Şimdi Ara

Donanım HABER FOCUS TAKIMI (168. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.466
Cevap
10
Favori
267.820
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 166167168169170
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracımızı bugün teslim aldık,tek kelimeyle mükemmel şuan Yalnız ufak bir sorum var,daha önce klimalı aracımız yoktu ilk defa klimalı araç kullanıyoruz ve bayiden eve doğru gelirken aracın içinde inanılmaz bir buğu oluştu. Bilmediğimden bir çok şeyi karıştırıp sonunda buğuyu çözmeyi başardım fakat nerden nasıl yaptım bilmiyorum bile. Kitapçığı okumama rağmen çok net bir şey anlamadım,sizlerden ricam en azından şu buğu olayını çözmek için neleri açmamız gerek neleri ayarlamamız gerek onları anlatabilirseniz çok sevinirim
  • otomatik araba ilk defa kullanacağım.. daha önce 99 corolla vardı 1,3 lpg li.. yakıt can yakarmı.. şehiri içi ve şehirdışı ölçümleriniz nedir.
    1-2 tane şikayet okudum powershiftle ilgili.. siz sıkıntı yaşadınızmı...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehali78

    otomatik araba ilk defa kullanacağım.. daha önce 99 corolla vardı 1,3 lpg li.. yakıt can yakarmı.. şehiri içi ve şehirdışı ölçümleriniz nedir.
    1-2 tane şikayet okudum powershiftle ilgili.. siz sıkıntı yaşadınızmı...

    Bu benimde ilk otomatik aracim Lpg de 25-30 kurus arasi yakiyor sehir icerisinde. Cok keyfli bir sanziman o sikayetleri bende biliyorum basit bir hata silkelenme sorunu arabam 20.000 km'de ve sıkıntısız calisiyor herhangi bir sorunu yok sanzıman saglam gonul rahatlığı ile binebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    Aracımızı bugün teslim aldık,tek kelimeyle mükemmel şuan Yalnız ufak bir sorum var,daha önce klimalı aracımız yoktu ilk defa klimalı araç kullanıyoruz ve bayiden eve doğru gelirken aracın içinde inanılmaz bir buğu oluştu. Bilmediğimden bir çok şeyi karıştırıp sonunda buğuyu çözmeyi başardım fakat nerden nasıl yaptım bilmiyorum bile. Kitapçığı okumama rağmen çok net bir şey anlamadım,sizlerden ricam en azından şu buğu olayını çözmek için neleri açmamız gerek neleri ayarlamamız gerek onları anlatabilirseniz çok sevinirim

    Hocam benim aracta konuşma sistemi var acıyorum orayı klima- ön cam bugu coz diyorum cozuyor hemen..




  • Manuel klima olunca o iş bizim için imkansız malesef Manuel klimada bu işi nasıl çözebiliriz ki acaba bir arkadaş yardım etse
  • Selam. Aranıza yeni katıldım... Bilgi ve tecrübelerimi burada sizlere sunmaya çalışacağım..
  • Focus Gizli Kalmış Özellikleri

    javascript:void(AddText(''))

    Kapıların otomatik Kilitlenmesi
    Araca binilip kapılar kapatılır, Kontak anahtarı tüm kontrol ışıkları yanana kadar çevrilir, motor çalıştırılmaz!, Kapı kilit düğmesinden üç defa üst üste kilitleme uygulanır, kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç.. Kontak anahtarı çevrilerek kapatma konumuna getirilir. Kilitten aynı işlem tekrarlanır: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Kontak anahtarı tekrar ışıkların yandığı konuma getirilir, kısa bir düdük sesi duyulur (bunu duymazsanız olmayacak demektir), Kilitten aynı işlem tekrar edilir: Kapa-aç-kapa-aç-kapa-aç. Uzun bir düdük sesi duyulur, programlama tamamlanmıştır. Başarılı olmuşsa yaklaşık 10 km/saat hızda kapılar otomatik kilitlenecektir, içeriden manuel olarak açılırsa, söz gelimi yolcu indirme-bindirme, yeniden hareketinizde otomatik kilitleme olmayacaktır.
    Camların otomatik kapanması ve açılması
    Anahtar üzerindeki buton ile kapıları kilitledikten sonra, kilitleme tuşuna 3-5 saniye basılı tutun açık camlar kapanacaktır. Buna global kapama adı verilmektedir. Aynı işlemi, kilidi açtıktan sonra da yapabilirsiniz. Kilidi açtıktan sonra açma tuşuna 3-5 saniye basılı tutun. 4 camın tümü açılacaktır. Buda global açmadır. Ancak kapama tüm ghia'larda olmasına rağmen açma işlemi makyaj öncesi focuslarda bulunmamaktadır.
    Tek Dokunuşta 3 kez otomatik sinyal
    Sinyal kolunu sola dönecekmiş gibi çekin ama kilitlemeyin yani sinyal yanma seviyesine kadar çekin ve bırakın, Otomatik olarak 3 kez sinyal verecektir. Bu özellik Makyaj sonrası ghialarda bulunmaktadır.
    Cam hafıza programlama
    Her hangi bir sebeple camlarınız saçmalarsa tek dokunuşta inmesinde veya çıkmasında sorun yaşarsanız, camları yeniden programlayın.. Ayrıca herhangi bir sebeple akünün sökülmesi de bu hafızaların bozulmasına sebep olur.
    Yeniden programlamak için: Araç çalışır iken, açma veya kapama yönüne basın ve cam kapandıktan sonra 5 saniye kadar daha basmaya devam edin.. Bu sayede cam programlanmış olacaktır. Bu işlemi her cam için uygulayın.
    Teyp şifresi girme
    Kutup başının veya teybin sökülmesi neticesinde teybiniz yeniden şifre girilmesini isteyecektir. Şifrenizi biliyorsanız bunu siz girebilirsiniz Girmeniz gereken 4 rakamlı bir koddur. Teybinizi açın, 1 rakamı girmek 1 tuşunu 2 rakamı girmek için 2. tuşu diğer rakamlar için 3 ve 4 numaralı tuşları kullanacaksınız. Örnek; ilk girmeniz gereken şifre 7 ise 1 nolu tuşa 7 kez basıp ekranda 7 rakamını görüp 2. rakama geçeceksiniz. 4 rakamı da girdikten sonra 5 tuşuna basar işlemi onaylarsınız.
    Sadece sürücü kapısının kilidinin açılması
    Uzaktan kumandanın kilitleme ve açma butonlarına 5 saniye boyunca aynı anda basılı tutun, arabanın sinyalleri yanacaktır bu işlem sonucunda aktif hale gelen özelliğe göre; Açma düğmesine bir kez basarsanız sadece sürücü kapısının kilidi açılacak, 3 sn icinde bir daha basarsaniz tüm kapılarınki açılacaktır.Bu ozelligi iptal etmek icin acma ve kapatma dugmesine ayni anda beraber 4 sn gibi bas. Sinyaller yanip sonecektir. Bu ozellik iptal olur.
    Gauge ( Gage ) Menü
    Kontak 0 konumunda iken günlük kilometre sıfırlama düğmesine basılı tutarak kontağı açtığımızda veya motoru çalıştırdığımızda göstergedeki lcd ekranda bazı verilere ulaşırız.




  • resim eklemek için ne yapıyorsunuz....??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EustassKiD26

    Manuel klima olunca o iş bizim için imkansız malesef Manuel klimada bu işi nasıl çözebiliriz ki acaba bir arkadaş yardım etse

    1.sayfadan uye listesinden ayni araca sahip oldugunuz kisilere mesaj yolu ile ulasmayi deneyin isterseniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anilelmas

    resim eklemek için ne yapıyorsunuz....??

    Mesaj yazaciginiz yerin uzerinde image butonu var oraya tiklayin istediginiz fotografin linkini ortasina yapistirin.

    Bilgisayarinizdan eklemek isterseniz resim ekle yerine basin
  • FORD GAUGE MENÜ

    [simage][/simage]

    [simage]/image]

    [simage][/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilelmas -- 5 Ocak 2014; 14:36:54 >




  • FORD GAUGE MENÜ


    [simage][/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anilelmas -- 5 Ocak 2014; 14:32:55 >
  • FORD GAUGE MENÜ SORUNLAR

    [simage][/simage]
  • PERİYODİK BAKIM ZAMANLARI


    [simage]
    [/simage]
  • Elime geçtikçe sizlere yararlı bilgiler göndereceğim.... Herkese kolay gelsin. Yolunuz açık olsun. Kazasız belasız sürüşler....
  • benide ekleyebilirsiniz focus 2006 tdci ghia sedan 27750 ye aldım bugün sizce nasıl anlayanlar bir yorum yapabilir mi kazası değişeni asla yok lokal boyaları var sağ arka farda hafif çatlak var sadece içi mükemmel derecede iyi 109 bin kilometrede
  • omega1903 O kullanıcısına yanıt
    Ekliyorum , Aracınız hayırlı uğurlu olsun fiyatı uygun almışsınız kazasız belasız kullanmanız dileği ile..
  • anilelmas kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirmeler için teşekkürler hocam , devamını bekliyoruz..
  • Sahibinden.com 2.el araç alacak kişilere güzel bilgiler hazırlamış paylaşmamak olmaz ;

    Otomobil almaya karar verdiniz. Ancak sıfır kilometre bir araç almayı düşünmüyorsunuz. Peki ikinci el araç alırken nelere dikkat etmeniz gerektiğini biliyor musunuz?
    * Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
    * Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
    * Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
    * Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
    * Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.
    * Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.
    ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE:
    Eski elbiselerinizi giyin:
    Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın
    Diğer gerekli malzemeler:
    * Cep feneri
    * Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
    * Küçük bir not defteri
    * Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
    * Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”

    PÜF NOKTALARI
    * Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
    * Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
    * Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.
    * Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
    * Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın
    * Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.
    * Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın

    DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA
    * Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
    * Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
    * Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
    * Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
    * Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
    * Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
    * Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
    * Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
    * Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

    MOTOR (ÇALIŞMAZKEN)
    * Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.
    * Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
    * Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
    * Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.

    MOTOR (ÇALIŞIRKEN)
    * Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;
    * Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.)
    * Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
    * Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.
    * Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
    * Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
    * Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

    SÜRÜŞ TESTİ
    * 1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.
    * Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.
    * Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
    * Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
    * Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.

    Sahibinden Dizel araç alacaklara uyarı
    Yeni yıla sayılı günler kala kimi aracının modelini yükseltmek, kimi ise yılsonu avantajlarından faydalanmak için kampanya takibinde.
    Birçok firma yıl sonu indirimine giderken, vatandaş araç alırken nelere dikkat edecek? En iyi tarih ne zaman? Dizel mi Benzinli mi? İşte tüm bu soruların yanıtına akademik bir bakış geldi.
    Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Mimarlık Mühendislik Fakültesi Otomotiv Bölümü Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Kadir Aydın, araç alımında en iyi zamanlamanın 20 Aralık sonrası olduğuna dikkat çekti. Otomotiv sektörünü değerlendiren Prof. Dr. Kadir Aydın, sıfır araç almak isteyenlere önerilerde bulundu.
    Genellikle yılsonlarında araç fiyatlarının düştüğünü belirten Prof. Dr. Aydın, her firmanın bayilere verdiği kotaları doldurmak adına yıl bitimlerinde cazip indirimlere gittiğini hatırlatarak; "Genellikle yılsonlarında fiyatlar düşer. Her firmanın bayilere verdiği kota vardır. O kotayı dolduramayan bazı firmalar, kota primlerini alabilmek için kendilerine geliş fiyatının da altında araç satıyor ki bu kotayı doldurup pirimden yararlanabilsinler. En önemlisi de sıfır araç alacaklar 20 Aralık'tan sonraki 10 günlük avantajlı dönemi iyi değerlendirsin. Aralık'ta alınacak aracın tek dezavantajı 2013 model olarak görünecek. 1 Ocak'ta alırsanız da 2014 model olmuş olacak. Bence bunun bir önemi yok. Araç alınırken bakılması gereken şey kilometresi, yıpranıp yıpranmadığı. Herkes tabii ki kendi hesabını yapacak ama en iyi sure Aralık sonu.'' şeklinde konuştu.
    ARAÇ ALACAKLAR DİKKAT! DİZEL Mİ BENZİN Mİ?
    Türkiye'de dizel araçlara karşı bir yönelim olduğunun altını çizen Prof. Dr. Kadir Aydın, benzinli mi yoksa dizel mi alınmalı sorusunu şöyle yanıtladı; "Dizel araçlar yüzde 5 daha az yakıt harcadığı için şuanda çok rağbet görüyor. Fakat Türkiye'de dizel araçların egzoz emisyonu daha fazla diye vergilerinin arttırılması söz konusu. Bundan 3-5 yıl önce benzinle motorinli araçlar arasındaki fiyat farkı 2-3 bin TL civarındayken, 6-8 bin TL ve daha üzerine çıktı. Bunun için vatandaşlar araç alırken çok daha dikkatli olsun! Bugün benzinli araçlarda da çok az tüketen dizel ve benzinli araçların bir karmaşığı olan TSI - GDI dediğimiz direk benzin püskürtmeli motorlar var. Bu araçların da yakıt tüketimleri dizel araçlara çok yakın. Artık insanlarımız seçim yaparken maliyet, kullanım sürelerini dikkate alınmalı. "
    DİZEL ARAÇ ALIRKEN İKİ KERE DÜŞÜNÜN
    Türkiye'de de ticari firmalar haricinde kimsenin yılda 25-30 bin kilometre yol yapmasının olağan olmadığını aktaran Aydın, "Onun için eskiden 'yılda 15 bin kilometrenin üzerinde yol yapıyorsanız dizel alın' derdik. Şimdi tam aksini diyoruz. Dizel alırken çok dikkatli olun! Bunun nedenini şöyle açıklayabiliriz; Türkiye de yıllık 16-17 milyon ton motorin, 3.5 milyon ton da benzin kullanılıyor. Şimdi 17 milyon ton motorine göre ham petrol rafine edildiğinde 17 milyon ton benzin üretmiş oluyorsunuz. Çünkü ham petrol rafine edildiği zaman, eşit miktarda benzin ve motorin üretilir. Bu veriler dikkate alındığında 13,5 milyon ton benzin fazlalık olduğu gibi bunu da maliyetinin altında yurt dışına ihraç ediyoruz. Sonuç olarak, Türkiye'de enerji güvenirliliği için motorin ile benzin kullanımına denge getirilmeli. Hükümette bu konuda bazı adımlar atıyor. Ben eminim ki önümüzdeki yıllarda açığı kapatmak amacıyla benzin lehine bazı düzenlemeler yapılacak. Bunun için araç alırken iki kez düşünülmesi gerekiyor."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cancan. -- 6 Ocak 2014; 20:23:23 >




  • Focusumu bugün teslim aldim.
    1.6 powershift benzinli style.
    Kardrsimle ortak kullanıyorum nicki sorun teşkiletmezse ekleyin bBenice takima.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 166167168169170
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.