Şimdi Ara

Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle :)) boşuna çırpınmışım aylarca (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
317
Cevap
0
Favori
33.940
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar sabah arabayı biraz zorladım 1 vites ve 2 vites 4000 5000 devire çıkınca araba benzine geçiyor depoda gaz çok az ilk dolum 10 lt gaz koyduk 60 km yol oldu. Normalmi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    arkadaşlar sabah arabayı biraz zorladım 1 vites ve 2 vites 4000 5000 devire çıkınca araba benzine geçiyor depoda gaz çok az ilk dolum 10 lt gaz koyduk 60 km yol oldu. Normalmi


    Tanktaki gaz bitme noktasına yaklaştığı zaman araç çok zorlanırsa otomatik benzine geçer. Düşük devirlerde kullanırsanız bir süre daha idare ediyor o gaz. Benim aracımda da aynı LPG kiti var oradan biliyorum. Bu olay BRC de yoktu ama Atiker'de sistem böyle çalışıyor sanırım. En yakın zamanda gaz alıp bir de öyle zorlayın aracınızı.
  • ne konuymuş be 5 sayfa oldu
  • 2011 SEAT EXEO Full
    1.6 MPI 102 HP 6 Speed
    BRC MY11 Sıralı Sistem LPG

    Değerli dostlar,

    Montaj Adana'da POLAT Otogaz tarafından ADAPTÖR ("pipo") tertibatı kullanılarak yapıldı. Bu düzenlemede manifold delinmiyor, LPG de benzin enjektörünün konulduğu besleme deliğinin hemen yanından motora sevk ediliyor.

    Özellikle bu "pipo"nun resimlerini Yü-Çöz olarak çektim. Beğeninize sunarım.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca


     Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle  :)) boşuna çırpınmışım aylarca




  • Hele hele arabanın bagajı bagaj kısmından açılmıyorsa daha kolay.Biz bagaj teli koptu diyoruz direk sokuyorlar
  • gazı fulledim aracı zorladım benzine geçmedi gaz basıncı düşük olduğu için yapmış sabah
  • Adana'da ne yazık ki halen IKEA açılmadığından ve bu gidişle de 2,5 milyonluk bu kasabaya IKEA en az 10 yıl daha gelmeyeceğinden fonksiyonel ev mobilyası ve malzemeleri meraklısı kızkardeşim ve eniştem Ankara'da yeni açılan IKEA'ya gittiler,

    Araç RÖNO CLIO 1.25 BVR ve üzerinde 650 TL'ye takılmış DESTRO marka ve BRC'ye şüphe edici şekilde çok benzeyen sıralı bir LPG kiti mevcut. Toplam 1.100 km (500 Adana-Ankara, 100 Ankara gezme, 500 Ankara-Adana) ve eniştem tavsiyeme uyarak Ankara'da mümkün olduğu kadar çok LPG aldı, Gölbaşı'nda tankı doldurabildiği kadar doldurdu, abartmamak kaydı ile tabi. 1.100 km için toplam 190 TL LPG aldı, fakat yolda bastığını ve TEM'de yer yer 150 km/h'ya kadar çıktığını söyledi.

    Telefonda bana "Ankara'daki tüm araçlar LPG'li" demeyi de ihmal etmedi ki buna inanırım...




  • Taner abi.Montajı çok iyi yaptırmışsınız.Lpg'li araçlarda çokca yaşanan stop etme tekleme vs gibi sorunların bu araçta olacağını sanmam.en önemli iki konu benzin enjektörlerinin olabildiğince en yakınından gaz enjektörlerini montajlamak ve bunu yaptırırkende benzin enjektörleri ile aynı şekilde yaptırmak çok önemli.Dikkat edilirse benzin enjektörleride aynı düzende değildir asla değişik yönleri vardır.

    İkinci önemli konuda tabiki montajın yapılırken manifoldun delinmeden yapılması.Buda çok önemli bir konu.

    Ancak ülkemizde malesef bu derece iyi montaj yapan usta çok çok az.Bir iki arkadaşa yardımcı olmak için gittiğimde ustalar bu konularda çok bilmiş araç sahibi muamelesi çekiyorlar çünkü böyle montajı gerçekleştirmek zor iş daha yorucu buda ustaların işine gelmiyor.Hele hele bu işten anlamıyor veya aracın başında durmuyorsanız en sevilen müşteri oluyorsunuz...

    Ben sizin ustanızın işçiliğini beğendim gaz ayarlarıda zengin-fakir karışımı buda iyi yapılmışsa o araçta uzun yıllar sorun çıkmaz tabiki bakımlar önemli




  • Dun gece Eskisehirden Yalova-Cinarcik'a gittim 1 gun tatil yapalim denize girelim gecede eglenelim diye.

    Az once dondum evime. Iyikide gaz taktirmisim... Bunca zaman ben nasil cekmisim bu nalet olasi benzinin derdini..

    570 KM yol katetmisim tam olarak. LPG'yi giderkende Shell'den gelirkende Shell'den aldim. 2.30 TL'den.

    570 KMde aracim 115 TL'lik gaz tuketti. Yani KM'de 20.1 KURUS!...

    Klima giderken kapaliydi.
    Gelirken hic ama hic kapanmadi. Devamli 3. Kademede 15.5 derecede ufledi.

    Giderken genelde 110 km hizi gecmedim. Yalova otobaninda 130 KM den assagi dusmedim.

    Gelirken 120-130 KM hizlarda geldim, otobanda 150 KM hizin altina inmedim. Ara ara 170-180 KM hizlara ciktm kisa surede olsa. Otobanin uzunlugu bu arada yaklasik 65 KM kadar.

    Belirteyim aracimin net bos agirligi (TUV'de olculen) 1478 KG. Ayrica aracta 5 kisi ve bagaj doluydu.5 kisi toplam 350 KG. Aracin agirligi oldu 1828 KG. Bu agirlikta bir arac icin ve bu yuksek hizlar icin tuketim degeri takdire şayan..


    Ayni yolu benzinle gitsem en az 200 TL yakardi.
    Sonuc olarak, araci benzinli olup cok yakacak diye bu guzel havada gezemeyen LPG yi hayatta taktirmam diye kuruntu yapan insanlara bu yazdiklarim insallah kulallarina kupe olur.

    5 ay once hayatta taktirmam demistim bende. Ilk defa kendime verdigim sozu cignedim. Iyikide kendime yalan soylemisimde LPG taktirmisim.

    Ayy cok yakacak gitmeyelim.
    Ayy cok yakacak klima acma.
    Ayy cok yakacak yavas git.

    Bu dertler bende yok artik rahaaaat rahat geziyorum :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 17 Temmuz 2011; 22:45:43 >




  • Benimbir sorum var.
    aracımda ilk çalıştırırken benzinle çalışıyor 1000 devir gaz basınca gaza geçiyor.
    şayet depoda benzin hiç olmazsa çalışmama durumu var.
    mecburen 5-6 ayda 1 kez 10 liralık benzin koyuyorum.
    iptal ettirmeyi düşündüm ama lpg servisinden motorun sağlıklı olması için böyle olması daha iyi dedi.
    doğrumudur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adana'da ne yazık ki halen IKEA açılmadığından ve bu gidişle de 2,5 milyonluk bu kasabaya IKEA en az 10 yıl daha gelmeyeceğinden fonksiyonel ev mobilyası ve malzemeleri meraklısı kızkardeşim ve eniştem Ankara'da yeni açılan IKEA'ya gittiler,

    Araç RÖNO CLIO 1.25 BVR ve üzerinde 650 TL'ye takılmış DESTRO marka ve BRC'ye şüphe edici şekilde çok benzeyen sıralı bir LPG kiti mevcut. Toplam 1.100 km (500 Adana-Ankara, 100 Ankara gezme, 500 Ankara-Adana) ve eniştem tavsiyeme uyarak Ankara'da mümkün olduğu kadar çok LPG aldı, Gölbaşı'nda tankı doldurabildiği kadar doldurdu, abartmamak kaydı ile tabi. 1.100 km için toplam 190 TL LPG aldı, fakat yolda bastığını ve TEM'de yer yer 150 km/h'ya kadar çıktığını söyledi.

    Telefonda bana "Ankara'daki tüm araçlar LPG'li" demeyi de ihmal etmedi ki buna inanırım...


    Tabi 2TL'nin altında gaz satılırsa en manktıklı davranışlardan olacaktır. Ben AYDIN'da 2.04 ten aldım "dünya varmış" dedim kendi kendime. 2.34'ten satılan Mum'lu AYGAZ alacağıma %13 daha ucuz Milangaz alırım paşa paşa binerim. Zaten %40 tasarruf ediyorum benzine göre bununla birlikte yuvarlasak %50 tasarruf demek. Ankara'da olduğunu düşünürsek bu aracın %60 olur tasarruf neredeyse...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zagortagos

    Benimbir sorum var.
    aracımda ilk çalıştırırken benzinle çalışıyor 1000 devir gaz basınca gaza geçiyor.
    şayet depoda benzin hiç olmazsa çalışmama durumu var.
    mecburen 5-6 ayda 1 kez 10 liralık benzin koyuyorum.
    iptal ettirmeyi düşündüm ama lpg servisinden motorun sağlıklı olması için böyle olması daha iyi dedi.
    doğrumudur.


    Doğrudur.

    Daima EN AZ 1/4 depo benzin bulundurun. Ayrıca benzinden LPG'ye geçiş motor devri ile ilgili değil, motor soğutma suyu sıcaklığı ile ilgili, çünkü motor soğutma suyunun ısısı sayesinde evaporatördeki (buharlaştırıcı) sıvı LPG gaz halini alıp motora besleniyor. Depoda benzin olmazsa benzin pompasını yakabilirsin, ayrıca da sakın benzin pompasının elektrik besleme devresine RÖLE takıp devre dışı bırakmaya çalışma, bu defa aracın elektronik devresi kıllanıp genel arıza veriyor, işler tam keşmekeş oluyor. En iyisi 1/4 depo benzin bırakmak, benzin pompasının çalışmasını engellememek ve LPG ile elde edilen tasarrufun maliyeti olarak da az miktarda benzine katlanmayı bilmek. Benzini koy ve unut.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine


    .








    Ayy cok yakacak klima acma.
    Ayy cok yakacak yavas git.




    Bu noktada birşey soracağım .
    klima ve hız yakıtı etkilermiki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Dun gece Eskisehirden Yalova-Cinarcik'a gittim 1 gun tatil yapalim denize girelim gecede eglenelim diye. Az once dondum evime. Iyikide gaz taktirmisim... Bunca zaman ben nasil cekmisim bu nalet olasi benzinin derdini. 570 KM yol katetmisim tam olarak. LPG'yi giderkende Shell'den gelirkende Shell'den aldim. 2.30 TL'den. 570 KMde aracim 115 TL'lik gaz tuketti. Yani KM'de 20.1 KURUS!... Klima giderken kapaliydi. Gelirken hic ama hic kapanmadi. Devamli 3. Kademede 15.5 derecede ufledi. Giderken genelde 110 km hizi gecmedim. Yalova otobaninda 130 KM den assagi dusmedim. Gelirken 120-130 KM hizlarda geldim, otobanda 150 KM hizin altina inmedim. Ara ara 170-180 KM hizlara ciktm kisa surede olsa. Otobanin uzunlugu bu arada yaklasik 65 KM kadar. Belirteyim aracimin net bos agirligi (TUV'de olculen) 1478 KG. Ayrica aracta 5 kisi ve bagaj doluydu.5 kisi toplam 350 KG. Aracin agirligi oldu 1828 KG. Bu agirlikta bir arac icin ve bu yuksek hizlar icin tuketim degeri takdire şayan.. Ayni yolu benzinle gitsem en az 200 TL yakardi. Sonuc olarak, araci benzinli olup cok yakacak diye bu guzel havada gezemeyen LPG yi hayatta taktirmam diye kuruntu yapan insanlara bu yazdiklarim insallah kulallarina kupe olur. 5 ay once hayatta taktirmam demistim bende. Ilk defa kendime verdigim sozu cignedim. Iyikide kendime yalan soylemisimde LPG taktirmisim.

    Ayy cok yakacak gitmeyelim.
    Ayy cok yakacak klima acma.
    Ayy cok yakacak yavas git.

    Bu dertler bende yok artik rahaaaat rahat geziyorum :)


    7 haftada 2.000 km yaptık ASX'le.

    Dün 350 km'ye yakın, bugün de 300 km'ye yakın. Geziyoruz, nerede 2,05 TL'den LPG satan görsem dalıyorum hemen. PASSAT'ıma 45.000 TL'ye de müşteri çıkmadı. Daha ucuza satmaya bir türlü kıyamıyorum, o kadar temiz ve sorunsuz bir araç ki, ama emin ol kazalı olup yapılmasından dolayı değil, benzin illetinin 4,5 TL'ye yaklaşan fiyatı ve benim de bu araca ihtiyacımın olup olmadığımı sorgulamam nedeni ile satışa çıkardım, sonra karmaşık duygular içine girdim, bir daha araç almamak ve işe gidip gelirken kapımın önünden kalkan dolmuşa binmek gibi kararlar almak dahil.

    Türkiye'de herşey için bir alternatifin olacak, dünya rekoru pahalı benzin için dahi alternatifin ucuz LPG'ye geçmek gibi, ve bunu yapabiliyorsan ama yanaşmıyorsan demek ki kişiye özel düşünceler mevcut, ona da biz müdahale edemeyiz.

    2011 model bir PASSAT buldum, Adana'da hem de, motoru 1.6 MPI ve sigara içilmemiş, fakat 48.000 TL'den aşağıya inmedi, diyemedim de telefonda "sen bu aracı 42.000 TL'ye aldın, 1 yıl bindin, 12.000 km yaptın, şimdi de 6.000 TL kârla mı satıyorsun, vadeli hesap cüzdanı mı bu?" diyemedim işte, çünkü KIYMET ne zaman ortaya çıkar, birşey EKSİK olunca...

    LPG'li aracınıza güle güle ve bol bol binin, seyahat etmek ve gezmek Türkiyemin güzel insanlarının en temel hakkı ve vazgeçmemeleri gereken özgürlüğü.




  • Tabiki etkiler etkilemez olurmu. Klimasiz 90 km sabit hizda 6.5 yakan arac klima acik 120 KM hizda 8.1 yakiyor.

    Bu doganin kanunu. Klima zaten 100 KM de tuketimi 1 ile 1.5 litre arasinda artiriyor.

    Varsin artirsin 38 derecede klimasiz yolculuk zerre cekilmiyor.100 km de 10 TL fazla yaksin hic onemli degil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine

    Dun gece Eskisehirden Yalova-Cinarcik'a gittim 1 gun tatil yapalim denize girelim gecede eglenelim diye. Az once dondum evime. Iyikide gaz taktirmisim... Bunca zaman ben nasil cekmisim bu nalet olasi benzinin derdini. 570 KM yol katetmisim tam olarak. LPG'yi giderkende Shell'den gelirkende Shell'den aldim. 2.30 TL'den. 570 KMde aracim 115 TL'lik gaz tuketti. Yani KM'de 20.1 KURUS!... Klima giderken kapaliydi. Gelirken hic ama hic kapanmadi. Devamli 3. Kademede 15.5 derecede ufledi. Giderken genelde 110 km hizi gecmedim. Yalova otobaninda 130 KM den assagi dusmedim. Gelirken 120-130 KM hizlarda geldim, otobanda 150 KM hizin altina inmedim. Ara ara 170-180 KM hizlara ciktm kisa surede olsa. Otobanin uzunlugu bu arada yaklasik 65 KM kadar. Belirteyim aracimin net bos agirligi (TUV'de olculen) 1478 KG. Ayrica aracta 5 kisi ve bagaj doluydu.5 kisi toplam 350 KG. Aracin agirligi oldu 1828 KG. Bu agirlikta bir arac icin ve bu yuksek hizlar icin tuketim degeri takdire şayan.. Ayni yolu benzinle gitsem en az 200 TL yakardi. Sonuc olarak, araci benzinli olup cok yakacak diye bu guzel havada gezemeyen LPG yi hayatta taktirmam diye kuruntu yapan insanlara bu yazdiklarim insallah kulallarina kupe olur. 5 ay once hayatta taktirmam demistim bende. Ilk defa kendime verdigim sozu cignedim. Iyikide kendime yalan soylemisimde LPG taktirmisim.

    Ayy cok yakacak gitmeyelim.
    Ayy cok yakacak klima acma.
    Ayy cok yakacak yavas git.

    Bu dertler bende yok artik rahaaaat rahat geziyorum :)


    7 haftada 2.000 km yaptık ASX'le.

    Dün 350 km'ye yakın, bugün de 300 km'ye yakın. Geziyoruz, nerede 2,05 TL'den LPG satan görsem dalıyorum hemen. PASSAT'ıma 45.000 TL'ye de müşteri çıkmadı. Daha ucuza satmaya bir türlü kıyamıyorum, o kadar temiz ve sorunsuz bir araç ki, ama emin ol kazalı olup yapılmasından dolayı değil, benzin illetinin 4,5 TL'ye yaklaşan fiyatı ve benim de bu araca ihtiyacımın olup olmadığımı sorgulamam nedeni ile satışa çıkardım, sonra karmaşık duygular içine girdim, bir daha araç almamak ve işe gidip gelirken kapımın önünden kalkan dolmuşa binmek gibi kararlar almak dahil.

    Türkiye'de herşey için bir alternatifin olacak, dünya rekoru pahalı benzin için dahi alternatifin ucuz LPG'ye geçmek gibi, ve bunu yapabiliyorsan ama yanaşmıyorsan demek ki kişiye özel düşünceler mevcut, ona da biz müdahale edemeyiz.

    2011 model bir PASSAT buldum, Adana'da hem de, motoru 1.6 MPI ve sigara içilmemiş, fakat 48.000 TL'den aşağıya inmedi, diyemedim de telefonda "sen bu aracı 42.000 TL'ye aldın, 1 yıl bindin, 12.000 km yaptın, şimdi de 6.000 TL kârla mı satıyorsun, vadeli hesap cüzdanı mı bu?" diyemedim işte, çünkü KIYMET ne zaman ortaya çıkar, birşey EKSİK olunca...

    LPG'li aracınıza güle güle ve bol bol binin, seyahat etmek ve gezmek Türkiyemin güzel insanlarının en temel hakkı ve vazgeçmemeleri gereken özgürlüğü.

    Tesekkurler Taner Bey.
    Aracima 10 gun once taktirdim LPG 1.300 KM yol yapmisim.

    Sanirim abartmisim az yakma olayini arabanin tepesinde inmiyorum :)

    1.000 KM olunca bakima gel demisti usta (BRC) yarin bakimina gotureyim bi baktirayim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zugasi_berepe

    Taner abi.Montajı çok iyi yaptırmışsınız.Lpg'li araçlarda çokca yaşanan stop etme tekleme vs gibi sorunların bu araçta olacağını sanmam.en önemli iki konu benzin enjektörlerinin olabildiğince en yakınından gaz enjektörlerini montajlamak ve bunu yaptırırkende benzin enjektörleri ile aynı şekilde yaptırmak çok önemli.Dikkat edilirse benzin enjektörleride aynı düzende değildir asla değişik yönleri vardır.

    İkinci önemli konuda tabiki montajın yapılırken manifoldun delinmeden yapılması.Buda çok önemli bir konu.

    Ancak ülkemizde malesef bu derece iyi montaj yapan usta çok çok az.Bir iki arkadaşa yardımcı olmak için gittiğimde ustalar bu konularda çok bilmiş araç sahibi muamelesi çekiyorlar çünkü böyle montajı gerçekleştirmek zor iş daha yorucu buda ustaların işine gelmiyor.Hele hele bu işten anlamıyor veya aracın başında durmuyorsanız en sevilen müşteri oluyorsunuz...

    Ben sizin ustanızın işçiliğini beğendim gaz ayarlarıda zengin-fakir karışımı buda iyi yapılmışsa o araçta uzun yıllar sorun çıkmaz tabiki bakımlar önemli


    Merhaba sevgili zugasi_berepe,

    ASX'e de adaptör takmayı istiyorduk, hatta telefon ettiğimde adaptörün uygun ve mümkün olduğu bilgisini aldık ama adaptör her markaya ve her motora uymuyormuş. Mesela SEAT EXEO'daki 1.6 MPI'ye uyuyor ama aynı motora sahip VW PASSAT'taki 1.6 MPI'ye uymuyor. Gerçi manifoldun delinmesi çok da büyütülecek bir sorun değil, neticede bir amaç uğruna deliniyor, yani ortaya daha iyi bir sonuç çıkmasını sağlamak için. Yoksa motor soğutma suyunu taşıyan hortumlar da kesiliyor ve yarım litre kadar antifirizli su israf ediliyor ama bu sistemin bir şartı ve bu şartı yerine getirmeden dönüşüm elde edilemiyor.

    Her halükârda ASX'e de çok güzel bir montaj yapıldı, enjektörler ve diğer müştemilatlar motorun üzerindeki koruma kapağının altında, toz ve nemden uzak, işlerini gayet güzel yapıyorlar. LPG enjektörlerinden çıkan hortumlar manifolda biraz S çizerek gidiyor ama bunun bir zararını görmedim. FIAT Grande Punto'nun LPG enjektör besleme hortumları Daltonlar gibiydi birisi Averell kadar uzun, diğeri Joe kadar kısaydı ama ilginçtir ki o da hiçbir soruna sebep olmadı. Aracı alan ve Bursa'ya götüren genç arkadaş herhangi bir olumsuzluk da bildirmedi, demek gayet iyi çalışmaya devam ediyor.

    Gaz ayarına gelince, anladım ki ilk başta nasıl yapılmışsa ve ben de bundan memnun kalmışsam daha iyi bir ayar elde edilemiyor. Bu son iki aracımda da geçerli. Şu anda ASX'in ayarından fevkalade memnunum. Hem yakıt tüketiminden, hem LPG'ye şimşek hızıyla geçmesinden, hem de motora uygum sağlamasından. Bugün rodaj bitti, 170 km/h'yi TEM'de tattırdım motora, çok beğenmiş olacak ki daha fazla istedi ama zaptedebildim çok şükür, yoksa bastıkça gidiyordu.

    Selamlar ve sevgiler,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cloud Nine
    Tesekkurler Taner Bey. Aracima 10 gun once taktirdim LPG 1.300 KM yol yapmisim. Sanirim abartmisim az yakma olayini arabanin tepesinde inmiyorum :) 1.000 KM olunca bakima gel demisti usta (BRC) yarin bakimina gotureyim bi baktirayim.


    1000 km bakım için benim de götürmem gerek, 300 km'deyken takıldı, şimdi 2000 km'ye yaklaştım sanırım, biraz geç kalmışım ama ben genelde her uzun yoldan sonra motor kaputunu açar ve sistemi tekrar tekrar incelerim. Montaj somunlarını ve hortum kelepçelerini sıkacak, boşluğunu alacak, bu normaldir ve yapılmalıdır da. FIAT'ta bunu ihmal ettiğimden filtrenin giriş bağlantısındaki hortum kelepçesi 1 yıl boyunca terledi, bazen de damlattı, basitçe sıkılıp sorun giderildi (ben de yapabilirmişim ama ustanın görmesini istedim).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    2011 model bir PASSAT buldum, Adana'da hem de, motoru 1.6 MPI ve sigara içilmemiş, fakat 48.000 TL'den aşağıya inmedi, diyemedim de telefonda "sen bu aracı 42.000 TL'ye aldın, 1 yıl bindin, 12.000 km yaptın, şimdi de 6.000 TL kârla mı satıyorsun, vadeli hesap cüzdanı mı bu?" diyemedim işte, çünkü KIYMET ne zaman ortaya çıkar, birşey EKSİK olunca...




    taner bey 1.6 mpi kervanına katılmanızı canı gönülden dileyenlerdenim..nşallah temiz bir hitler motur denk gelir,ve uzn süre 1.6 mpi ye beraber bineriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123


    quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cornelius09

    lpg de benden başka AYGAZ kullanan yok galiba...


    AYGAZ 2.34
    MİLANGAZ 2.039

    Bu fiyatlar ışığında sadece katkılı diye AYGAZ'ı tercih etmem sanırım...


    Mersinde aygaz 2.16 :)


    Aldığımdan beri AYGAZ kullanıyorum,fiyat farkı evet var,ancak lpg bakımı için 15.000 de Brc servisine götürdüm,filtreye özellikle baktım ve sordum,filtre de sadece grileşme vardı,kensinlikle siyah veya kurum bağlamış değildi,ayrıca filtreden öyle yağ felan damlamıyordu,BRC servisi kit takarken özellikle AYGAZ tavsiye etti,önceki aygaz karışımı problem yaratmış ama yeni karışım da sorun yok abi rahat kullan dedi,AYGAZ daki karışım prformansı arttırıcı unsur değil yağlayıcı unsurdur dedi,LPG kuru yakıt olduğu katkısız olanların uzun vadeli kullanımda yağsız olması motora zara verir demişti..

    ayrıca geçen gün po dan lpg almak zorunda kaldım,aracın bariz performans kaybına uğradığını gördüm




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.