Şimdi Ara

DSG 7 - DSG 6 (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri) (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
866
Cevap
39
Favori
394.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun. Maalesef serviste işler sallama yapılıyor. Kavrama değişiminde ayar şimleri de değişiyor ve boşluk ayarı yapılıyor normalde ama servis bununla uğraşmak istemediği için yeni kavramayı olduğu gibi takıyor, belki adaptasyon bile yapmadılar mekatronik olması imkansız. Benim de kavrama değişti çoğu malzemeyi yerine düzgün takmamışlar hatta eksik parçalar vardı. İnşallah düzelir, adaptasyon isteyin tekrar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emreyildirimgs

    İyi niyet garantisi, kavrama ve "aracı yalnızca p konumunda terk ediniz" uyarısı ile ilgili güncel bilgi...

    2016 model 1.2 seat leon DSG araç sahibiyim. Aracım 3,5 yaşında. Aracımda kavramada hafif kaçırma, 1. vitesten 2. vitese geçerken çırpma ve arada bir çıkan "aracı yalnızca p konumunda terk ediniz" uyarısı vardı. Bakım zamanının gelmesi ile birlikte aracımı 25.11.2019 günü doğuş oto çankaya'ya bıraktım. İyi niyet garantisi ile ilgili forumda yazılan artık indirim yapılmıyor gibi söylentilerle servise korka korka gittim. servis görevlisi ile de konuşmamızda sisteme parçaları girdiğimize indirimler o zaman çıkıyor diyerek net konuşmadı. bu arada da dışarıdan kavrama için ve p uyarısı için fiyat almaya başladım. kavramaya dışarıda 6.250 tl, p uyarısına da onarım yapılarak en ucuz 900 tl fiyat aldım. bu fiyatlarda da garanti yoktu.
    tüm bu fiyat araştırmasıyla uğraşırken servisten aradılar, parçalarda yüzde 70, işçilikte de yüzde 20 indirim yapacaklarını söylediler.
    kavrama için 1.400 tl parça fiyatı, 1.200 tl de işçilik
    p uyarısı için de 1.300 tl parça, 400 tl de işçilik ücreti çıktığını ilettiler.
    bundan 3-4 ay önce p uyarısı için gittiğimde yalnızca işçilikle yapılacaktı ancak bakım zamanı yapılabilir mi diye sorduğumda aynı koşullarda yapılacağını iletmişlerdi. bende bu durumu vw kısmında bulunan halkla ilişkiler görevlisine de ilettim ve p uyarısının da işçilik ücretini almadılar. 4.900 gibi bir fiyat beklerken 4.720 tl fatura çıktı.

    normal yağ bakımı + kavrama değişimi + p uyarısı için vites mekanizması değişimine toplam 4.720 tl ücret ödedim.

    son güncel durum bu dur arkadaşlar...
    Hocam zorladinizmi? Gecen sene banada yaptilar aynisini kavrama icin. Gittim tum forumlari gezdim ucretsiz yapilan yada sadece isciligin %30 unu odemis insanlari bulup plakalarini aldim. Gittim gozlerine soktum neden boyle bir ayrimcilik yapiyorsunuz dedim. 2 gun sonra arayip 230 tl ye hallettiklerini soyleyip kavrmayi degistirdiler. Zorlayin. Sonuna kadar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dsg7 araç alınmaz. Dsg 6 ile 99.000 e geldim 1 kere bile silkeleme v.b. sorun yaşamadım. Dsg7 kullanırken 15.000 kmde bir servisteydim.

    Dsg6 gibi sorunsuz bir yağlı şanzıman varken , Volkswagen dsg7 gibi kuru ve sürekli sorun çıkaran bir şanzımana neden geçti diye hiç düşündünüz mü?

    Bu şanzımanın kusurlu olduğu belli işte. Buna rağmen tüketici hakkını arıyamıyor Normal koşullarda volkswagenin bu şanzımandan dolayı tüketicilere binlerce tl tazminat ödemesi gerekirdi. Tüketiciler , bu şanzımandan dolayı volkswagene binlerce tllik onarım parası ödüyor.

    Ne güzel dünya.


    Hem kusurlu ürün piyasaya sür, hem de bundan binlerce tl gelir elde et..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba,

    2016 1.2 Tsi 110 hp dsg seat leon a sahibim. Araç 35.000 km’de. 

    Özellikle ilk yola cikildiginda 1.vitesten 2.vitese gecerken, arac kendini bir anda atiyor. Vuruntulu geçiş diyebilirim aslında. Sanki vites yarım saniye kavramıyor da o sırada gaza bastığım için vites alır almaz bir anda ileri atıyor.

    Bu sorunu yokuş yukarı trafikte daha fazla yaşıyorum. Öyle ki bazen çekilmez oluyor. Çünkü hiç kontrol edemiyorum. Az basıyorum pat diye 2 ye geçiyor küt diye öne atıyor. Geri dur geri kalk her seferinde bir anda atıyor.

    Bu arada 2. Vitese geçişte bazen küt diye geçiş sesini duyuyorum.

    Diğer konu da vites geçişten sonra hızlanma sesleri manuel gibi duyuluyor. Her vites geçişinde Ara gaz verir gibi gaz sesi duyuyorum. (Bu yüzden geç kavrıyor diye düşündüm hatta)

    Titreme, ekranda uyarı vs hiç duymadım. Arada birkaç kez DSG resetleme yaptım. O da ilk başta düzelir gibi oldu sonra aynı.

    Şanzıman yağı vs buna sebep olabilir mi?
    Yoksa kaçınılmaz son kavrama vs değişim mi?

    Son olarak araç Servis bakımlı ve yakın zamanda bakım gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mrzmn -- 2 Aralık 2019; 23:15:20 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • mrzmn M kullanıcısına yanıt
    Araç İlk kullanımdan DSG sert ve gaza basınca titrer vaziyette çalışıyor araç ısınınca sorun kalmıyor ben mekatronik yağını değiştirerek bu durumun önüne bir nebze geçtim, geçişler daha pürüzsüz oldu ve ilk gaz tepkisi iyileşti titreme konusunda. Eğer sürekli yapıyorsa kavrama kaynaklı olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019 bahar aylarında 2013 A3 tdi ile ben de yolda kaldım. Çekici ile araç servise çekildi. İnceleme sonucunda mekatronik değişimi dediler.

    İlk etapta 11-12 bin civarında rakam istediler.

    Doğuş oto genel merkezle konuştuktan sonra 5bin800 lü gibi rakamlara indiler.

    Aracın ilk sahibi benim tüm bakımları hiç bir gecikme olmadan düzenli şekilde yetkili serviste yaptırdım.

    Doğuş oto şanzımanın kronik sorunlu olduğunu kabul etmiyor. Satılan araç/ arızalı şanzıman oranına baktıklarında sonuçların çok normal olduğunu, benim şanssız kişilerden birisi olduğumu söylüyor.

    Onlara çok yakın akrabalarımdan 5 kişide VW grubu araç olduğunu 5ininde mekatrnoic değişimi yapıldığını söylediğimde, bunun nasıl kronik arıza olarak görmezsiniz dediğimde ailecek şansız olduğumuzu söylediler:)

    Ben de bir daha bu gruba bulaşmama kararı aldım. Zaten ailede WV grubu aracı olan tek ben kalmıştım diğerleri hepsi sattı bana da sat yoksa patlar şanzıman demişlerdi de ben pek dinlememiştim. Bundan sonra DSG zaten almam kolay kolay çift kavramalı araca da bulaşmam.




  • DSG6 aracımın şanzıman yağını değiştireyim derken internette dolaştığım esnada bu konuyla karşılaştım. Hatta bunun gibi bir çok konuyla karşılaştım. Malesef herkes 7 ileri kuru kavramalardan müzdarip olmuş.

    Nitekim 2019 ocak ayında asla almam dediğim bir vitese sahip aracı gittim aldım 2007 model Seat Leon 2.0 TDI DSG aracım ve yaklaşık bir senedir biniyorum. 102 bin km de almıştım ve şuan 115 bin km de.

    Almadan önce çok büyük tabularım vardı DSG konusunda, asla almam, kesinlikle kullanmam gibilerinden düşünüyordum internette gördüğüm sorunlar yüzünden. Sonra bu araç çıkınca karşıma biraz araştırma yaptım ve yağlı kavramaların nitekim sorunsuz olduğunu gördüm. Satan arkadaşa da güvendiğim için tereddüt etmeden aldım geçtim ama yaklaşık 6-7 ay boyunca arabayı resmen dinledim. Acaba sorun olacak mı acaba sıkıntı var mı, sıkıntı yapacak mı diye çok inceledim ama çok şükür ki vites geçişlerinde kalkışta orda burda hiç bir sorunum yok. Emsali motor + şanzıman kullanan araçların 300-400 bin km sorunsuz binildiğini de görünce epey rahatladım.

    Ne zaman DSG ile ilgili bir konu görsem mutlaka içinde sorun var veya sorun başlangıcı var. Ama yağlı kavrama ile ilgili şikayet eden görmedim. Buraya yazmamın sebebi ise; VAG grubunun müşterilerine attığı kazığı görmemiz lazım. Adamlar ilk seri vitesi yağlı kavrama olarak çıkarttılar ve yüksek torka yüksek ısıya dayanıklı sorunsuz bir vites icat ettiler. Sonra yakıt ekonomisi ıvır zıvır diyerek yeni versiyon kuru kavramayı çıkarttılar ve milleti soruna boğdular. Bu yapılan resmen servisten para kazanmak için yapılan büyük bir tuzak. Kimse 6 ileri yağlı kavramadan şikayetçi değilken 7 ileri kuru kavraması olanlar hep kara kara düşünüyor acaba ne zaman patlayacak diye. İyi niyet kötü niyet falan hepsi hikaye. Tamamen müşterilerini yıllarca servise bağlayıp, sorun çıktığında da yine işçilik + malzeme fiyatı indirimliymişcesine geçirme amacı güden bir stratejiden başka birşey değil bu niyet.

    Kendi adıma konuşmak gerekirse bi kumar oynadım ve şanslı çıktım DSG açısından ama 6 ileri yağlı kavrama sayesinde. Kuru kavramaya binen arkadaşlarım da viteslerinden hepsi çok memnunlar ama hepsinin tek bir düşüncesi var; inşallah bende patlamadan satarım....

    Şimdi gelelim benim soruma; 6 ileri yağlı tip vitesim için hangi yağı seçmeliyim? (servise çarpılmak istemiyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myd -- 17 Aralık 2019; 11:18:56 >




  • Yağlı kavrama sorunsuz diye bir durum söz konusu değil. Bütün kavramalarda sorun olabiliyor. Üstelik yağlı kavramanın işletme maliyeti arıza çıkardığı zaman çok daha fazla. Hepsinin kendisine göre artısı eksisi var. Örneğin 120 bin km de şanzıman yağınızı değiştirdiniz mi?
  • Merhaba. 2013 Polo 1.4 Chrome Edition Dsg Benzinli aracım 60 bin km ye geldi. Benden önce ki sahibi tüm bakımlarını yetkili serviste yaptırmış. Ben sadece kendim yağını, filtreleri degistirdim. Şimdi 60 bin km bakımı için serviste götürmeli miyim? Şanzıman yağını değiştirmeye gerek var mıdır?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mehmetozturk154 kullanıcısına yanıt
    Madem bakımları kendiniz yapıyorsunuz servise gitmeye gerek yok zaten yıldan dolayı iyi niyet de bitmiş. Şanzıman yağı değişimi faydası olur zararı olmaz, mekatronik yağı dahil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba. Polo 6r 2014 model 1.4 tdi aracim var. Dun ilk defa uyari vitesi p konumuna getirin. Servis gibi bi ibare vardi. Bugun yine tekrarladi. Ne yapmam lazim hic bilmiyorum ilk defa basima geldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • recep054gs kullanıcısına yanıt
    Bu sorunun VAG grubu araçların çoğunda var, sürüş için bir engel değil, yolda bırakmaz DSG ile alakalı değil, vites kolu konum svici arızası, kablo kiti değişimi ile sorun çözülüyor ama yetkili servis sanırım komple vites mekanizmasını değiştiriyor ve garanti yoksa bayağı pahalı, sadece kit 150 - 250 TL civarında galiba tam hatırlamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mşah kullanıcısına yanıt
    Hocam ben araci mayista aldim suanda 120 binde. 150 250 falan gibi bir seye bu hata gidecekse halledeyim hemen. Sanziman diye korkuttu beni acikcasi. Son bakimlari falan yetkili serviste yapilmamisti. Zaten iyi niyet garantisi bittigi icin bende orada yaptirmadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • recep054gs kullanıcısına yanıt
    Dediğim gibi şanzıman sorunu değil, eğer ustasını bulursan 5 - 10 liraya bile yaptırabilirsin, vites kolu mekanizmasında ufak bir sviç var sorunu o yaratıyor aslında para bile değil ama işte yaptıracak birini bulmak sorun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mşah -- 29 Aralık 2019; 1:34:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • recep054gs kullanıcısına yanıt
    Sorun yaratan parça bu.

     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri), DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mşah -- 30 Aralık 2019; 19:58:20 >




  • mşah kullanıcısına yanıt
    Ne yaptin hocam ya :) valla istanbuldayim bildigim bi tamircide yok. Hafta sonu sanayiye gidelim bakalim belki buluruz birini. Saol yardimlarin icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • recep054gs kullanıcısına yanıt
    Burası ile görüş yardımcı olurlar görseller onlara ait. FSM sanayi sitesindeymiş.

     DSG 7 - DSG 6  (Kavrama-Mekatronik-Şanzıman-Yazılım Problemleri)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vw cc cok hosuma giden bir model. 1.8 tsi 1.4 tsi ler var. Bunlarda kullanilan dsg ler nasıl. Forumda sağda solda dsg cok laf ediliyor. Gercekten sorunlumu. Yoksa kullanici hatasimi. Dsg korkusu yuzunden cc begenmeme ragmen almaya niyetlenemiyorum. Dsg kullanıcıları olarak fikirlerinizi alabilirmiyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar

    7 ileri dsg kuru kavramanın sanzıman ve mekatronik yagı degişiyor ve degiştirmenizi kesinlikle tavsiye ederim.

    60 bin km'deki 2015 model scirocco aracımın sanzıman ve mekatronik yagını gecen hafta degiştirdim oto yedek parcacıyım.

    Mekatronik yag kodu G004000M2'dur. Marka olarak FEBI 46161 kodlu urunu koyduk araca. Yesil renk 1 LT

    Sanzıman Yag Kodu G055512A2'dur. Marka olarak SWAG 10921829 Kodlu urunu koyduk araca. Sarı Renk 3 LT

    Aractan cıkan yaglar bildiginiz camur gibi olmustu. Bu yeni yagları koyunca vites gecisleri olsun kavrama olsun dahada pürüzsüzlesiyor.

    Alttan yaglar bosalıyor. Üstten ise akü ve mars motoru sokuluyor mekatronik yagının konuldugu yer mars motorunun altında, sanzımanın yagınında akünün altında.

    Kesinlikle degiştirin. Farkı goreceksiniz. Degişimden Sonra DSG'yi resetlerin farkı gorun.
  • arakadşlar benim araçta tümseklerden geçerken cikleme sesi geliyor. bu dsg den geliyor sanırım başına gelen veya durumu bilen varmı acaba ? çukur tümsek farketmez sert geçersem cik cikliyor. kuş mu kaçtı acaba
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.