Şimdi Ara

DSG Şanzıman (75. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (1 Mobil) - 10 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.702
Cevap
66
Favori
132.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
52 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Maşaallah" diyeyim, 87.000 km deki imzamdaki aracımda bir arıza vermedi DSG şanzıman.

    Bilindik tecrübeleri yaşatıyor tabi. Yani :

    i) Çoğu çift kavrama şanzımanda oldugu gibi hemen 2. vitese geçme eğiliminde. Bunun önüne geçmek için dur kalk trafikte ve eğimi yüksek rampalarda manuel olarak 1.vitese alıyorum ve bu sekilde kullanıyorum. Hem vites seçim karmaşası olmuyor hem de titreme ve balataya yüklenme yaşanmıyor.

    ii) Kasis ve çukurlarda bilindik mekanik ses tabi var tabi.

    iii)Vites yükseltmesi gayet hızlı ve yumuşak, vites düşürmesi yükseltmesine göre yavaş.


    Genel olarak memnunum ama elimde kalacak diye aklıma gelmiyorda değil. Kısmet artık...


    Bu arada kulakçıklarla yaptıgım vites düşürme , vites topuzunu manuel e alınca oldugundan daha yavaş ve sarsıntılı hissettiriyor bana. Bu sekilde bir tecrübesi olan var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_hakki


    "Maşaallah" diyeyim, 87.000 km deki imzamdaki aracımda bir arıza vermedi DSG şanzıman.

    Bilindik tecrübeleri yaşatıyor tabi. Yani :

    i) Çoğu çift kavrama şanzımanda oldugu gibi hemen 2. vitese geçme eğiliminde. Bunun önüne geçmek için dur kalk trafikte ve eğimi yüksek rampalarda manuel olarak 1.vitese alıyorum ve bu sekilde kullanıyorum. Hem vites seçim karmaşası olmuyor hem de titreme ve balataya yüklenme yaşanmıyor.

    ii) Kasis ve çukurlarda bilindik mekanik ses tabi var tabi.

    iii)Vites yükseltmesi gayet hızlı ve yumuşak, vites düşürmesi yükseltmesine göre yavaş.


    Genel olarak memnunum ama elimde kalacak diye aklıma gelmiyorda değil. Kısmet artık...


    Bu arada kulakçıklarla yaptıgım vites düşürme , vites topuzunu manuel e alınca oldugundan daha yavaş ve sarsıntılı hissettiriyor bana. Bu sekilde bir tecrübesi olan var mı?



    Hep bir üst vites de beklediği için yükseltmesi hızlı, ama yukarıda hazır bekleyen vitesin aşağıya düşme hızı da bir o kadar yavaş.

    Hızlı vites değişitiyor ama yukarıya doğru...

    Eee! ben yukarıda bekliyordum, ne yani şimdi aşağıya mı düşeyim? Diye tepki(sizlik) veriyor.


    *Kullandığınız aracın 1.4 150hp DSG versiyonunu test etmiştim, gayet keyifli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitman

    bizim millet DSG sorun çıkardı mi yaptırıp satıyor hemen. hicde lafini etmiyor. sinsilik var biraz.

    Arıza yapan yada arıza yapmaya meyil göstermiş; dsg kullanıcıları arasında gizli bir anlaşma var galiba??


    "Aman! satana kadar kimseye bahsetmeyelim"
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Bizde kimse malına kötü demez. Herkesin çoçuğu einstein, zeki ama çalışmıyor.
  • Arkadaşlar yazılanları tamamen tesadüf eseri gördüm ve hayal kırıklığına uğradım. Bu önümüzdeki aylarda sıfırı 55.000 TL yi geçmeyecek araç almaya karar verdim. Aklıma ilk gelen araç 2016 Seat İbiza 1.0 DSG şanzıman 110 Beygirlik aracıydı. Hatta deneme sürüşü için bile randevu aldım. Bahsetmiş olduğunuz bu DSG arızası bu araç içinde geçerli midir? Bunun yerine 2016 Seat ibiza 1.2 style Manuel şanzıman almalı mıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. İlk sıfır araç alışım olacak şu an kullanmış olduğum aracım 2005 Model Fiat Palio 1.3 multijet dizel manuel. Benzinli araçlara yöneliş sebebim ise yıllık yapmış olduğum kilometre 10.000 km yi geçmemektedir.
  • jacobs37 kullanıcısına yanıt
    Burda atıp tutanlara bakma. tr'nin en çok satan yabancı markası vw ve bunların büyük çoğunluğuda dsg li.
    10 binlerce dsg li araç var Tr.de ve yüzdeye vurursan forumlarda vb 5-10 ağır şikayet/atar yapanların dışında kimsenin umrunda bile değil.
    çok endişen varsa +2 yıl e garanti alabilirsin ki bence gerek yok. garanti bittikten sonra da aracını yetkili servise götürürsen iyi niyet garantisine tabi.
    şöyle ki kavrama problemin olursa 3.-4. yıllarda 400-500 tl gibi bir bedelle hallediliyor. 8-10 yıllık bir araçta ise bin tl.civarına mal oluyor.
    kendim 2 dsg li araç kullandım kullanmya devam ediyorm çevremde 4-5 kişi var dsg li aracı olan. hiçbirinde dsg sorunu duymadım.
    banka müdürlerinin çoğunda şirket yöneticilerinde vb binlerce dizel dsg araç var. bunlar 2-3 yılda bir yenilyeyip kurumsal kiralamadan alıyorlar.
    bakıyorum yeni kasa 34 plaka dizel jettalar her yerde eğer böyle bir dsg geyiği/sorunu olsaydı an başta kılı kırk yaran özel firmalar kaçardı bu araçlardan.
    Bu arada 110 luk ibizayı test ettim çok keyifli zıkpkın gibi bir araç. süspansiyon vb yüyürüyen aksamlar iyileştirilmiş ve yumuşatılmış geldi bana.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rasap74

    Burda atıp tutanlara bakma. tr'nin en çok satan yabancı markası vw ve bunların büyük çoğunluğuda dsg li.
    10 binlerce dsg li araç var Tr.de ve yüzdeye vurursan forumlarda vb 5-10 ağır şikayet/atar yapanların dışında kimsenin umrunda bile değil.
    çok endişen varsa +2 yıl e garanti alabilirsin ki bence gerek yok. garanti bittikten sonra da aracını yetkili servise götürürsen iyi niyet garantisine tabi.
    şöyle ki kavrama problemin olursa 3.-4. yıllarda 400-500 tl gibi bir bedelle hallediliyor. 8-10 yıllık bir araçta ise bin tl.civarına mal oluyor.
    kendim 2 dsg li araç kullandım kullanmya devam ediyorm çevremde 4-5 kişi var dsg li aracı olan. hiçbirinde dsg sorunu duymadım.
    banka müdürlerinin çoğunda şirket yöneticilerinde vb binlerce dizel dsg araç var. bunlar 2-3 yılda bir yenilyeyip kurumsal kiralamadan alıyorlar.
    bakıyorum yeni kasa 34 plaka dizel jettalar her yerde eğer böyle bir dsg geyiği/sorunu olsaydı an başta kılı kırk yaran özel firmalar kaçardı bu araçlardan.
    Bu arada 110 luk ibizayı test ettim çok keyifli zıkpkın gibi bir araç. süspansiyon vb yüyürüyen aksamlar iyileştirilmiş ve yumuşatılmış geldi bana.




    Burada atıp tutanlar ne yazık ki sizin gibiler. "Benim gaynımdada aynı şanzıman var mis gibi misssss" açıklamalarınız sadece sizi ve çevrenizdeki 3-5 kişiyi bağlar. Burada global anlamda fiyasko olan bir şanzımandan bahsediyoruz.

    Buyurun Çin' de 384.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.tyresmoke.net/forum/topic/137785-vw-recalling-384000-cars-faulty-dsg-transmissions/

    Buyurun Avustralya'da 91.000 adet DSG'li araç geri çağırılmış:
    http://www.drive.com.au/motor-news/volkswagen-recall-extended-20130513-2jhon.html

    Buyurun global anlamda DSG hatasından dolayı geri çağırılan 2.640.000 adet!!! DSG'li araç geri çağırılması:
    http://www.autoevolution.com/news/volkswagen-recalling-16-million-cars-globally-to-fix-dsg-gearboxes-71053.html

    Daha da bir çok geri çağırma google'da mevcut. Yani sizde ve sizin küçücük çevrenizde sorun çıkmadı demek, bu saatli bomba olan DSG'nin tüm dünyada ayyuka çıkmış rezilliğini ne yazık ki örtbas etmez. Keza Türkiye'de de onlarca araç sürünüyor DSG belasından, ki birde interneti faal olarak kullanmayıp bu forumlara yazmayan/yazamayan DSG mağdurlarını düşünün. Lütfen millete atıp tutmak gibi ithamlarda bulunmadan önce siz atıp tutmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ERG81 -- 11 Temmuz 2016; 17:09:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacobs37

    Arkadaşlar yazılanları tamamen tesadüf eseri gördüm ve hayal kırıklığına uğradım. Bu önümüzdeki aylarda sıfırı 55.000 TL yi geçmeyecek araç almaya karar verdim. Aklıma ilk gelen araç 2016 Seat İbiza 1.0 DSG şanzıman 110 Beygirlik aracıydı. Hatta deneme sürüşü için bile randevu aldım. Bahsetmiş olduğunuz bu DSG arızası bu araç içinde geçerli midir? Bunun yerine 2016 Seat ibiza 1.2 style Manuel şanzıman almalı mıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. İlk sıfır araç alışım olacak şu an kullanmış olduğum aracım 2005 Model Fiat Palio 1.3 multijet dizel manuel. Benzinli araçlara yöneliş sebebim ise yıllık yapmış olduğum kilometre 10.000 km yi geçmemektedir.

    2015 model 1.2 Tsi Dsg 105 beygir Ibiza kullanıyorum.
    Araç tam 1 yıllık ve 13000 kilometrede.
    %70 şehiriçi yoğun trafikte, %30 şehirlerarası kullanıyorum.

    Otomobil eksperi veya Dsg uzmanı değilim. 20 yıllık ehliyet sahibi tecrübeli bir sürücüyüm.
    İhtiyaca göre yeri geldi mi gazlarım, yeri geldiğinde sakin kullanırım.
    Broadway'den Toros'a, Şahin'den Doblo'ya, Astradan Fluence'e birçok araç kullandım.
    Ibizadan önce geçen yıl 2015 model 3.20i ED kullanıyordum.

    Her aracı parasına göre değerlendiririm. Bu nedenle Broadwayle Ibizayı karşılaştırmak, Ibizayla Bmw'yu karşılaştırmak haksızlık olur.

    Neticeye gelirsek, Ibiza verdiğim parayı haketti.
    Dsg şehiriçinde yoğun trafikte rahat ettirdi, uzun yolda yakıt olarak mutlu etti.
    Tsi motor seriliği ve performansı ile iyi ki almışım dedirtti, birçok meşhur markaya :) el salladık... 140 ile giderken, araba hala bas ben gidicem diyorsa beni mutlu ediyor.
    Gittiğim servis çok ilgili, yıl bakımında gayet ilgili davrandılar, faydalı bilgiler verdiler.

    Başlığın konusuna gelirsek,
    Ben Dsg'den memnunum ve arıza yaşamadım.
    Bu yaşamayacağım anlamına gelmez. Kul yapısıdır, bozulabilir.
    Tekrar param olursa Ibiza'yı satıp üzerine 100bin koyup tekrar Bmw alırım.
    Ya da paramın karşılığını veren başka bir araç bulursam, bana zevk verirse, onu alırım.
    Bir şanzıman için bu kadar kavgaya gerek yok. Sorun yaşayan arkadaşlara üzüldüm. İnşallah bundan sonra daha sıkıntısız araçlara binerler.

    Sormak istediğiniz birşey olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.

    Selamlar, saygılar.




  • Sorunsuz şanzıman bu mu oluyor?

    http://forum.donanimhaber.com/m_116297212//tm.htm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu forum en cok bilip bilmeden atip tutma ve yalanciliktan cekmistir.iyi niyet 2+2 bitince biter.ha bitmez diyorsan delikanli gibi cikar belgesini getirirsin.bak ben sana bittigini nasil ispatliyorum:
    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=114087931&p=1&anchorToGo=114087931#114087931
    Buyur odetme 5 bini?1000tl ye hallet gorelim.sanzimanin 5 10 ariza verdiğine,veya 2+2 bitince iyi niyete gireceğine dair bir tane belge koy buraya,ben senden ozur dileyip herkese dsg önereceğim.
    Ama elinde belge yoksa ben fanboy palavrasi atiyorum satilan dsg lerden bana prim veriyorlar garantisi biten arabami bir enayiye kakaliyorum heheheh ozur dilerim diye konu açacaksın kabul mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 11 Temmuz 2016; 17:56:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacobs37

    Arkadaşlar yazılanları tamamen tesadüf eseri gördüm ve hayal kırıklığına uğradım. Bu önümüzdeki aylarda sıfırı 55.000 TL yi geçmeyecek araç almaya karar verdim. Aklıma ilk gelen araç 2016 Seat İbiza 1.0 DSG şanzıman 110 Beygirlik aracıydı. Hatta deneme sürüşü için bile randevu aldım. Bahsetmiş olduğunuz bu DSG arızası bu araç içinde geçerli midir? Bunun yerine 2016 Seat ibiza 1.2 style Manuel şanzıman almalı mıyım? Yardımcı olursanız sevinirim. İlk sıfır araç alışım olacak şu an kullanmış olduğum aracım 2005 Model Fiat Palio 1.3 multijet dizel manuel. Benzinli araçlara yöneliş sebebim ise yıllık yapmış olduğum kilometre 10.000 km yi geçmemektedir.

    Dsg sistemi tamamen sorunlu bir sistemdir ve firma bunu kabul etmistir.fakat burada dsg alıp garanti bitmeden garibana iteleyen insanlik yoksunu piyasaci tipler sabah aksam yalan dolan anlatip insanlara bu sanzimani onermekte,karşısına o faturalar cikan insanlarla da kahkahayi basip dalga gecmektedir.önceki sayfada o ahlaksizlardan bir tanesi var,nicki h ile başlıyor,benim verdigim linkte de dsg yi beles tamir ettirmekten bahseden,sorunun cozuldugunu iddia edenler var
    0araba alma 1
    Dsg li araba alma 2
    O paraya ds4 gibi saheser araclar bulursun.
    Auris focus gibi c segment arabalara binersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 11 Temmuz 2016; 17:58:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Birincisi sıfır araç alma sebebim Ötv den muaf oluşumdur. Otomatik araçlara yönelme sebebim ise babamın yaşı itibariyle manuel araçları kullanamamasıdır. Sonuçta ben de her zaman yanında olamayabiliyorum. Diğer bir sorum ise komşumuz Wv , Ford , Seat , Fabia araçlardaki çift kavramalı otomatik şanzımanların aynı mekanik sistem ile çalıştığını söylemişti. Acaba bu dsg sorunu ford araçların powershift şanzımanlarında da aynı hatayı veriyor mu ? Eğer vermiyor ise Ford fiestaya yönelebilirim.
  • Vermiyor cunku forddaki sistem dsg den farkli.daha kararlı çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Hocam sorun vermiyor demek fazla iddialı bir laf olmuş. Çift kavrama tüm şanzımanlarda aynı sorunlar yaşanıyor ancak arıza oranları değişiyor. Powershihft'te EDC'de, DCT'de sorun çıkarıyor ancak hiçbiri DSG kadar yüksek miktarda sorun çıkarmıyor. Olay hangisi daha az arıza çıkarıyor olayı. 5 yıl binilecekse tork konvertörlü ve nissan haricinde cvt şanzımanlı araçlara yönelmek daha doğru olur kanaatindeyim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben çift kavramanin çıkaracağı doğal kavrama degisimi tipi masraflardan bahsetmiyorum dostum.dsg uyumsuz ve problemli olduğundan hem cok erken kavrama masraflari aciyor,hem sangirti problemi var,hemde mekatronik unitesi sorunlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2011 skoda octavia 1.6 tdi DSG araç sahibiyim.85400 km deyim.aracı 10000 km de aldim 5 yıldır kullanıyorum ve herhangibir problem yaşamadım. Tam zamanını hatırlamıyorum ama yaklaşık 2 yıl önce sentetik şanzıman yağı mineral yağ ile değiştirilerek yazılım güncellemesi yapıldı. Bu işlemden sonra araç 1 den hemen 2 ye atmiyor.ayrıca kalkislarda hafiften gaza yüklenmek gerekiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben şunu merak ediyorum dsg sorunlu sıkıntılı vs tamam kabul edelim peki vw neden hala bu sorunlu dsgyi üretmeye devam ediyor yani herhangi bir iyileştirme yapmadı mı bununla ilgili?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • shadowgeist kullanıcısına yanıt
    Hocam internette powershift arıza diye aratırsanız kavrama değişimi dışında farklı sorunlarında olduğunu görebilirsiniz. Zaten çift kavrama olupta sıfır sorun olması çokta mümkün bir durum değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oasisinet

    Ben şunu merak ediyorum dsg sorunlu sıkıntılı vs tamam kabul edelim peki vw neden hala bu sorunlu dsgyi üretmeye devam ediyor yani herhangi bir iyileştirme yapmadı mı bununla ilgili?

    Çünkü vw dış ülkelerde 10yila varan garantiler vererek meseleyi cozdu.bizde ise boyle bir sey vermesine gerek yok,cunku adamlarin kullanicisi yok fanboy takimi var bu memlekette.
    Powershift dunya capinda kullanilan bir şanzıman,arizayi hondanin sanzimani bile verebilir,mesele kronik arizanin olup olmaması.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • reallist55 kullanıcısına yanıt
    Hocam bir konuda garanti bitmeden veya dsg şanzımanım tamamen patlamadan aracımı satacağım deyip diğer konuda dsg sorunsuz diyorsunuz farkında mısınız? Hayır sizin kullandığınız sıfır km dsg şanzıman gidici olmasa bu mesajınızı anlayacağım ama ne gün patlayacak acaba diye gün sayıyorsunuz.

    Dünya çapında geri çağırmalar yapılırken ve bazı ülkelerde 10 yıl garanti sunulurken sanki vw mühendisleri bu şanzımanın kronik sorunlu oldugunu bilmiyor mu sanıyorsunuz? Yoksa sağlam olduğu için mi 10 yıldır aynı patlak şanzımanı satmaya devam ettiklerini düşünüyorsunuz? Bu iş reklam, maliyet ve satış adedi ile alakalı bir durum. Şu anda bu rezillikten kar elde ettikleri için kıllarını bile kıpırdatmıyorlar. İleride emisyon skandalı gibi başları derde girerse anında alternatif yollara başvururlar. Çoktan planlarını yapmışlardır emin olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 12 Temmuz 2016; 0:11:23 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 7374757677
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.