Şimdi Ara

DSG Şanzıman (77. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.702
Cevap
66
Favori
132.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cep telefonundan giriyorum bu nedenle bahsedilen mesajı bulmam çok zor ama o yorumunu daha dün okumuştum. Kendisinden rica etsek belki link verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aytaceee A kullanıcısına yanıt
    İş yaptığım bir arkadaşta 2008 model dsg Jetta var. Araç 190 bin km.de. Periyodik şanzıman yağı değişimi yazılım güncelleme dışında dsg ye dokunulmadı, dsg en ufak arıza vermedi. Araç tamamen İstanbul ş.içi trafiğinde kullanılıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rasap74 -- 12 Temmuz 2016; 20:01:55 >
  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Dsg savunmuyorum diye gelmiş burada kronik arızalı dsg şanzımanı güzellemeye çalışıyorsun. 2013 sonrası mekatronik arızası olmazmışmış sen onu bu konuda yazsana bi.

    http://forum.donanimhaber.com/m_116297212//tm.htm#116297212

    Dikkatini çekerim arıza yapan 2015 yılına ait sağlam dedikleri 6 ileri yağlı sistem. Arabanın fiyatıda 160 bin TL. Daha 3600 km'de şanzımanı kucağa almışlar.

    Forumda bir arastırırsan 2015 yılına ait onlarca dsg arızası konusu var. Hemde daha ilk bakıma bile girmemişler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atin sanziman yazilimini bitsin yahu.

    Ben attim kafam rahat.Trafikte 15 16 km hiza kadar 2 ye atmiyor , kafasina gore vites kucultup yukseltmiyor , salak salak bagirmiyor ooh yarasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytaceee

    Gaza biraz fazla basarsanız yüksek devirde atar. Tam gazda bende de 4500-5000 arasında atıyor hafif basınca 2 bine gelmeden değiştiriyor. Farklı bir sorunsa daha bilgi sahibi arkadaşlar yorum yapabilir

    Hocam galiba benim araba 1.4 75 beygir olduğundan dolayı 3 atmaya gücü yetmiyor. Sizinki güçlü araba. Düz yolda yada yokuş aşağı bir sıkıntı yok çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Tekrar yazıyorum. Dsg'nin hiç bir ülke ve yerde 10 bin km direk garantisi yok bu yönde hiçbir bilgi de bulamadım y.dışı kaynaklarda.!
    Sadece 2007-2010 arası belli bir kodu taşıyan şanzımanlara verdikleri uzatılmış garanti var o kadar!!
    O da 10 yıl veya 150 bin km yani bu model yılları için %99 çoktaan bitmiş sayılır.
    Şimdi kimsenin aklına getirmediği bir konu var. Velev ki vw dsg ye 5 yıl garanti verdi. Herkes balıklama üstüne atlar dsg şöyle süper böyle seri böyle ekonomik vb diye.
    Çok yakın bir dostum var, uzun yıllar ismini vermek istemediğim bir marka da de üst düzey müdürlük yaptı. Bir gün sordum
    "ya tüm markalar 2 yıl vb garanti veriyor siz nasıl 5 yıl 100 bin km vb gibi çok ciddi bir süre verebiliyorsunuz?"
    dedi ki
    " abi bizim araçlarda komplike ve üst düzey teknoloji yok, abs.leri esp.leri en baz teknoloji, geliştirilmemis ilk çıkan formatlarda, hala 4 ileri oto.şanzımanla geliyor araçlar düşün artık, ayrıca istersen 10 yıl sınırsız km garanti ver araçta sorun çıktığında kullanıcı hatası dediğin zaman serviste yapacak hiçbirşeyi kalmıyor müşterinin. 3-5 bin tl maliyet çıkarıp 500-1000 tl.ye razı ediyoruz seve seve ödüyorlar."
    Yani ölümü gösterip sıtmaya razı ediyorlar bu 5 yıl garanti geyiklerinde. Şimdi vw.ye dsg.ye vb çamur atarak kendini tatmin eden bunu yaşamının bir amacı parçası yapmış insanlar var. Bunlar rakip markaların adamları olabilir kasıtlı dezenformasyon yapıyor olabilir vb vb. Aynı dsg yi Audi de kullanıyor. ne farkı var!? Yok biri yatay yerleştirilmiş diğeri de dikey miş vb. Mal aynı sistem aynı herşeyiyle. Niye bu saçma sapan çocukca muhabbetler audi söz konusu olunca yok veya en az seviyede.!?
    Araba işi biraz da şans işidir. Yakın bir arkdaşım Auris aldı sırf tipini beğendiği için. 3 ay boyunca araç serviste 1 aya yakın yattı. Mekanik,iç aksam,motor ve şanzıman dahil tonla problem yaşadı. Tüketicie mahkemesine gittti, yazıd çizdi kavga etti uğraştı "ayıplı mal" kategorisine sokturamadı bir türlü aracı. her seferinde yapıldı bitti denen sorunlar birkaç ay sonra tekrar devam etmeye başladı ve 1 yılın sonunda aracını zararına satıp astra 1.4 turbo aldı yakıt tüketimi hariç memnun mesut uzun bir süre kullandı. Şimdi Auris kullanıcısı birçok kişiye sorsan "yok canım öyle saçmalık mı olur" der
    Hele ben bir Ssan Yong jip rezaletine denk geldim evlerden ırak.! Bir yerde bahsettim adam çıktı SY'yi Land Rover,Merso ayarında niteledi, neymiş merso motoru varmış da falan filan.
    Başka bir forumda herifin biri "Linea'yı hatta bırak Reno 21 manageri Jetta'ya tercih ederim" diyen mantık/zevk özürlü yada mazohist tipler gördü bu gözler..
    Yürüyen her mekanik aksam hele ki gittikçe elektronikleşen sistemlerle birlikte servis tamir vb görecektir.
    50 dolara printer alıyorsun kartuşu 65 usd!! Senin burada 80-90 bin tl ye aldığın bir araba vergisiz fiyatıyla 40-45 bine geliyor aslında. Lüksler hariç tüm oto fabrikaları sıfır araç satışından değil servis ve yedek parçadan ancak para kazanabilirler. Bunu unutmayın.
    Bakkaldan tokai çakmak alıyorsun göya doldurulabilir 2 kez zar zor doldurursun 3.ünde bozulur niye sibobu vb ona göre dizayn ediliyor. Sürekli refill edecek olsan tokai iflas eder zaten. Ha paran varsa git dupont al ömür boyu garantili birkaç bin usdcik fiyatı.
    Bu sistem çakmakdan, arabaya, elektroniğe, kameraya, tv.ye hemen hemen her üründe geçerli bir sistem. ailenin evinde 20 yıl kullanılan beyaz eşya senin evinde 3-5 yılda bir değişir olmadı mı.
    Ailenin zamanında beyaz eşya bir servetti birkaç yıl senetle sepetle taksitle ödenirdi sadee bir dolap veya çamaşr makinesi yüksek bir memurun 3-5 aylık maaşına denk gelirdi.
    Şimdi ortalama bir aylık memur maaşıyla tüm beyaz eşyanı alır hale geldin. Bu ucuzluğun beraberinde gelen servis bozulma bakım onarım vb şeylere çok kafa takmayın arkdaşlar. Hakkınızı arayın ayrı konu. Dandik 1 pioneer oto teybinin yıllar önce 1000-1500 usd ye satıldığı günlerden, bu fiyatlara motorsiklet satılan günlere geldik.

    Riski düşüreyim diyorsan modern şanzımanlara bulaşma kardeşim, git 4-5 ileri klasik, 30 yıllık teknolijiye sahip takır tukur sesli, çok yakan şanzımanlı araçlara bak illa otomatik istiyorsan.
    Yok yeni olsun modern olsun, az yaksın çok kaçsın,sessiz olsun ee birazda riski masrafı olabilir dersen de güçün yetiyorsa zf yetmiyorsa da dsg şun an bu ülkede ki en iyi şanzımanlardır diyebilirim rahatlıkla.




  • Halen ayni şeyleri yaziyorsun,yahu firma arizali demis kardesim.mahkeme de ayipli mal olarak belgelemis.daha ne kasiyosun?
    Hayir elinde servis veya firma kaynakli bir resmi evrak yok,ben sana resmi evrakla konusuyorum,sen gelmis yok ucte iki olur yok beşte bir olur diye lafi oraya buraya cekiyorsun.buyur aç konusunu dsg de sorun yok kullanici hatasidir işsizler yaz goruselim diyoruz,onada yanasmiyorsun.durum ortada,dsg sorunlu bir sanziman,diger firmalarda ariza cikar çıkmaz zf dede cikar honda dada cikar bu dsg nin kronik sorununu aklamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Verdiğin linke baktım 3 sayfaya da.

    Tek bir resim var. Vatandaş baştan kendini açık ediyor zaten, şirket aracı zaten umrumda değil ama insanlar görsün diye buraya geçiyorum vb derken yok aracı hor kullanmamış yok motor ısınmadan 100 ü görmemiş vb diye de kılıfını hazırlamış. 400 mt sonra araç arıza vermiş güya sorun yok dendikten sonra. Ya usta kontrolden sonra teste çıkar bakar eder ona denk gelmiyor yine konuyu açana denk geliyor hemde tam 400 mt sonra. Ne şansmış böyle!?
    E kardeşim ilk bilgi ekranının resmini çeken adam arkasından diğer hata ekranlarının resmini çekip atmaz mı çekici gelip çekerken fotosunu çekip koymaz mı , servisten çıkan faturayı delil olarak paylaşmazmı??!!
    Konu zaten hemen arkasından klasik çoluk çocuk goygoyuna dönmüş. İşte bu yüzden bu dsg vb konusu saçmalama ötesinde art niyetli ve kasıtlı fabrikasyon geyiklerin paylaşıldığı bir ortama döndü.
    Gerçekten canı yanan zarar eden insanlar var ama troller yüzünden gerektiği ilgiyi değeri göremez hale geldi ve işin cılkı çıktı. dış dünyada zerre kadar kimsenin umrunda olmayan geyikler dönüyor burada maksat oyunsa witcher 3 vb takılın daha çok keyif alırsınız.




  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Ekranda 3600 km ve şanzıman arızası yazıyor mu? 400 metre sonra tekrar etse ne olur? hor kullanılsa ne olur? Şirket aracı olsa ne olur?

    Daha 3600 km'de ıslak tip şanzımanı patlıyor gelmiş burada dsg sağlam muhabbeti yapıyorsun.

    http://forum.donanimhaber.com/m_116064363//tm.htm#116064363

    Al birde bi konuyu oku bakalım daha ilk bakıma giremeden kaç kişi dsg şanzımanı kucağına almış sayarsın.

    Dikkat et hepsi 2015 model ve daha 20 bin km'yi görememişler.

    2013 yılından sonra sorun düzeltilmişmiş de bık bık bık...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulan ben anlamıyorum arkadaş. Şimdi şöyle düşün, beyaz eşya alırken ucuz olan regal mi alırdın, sunny mi, yoksa kaliteli olan bosch, siemens vs mi? Peki size regal'i bosch fiyatına verelim, nasıl olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Bak sana 1 örnek vereyim. Sene 2000 lerin başları y.dışında kesin dönüş yapıyorum. Sony Vaio'nun 16 inç ekranlı harici üst düzey grafik kartlı notebooklarından indrim kupon vb ile global sigorta dahil 2200 usd fiyat ile 2 tane aldım. Aynı notebook Tr'de 4500 usd idi ve kolay kolay bulunmuyordu. Amacım birini 3500 usd civarı satmakdı. Sonrasında vazgeçtim biradere hediye ettim.
    Cihazla deli gibi oyun oynuyoruz vb hiç unutmam Gothic 3 kasıyordum sabahlara kadar. Bitirdim ettim derken aradan birkaç ay geçti ekranda titremeler kaymalar vb başadı derken karıncalanma vb ekran tamamen sapıttı. Ara tara internetin dibine daldım yabancı forumlarda o modellerde grafik kartınında kullanılan silikon fazla ısınmadan eridiği için bu sorunun kronik olduğu ortaya çıktı. Sony servise gittim bırakın bakalım dediler. 10 gün sonra tmm alın dediler. Aldım 1 hafta sonra tekrar etti ayn sorun, tekrar servis vb derken ana kart değişmeli dediler onun içinde 1500 tl yani 1000 usd para istediler.
    Hadi len dedim özel servise götürdüm durumu anlattım sorunu da anlattım hallederiz dediler ama 3 gün bizde kalmalı dediler. Özel serviste Kadiköyde çok meşhur bir yer her yerde ilanı vb olan adamlar. 3 gün sonra aradılar olmuyor dediler. Geri gönderdiler. İçinde tam hatırlamıyorum ama 2x1 ttl 2 gb gibi olan ram 2x512 mb ve farklı bir marka ile geri döndü. Fotosunu vb çekip verdiğim için (böyle bir hile yapabilecekleri aklıma gelmişti) açtım teli mail attım vb özür mözür orjinal ramlerimi ertesi gün kargoladılar kendi çakma ramlerini istemediler bile!! Gönderdim ayrı konu!
    Sony Usa,japonya vb tonla mail attım elde var fifi!! Kendim çözmeye çalıştım vb derken olmadı 2 yıl sonra alet çöpe gitti. Hemen akabinde biraderin notebook da aynı sonu yaşadı. Ama o netten arızalı olduğunu belirterek iyi bir fiyata sattı alanda yedek parça yapıcam vb diye aldı.
    Aynı şeyi Hp netbookda yaşadım hepsiburada'dan aldığımda. onda da çok benzer bir sorun oldu ve o modele ait kronik bir sorun ama sonuç elde var sıfır.
    İş hayatında milyonlarca dolarlık makinaların arıza yaptığında granti kapsamında değerlendirilmeyip kullanıcı hatası, hata yok parça aşınmış oda sarf malzemesi vb diye 100 bin usd.ler maliyetler çıkartılan olaylar yaşıyorsan yok dsg kronik sorunlu vb konular insana artık tokai çakmağının çalışmaması gibi geliyor çünkü tüm düzen bunun üzerine kurulu.
    Ha satıcı firmaya bela olursun, ağlarsın zırlarsın vb işini görebilirler ama terste tepebilir, global ticaretin içindeyim her aldığı malın arkasından "claim yapan" yani şikayette bulunan tazmınat isteyen tipler vardır ama bu onların artık robotize olmuş karakterleridir satılan malda sıfır sorun vardır herif tahliye de mala hasar verir satıcıyı üreticiyi suçlar vb vb . dava der mahkeme der vb avucunu yalar. Bİrde kara listeye girer üstüne art niyetden. Malesef ülkemizde de böyle çok insan var. O yüzden her şikayete topiğe vb inanmam takılmam bu da dsg avukatı olduğum anlamına gelmez !! İşin kötüsü kurunun yanında yaşında yanmasıdır sadece..




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Tek bir foto var gerisi fabrikasyon hikaye bence konunun. Değilse ek fotolar koyup ispatlamalı. O da yok !!
    O yüzden geçelim bunu.
    Yeni topikte ise kavrama patlamış görünüyor sonrasında adam garantiden değişti sorun yok diyor. Alan razı yaptıran razı yine sorun yok.
    Kullanıcı 3600 km de kavrama patlatacak kadar ne yaptı orası muamma. Hiçbirşey yapmamış da olabilir.
    Dsg kavraması döküm parçamı, cnc mi, plazma kesim mi vb bilmiyorum ama yüzbinlerce üretimin içinden illa ki standart dışı/defolu parçalar çıkabilir. Bu kavramada kullanılan metali temin eden/üreten demir çelikçiden de kaynaklanabilir, kesim/döküm vb den dolayı milimetrik kayma/sapmalardan kaynaklanbilir. 100 bin parca üretirsin içinden 100 tanesi kalite kontrolden hatalı olmasına rağmen hatasız diye geçebilir. BUrada insan hatası da olabilir kullanılan metalin kimyasal bileşimlerinden veya montajdan kaynaklı görünemeyen hatalar da olabilir.
    Önemli olan standart sapma oranıdır ki bu da belli tolerans limtlerinde olmalıdır. max %2-3 gibi herneyse endüstri standardı.
    İşte %2-3 lük dilime denk düşenler içinde garnati dene sistem vardır sorunu ücretsi giderilir yeni parça ile yinemi %2-3 e düştü adam yine değişir ama tekrar aşamasında raslantı olasılığı bu sefer 10 binde 4-6 lara düşer (kafadan hesapladım matematikçi olan düzletebilri yanlış varsa) . Bir daha mı aynısı oldu bu şansla gitsin loto oynasın tutturma şansı daha yüksek valla..!!
    Sonuç olarak beyler bu işler burada goygoy yapılacak kadar basit konular ve verilere dayanmıyor. Daha iyisini bilen tcg-xyz-abc veya tuttuğu partinin/takımın harfleriyle kısaltılmış isimlerle robotik çift kavrama şanzıman üretsin buralarda harcamasın kendini...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74

    Tek bir foto var gerisi fabrikasyon hikaye bence konunun. Değilse ek fotolar koyup ispatlamalı. O da yok !!
    O yüzden geçelim bunu.
    Yeni topikte ise kavrama patlamış görünüyor sonrasında adam garantiden değişti sorun yok diyor. Alan razı yaptıran razı yine sorun yok.
    Kullanıcı 3600 km de kavrama patlatacak kadar ne yaptı orası muamma. Hiçbirşey yapmamış da olabilir.
    Dsg kavraması döküm parçamı, cnc mi, plazma kesim mi vb bilmiyorum ama yüzbinlerce üretimin içinden illa ki standart dışı/defolu parçalar çıkabilir. Bu kavramada kullanılan metali temin eden/üreten demir çelikçiden de kaynaklanabilir, kesim/döküm vb den dolayı milimetrik kayma/sapmalardan kaynaklanbilir. 100 bin parca üretirsin içinden 100 tanesi kalite kontrolden hatalı olmasına rağmen hatasız diye geçebilir. BUrada insan hatası da olabilir kullanılan metalin kimyasal bileşimlerinden veya montajdan kaynaklı görünemeyen hatalar da olabilir.
    Önemli olan standart sapma oranıdır ki bu da belli tolerans limtlerinde olmalıdır. max %2-3 gibi herneyse endüstri standardı.
    İşte %2-3 lük dilime denk düşenler içinde garnati dene sistem vardır sorunu ücretsi giderilir yeni parça ile yinemi %2-3 e düştü adam yine değişir ama tekrar aşamasında raslantı olasılığı bu sefer 10 binde 4-6 lara düşer (kafadan hesapladım matematikçi olan düzletebilri yanlış varsa) . Bir daha mı aynısı oldu bu şansla gitsin loto oynasın tutturma şansı daha yüksek valla..!!
    Sonuç olarak beyler bu işler burada goygoy yapılacak kadar basit konular ve verilere dayanmıyor. Daha iyisini bilen tcg-xyz-abc veya tuttuğu partinin/takımın harfleriyle kısaltılmış isimlerle robotik çift kavrama şanzıman üretsin buralarda harcamasın kendini...
    Daha iyisini bilen tcg-xyz-abc veya tuttuğu partinin/takımın harfleriyle kısaltılmış isimlerle robotik çift kavrama şanzıman üretsin buralarda harcamasın kendini...





    daha iyisini bilen zaten powershift tct edc gibi kronik sorunlu olmayan şanzımanları üretiyor.çıkıp malımız sorunlu diye açıklama yapma ihtiyacı da hissetmiyorlar.Burada harcanan sizsiniz,zaten malın ne olduğu meydanda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 12 Temmuz 2016; 22:54:13 >




  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Tek bir foto varmış istersen serviste yapılışın videosunu koyalım geç bu işleri. İkinci verdiğim konunun sonuna kadar oku bir sürü kişi dsg patladı diyor. Sen burada bu kadar çırpınacağına o linklere girip dsg'de sorun yok siz kullanmayı bilmiyorsunuz yaz.

    Toyota, honda, opel, Peugeot kullanıcıları çok bilinçli kimse şanzımanı bozmuyor ama bu vw kuanıcıları araba kullanmayı bilmiyor ya hepsi birden şanzımanı bozuyor. Ne komik adamsın yahu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rasap74 R kullanıcısına yanıt
    Ssanyong jip bi ara bende bakıyodum mercedes motoru var çok iyi diyolardı kötümü hakikaten dediğiniz gibi iyiki elemişim o zaman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kimse birbirini boşuna burada kırmasın. 7 ileri dsg sorunlu şanzımandır. Kavramayı erken bitirmese clutch sesi yapar. Kasislerde vites geçişlerinde cam açıkken çırrr çırrr diye ses duyarsın. Youtube ya da Google'da arama yapın "gümüşok audi clutch" yazın adam açıkça gösteriyor sorunu.

    Manuel, otomatik her türlü aracı yıllarca kullandım. Bir sefer W123 Mercedes araçla şanzıman dağıttım ama onda da araca römork bağlıydı ve 1 ton fayans koymuştum tamamen kendi hatam. Onun dışında ne balata bitirdim ne de transmisyon kaynaklı başka bir sorun yaşadım. 13 binde Audi a3 kavrama bitiriyorsa, o iğrenç çırr çırr sesi devam ediyorsa bu şanzıman sorunludur. Alan bilerek alsın. Bu sorunları bilerek hala o şanzımanı satmaya devam eden Vag da fena halde ayağına kurşun sıkıyor haberi olsun.

    Burada boşa birbirinizi üzmeyin.
  • Alanya'dan Ankara'ya gelen arkadaşımın 2016 DSG Octavia'sı şanzıman kilitleyip Ankara'da kaldı. Araç serviste yatıyor şimdi. Bizim verdiğimiz emanet arabayla geziyor şimdi.
  • aytaceee A kullanıcısına yanıt
    2010 yada 2011 2bin dizel Kyron modelini yakın bir arkdaşım yanlış hatırlamıyorsam 80 bin tl gibi bir bedelle sıfır aldı. Hatta Hyundai santa fe 90 bin gibi bir rakamdı, git hyundai al sakın SY bulaşma dedim ama dinlemedi.
    Beraberde iş yaptığımız bir arkadaşım olduğu için sık sık seyahat yaptık. Araç tam bir facia çıktı. Her yerinde zırıltı gürültü gelmeye başaldı daha ilk bir kaç ayda. Ön cam paneli açıldı cam yerinden çıktı arka cam aynı şekilde, bagajı bozuldu kapanmaz oldu, torpido gözü düştü yapamadılar,kağıtla falan sıkıştırıp kapatıyorduk. Defalarca servise gitti araç. Tabi ki de aracı iade almadılar veya yenisiyle değiştirmediler. Avukatına verdi dosyayı avukatı sonuç çıkmaz dedi.
    Göya motor mercedes ama kağnı gibi bir araçtı ve deli gibi mazot yakıyordu.
    Aracı 2 yıl kullandı ufak bir kaza yaptı sonrasında satmaya karar verdi. 2012 de 4-5 ay araca tek bir alıcı çıkmadı 35 bine kadar düştü fiyatı. En sonunda bir ödemesi karşılığı takas etti üstünede çek aldı. Aracı alan 1-2 ay sonra iade etemye kalktı çeklerini geri istedi. Allem kallem 5 bin tl daha indirimle defteri kapattı.
    SY lar 90 larda da gelmişti Tr.ye sonu facia ile bitti. Batıp gittiler.
    Yeni modellerini bilmiyorum iyidir kötüdür birşey diyemem ama bildiğim tek bir şey var yıllardır, Tr'de Sang Yong, Daewoo,Daihatsun, Rover, Chery,Tata, Geely gibi markalar ve eski Amerikanlardan uzak durman gerektiği.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74

    2010 yada 2011 2bin dizel Kyron modelini yakın bir arkdaşım yanlış hatırlamıyorsam 80 bin tl gibi bir bedelle sıfır aldı. Hatta Hyundai santa fe 90 bin gibi bir rakamdı, git hyundai al sakın SY bulaşma dedim ama dinlemedi.
    Beraberde iş yaptığımız bir arkadaşım olduğu için sık sık seyahat yaptık. Araç tam bir facia çıktı. Her yerinde zırıltı gürültü gelmeye başaldı daha ilk bir kaç ayda. Ön cam paneli açıldı cam yerinden çıktı arka cam aynı şekilde, bagajı bozuldu kapanmaz oldu, torpido gözü düştü yapamadılar,kağıtla falan sıkıştırıp kapatıyorduk. Defalarca servise gitti araç. Tabi ki de aracı iade almadılar veya yenisiyle değiştirmediler. Avukatına verdi dosyayı avukatı sonuç çıkmaz dedi.
    Göya motor mercedes ama kağnı gibi bir araçtı ve deli gibi mazot yakıyordu.
    Aracı 2 yıl kullandı ufak bir kaza yaptı sonrasında satmaya karar verdi. 2012 de 4-5 ay araca tek bir alıcı çıkmadı 35 bine kadar düştü fiyatı. En sonunda bir ödemesi karşılığı takas etti üstünede çek aldı. Aracı alan 1-2 ay sonra iade etemye kalktı çeklerini geri istedi. Allem kallem 5 bin tl daha indirimle defteri kapattı.
    SY lar 90 larda da gelmişti Tr.ye sonu facia ile bitti. Batıp gittiler.
    Yeni modellerini bilmiyorum iyidir kötüdür birşey diyemem ama bildiğim tek bir şey var yıllardır, Tr'de Sang Yong, Daewoo,Daihatsun, Rover, Chery,Tata, Geely gibi markalar ve eski Amerikanlardan uzak durman gerektiği.

    Allah korumuş o zaman o nasıl bi zararla satış daha 35bine de geri veriyorlar. Iyi oldu demek iç aksamları kaliteli değil ucuz plastik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Artık o kadar çok geyik yalan dolan dönmeye başladı ki bu tip şeylere itibar etmiyorum, canı sıkılanın yeğeninin arkadaşının şanzımanı patlıyor bozuluyor!!

    1.si Arızalı/kusurlu dediğiniz şanzıma ile ilgili bu yönde çıkmış bir karar, kural vb yok. Sadece 2007-2010 modellerindebelli bir şanzıman noya ait kullanılan yağın nemli iklimlerde sorun yarattığı ve bununda şanzımanlarda mekatronik vb arızalara neden olduğu konusu var. İleri ülkelerde Vw bu araçlara 10 yıl veya 150 bin km (bazı yerlerde ise 5 yıl/150 bin km) ek garanti vermey ikabul etmesi söz konusu.
    2.si bu araçlar Avrupa'dan Abd'ye Avustralya'ya birçok ülkede halan daha kullanılan satılan araçlar. Bize oranla bin kat daha katı yönetmelik,standart,kanun vb ye sahip bu ülkelerde fabrikasyon sorunlu/arızalı bir şanzıman olarak dahi ntelendirilmediğine ve halan daha satışları son sürat devam ettiğine göre "sorunlu/arızalı şanzıman diye bir teori söz konusu olamaz.! Aksine böyle bir teori kasıtlı olarak cilalanan bir bir balondur.
    3.sü Kimse dsg de sorun çıkmıyor evladiyelik bir şanzımandır vb demiyor. Böyle bir şeyi hiçbir şanzıman için kimse de diyemez zaten.
    4.sü arıza diye nitelendirilmek istenen kavrama aşınması konusu arızamıdır yoksa sarf parçasımıdır bu yönde muğlak bir durum var. Bana göre sarf malzemesidir kavrama aşınabilir nasıl ki debriyaj baskı balata patlatıyorsan aynı şekilde olan bir durum. Ha zaten ilk 2 yıl garanti kapsamında, sonrasında iyi niyet vb uzun yıllar kullanıcısını çok da üzmeyecek bir maliyete sahip değişimi. Onun dışında net ortamlarında orjinal seti 1200 tl ye satılıyor. Hani iyiniyetin bittiğinde en kötü ihtimal çıkma,2.el vb her türlü çözümü var.

    Vatandaşımız Alman mühendisinden daha iyi biliyor ve diyor ki "abi kuru tip şanzımanlar kötü halbu ki 6 ileri eski yağlı şanzımanlar da hiç sorun yok" böyle kulaktan dolma, kafadan sıkma konularla geyik yapılıp, eğleniliyor. iyi eğlenceler ...




  • 
Sayfa: önceki 7576777879
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.