Şimdi Ara

Dünya dizelden vazgeçerken Türkiye'de satışlar hızla artıyor (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
9.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Stand Alone kullanıcısına yanıt
    Hayır tabiki , ama ceza almaktan bıktığım için paylaşmayacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    Dizel motorda da kalitesiz yakıtla enjektör tıkanması daha sık görülür. Enjektör tıkanması bujiden daha çok masraf çıkarır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben bu saatten sonra dizel araba almam.Hatta benzinli araba bile alirken bir dusunurum sahse .Tarihi gecmis teknoloji almiyorumBundan sonraki arabam elektrikli olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AVCI_31

    quote:

    Orijinalden alıntı: xcenior

    Elbette ulkemizdeki akaryakit fiyatlarindan dolayi dizel arac tercih ediyoruz. Ama bilinmelidir ki kirlettigimiz hava tum dunyanin havasi. İnsanlar dizeli yasaklarken bizim izin vermemiz onlara haksizlik. Bizim buna onlem almamiz degil devlet buyuklerimizin onlem almasi gerekiyor. Dusur benzin fiyatlarini, indir benzinli araclarin ötv lerini bak o zaman biz nasil cevreye duyarli bir ulke haline geliyoruz.

    amerika dünyadaki havanın 3 te 1 ini tek başına kirletiyor onu nabıcan ? ülke ülke bakarsak biz dünyayı hiç kriletmiyoruz, toleransımız çok. bu ülkede bu fiyatlarla ya dizel ya lpg.

    Zeka dolu cevabin icin tesekkur ederim

    Ama anlamadigim noktalar var. Dizel yakit kullaniminin havayi kirlettigini kabul ediyosun ama ulke ulke bakarsak hiç kirletmiyoruz diyorsun, sonra fiyatlarin pahaliligindan dolayi dizel kullandigini yani fiyatlarin yuksek olmasindan dolayi havayi kirletmeye mecbur oldugumuzu soyluyorsun, gel gelelim lpg kullanimini da olaya dahil ediyorsun, kaldi ki lpg havayi en az kirleten yakit. Peki bunlar bir kenara ABD ne alaka? Yazdiklarimi gormedin desem alinti yapmissin? Bunu bana simdi neden soyledin anlamadim. Bence sen de sirf yazmak icin yazdin ama ölümü gösterip sıtmaya razı etmek tam da bu olsa gerek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel binen nasil biniyor hayret ust segmentte iceri pek ses almiyoda ozellikle orta ve alt segment bende resmen bas agrisi yapiyor 1 saatten sonra dar dar dar bas agritiyor

  • fakirler kıskandıkları için dizeli kötülüyor ,diyen insanlara mı söylüyorsunuz :)
    birkaç kuruş ucuza olsa nükleer bile kullanır bizimkiler
  • Hergün onlarca dizel araç enjektör ve turbo patlatıyor lpg aşırı sorunluymuş gibi konuşmuşsunuz hiç lpgli araç kullandınız mı ? 4 yıldır kendi lpgli aracımı kullanıyorum onun dışında farklı kişilerin araçlarını da kullandım kesici bozulması gibi ufak tefek arızalar dışında sorun yaşamadım.



    Kaç kişi dizel motoru düzgün kullanıyor biraz parayı bulan egr vs.iptali yaptırıp yazılım basıyor kara duman ata ata geziyor ondan sonra mazot pompası,enjektörler ve turbo pert bunların maliyetide benzinli motora oranla epey yüksek millet hangi yerde mazot temizdir diye ikilem yaşarken benzin/lpg de böyle sıkıntı yok bilerek 1 sene boyunca lpg filtresini değişmedim daha geçen gün değiştirdim çıkan filtre neredeyse ilk gün ki gibi temizdi.Dizelin enjektör temizliğide ayrı bir dert ve maliyetli mazot pompasına ise hiç girmiyorum kara dizel saxo'nun mazot pompası bile 750 800 liraya revizyon yapılıyor lpgli araçlar egzoz muaynesinden daha kolay geçiyor dizelde ki gibi dpf egr gibi belalar yok.



    Dizel soğukken kısa mesafelerde tasarruflu değildir artan yakıt fiyatları nedeniyle artık avantajı kalmamıştır objektifseniz bir zahmet bunlardan da bahsedin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülkeyi yönetenler vatandaşlarının sağlığına değer vermiyor demek ki. Buradan bu sonuç çıkıyor.

  • Bizde isteriz 2000 motor atmosferik benzinli arabaya binelim ama şartlar malesef imkan vermiyor. Elektirkli araçların Türkiye’de yaygınlaşması 20 seneyi bulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xcenior


    quote:

    Orijinalden alıntı: AVCI_31

    quote:

    Orijinalden alıntı: xcenior

    Elbette ulkemizdeki akaryakit fiyatlarindan dolayi dizel arac tercih ediyoruz. Ama bilinmelidir ki kirlettigimiz hava tum dunyanin havasi. İnsanlar dizeli yasaklarken bizim izin vermemiz onlara haksizlik. Bizim buna onlem almamiz degil devlet buyuklerimizin onlem almasi gerekiyor. Dusur benzin fiyatlarini, indir benzinli araclarin ötv lerini bak o zaman biz nasil cevreye duyarli bir ulke haline geliyoruz.

    amerika dünyadaki havanın 3 te 1 ini tek başına kirletiyor onu nabıcan ? ülke ülke bakarsak biz dünyayı hiç kriletmiyoruz, toleransımız çok. bu ülkede bu fiyatlarla ya dizel ya lpg.

    Zeka dolu cevabin icin tesekkur ederim

    Ama anlamadigim noktalar var. Dizel yakit kullaniminin havayi kirlettigini kabul ediyosun ama ulke ulke bakarsak hiç kirletmiyoruz diyorsun, sonra fiyatlarin pahaliligindan dolayi dizel kullandigini yani fiyatlarin yuksek olmasindan dolayi havayi kirletmeye mecbur oldugumuzu soyluyorsun, gel gelelim lpg kullanimini da olaya dahil ediyorsun, kaldi ki lpg havayi en az kirleten yakit. Peki bunlar bir kenara ABD ne alaka? Yazdiklarimi gormedin desem alinti yapmissin? Bunu bana simdi neden soyledin anlamadim. Bence sen de sirf yazmak icin yazdin ama ölümü gösterip sıtmaya razı etmek tam da bu olsa gerek...

    yazılanı anlayamamak üstünede b.k atmak..

    elbette lpg en çevreci, ben orda fiyattan ötürü bu ülkede dizel yada lpg siz gezilmez diyorum, gene anlayamadıysan daha detaylı yazayım ?

    havayı daha az kirletmek için yatırımlar yapmak lazım, fabrika bacalarına filtre vb. Ben diyorum ki bunu önce en çok kirletenler yapsın sonra biz bakarız.




  • Amaç çevre olsa idi, Elektrikli otomobile MTV gelmezdi.
  • Biz bi 100 yıl sonra aynı konumlara geliriz. Ne yapsın millet akaryakıt fiyatları ortada. Elektrikli araç almayı düşünsen ona da vergi getiriyorlar şimdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence 20 yaş üstü araçların büyük şehirlerde trafiğe çıkmaları yasaklanmalı. hem insan sağlığı hem de çevre açısından çok olumsuz bir durum. kömür ile çalışan buharlı araçların veya trenlerin şehir içinde gitmesi gibi bir durum oluşuyor. hybride lere vergi avantajı verip dizel otomobillere ilave vergi koyarak fiyat avantajı hybride araçların lehine değiştirilmeli. böylece hem çevre kirliği azalıyor hem enerji ithalatı azalıyor.dizel yerine hybridelerin geçmesi teşvik edilmeli.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paul Hausser

    Hergün onlarca dizel araç enjektör ve turbo patlatıyor lpg aşırı sorunluymuş gibi konuşmuşsunuz hiç lpgli araç kullandınız mı ? 4 yıldır kendi lpgli aracımı kullanıyorum onun dışında farklı kişilerin araçlarını da kullandım kesici bozulması gibi ufak tefek arızalar dışında sorun yaşamadım.



    Kaç kişi dizel motoru düzgün kullanıyor biraz parayı bulan egr vs.iptali yaptırıp yazılım basıyor kara duman ata ata geziyor ondan sonra mazot pompası,enjektörler ve turbo pert bunların maliyetide benzinli motora oranla epey yüksek millet hangi yerde mazot temizdir diye ikilem yaşarken benzin/lpg de böyle sıkıntı yok bilerek 1 sene boyunca lpg filtresini değişmedim daha geçen gün değiştirdim çıkan filtre neredeyse ilk gün ki gibi temizdi.Dizelin enjektör temizliğide ayrı bir dert ve maliyetli mazot pompasına ise hiç girmiyorum kara dizel saxo'nun mazot pompası bile 750 800 liraya revizyon yapılıyor lpgli araçlar egzoz muaynesinden daha kolay geçiyor dizelde ki gibi dpf egr gibi belalar yok.



    Dizel soğukken kısa mesafelerde tasarruflu değildir artan yakıt fiyatları nedeniyle artık avantajı kalmamıştır objektifseniz bir zahmet bunlardan da bahsedin.

    14 yıldır R19 LPG kullanıyoruz.4 ay önce 10 yıllık ömrünü doldurduğundan dolayı muayenede kalmış ve LPG tesisatını tamamen yeniledik.Bununla beraber LPG muayenesi ve egzoz muayenesi yenilendi.

    LPGli araçlar diğer yakıtlara göre daha yüksek ısı yayar. Bu nedenle conta yakan araçların %90ı LPGlidir.

    Her bakımda bujiler, buji kablosu değişimi yapmak gerekir ve uyumsuz olma ihtimalleri vardır. Ayrıca her bakımda gaz ayarı yapılacak. Çünkü eski nesil araçlar hava filtresi değişimi nedeniyle fazla hava sonrası çekiş sorunu, rölanti düzensizliği yaşar. Buna yılda 4-5 kez lpg gaz ayar masrafını ekleyin.



    Günümüz benzinli araçların çoğunluğu turbo beslemeli. Dizel araç gibi bunlarda masraf açabilir.Turbolu araç kullanıyorsanız bakımları zamanında yapılacak, çalıştırma ve durdurma zamanında araç rölantide bekletilecek. Başka bir işleme gerek yok. Aldığım dizel aracın enjektör temizliği en son 2 yıl önce yapılmış ve hala sorunsuz.

    Tabi dizelin pompa, enjektörleri, turbosu pahalı fakat her an bozulacak parçalar değiller.262.000kmde dizel kullanıcısıyım.

    DPF dolmaması için çevre yoluna çıkıp biraz sıkıştırmak yeterli. Dumanlı kullananları bende sevmiyorum. Yazılım sonrası bütün motor parçalarının daha çok aşındığını biliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soğutma sistemi temiz olan araç hararet yapmaz kaç kişi yaz kış antifriz koyuyor aracına basıyor çeşme suyunu ondan sonra sistem pas içinde balçık doluyor tabi hararet yapar artık karbüratörlü araçlara da sıralı sistem lpg takılıyor ve ayar kaçma gibi durum yok lpg temiz bir yakıt olduğu için bujileri daha uzun süre kullanabileceğiniz gibi motor yağınızda çabuk kirlenmez enjeksiyonlu araçlar da ise zaten ayar bozulmaz dizel araçların masrafının yanında lpg ayar parası devede kulak kalır.



    Çoğu adam egr ve dpfnin ne olduğunu bilmiyor bile kaputu kaldırmayan adamlar bile var dediğim gibi dizel miladını doldurmak üzere bugün sıfır araba alacak olsam hibrit araç tercih ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hybrid araçlar yok denilecek kadar az değil. şuan C-HR hybrid gayet iyi satıyor. ayrıca yaris ve auris hybridlerde var. eğer ki hybrid araçlardan 1.8 motor mtv si alınmasaydı çok daha fazla satardı

  • Benim anlamadigim dunyanin dev petrol yataklarinin yanindayiz istesek dogalgaz gibi evlere boru cektiririz. Ama dunyanin en pahali yakiti bizde.

    Onu gectim cevremizdeki butun ulkelerde cikiyorda bizde nasil cikmiyor.

    Onu birak 80 milyonuz herkes gunde bir vida uretse dunyanin vida ihtiyaci kalmaz. Gencler issiz. Devlet her ilde otomobilin bir parcasini urettirse tum iller kalkinir. Bize babayigit lazim deyip ensesi kalin bi adam bulmak yerine devlet onculuk etsin sermaye koysun. Bu is icinde liberal olmasin ölür mü.

    Bu insanlar 100 km de 10 lira kazanmak icin dizel kullaniyor lpg kullaniyor. Araba vergisi %110otv + %18kdv ne yapsin cahillikten degil sistem bozuk.

  • dizeli sevdiğinden alan yokki.kim napsın traktör gürültüsü olan,basınca yerinden kalkmayan arabayı.devlet vergilendirme politikası ona zorluyor insanları

    yunanistan'a yakıtı biz veriyoruz ama orada da pompa fiyatı bizden düşük.en pahalı benzin değil,en pahalı benzin vergisi bizim ülkede demek doğrusu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aycibin -- 8 Şubat 2018; 10:30:14 >
  • Forum cahil dolu cahil buda yeni moda...Yunanistana mazot benzin mi satıyon ? Hahahaahah Yunanistana benzin mazot satabilmen icin komple rafineriyi degistirmen lazım bir,avrupa normlarında yakıt işlemiyor ülkemiz iki.Avrupa da ki benzin oktanı ve dizel yakıt da ki KALİTE ve kükürt oranı ile senin ülkende ki yakıtın arasında ucurum var ucurum! Total Türkiye den neden çekildi? Çünkü devlet adamın kendi kaliteli yakıtını ülkeye sokmaya izin vermedi ondan!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaw petrol fiyatları 71 dolardan 65 dolara geriledi hala dizele indirim gelmedi
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.