öncelikle teşekkür ederim Taner Abi. Lavato veya landirenzo düşünüyordum ama seçeneklerim arasına brc de iddialı bir şekilde girdi. Bir arkadaşım Octaviasına taktırdı çok memnun. Ben daha önce Tellidere Toprak otomotiv (Ahmet TOPRAK ve oğulları Polat otonun az ilerisinde) ile çalışmıştım işçilikleri fena değildi. Ama satış sonrası ilgiden pek memnun kalmadım. Polat Oto BRC maliyeti ne kadar çıkarmıştı paylaşırsan sevinirim? Bazen iç mekan basıklığına rağmen opel astra 1.3 cdti 90 bg mı alsaydım acaba dediğim oluyor zira şu an ki aracımla aynı fiyata esp donanımlısı da alınabilirdi tork farkı da cabası. VW'nin ESP donanımı konusundaki pazarlaması ilginç, 2007 highline da bile opsiyoneldi sanırım yanlış hatırlamıyorsam. Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N_E_1_4_U -- 4 Temmuz 2011; 1:38:41 >
  • Sıfır aldığım Toyota Auris aracıma 4000 KM' de iken BRC marka kit taktırdım. Yok böyle bir güzellik. Boşuna benzinle kendinizi kasmayın.
    Ayrıca araç alırken motorun lpg ile uyumlu olmasına dikkat ederseniz ileride ne olur ne olmaz lpg taktırmak zaten kaçınılmaz oluyor
  • Landi renzo ile brc nin arasindaki kalite farki nedir? Ben en kalitelisi landi renzo diye duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Landi renzo ile brc nin arasindaki kalite farki nedir? Ben en kalitelisi landi renzo diye duymuştum.

    2007 ve 2008'de LANDI RENZO taktırmıştım, bu defa 2011'de de BRC taktırdım. Montaj konusunda ikisinin de kusursuz olduğunu belirtmekle beraber akıl defterime eklediğim notlar aşağıdaki gibi:

    1. LANDI RENZO'nun yakıt tankı göstergesi tam çalışıyor, kaç LED yanıyorsa tankta o kadar LPG var demek, BRC ise tek LED'de 300 km'dir gidiyor.
    2. LANDI RENZO için SEAT Toledo'ya tam istediğim gibi takılan enjektör rayı FIAT Grande Punto'ya tam istemediğim gibi takıldı, bahaneleri "sığmadı".
    3. LANDI RENZO motor benzindeyken tık tık ses yapıyor, LPG'de çalışırken şıkır şıkır RÖLE sesi geliyordu, BRC'de hiç ama hiçbir ses duymuyorum.
    4. LANDI RENZO 3 ayrı SEAT Toledo'ya aynı kiti 3 ayrı şekilde taktı, BRC'de tek tip olayının biraz daha sağlandığını gözlemledim.
    5. OPEL INSIGNIA 1.6 TURBO 180 HP motora bildiğim kadarı ile sorunsuz uyan tek sıralı LPG sistemi LANDI RENZO'ya ait, takılan BRC geri söküldü.
    6. BRC ve LANDI RENZO SEAT, VW, FIAT ve MITSUBISHI'nin elektronik sistemine sorunsuz uydu, Cruise Control da çalıştı, arıza lambası yakmadı.
    7. SEAT'a takılan LANDI RENZO kışın LPG'ye çok, çok geç geçiyordu. 4,5 km'lik yolda 2,5 km sonra geçiyordu, FIAT'ta daha hızlı, BRC ise hemen geçiyor.
    8. Servis konusunda LANDI RENZO ve BRC dönüşüm servisleri müşteriyi hiçbir zaman bügün git, yarın gel tarzıyla başından savmadı, hep ilgilendi.
    9. BRC markası OEM olarak fabrika veya distribütör çıkışlı takıldığı gibi LANDI RENZO da OEM olarak VW ve SEAT araçlarına fabrikada takılmaktadır.
    0. 2000 ve 2001 model TOFAŞ Kartal LPG modeline Bursa'daki fabrikada takılan BRC marka LPG sistemi her yönü ile mükemmeldi, yedek lastik yeri de!

    Şu anda BRC kullanmaktayım, şunu ifade etmek isterim ki daha çok yeni olsa da LPG'ye geçiş rekor sayılabilecek kısa bir sürede olmaktadır. Soğuk motorda dahi otoparktan çıkana kadar LPG'ye geçtiğini görüyorum.

    Avrupa'da BRC ve LANDI RENZO'nun İtalya dışında diğer (bilinen) markalardan biraz daha yaygın olduğunu, PRINS'in Hollanda ve Almanya'da iyi bilindiğini belirtmek isterim. Türkiye'deki LPG markalarının sayısı ise tam bir BÜYÜK PAZAR oluşumunu yansıtmaktadır. Herhalde bu kadar çok marka aynı anda sadece tek 1 ülkede temsil edilmemektedir.
  • Ayrintili bilgiler icin sagol taner abi. Bende landi renzomdan cok memnunum simdilik. Dediginiz gibi rolantideyken minicik bir dizelimsi ses geliyor ama 1000devir oldugunda kayboluyor bu ses.

    Brc kitinizin cok cabuk lpg ye gecmesinin sebebi yaz mevsiminden olabilir. Kışın emin olun daha gec gecicek. Benim landi renzo bi aralar 1.5km de geciyordu lpg ye ancak bir ayar yaptirdim 100m yi gecmeden minik bir TIK sesiyle sorunsuzca lpg ye geciyor. Bazen lpg ye gectiginde titreme yapiyor ama sebebinin ustune gitmedim daha 20bin km oldu filtrelerini de degistirmedim. Simdilik cok memnunum. Yeni aracinizda hayirli olsun alinabilecek en mantikli arac abicim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Landi renzo ile brc nin arasindaki kalite farki nedir? Ben en kalitelisi landi renzo diye duymuştum.

    2007 ve 2008'de LANDI RENZO taktırmıştım, bu defa 2011'de de BRC taktırdım. Montaj konusunda ikisinin de kusursuz olduğunu belirtmekle beraber akıl defterime eklediğim notlar aşağıdaki gibi:

    1. LANDI RENZO'nun yakıt tankı göstergesi tam çalışıyor, kaç LED yanıyorsa tankta o kadar LPG var demek, BRC ise tek LED'de 300 km'dir gidiyor.
    2. LANDI RENZO için SEAT Toledo'ya tam istediğim gibi takılan enjektör rayı FIAT Grande Punto'ya tam istemediğim gibi takıldı, bahaneleri "sığmadı".
    3. LANDI RENZO motor benzindeyken tık tık ses yapıyor, LPG'de çalışırken şıkır şıkır RÖLE sesi geliyordu, BRC'de hiç ama hiçbir ses duymuyorum.
    4. LANDI RENZO 3 ayrı SEAT Toledo'ya aynı kiti 3 ayrı şekilde taktı, BRC'de tek tip olayının biraz daha sağlandığını gözlemledim.
    5. OPEL INSIGNIA 1.6 TURBO 180 HP motora bildiğim kadarı ile sorunsuz uyan tek sıralı LPG sistemi LANDI RENZO'ya ait, takılan BRC geri söküldü.
    6. BRC ve LANDI RENZO SEAT, VW, FIAT ve MITSUBISHI'nin elektronik sistemine sorunsuz uydu, Cruise Control da çalıştı, arıza lambası yakmadı.
    7. SEAT'a takılan LANDI RENZO kışın LPG'ye çok, çok geç geçiyordu. 4,5 km'lik yolda 2,5 km sonra geçiyordu, FIAT'ta daha hızlı, BRC ise hemen geçiyor.
    8. Servis konusunda LANDI RENZO ve BRC dönüşüm servisleri müşteriyi hiçbir zaman bügün git, yarın gel tarzıyla başından savmadı, hep ilgilendi.
    9. BRC markası OEM olarak fabrika veya distribütör çıkışlı takıldığı gibi LANDI RENZO da OEM olarak VW ve SEAT araçlarına fabrikada takılmaktadır.
    0. 2000 ve 2001 model TOFAŞ Kartal LPG modeline Bursa'daki fabrikada takılan BRC marka LPG sistemi her yönü ile mükemmeldi, yedek lastik yeri de!

    Şu anda BRC kullanmaktayım, şunu ifade etmek isterim ki daha çok yeni olsa da LPG'ye geçiş rekor sayılabilecek kısa bir sürede olmaktadır. Soğuk motorda dahi otoparktan çıkana kadar LPG'ye geçtiğini görüyorum.

    Avrupa'da BRC ve LANDI RENZO'nun İtalya dışında diğer (bilinen) markalardan biraz daha yaygın olduğunu, PRINS'in Hollanda ve Almanya'da iyi bilindiğini belirtmek isterim. Türkiye'deki LPG markalarının sayısı ise tam bir BÜYÜK PAZAR oluşumunu yansıtmaktadır. Herhalde bu kadar çok marka aynı anda sadece tek 1 ülkede temsil edilmemektedir.

    Taner abi ayrıntılı incelemen için çok teşekkürler BRC'nin hemen LPG'ye geçmesinin 2 nedeni var.
    1-)Adana çok sıcak olduğu için motor haliyle sıcak kalıyor.
    2-)BRC'de LPG'ye ayarlanmış motor soğutma sıvı sıcaklığı düşüktür.
    NOT:Damla'nın uyku saatidir benim yerime öp Taner abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Ayrintili bilgiler icin sagol taner abi. Bende landi renzomdan cok memnunum simdilik. Dediginiz gibi rolantideyken minicik bir dizelimsi ses geliyor ama 1000devir oldugunda kayboluyor bu ses.

    Brc kitinizin cok cabuk lpg ye gecmesinin sebebi yaz mevsiminden olabilir. Kışın emin olun daha gec gecicek. Benim landi renzo bi aralar 1.5km de geciyordu lpg ye ancak bir ayar yaptirdim 100m yi gecmeden minik bir TIK sesiyle sorunsuzca lpg ye geciyor. Bazen lpg ye gectiginde titreme yapiyor ama sebebinin ustune gitmedim daha 20bin km oldu filtrelerini de degistirmedim. Simdilik cok memnunum. Yeni aracinizda hayirli olsun alinabilecek en mantikli arac abicim

    Üstad,

    Komşum 55 plâkâlı bir OPEL INSIGNIA aldı, araçta bir tek sunroof yok, araç fazla siyah ve fazla parlak, Allah nazardan saklasın, az önce otoparktan çıktı, ben de 8. kattan aşağıya izliyorum, diyebilirim ki en az 10-15 değişik şekilde far, floresan, LED, Xenon, sis, halojen artık ne varsa ampul ve lamba yandı, gösterge panelinin ortasında da 66 ekran Schaub (Şahap) Lorenz renkli TV gibi bir monitör-ekran-navigasyon-yol bilgisayarı, 1.6 TURBO motor, bir de Kurttepe Caddesinde gaza basışı var, bittim arabaya, bittim...! Bir de LPG takacaksın, şöyle ince işçilikle, hassas tarafından, itina ve özenli parmaklarla. Ben de kabul ediyorum, "tadından yenmez..."

    180 HP, yabana atılacak sütçü beygiri veya kesimlik değil, safkan İngiliz!!! İki otomobil almak ayıp olmasaydı fazla durmazdım ama zaten elimdekine doğru dürüst binemiyorum, hem bugün PASSAT az daha yanıp gidiyordu bir de, Adana'da yeraltı otoparkının yanındaki depoda yangın çıktı, duman ve söndürme çalışmaları nedeni ile itfâiye de araçları çıkarmamıza izin vermedi, saatler sonra haber geldi de koşa koşa gidip aracımı oradan çıkardım.

    Allah kaza bela vermesin, çok beğendiğim ve sahibi olsam acaip ve tutku ile bağlanacağım bir otomobil olacağından eminim, gücü ve LPG'si ayrı bir hazine, güzelliği ve çizgileri büyüleyici ve muhteşem bir araç.

    Selam ve sevgiler,

    Taner Göde
  • Lpg gayet güzel ucuz bu devirde aman aman performans beklentisi olmayanlar için birebir aslında. Son 2 aracım Lpg'li gayet memnunum.
  • Teşekkür ederim değerli arkadaşım,

    SEAT Toledo ve FIAT Grande Punto'ya aynı LANDI RENZO takılmıştı, FIAT hissedilir ve görülür şekilde LPG'ye çok daha hızlı geçiyordu, hem yazın, hem kışın ama bilhassa kışın. Derecesini ne kadar düşürdüysem de kışın geç geçiyordu, araç şu anda Konya'da ve sahibi de DH Forumu okuyor, eminim buna bir çözüm bulmuştur. FIAT Grande Punto'daki montaj resimleri forumda var. Taktırmadan önceki düşüncem, ya da daha doğrusu beklentim, enjektörleri emme manifoldunun içine gizlemeleriydi, fakat eleman BOSCH matkap ve uzun tığ aldı eline, delginin ucuna gres veya gül kokulu vazelin sürdü, başladı plastik manifoldu delmeye, tabi ben "Ne yapıyorsun...?" sorusunu yöneltene kadar dört delik açılmıştı, yapabilecek birşey yoktu. DH Forumda konuları o zaman bu kadar yakından takip etmiyordum, belki de benim boş bulunmuşluğuma denk geldi. Manifoldu söküp enjektörleri gizleyen sistem de GFI Teleflex tarafından takılıyordu ve LPG Haber adlı sitede buna ait mükemmel örnekler bulunuyor, ben de orada gözlemlemiş ve beklentilerimi ona göre belirlemiştim. Yine de 3 yıldan ve 21.000 km'den fazla sorunsuzca kullandık LANDI RENZO marka sıralı LPG sistemini, sadece benim dahi kontrol kalemi ile sıkabileceğim bir kelepçeden az da olsa motor soğutma suyu damlamıştı, o da Adana'nın sıcağında normal sayılırdı.

    Damla yanımda, şimdi öpüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: =AlacaKaranlık=

    Taner abi ayrıntılı incelemen için çok teşekkürler BRC'nin hemen LPG'ye geçmesinin 2 nedeni var.
    1-) Adana çok sıcak olduğu için motor haliyle sıcak kalıyor.
    2-) BRC'de LPG'ye ayarlanmış motor soğutma sıvı sıcaklığı düşüktür.

    NOT:Damla'nın uyku saatidir benim yerime öp Taner abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Ayrintili bilgiler icin sagol taner abi. Bende landi renzomdan cok memnunum simdilik. Dediginiz gibi rolantideyken minicik bir dizelimsi ses geliyor ama 1000devir oldugunda kayboluyor bu ses.

    Brc kitinizin cok cabuk lpg ye gecmesinin sebebi yaz mevsiminden olabilir. Kışın emin olun daha gec gecicek. Benim landi renzo bi aralar 1.5km de geciyordu lpg ye ancak bir ayar yaptirdim 100m yi gecmeden minik bir TIK sesiyle sorunsuzca lpg ye geciyor. Bazen lpg ye gectiginde titreme yapiyor ama sebebinin ustune gitmedim daha 20bin km oldu filtrelerini de degistirmedim. Simdilik cok memnunum. Yeni aracinizda hayirli olsun alinabilecek en mantikli arac abicim


    Bugünlerde benim de kafamı kurcalamaya başladı bu lpg işi. Şimdiye kadar düşünmeme bile mani olan iki ana sebep vardı.

    1- Yıllık ortalama yaptığım mesafe 10 bin km civarında yani az olması. Dolayısıyla lpg'ye dönüşümün maaliyetinin uzun sürecek olması. (Arabam Volvo S60. Bu araçla Prins'in sorunsuz olduğunu söylediklerinden ve Prins'in diğer lpg firmalarına göre fiyatının daha fazla olmasını da hesaba katıyorum. Galiba 3000 tl civarında bir maaliyeti var.)

    2-Otopark sorunu yaşamak.

    Okuduklarımdan bu iki maddeyi sanki aşarım gibi gelirken yukarıdaki bir mesajda geçen "lpg'ye 1,5 km sonra geçer, geçiyor" yazısını okudum.

    Benim ev ve iş yeri yakın olduğundan ve yeni bebeklerimiz de olduğundan sık sık eve gelip gidiyorum. Yaptığım yolun da çoğu bu şekilde. Eğer lpg'ye belli bir mesafeden sonra geçiliyorsa benim işime neredeyse hiç yaramayacak gibi gözüküyor.

    Konu ile ilgili açıklama yapabilecek biri olursa sevinirim.
  • Taner hocam Bİ FUEL polo Türkiye'ye gelse kapış kapış gider vw kalitesi ve fabrika çıkışı LPG vallahi billahi işini bilmiyor bu doğuş otomotiv
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HiGHWAYMOUSE


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Ayrintili bilgiler icin sagol taner abi. Bende landi renzomdan cok memnunum simdilik. Dediginiz gibi rolantideyken minicik bir dizelimsi ses geliyor ama 1000devir oldugunda kayboluyor bu ses.

    Brc kitinizin cok cabuk lpg ye gecmesinin sebebi yaz mevsiminden olabilir. Kışın emin olun daha gec gecicek. Benim landi renzo bi aralar 1.5km de geciyordu lpg ye ancak bir ayar yaptirdim 100m yi gecmeden minik bir TIK sesiyle sorunsuzca lpg ye geciyor. Bazen lpg ye gectiginde titreme yapiyor ama sebebinin ustune gitmedim daha 20bin km oldu filtrelerini de degistirmedim. Simdilik cok memnunum. Yeni aracinizda hayirli olsun alinabilecek en mantikli arac abicim


    Bugünlerde benim de kafamı kurcalamaya başladı bu lpg işi. Şimdiye kadar düşünmeme bile mani olan iki ana sebep vardı.

    1- Yıllık ortalama yaptığım mesafe 10 bin km civarında yani az olması. Dolayısıyla lpg'ye dönüşümün maaliyetinin uzun sürecek olması. (Arabam Volvo S60. Bu araçla Prins'in sorunsuz olduğunu söylediklerinden ve Prins'in diğer lpg firmalarına göre fiyatının daha fazla olmasını da hesaba katıyorum. Galiba 3000 tl civarında bir maaliyeti var.)

    2-Otopark sorunu yaşamak.

    Okuduklarımdan bu iki maddeyi sanki aşarım gibi gelirken yukarıdaki bir mesajda geçen "lpg'ye 1,5 km sonra geçer, geçiyor" yazısını okudum.

    Benim ev ve iş yeri yakın olduğundan ve yeni bebeklerimiz de olduğundan sık sık eve gelip gidiyorum. Yaptığım yolun da çoğu bu şekilde. Eğer lpg'ye belli bir mesafeden sonra geçiliyorsa benim işime neredeyse hiç yaramayacak gibi gözüküyor.

    Konu ile ilgili açıklama yapabilecek biri olursa sevinirim.


    kısa mesafe ve yılda 10 bin km kurtarmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    Landi renzo ile brc nin arasindaki kalite farki nedir? Ben en kalitelisi landi renzo diye duymuştum.

    2007 ve 2008'de LANDI RENZO taktırmıştım, bu defa 2011'de de BRC taktırdım. Montaj konusunda ikisinin de kusursuz olduğunu belirtmekle beraber akıl defterime eklediğim notlar aşağıdaki gibi:

    1. LANDI RENZO'nun yakıt tankı göstergesi tam çalışıyor, kaç LED yanıyorsa tankta o kadar LPG var demek, BRC ise tek LED'de 300 km'dir gidiyor.
    2. LANDI RENZO için SEAT Toledo'ya tam istediğim gibi takılan enjektör rayı FIAT Grande Punto'ya tam istemediğim gibi takıldı, bahaneleri "sığmadı".
    3. LANDI RENZO motor benzindeyken tık tık ses yapıyor, LPG'de çalışırken şıkır şıkır RÖLE sesi geliyordu, BRC'de hiç ama hiçbir ses duymuyorum.
    4. LANDI RENZO 3 ayrı SEAT Toledo'ya aynı kiti 3 ayrı şekilde taktı, BRC'de tek tip olayının biraz daha sağlandığını gözlemledim.
    5. OPEL INSIGNIA 1.6 TURBO 180 HP motora bildiğim kadarı ile sorunsuz uyan tek sıralı LPG sistemi LANDI RENZO'ya ait, takılan BRC geri söküldü.
    6. BRC ve LANDI RENZO SEAT, VW, FIAT ve MITSUBISHI'nin elektronik sistemine sorunsuz uydu, Cruise Control da çalıştı, arıza lambası yakmadı.
    7. SEAT'a takılan LANDI RENZO kışın LPG'ye çok, çok geç geçiyordu. 4,5 km'lik yolda 2,5 km sonra geçiyordu, FIAT'ta daha hızlı, BRC ise hemen geçiyor.
    8. Servis konusunda LANDI RENZO ve BRC dönüşüm servisleri müşteriyi hiçbir zaman bügün git, yarın gel tarzıyla başından savmadı, hep ilgilendi.
    9. BRC markası OEM olarak fabrika veya distribütör çıkışlı takıldığı gibi LANDI RENZO da OEM olarak VW ve SEAT araçlarına fabrikada takılmaktadır.
    0. 2000 ve 2001 model TOFAŞ Kartal LPG modeline Bursa'daki fabrikada takılan BRC marka LPG sistemi her yönü ile mükemmeldi, yedek lastik yeri de!

    Şu anda BRC kullanmaktayım, şunu ifade etmek isterim ki daha çok yeni olsa da LPG'ye geçiş rekor sayılabilecek kısa bir sürede olmaktadır. Soğuk motorda dahi otoparktan çıkana kadar LPG'ye geçtiğini görüyorum.

    Avrupa'da BRC ve LANDI RENZO'nun İtalya dışında diğer (bilinen) markalardan biraz daha yaygın olduğunu, PRINS'in Hollanda ve Almanya'da iyi bilindiğini belirtmek isterim. Türkiye'deki LPG markalarının sayısı ise tam bir BÜYÜK PAZAR oluşumunu yansıtmaktadır. Herhalde bu kadar çok marka aynı anda sadece tek 1 ülkede temsil edilmemektedir.



    Lpg uygulaması sonrası Cruise controlun çalışmaması gibi bir ihtimal de mi var? Böyle bir sorun yaşayan arkadaş var mı ya da şahit olan?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi N_E_1_4_U -- 5 Temmuz 2011; 3:00:33 >
  • depoya oda parfumu de eklersen mis kokar hacı
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.