Şimdi Ara

Dövizdeki hareketlilik otomobil fiyatlarını da arttırdı; işte yapılan yeni zamlar (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
0
Favori
11.410
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eskiden 30 bine astra alınıyordu şimdi 30 bine anca sucu motoru alınıyor. Olsun ama başımız dik ekonomi çok iyi çoh...
  • bu fiyatlarla satışlar dibe vurur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-41F3DB120

    bu fiyatlarla satışlar dibe vurur...
    Bireysel satışlar bazında doğru olabilir ama piyasa araçları markaları filo ve kamuya olan satışları ile ayakta duruyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TR'de kamuya ait 60 bin adet lüks sınıfta alman otomobili var diye bir haber okudum. Buna göre zaten kamu/devlet araç alımına devam etse zaten bazı firmaların satışlar azalıyor kaygısına kapılmasına hiç gerek yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Konungariket Sverige

    quote:

    son örnek olarak bayburta havalimanı yapılacak dendi. sizce gerçekten buna gerek var mı?
    300 milyon liraya fabrika açılamaz mı? en basitinden modern bir hayvan yetiştirme çiftliği kurulamaz mı?


    devlet 300 milyon tl ile halkın kullanacağı yatırımlar yapar bu havalimanı olur valilik binası olur kaymakamlık olur hastane olur ama fabrika açmaz şunu anlayın artık fabrika açmak devletin işi değildir yanlızca komunist ülkelerde devlet fabrika açar

    Alıntıları Göster
    Kim uydurdu o lafı?
    Tutturmuşunuz bir neoliberal düzen bunun borazanlığını yapıp duruyorsunuz. Her düzenin bir sonu vardır. Dünyada devlet tekrardan üretime giriyor 1978'de devletin üretimden çekilip küçüldüğü sistem artık bitiyor. Yok devlet üretmezmiş bilmem neymiş iyi o zaman mke falan da satılsın. Özel sektör üretsin devlet mermiyi, silahı ondan alsın.
    Ayrıca havalimanını devlet niye yapıyor? Basbayağı özel sektör işi. Senin mantığına göre havaalanlarını dhmi gibi bir kurumun işletmesi saçma değil mi? Özelleştirseler ya. Zaten 3. havalimanı özel sektörün devlet yapmadı orayı yap işlet devret projesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    2012 yılının 35 bin lirası TCMB enflasyon hesaplaması ile 2018 yılının 57 bin TL'sine eşit. Bu elde kalsın.


    2012 yılında 35 bin lirasını yıllık faize koysa idi yıllık (7,9,10,10,13) faiz ile günümüzde elde edeceği para yaklaşık 60 bin TL olacaktı. Bu da elde kalsın.


    Şimdi gelelim, adam 35 bine araba almış, eşek gibi 6 yıl binmiş ve şu an 60 bin TL'ye satıyor.


    Resmen otomobil yatırım aracına dönüşmüş, 3. Dünya ülkelerinde bile böyle skandal bir tablo görmek mümkün değil.

    Alıntıları Göster
    Hepsi bu kadar mı bu mesajın? Hani döviz hesabı nerede?

    %100 yerli ve Türk sermayesiyle üretilen 2012'de 35 bin lira olup 2018'de 60 bin liraya satılan araç mı var?

    Faiz hesaplarına gireceğinize bu adam elindeki 60 bin lirasıyla sıfır C segment aracı nasıl alacak onu söyleyin. 

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Misafiri

    dolar artmasın diyeceksin ithal arabaya bineceksin "yerlisi yapılcak" denince burun kıvıracaksın yol köprü yapma diyeceksin o yolların üstünde ithal arabala cirit atacaksın .. ithal arabanın içinden hayvancılık diyerek sümküreceksin bi işin ucundan tutayım hayvancılık yapim demeyeceksin onca teşvike rağmen üretim diyeceksin kimse bilmiyormuş gibi sürekli ithal tüketeceksin vergi istiyor diye türk markalarına sümküreceksin ya ne çeşit insanlarsınız siz tüketmekden başka ne işe yararsınız kardeşim siz acaba evinizin dışına çıkıyomusunuz ?
    Helal olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iylan dizel manuel golf 200bin olmuş. 40bin peşinat versen 160bini kredi çeksen 1.84 faiz ile 4 senelik kredinin aylık ödemesi 5452 lira toplam geri ödemesi 261bin, iki yüz almış bir bin

    Gelelim tenekeline 1.0 poloya. 20bin peşinat verdik 80bin kredi çektik diyelim, aylık 2726 lira ödemesi ile toplam geri ödeme 130bin lira.

    Polo 1.0 boş oğlu boş bir arabanın bile kredisi muazzam yüksek. Şöyle ki devlet memuru olup ortalama aylık 4bin lira maas alan arkadaşım sıfır araç alamıyor şuan.

    Şuan sıfır araba alabilmek için aylık gelirin 8binleri geçiyor olması lazım ki ağızın kokmadan aldığın araç kapı önünde çürümeden kullanabil.

    Bunlar sadece araç bunlara daha mtv, kasko, sigorta, yakıt, genel bakımlar, temizlik ve otopark paralarını da eklersek boş oğlu boş bir araba için en az 3.5bin lira çıkıyor cebimizden.

    Bakalım hayırlısı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x X x

    Hepsi bu kadar mı bu mesajın? Hani döviz hesabı nerede?

    %100 yerli ve Türk sermayesiyle üretilen 2012'de 35 bin lira olup 2018'de 60 bin liraya satılan araç mı var?

    Faiz hesaplarına gireceğinize bu adam elindeki 60 bin lirasıyla sıfır C segment aracı nasıl alacak onu söyleyin. 

    Alıntıları Göster
    Yahu yeni otomobil alıp almamasından bahsetmiyorum elbette yeni otomobil alamaz. Otomobil neredeyse çoğu yatırım araçlarından fazla kazandırmış ve paranın değerini korumuş bundan bahsediyorum bunun örneği bir kaç 3. dünya ülkesinde mevcut sadece.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuan nakşti olan kral pazarlıkla 95bintl olan aracı 87bine aldık. Para peşin olunca olmıycak şeyler oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: transverse

    Yahu yeni otomobil alıp almamasından bahsetmiyorum elbette yeni otomobil alamaz. Otomobil neredeyse çoğu yatırım araçlarından fazla kazandırmış ve paranın değerini korumuş bundan bahsediyorum bunun örneği bir kaç 3. dünya ülkesinde mevcut sadece.

    Alıntıları Göster
    İşte sorun orada, ben paranın değerini koruduğunu düşünmüyorum, çünkü realiteden kopmamak gerektiğini savunuyorum. Hangimiz 2012'den bu yana dolardan 1 kuruşun altında kâr etti? Ekonomimiz bu kadar dışarı bağımlı haldeyken, dövizden bağımsız bir hayat düşünülemezken, enflasyon rakamları ile TL'deki değer kaybını/kazancını hesaplamaya çalışmak, hemen bağdaştıramayacaksınız ama 'sadece' "ben hep 50 liralık alıyorum zaten" ve "ekmeği/makarnayı dolar ile mi alıyorum"culara özgü olmalı, siz bu hesapla kalmamalısınız.

    Faktörlere gelelim, bu arkadaş ve siz, 6 yıl boyunca aracın kullanılıp şu an 2 katına yakın fiyata satılabilmesinden bir kazanç unsuru olarak bahsetmiyor musunuz? Anlamsız bulduğum nokta burası. Neden? Birlikte düşünelim. Bu kişi bu kadar sene bu arabaya bilmem kaç bin km bindiyse(ki kilit nokta burasıdır), ihtiyacı vardı demek ki değil mi? İşine gitti, gezdi, ulaşımını sağladı vs. Peki bu arabanın bunca sene yakıt masrafı, vergileri, sigorta ücreti, bakım ve yedek parça masraflarına ne oldu? O tutarlar nerede? Sadece yakıtı ortalama 7 lt ve yıllık 15 bin km'den 30 bin lira yapar, paranın yarısı uçmuş!

    Sizin 'salt' değer üzerinden yaptığınız yatırımcı hesabına yaklaşmaya çalışalım.
    Üç farklı yatırımcı olsun, yatırım olarak biri doları, biri TL'yi ve diğeri de arabayı tercih etsin. Dolar tercih eden 2012 kuruyla 19 bin dolar aldı, TL tercih eden parasını faize bıraktı ve arabayı tercih eden yatırımcı asgari masrafla 6 sene boyunca saklamak üzere 35 bin liralık bir araç aldı.
    Bir müddet zaman geçti ve tarihler 17.8.2018'i gösterdi, yatırımcıların elindeki paraya bakıldı, dolar alan kişinin 110 bin lirası, TL'de kalan kişinin sizin hesabınızla 60 bin lirası, aracı alan kişinin de (yatırımı 2. el sıfır km olduğu için, masraflar çıkıldığında) 60 bin lirası var.

    İhtiyaçlı durumda olan kişi gözüyle ve bahsettiğiniz yatırımcı gözüyle baktığımda bir türlü bu otomobilin nasıl çoğu yatırım aracından fazla kazandırmış ve parasının değerini korumuş olduğunu göremiyorum, üstelik birçok dediğiniz yatırım da faiz yani, riski yok derdi yok tasası yok, gayrimenkul değil, borsa değil, bitcoin değil vs.

    Evet yaptığınız hesaplarda yanlış yok, evet salt olarak bakıldığında en azından paranın değerini muhafaza ettiği görülebiliyor ama realite de yukarıda işte, en azından benim görüşümle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vanished Man

    Kim uydurdu o lafı?
    Tutturmuşunuz bir neoliberal düzen bunun borazanlığını yapıp duruyorsunuz. Her düzenin bir sonu vardır. Dünyada devlet tekrardan üretime giriyor 1978'de devletin üretimden çekilip küçüldüğü sistem artık bitiyor. Yok devlet üretmezmiş bilmem neymiş iyi o zaman mke falan da satılsın. Özel sektör üretsin devlet mermiyi, silahı ondan alsın.
    Ayrıca havalimanını devlet niye yapıyor? Basbayağı özel sektör işi. Senin mantığına göre havaalanlarını dhmi gibi bir kurumun işletmesi saçma değil mi? Özelleştirseler ya. Zaten 3. havalimanı özel sektörün devlet yapmadı orayı yap işlet devret projesi.

    Alıntıları Göster
    daha ucuza daha kaliteli olacaksa neden olmasın ? hiç bir havalimanı bir firmaya ait değil 3. hava limanı işletildikten sonra devlete bırakılcak ? sen bu gün bi kaymakamlığa girdiğinden sövmeden çıkabiliyor musun ? yada devlet üniversitesinde öğrenci işleri ? bana kalsa ülkede devletin işlettiği 1 tane bile kurum olmamalı buna asker polis dahil benim amcam bombalı saldırıya uğradı kanıt mabında polise kamera görüntüsü veriyoruz ne hikmetse deliller yok oluyor ? bu ülkenin bu halde olmasının sebebi politikacılar değildir çalışmadan uğraşmadan boş beleş para kazanmaya çalışan aklı sürekli fesata vuran türk halkının ta kendisidir herkesin tek gayesi memur olup krediyle doblo satın almak olan ülkeden ne bekliyorsun ? en basitinden bayram tatili neden 9 gün abi ? birisi açıklasın ya bayram önce 1 hafta insanlar zaten gevşiyor bütün ticaret duruyor 4 günlük bayramın 9 gün tatili neden var ? bunun tatil modu 5 gün önce başlıyor en azından 2 hafta boyunca koca ülke yatıyor devlet kontrol mekanizmasını arttırıp düzenli kontrollerini yapıp düzenleyici olmalı o malın sahibi olmalı ama işletmesine kesinlikle karışmamalı dünyanın en güçlü ülkesi amerikada devlete ait hastane yok şunu anlayın sosyalist, komunist ülkeler hiç bir zaman bir arpa boyu yol alamamıştır.komunizm ile adam olunsaydı sovyetler , sosyalizm ilede venezuela batmazdı , hadi hayırlı işler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x X x

    İşte sorun orada, ben paranın değerini koruduğunu düşünmüyorum, çünkü realiteden kopmamak gerektiğini savunuyorum. Hangimiz 2012'den bu yana dolardan 1 kuruşun altında kâr etti? Ekonomimiz bu kadar dışarı bağımlı haldeyken, dövizden bağımsız bir hayat düşünülemezken, enflasyon rakamları ile TL'deki değer kaybını/kazancını hesaplamaya çalışmak, hemen bağdaştıramayacaksınız ama 'sadece' "ben hep 50 liralık alıyorum zaten" ve "ekmeği/makarnayı dolar ile mi alıyorum"culara özgü olmalı, siz bu hesapla kalmamalısınız.

    Faktörlere gelelim, bu arkadaş ve siz, 6 yıl boyunca aracın kullanılıp şu an 2 katına yakın fiyata satılabilmesinden bir kazanç unsuru olarak bahsetmiyor musunuz? Anlamsız bulduğum nokta burası. Neden? Birlikte düşünelim. Bu kişi bu kadar sene bu arabaya bilmem kaç bin km bindiyse(ki kilit nokta burasıdır), ihtiyacı vardı demek ki değil mi? İşine gitti, gezdi, ulaşımını sağladı vs. Peki bu arabanın bunca sene yakıt masrafı, vergileri, sigorta ücreti, bakım ve yedek parça masraflarına ne oldu? O tutarlar nerede? Sadece yakıtı ortalama 7 lt ve yıllık 15 bin km'den 30 bin lira yapar, paranın yarısı uçmuş!

    Sizin 'salt' değer üzerinden yaptığınız yatırımcı hesabına yaklaşmaya çalışalım.
    Üç farklı yatırımcı olsun, yatırım olarak biri doları, biri TL'yi ve diğeri de arabayı tercih etsin. Dolar tercih eden 2012 kuruyla 19 bin dolar aldı, TL tercih eden parasını faize bıraktı ve arabayı tercih eden yatırımcı asgari masrafla 6 sene boyunca saklamak üzere 35 bin liralık bir araç aldı.
    Bir müddet zaman geçti ve tarihler 17.8.2018'i gösterdi, yatırımcıların elindeki paraya bakıldı, dolar alan kişinin 110 bin lirası, TL'de kalan kişinin sizin hesabınızla 60 bin lirası, aracı alan kişinin de (yatırımı 2. el sıfır km olduğu için, masraflar çıkıldığında) 60 bin lirası var.

    İhtiyaçlı durumda olan kişi gözüyle ve bahsettiğiniz yatırımcı gözüyle baktığımda bir türlü bu otomobilin nasıl çoğu yatırım aracından fazla kazandırmış ve parasının değerini korumuş olduğunu göremiyorum, üstelik birçok dediğiniz yatırım da faiz yani, riski yok derdi yok tasası yok, gayrimenkul değil, borsa değil, bitcoin değil vs.

    Evet yaptığınız hesaplarda yanlış yok, evet salt olarak bakıldığında en azından paranın değerini muhafaza ettiği görülebiliyor ama realite de yukarıda işte, en azından benim görüşümle.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben anlatamadım herhalde, ya da anlamamakta ısrar ediyorsunuz. "Otomobil" elbette bir yatırım aracı değildir fakat diyorum ki çoğu bono, faiz vb. ile mukayese edildiğinde değerini yukarıya taşıyabilmesinin gerçekten örneği yok. Durumun ne kadar absürd olduğunu anlamanız için önce başka bir örnek daha vereyim, sonra yabancı ülkelerde durum nasıl ona bakalım.

    Örnek:

    35 bin TL'ye 2012 yılında sıfır km araç aldım garaja çektim, hiç kullanmadım, bu sürede 6 yılda yaklaşık 6 bin TL vergisini ödedim, ortalama 500 tl'den 3 bin TL sigortasını yatırdım, 3 defa da muayeneye girsin bin TL'de ona, 2012 model ve neredeyse sıfır km olan bu aracın piyasa değeri yaklaşık 70-80 bin TL arasında. Tüm masrafların toplamı TCMB enflasyon hesabı ile günümüzün 70 bin TL'sine tekabul etmekte. Sizce bu normal bir durum mudur ?

    Dışarıya bakalım,

    2012 model Opel Astra

    ABD - 2012 yılında sıfır 24,000 USD,
    İngiltere - 2012 yılında sıfır 22,000 Pound,
    Almanya - 2012 yılında sıfır 23,000 Euro,

    Bu otomobilerin ikinci el güncel değeri 5-6 bin USD, Pound, Euro aralığında şu an.


    Normal olanı budur, otomobile harcanan para gelişmiş ülkelerde "çöpe" atılan paradır. Geri dönüşünün olması beklenmez çünkü ihtiyaçtır kullanılır. Marketten süt alıp içersiniz, sonra depozitosunu satarsınız. İşte o depozito gelişmiş ülkelerde araçların ikinci el değeridir.

    Bu adam elbette aracını 60 bin TL'ye sattığı zaman sıfırını 120-130 bin TL'den aşağı alamayacak. Bu başka bir konu zaten bundan bahsetmiyorum ki. Otomobilde enflasyondan ziyade inanılmaz bir vergi, kur etkisi mevcut.




  • transverse T kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim laf anlatmaktan yoruldum artık.
  • Zammı sokmuşlar diyen neyin kafasını yaşıyor anlamıyorum, senin paran değer kaybetmiş adamın aynı fiyattan satmaya devam etmesi için hayrına indirim yapması lazım, senin özelliğin ne ki adam sana dünyadan farklı fiyatla satsın, artan arabaların fiyatları değil, senin düşen ekonomin, senin alabilme gücün de kime neyi anlatıyoruz.

  • benzin kısa sürede 10-12 tl olacak ,kesin bilgi , benzinli araçlarınız hatta arabalarınız hızla satın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: StaatSanWalt

    Zammı sokmuşlar diyen neyin kafasını yaşıyor anlamıyorum, senin paran değer kaybetmiş adamın aynı fiyattan satmaya devam etmesi için hayrına indirim yapması lazım, senin özelliğin ne ki adam sana dünyadan farklı fiyatla satsın, artan arabaların fiyatları değil, senin düşen ekonomin, senin alabilme gücün de kime neyi anlatıyoruz.
    Bizim c.başkanı kürsüde çıkıp Samsung reklamı yapınca adamlardan da bir kıyak bekledik ama kimsenin umrunda değiliz işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.