Şimdi Ara

Dünya Varmışşş bu LPG neymiş böyle :)) boşuna çırpınmışım aylarca (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
317
Cevap
0
Favori
33.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    üstadım,

    benim lafım, bir aracın yaklaşık aynı fiyatlı dizelini almak varken, sıfır araç alıp tüptakanlara.

    tüp takmak hatalı demiyorum. bütçesi olduğu halde takanlara. yukarda saydığım maddeleri dikkatli okumanızı öneririm. birde yaşanılan bölgede çok önemli. adapazarında lpg li araç kullanmak hiç sorun değilken ist de sıkıntı oluyor.

    keşke memleketimizde sıfır 1.6 golf lpg l igibi araçlar satılsada boşa konuşmasak


    Fiyatlar hiç de yakın değil. Ortalama bir ailenin en çok tercih ettiği LPG uyumlu otomobillerden biri olan Fluence'dan örnek vermek gerekirse;

    -Renault Fluence Privilège 1.6 110 bg 45.600 TL

    -Renault Fluence Privilège 1.5 dCi 105 bg 52.200 TL

    Aradaki fark 6.600 lira. 1.500 liraya kaliteli bir lpg kiti uyguladığımızı düşünelim. Geriye kaldı 5.000 lira. Trafik sigortası ve kasko için de 2.000 lira ayıralım. Kaldı 3.000 lira. Bu 3.000 lira da aracım için 15.000 kilometrelik yakıt parası anlamına geliyor.

    Yani dizel için vereceğim ekstra parayla LPG takdırdım, trafik sigortası ve kasko yaptırdım ve 15.000 kilometre yol gittim.

    Hesapta bir hata yok sanırım?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper


    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    üstadım,

    benim lafım, bir aracın yaklaşık aynı fiyatlı dizelini almak varken, sıfır araç alıp tüptakanlara.

    tüp takmak hatalı demiyorum. bütçesi olduğu halde takanlara. yukarda saydığım maddeleri dikkatli okumanızı öneririm. birde yaşanılan bölgede çok önemli. adapazarında lpg li araç kullanmak hiç sorun değilken ist de sıkıntı oluyor.

    keşke memleketimizde sıfır 1.6 golf lpg l igibi araçlar satılsada boşa konuşmasak


    Fiyatlar hiç de yakın değil. Ortalama bir ailenin en çok tercih ettiği LPG uyumlu otomobillerden biri olan Fluence'dan örnek vermek gerekirse;

    -Renault Fluence Privilège 1.6 110 bg 45.600 TL

    -Renault Fluence Privilège 1.5 dCi 105 bg 52.200 TL

    Aradaki fark 6.600 lira. 1.500 liraya kaliteli bir lpg kiti uyguladığımızı düşünelim. Geriye kaldı 5.000 lira. Trafik sigortası ve kasko için de 2.000 lira ayıralım. Kaldı 3.000 lira. Bu 3.000 lira da aracım için 15.000 kilometrelik yakıt parası anlamına geliyor.

    Yani dizel için vereceğim ekstra parayla LPG takdırdım, trafik sigortası ve kasko yaptırdım ve 15.000 kilometre yol gittim.

    Hesapta bir hata yok sanırım?


    Var bence, sigorta ve kaskoyu katarak LPG'nin avantajını gölgelemişsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Perikard


    quote:

    Orijinalden alıntı: time_keeper

    Fiyatlar hiç de yakın değil. Ortalama bir ailenin en çok tercih ettiği LPG uyumlu otomobillerden biri olan Fluence'dan örnek vermek gerekirse;

    -Renault Fluence Privilège 1.6 110 bg 45.600 TL

    -Renault Fluence Privilège 1.5 dCi 105 bg 52.200 TL

    Aradaki fark 6.600 lira. 1.500 liraya kaliteli bir lpg kiti uyguladığımızı düşünelim. Geriye kaldı 5.000 lira. Trafik sigortası ve kasko için de 2.000 lira ayıralım. Kaldı 3.000 lira. Bu 3.000 lira da aracım için 15.000 kilometrelik yakıt parası anlamına geliyor.

    Yani dizel için vereceğim ekstra parayla LPG takdırdım, trafik sigortası ve kasko yaptırdım ve 15.000 kilometre yol gittim.

    Hesapta bir hata yok sanırım?


    Var bence, sigorta ve kaskoyu katarak LPG'nin avantajını gölgelemişsiniz


    Ben o masrafları da dizel almak için vermem gereken ekstra paradan çıkarayım dedim. Yoksa aynı masrafların dizelde de yapılacağını düşünürsek Lpg nin avantajı yaklaşık 25.000 kilometrelik yol parası. 15.000 de az yol değil ama

    Ama Lpg li aracın her türlü daha ekonomik olduğu gibi bir gerçek var ortada.




  • Hayırlı olsun yüzünüz gülmüş allah dahada güldürsün ama birde araca sor 1 yıl sonra bir bak haline motor ana avrat küfür eder gibi çalışıyor olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dr.Optech

    Hayırlı olsun yüzünüz gülmüş allah dahada güldürsün ama birde araca sor 1 yıl sonra bir bak haline motor ana avrat küfür eder gibi çalışıyor olacak


    4 yıldır tık yok maşallah

    @time_keeper

    Aynen öyle, 2 yıllık yakıt param ki LPG dizelden daha ekonomik olduğu için hem ilk alımda ucuza alıyorum, hem de kullanırken ekonomi yapmaya devam ediyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    arkadaşlar ankara turkuaz oto gazda montaj yaptıran varmı gözlemleri neler..


    Ben kesinlikle Sait Usta'yı ya da Damla Otogaz'ı öneririm size.

    2008 yılında da Megane 1 aracıma Damla Otogaz'da Lpg dönüşümü yaptırmıştım. Kusursuz bir montajdı ve 60.000 kilometre boyunca en ufak bir sorun dahi olmadan kullanmıştım.

    Doğru kararı vermek üzere olduğunuzu görüyorum. Hayırlı olsun diyelim şimdiden
  • Adana'nın Çukurova İlçesinin Yurt Mahallesinden
    Mersin'in Silifke İlçesinin Atakent Belediyesine bağlı Susanoğlu Mahallesine gittik, yazlıklara bakmaya. Evli ve çocuklu 3 erkek. Polis bizi durdursa "Nereye, ha? Söyleyin bakiimm..." dese aval aval bakacaktık herhalde. TEM'den gittik, yanıma nefret ettiğim lanet Garanti Bankası'nın (ki Doğuş Grubunundur) çok sevdiğim OGS cihazını aldım. İyi ki de almışım. KGS'de kuyruk değil, mahşeri kalabalık vardı ama OGS ile şişten kıyma kebabını çeker gibi geçtik.

    BRC marka sıralı LPG sistemli Mitsubishi ASX ile

    Yolda Mersin-Erdemli-Ayaş-Yemişkumu mevkiinde faaliyet gösteren Servet Demir Petrol'den OTO MilanGaz markalı LPG aldım, fiyat 2,10 TL'ydi. Yaklaşık 175 km x 2 = 350 km yol yaptım (+/- 20 km) ve 56,50 TL'lik yakıt masrafım oldu.

    Mersin'den sonraki tüm yakıt istasyonlarında LPG 2,19 TL'ydi... OTO MilanGaz'dan memnun kaldım.

    Bence BM... şey, LPG!

    (1.6 TDI PASSAT alamadığıma göre)






  • arkadaşlar safe fast atiker taktırdım bu gün manifoltu çok zor deldiler pişman olmam umarım
  • Hayırlı olsun kardeş.
  • sağol... alışamadım daha 20 tl lik gaz koyduk simdi 54km oldu
    kırmızı yanıyordu hala kırmızı yanıyor gaz almayacağım bitene kadar
    bakalım kaç km yapacak...
    hava sıcaklığındanmıdır bilmem çalıştırır çalıştırmaz gaza geçiyor araç..
    alışacağız bakalım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    sağol... alışamadım daha 20 tl lik gaz koyduk simdi 54km oldu
    kırmızı yanıyordu hala kırmızı yanıyor gaz almayacağım bitene kadar
    bakalım kaç km yapacak...
    hava sıcaklığındanmıdır bilmem çalıştırır çalıştırmaz gaza geçiyor araç..
    alışacağız bakalım...


    Evet motorun çabuk ısınmasından kaynaklı. Ne güzel işte, benzin yakmıyoruz fazladan Hayırlı olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    arkadaşlar safe fast atiker taktırdım bu gün manifoltu çok zor deldiler pişman olmam umarım


    Umarım kaliteli bir montaj olmuştur. Ekonominin tadını çıkarabilirsiniz
  • BRC'de 4 yeşil LED'den 1 tanesi yanıp sönmeye başladı, LPG'ciye girdim, 47 litre tank net 39,5 litre alıyor, ama 26,21 litre dolum yapabildi pompa. Tankta daha 14 litreye yakın LPG vardı, en az 150-160 km götürürdü beni.

    Önceki araçlarımdan da biliyorum ki kullandıkça LPG şamandırası daha doğru göstermeye başlıyor. Olmadı, bir gün dönüşüm istasyonuna götürürüm.
  • Atiker'de de 4 adet yeşil ve 1 adet de kırmızı olmak üzere 5 adet LED var. Aracın yakıt tankının doluluk oranına göre 5 adet seviye bulunuyor yani. Depo full olduğunda sadece 4 adet yeşil LED yanıyor ve bitme noktasına gelip yeşil LED lerin tamamı söndüğünde kırmızı ışık yanıyor. Bu ışık yanmaya başladığı zaman da 50-51 litre yakıt alan 60 litrelik tankta yaklaşık 10 litre yakıt kalmış oluyor. Bu da 100 kilometreden biraz daha fazla yol anlamına beliyor benim aracımda. LPG tamamen bittiği zaman ise ince bir "dıt" sesiyle birlikte bütün kırmızı LED de sönüyor ve araç sarsıntısız bir şekilde benzinle çalışmaya devam ediyor. Bu ses olmasa aracın benzine geçtiğini anlamak özel bir dikkat gerektiriyor.

    LPG şamandıraları %100 doğru çalışmasa da zaman içinde huyunu suyunu öğrenmiş oluyorsunuz. Kontrol için dönüşüm istasyonuna gidilse de sonuç maalesef değişmiyor.




  • 54 lük simitt tank takıldı 20 tl lik gaz tam 10litre sadece kırmızı yandı..
    bitirip kaç km gittiğine bakacağım...
  • 2011 avensis ile

    Diyarbakır-batman 100km yol uzunluğu ve 100 km ortalama hız ile 6,65 litre lpg yaktı.

    Bu gün elazığdan batmana geldim 284 km, ortalama hız gene 100-110 bu sefer 6,3 litre civarı yakaladım.


    Aynı yolları gidişte agresif gittim tam anlamıyla 2 katlık bi fark mevcut. Lpg nin çok yakması tamamen sizle alakalı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 16 Temmuz 2011; 23:54:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    2011 avensis ile

    Diyarbakır-batman 100km yol uzunluğu ve 100 km ortalama hız ile 6,65 litre lpg yaktı.

    Bu gün elazığdan batmana geldim 284 km, ortalama hız gene 100-110 bu sefer 6,3 litre civarı yakaladım.


    Aynı yolları gidişte agresif gittim tam anlamıyla 2 katlık bi fark mevcut. Lpg nin çok yakması tamamen sizle alakalı.


    Araçta CRUISE CONTROL varsa daha da az yakıyor. TEM'den Adana-Mersin ve Mersin-Adana yaptım, FIAT Grande Punto 1.4 FIRE 77 HP araçta Cruise Control ne gezer, Allah ne verdiyse basıyordum, motor kesin 77 HP'den çıkıp 88 veya 99 HP olmuştur, 155 km/h'dan hızlı gitmeyen araç 165 ve hatta 175 km/h'yı da gördü düz yolda, fakat MITSUBISHI ASX'in Cruise Control'u motorsiklet kolçağı gibi, başpamrakla devreye alma/çıkarma/hızlanma/yavaşlama yapabiliyorsunuz, 120 km/h'ya sabitledim, yeşil çizgi kısaldı da kısaldı, gayet tasarruflu. Çok şükür ki pahalı benzine sadece 1 aracımla mecburum, ucuz LPG gördüğüm yerde dalıyorum ve pompaya yanaşıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde


    quote:

    Orijinalden alıntı: unknownartist

    2011 avensis ile

    Diyarbakır-batman 100km yol uzunluğu ve 100 km ortalama hız ile 6,65 litre lpg yaktı.

    Bu gün elazığdan batmana geldim 284 km, ortalama hız gene 100-110 bu sefer 6,3 litre civarı yakaladım.


    Aynı yolları gidişte agresif gittim tam anlamıyla 2 katlık bi fark mevcut. Lpg nin çok yakması tamamen sizle alakalı.


    Araçta CRUISE CONTROL varsa daha da az yakıyor. TEM'den Adana-Mersin ve Mersin-Adana yaptım, FIAT Grande Punto 1.4 FIRE 77 HP araçta Cruise Control ne gezer, Allah ne verdiyse basıyordum, motor kesin 77 HP'den çıkıp 88 veya 99 HP olmuştur, 155 km/h'dan hızlı gitmeyen araç 165 ve hatta 175 km/h'yı da gördü düz yolda, fakat MITSUBISHI ASX'in Cruise Control'u motorsiklet kolçağı gibi, başpamrakla devreye alma/çıkarma/hızlanma/yavaşlama yapabiliyorsunuz, 120 km/h'ya sabitledim, yeşil çizgi kısaldı da kısaldı, gayet tasarruflu. Çok şükür ki pahalı benzine sadece 1 aracımla mecburum, ucuz LPG gördüğüm yerde dalıyorum ve pompaya yanaşıyorum.




    Aynen dediğinize katılıyorum. Hız sabitleyiciye aldığımda bariz daha az yakıyor. Ama bu değerleri cruise control ile elde ettim.

    Tabi agresif kullandığım yerlerde oluyor yoksa 300 km lik yolun tamamı cruise control ile gitmek için evliya sabrı lazım. 1.6 132 hp araç ile 100km/6 litre lpg görmek çok zor ama imkansız değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 17 Temmuz 2011; 0:06:49 >




  • LPG gösterge aleti LPG-Benzin geçişlerini ve gaz bitişini gösteriyor fakat LPG seviyesini göstermiyor. Komple bakıma girdiğinde sökülmüştü herşeyi toplandığında arızalı idi. "Usta" toplarken hiçbir kabloda bağlantı sıkıntısı yoktu dedi fakat nedenini çözemiyorum. Neden olabilir? Şamandıra aklıma ilk gelen fakat kablo ve beynin sökümünden sonra olması bu ihtimali ikinci plana atıyor.
  • sevgili arkadaşlar ben uzun zamandır bu sıteyı takıp edenlerdenım genelde okuduğum çoğu yazılardan anlaşıldığı gıbı reklam amaçlı yok şu ustaya gıdın yok şu markayı takın yok şu gazı alın gıbı yazılar yazılmış.benım eklemek ıstedığım olay şu. aracınız ne olursa olsun markası farketmez .yeterkı lpg uyumlu olsun yanı tsi fsi d4 toyotalar mıtsubışhıler harıç lpg tum araclara uyumludur .bılır kışı olarak şu tavsiyede bulunmak ısterım. bazı arkadaşlarda belırtmış bulunmakta zaten .1 ustayı nasıl seçersın 2 yetkılı servısı yetkısı olup olmadığını nasıl anlarsın 3 takacağın kıtı hangı araca gore hangı kıt modelı takarsın. 4 montaj sonrası aracı nasıl kontrol edersın.5 işyeri yetkılımı değilmı nasıl anlarsın . 6 montaj sonrası aracın arıza ışığı neden yanar?.7 yuksek b g olan araçların hangı malzeme gerekli (örnek 120 bg yukarısı için). 8 şamandara işikları neden çabuk düşer?. 9 aracın benzıne göre lpgde performansı neden düşer?.10 özellikle renault grubunda lpg takıldıktan sonra bellı km yaptıktan sonra neden teklemeye başlar? 11 aracı sızdırmazlıktan geçırdığınız halde neden tüvde takılıyor?.12 montaj tespit raporları ( aracı sızdırmazlığa gıderken bayi tarafından verilen evraklar) neden her ilde geçerli değil. 13 tank ömrü ne zaman biter?. 14 aracınızda takılan kıtın aksam lıstesıne uyumlumu?.ve daha nıce sorular sıralaya bılırım sadece bellı başlık konuları ele aldım kafanıza takılan soru varsa bana ulaşabılır ve çekınmeden arayabılırsınız saygılarımla mustafa bakır çerkezköy.www.canotogaz.com.tr tel 544 236 47 47




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.