Şimdi Ara

Dolar kuru nasıl 100 TL olabilir? (veya olacak)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 5 ay
  • Cevaplayan Üyeler 15
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 7
  • Ortalama Mesaj Aralığı 16 gün 18 saat 33 dakika
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 4
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • benimkucukbebegim (7 mesaj) Astrian (4 mesaj) NeyzenEfendi (2 mesaj) Tony Ferguson (2 mesaj) UltravioleTT (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (15 mesaj) Mobil (2 mesaj) (9 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle dolar kuru logaritmik artıyor. Yani %5 - %10 gibi gibi değer kaybediyor. Bu artış hızını söyle özetleyeyim. Dolar kuru 1 TL den 10TL civarına nasıl geldi? Ortalama olarak 20 yıllık bir süreç değil mi?

    İşte bu yüzdelik artışla çok değil 10-20 yıl arası daha kötü yönetilirsek dolar kurunun 100TL civarına yaklaşması içten bile değil.  


    Bundan 20 yıl önce Dolar 10 TL olacak derseler kim inanırdı? Bence kocaman bir hassi*** dedikten sonra küfür ederlerdi. Ancak logaritmik artışı bilen biri bana hak vereceğini düşünüyorum.


    10 yıl sonra bu yazıyı güncelleyeceğim. Görürsünüz A-Dostlar  Haydi şimdi geçin dalganızı. Yorumlarınızı bekliyorum.




    |
    |




  • 15-20tlden sonra venezuela gibi freni patlamış kamyon misali artar bence hocam logaritmik artmaz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tony Ferguson

    15-20tlden sonra venezuela gibi freni patlamış kamyon misali artar bence hocam logaritmik artmaz

    Anlık bir kriz olursa dediğiniz doğru olacaktır. Ben sadece uzun vadeli düşündüm.


    Bir örnek daha vereyim: Asgari ücreti her yıl %30 arttığını düşünelim. 20 yıllık grafiğini bırakıyorum.



    Yıl 1 : Asgari ücret 3000'den, 3900 oldu.

    Yıl 2 : Asgari ücret 3900'dan, 5070 oldu.

    Yıl 3 : Asgari ücret 5070'den, 6591 oldu.

    Yıl 4 : Asgari ücret 6591'den, 8568 oldu.

    Yıl 5 : Asgari ücret 8568'den, 11138 oldu. // 10.000 Maaşa ulaştık bile :))

    Yıl 6 : Asgari ücret 11138'den, 14479 oldu.

    Yıl 7 : Asgari ücret 14479'dan, 24468 oldu. // 20.000 Maaşa ulaştık. Sadece 2 yılda.

    Yıl 8 : Asgari ücret 24468 'den, 31808 oldu. // 30.000 Maaşa ulaştık. Sadece 1 yılda.

    Yıl 9 : Asgari ücret 31808'den, 41350 oldu.

    Yıl 10 : Asgari ücret 41350 'den, 53755 oldu.

    Yıl 11 : Asgari ücret 53755'den, 69881 oldu.

    Yıl 12 : Asgari ücret 69881'den 90845 oldu.

    Yıl 13 : Asgari ücret 90845'den 118098 oldu. // Artık 100.000 TL üstü maaş alıyoruz.

    Yıl 14 : Asgari ücret 118098'den 153527 oldu.

    Yıl 15 : Asgari ücret 153527'den 199585 oldu.

    Yıl 16 : Asgari ücret 199585 'den 259460 oldu. // 4 ay çalış milyonersin.

    Yıl 17 : Asgari ücret 259460'den 337298 oldu.

    Yıl 18 : Asgari ücret 337298'den 438487 oldu.

    Yıl 19 : Asgari ücret 438487 'den 570033 oldu.

    Yıl 20 : Asgari ücret 570033'den 741042 oldu.

    Bonus : 741042'den, 963354 oldu. // Neredeyse bir aylık çalışmayla milyonersin.


    Özetle gittiğimiz yol yol değil.  





  • benimkucukbebegim kullanıcısına yanıt
    Bence bir yerden sonra sıfır atarlar. Değer olarak fark etmez de işte en azından bir ekmeğe 300 lira vermeyiz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrian

    Bence bir yerden sonra sıfır atarlar. Değer olarak fark etmez de işte en azından bir ekmeğe 300 lira vermeyiz.

    Para biriktirip şirket açmak, İş kurmak gibi şeyler için çok zararlı bunlar. Yoksa normal halk için bir önemi yok. Sıfır atarsın tertemiz.


    Peki sermaye yapmaya çalışan insanın tüm emeklerini böyle kolayca nasıl eritebilirsin? Adam çalışmış didinmiş, harcamamış ilerde şirket kuracak, iş kuracak diyelim. Uzun vadeli döviz borcu da çekmiş olsun. Bu durumda tek çare Dolar veya Euro gibi yatırım araçları. (Bence bunlar yatırım aracı değil ama hadi böyle olsun, bu seferlik.)

  • benimkucukbebegim kullanıcısına yanıt
    Sıfır atınca hiçbir şey değişmeyecek ki, sadece mesela 100 liran 10 liraya dönüşecek, 1 lira da 0.01 Euro ise 0.1 Euro olmuş olacak. Ama TL'nin değer kaybetmesinden bahsediyorsan zaten belirli miktarın üstünde parası olup TL'de tutanın beyni yoktur.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Astrian

    Sıfır atınca hiçbir şey değişmeyecek ki, sadece mesela 100 liran 10 liraya dönüşecek, 1 lira da 0.01 Euro ise 0.1 Euro olmuş olacak. Ama TL'nin değer kaybetmesinden bahsediyorsan zaten belirli miktarın üstünde parası olup TL'de tutanın beyni yoktur.

    Aynen ondan bahsediyorum. TL durmuyor adam. TL durmadığı için TL'nin talebi azalıyor. Talebi azalan şeyin değeri daha da çok düşer. Bu bize yararlı değil, aksine zararlı bir şey. Ekonomi aslında tamamen güvene dayalı bir şey. Kimse TL'ye güvenmiyor. (Parası olan kesimden bahsediyorum.)



    Edit: Şu tabloyu ben dahi görebiliyorsam. Parası olan kesim göremiyor mu? Görüyor işte hocam, sonuçlar ortada. Bu hızla devam edersek 20 yıl sonra herkes milyoner olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi benimkucukbebegim -- 9 Mayıs 2021; 4:53:20 >
  • benimkucukbebegim kullanıcısına yanıt
    Yüklü param olursa dolardan başka bir para biriminde tutmayı düşünmem. Bir gecede paramın yarı yarıya inmesini istemem, kimse istemez.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1 dolar 10 lira olunca sifir aticaz baaaaam 1 dolar 1 tl

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Reis yokken 6 sıfır vardı parada. 1 tanesi geri geldi diye nankörlük etmeyin.

  • Dolar 20 yılda değil son 7-8 yılda böyle oldu.

  • kaLpazan kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle, hatta 2010 yılında dolar 1.5 lira falanmış.

  • ...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musetea -- 19 Mayıs 2021; 12:2:24 >
  • qweqeqwe öyle bişey olması imkansız. 100 tl olması için ülkenin içinden geçmeleri lazım

  • EciVeci kullanıcısına yanıt
    Seneler sonra ünlü olmak için mi yazıyorsun?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tony Ferguson

    15-20tlden sonra venezuela gibi freni patlamış kamyon misali artar bence hocam logaritmik artmaz

    Hocam Türkiye üzerinde Akp hüküm sürdüğü sürece Venezuela olmamız kesindir hatta onlardan daha kötü olacağımıza eminim

  • meola147of kullanıcısına yanıt

    malesef insanimiz kör yasiyor. ona gore de yonetiliyoruz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 20 seneyi bilmem ama 10 sene önce söyleyen ekonomistler vardı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kredi kartı, faturalar, mutfak alışverişi dışında TL de para tutmuyorum. Dolar, euro, altın, gümüş hatta birazcık Ethereum' um bile var ama köşede ayırıp faize koyduğum 1000 TL yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltravioleTT -- 9 Mayıs 2021; 18:31:11 >
  • Bugün ne düşünüyorsunuz?

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.