Şimdi Ara

DOĞAN SLX HARARET SORUNU LÜTFEN YARDIM (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
85.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Doğan SLX kullanıcı olarak aynı durum benimde başıma geldi. Radyatör değiştirerek yerine bakır radyatör taktırdım ve sorunum çözüldü.Tüm yorumları okumaya çalıştım ama radyatör ile ilgili bir işlem yaptığınızı okumadım bence radyatör değiştirin.
  • SLM AKADASLAR BENDE 94 DOGAN SLX VAR IKI AY ONCE YAYLAYA CIKARKEN HARARET YAPTI FOKURDADI SOGUTTUM FALAN SUYUNU DAGI ASTIM SONRA USTAYLA BAKTIK TERMOSTAT ACMAMIS SOKTUK IKI AY HARALET 90 ASMADI OYLE SIKISTIRDIMKI YAYLALARI GESDIM EN AZ 8000 KM YAPTIM TIK YOK USTA BANA DEDIKI YAZIN TOFASTAN TERMOSTATI SOKUCEN DEDI HARBIDEN OYLE SOKUN RAHAT EDIN TERMOSTAT KISIN CABUK ISINSIN MOTOR SOGUK GIDILMEMESI ICIN AKADASIM SEN USTAN USTA DEGILMIS TERMOSTI SOKTUR YENISI TAKTIR CONTA YAKSA SATEN ARABAN GITMES ONUDA SORDUM CONTA DEGISME FIYATI 250 TL TERMOSTAT DEGISMEK 50 TL HESABINI SEN YAP OK
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FFC

    94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    sorunun çözümü basit..
    basit bir nedenden dolayı motoru yakma seviyesine gelmiş.

    tüp beyni karlanmışsa ısınmıyor demektir. lpg deposundaki gaz aşırı basınçlıdır ve beyin dediğimiz alette aşırı basınçlı gazın basıncı düşüyor. bu basınç düşmesi esnasında gaz, dışarıdaki havanın ısısını alır. tıpkı klima, buzdolabı mantığı gibi.
    beynin ısınması içinde aracın soğutma sistemindeki suyun sıcaklığını kullanır.
    tüp beyni içindeki su kanalları zamanla tıkanıyor ve soğutma suyunun devirdaim i duruyor. haliyle hararet yükseliyor ve tüp beyni aşırı soğuyarak karlanıyor.
    yapacağınız şey tüpçüye gidip beyni ve beyin su bağlantılarını temizletmek...




  • bana conta yakmış gibi geliyor.yağ kalmadı demişsiniz.soğutma suyuna bakın normal sudan farklıysa kıvamı contada sorun wardır. ki ustanın anlattıkları bence çok mantıklı conta yaksa araba gitmez diye bişeyde yok uydurmayalım.
  • samican kullanıcısına yanıt
    jonta yaksa araba yinede gider gitmemezlik yapmaz sadece yag su karışımı olur randuman alamazsın arabadan hoşuna gitmez arkadaşın sorunu tam olarak devir daim yapmıyor geldi bana v kayışı denilen kayış gevşek olabilir yada işlem yapmıyor olabilir fan müşürü70 lik olsun erken açsın fanı araç yada otamatik tuş baglattır arabaya devamlı çalışsın fan zararı olmas malum havalar sıcak sen kadar saglamda olsa çalıştır arabayı 5 dk geçmeden ısı 90 sana ulaşıyor zaten tofaşlarda bu hep olur yazlık bakım yaptırmak da çok faydalı
  • arkadaşlar bnde 2001 model 1.6 ie dogan var radyatörü 2 sıralı sıfır taktırdım hararet muşurunu deyiştim fanda normal 9o da calışıyor devirdaim sorunsuz su eksitme olayı yok fakat rampa cıkarken hararet 110 a geliyor su kaynatma olayıda yok sıkıntı nerde bir türlü bulamadım acil yardımlarınızı bekliyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FFC

    94 Model Doğan SLX araç sahibiyim. Aracımdan memnunum. Yanlız yolda bıraktığıda oluyor. Geçen pazar yaylaya giderken biraz hız yaptım (150 km) sonrasında araç birden kendini kasmaya başladı. Anlam veremedim. Hararet göstergesine baktığımda 110 deceyi gösteriyordu. Korktum haliyle ve durdum kenarda. Tüp kafası karlanmış ve buz tutmuştu. Yanlız araç fokur fokur kaynıyordu. Suyunu açtım dökülen suyu ilave ettim aracı baya bir soğuttuktan sonra yola devam ettim. çok geçmeden araç yine 110 dereceye geldi. Ne yapsam derecesi inmiyordu. Tüp kafası buzlu ve aracın suyu kaynıyordu. aklıma termostat devirdaim yapmıyor gibi geldi. Aracı bıraktım orda. Diğer araçla yaylaya gittik. Akşam geldiğimde aracın suyunu tamamladım. Havasını aldım. Birde yağına bakayım dedim. Gram yağ yoktu. Yağını suyunu iyice tamamladıktan sonra yola çıktım tekrar. Tüp kafası ısınıyor araç 90 dereceyi geçmiyor diye sevinirken biraz bayırda tekrar 110 dereceye geldi. Fan bazan çalışıyor bazen çalışmıyor. Çalıştığı zaman arabayı soğutmuyor. Ustaya götürdüm. Aracın birşeyi yok dedi. Termostat dedim yok ondan değil dedi. Conta dedim yakmamış dedi. Peki ne oluyor dedim. Açıkcası bilmiyorum dedi. Ne olur bu işi anlayan bu arabayı kullanan biri yardım etsin. Şimdiden teşekkür ediyorum.

    konu baya eski ama gene cvp alabıldınızmı bilmıyorum bızdede 96 slx vardı hareret sorununu çözemediler.Daha sonra radyatör bu araçlarda ufak kalıyor bunu büyüttük sorun çözüldü.bundan kaynaklanıyor büyük ihtimal.




  • fatihyuksel20 F kullanıcısına yanıt
    kardeş kalenın 3 lü radyatörünü taksak bu sorun cözülürmü _? @fatihyuksel20
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 08art

    kardeş kalenın 3 lü radyatörünü taksak bu sorun cözülürmü _? @fatihyuksel20

    KALENIN DERKEN ANLAYAMADIM?KARDEŞ DEDİĞİNİ
  • fatihyuksel20 F kullanıcısına yanıt
    kale markası demek istiyor galiba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • evet kardes kale marka 3 sıralı taktırcam spariş verdik
  • bende doğan bakıyrm şahın var satıcam kaça aldınız hocam aracı nezamandır sende
  • fatihyuksel20 F kullanıcısına yanıt
    2001 model 2 hafta oldu aldıgım orjin 12 bin lira :D dogan alıcaksan kardes 93 94 yada 96 97 98 model olsun.
  • 08art kullanıcısına yanıt
    arkadslar araba bazen rampada tekleme yapıyordu durup kalkarken kalbiratör patlama yapıyordu kalbiratör ayarı ile tüp ayarı yapıldı tekleme sorunu cözüldü bu yüzden rampa yukarı giderken hararet yapıyordu sanırım..sizdece bu yuzde hararet 11o gelmesı normal mi_?
  • 110 a gelme nedeni fanın geç açmasındandır.İçerden bi düğme yaptırın fanı manuel açacak şekilde.Rampaya girmeden açın düğmeden yokuşa sarın hararetin yükselmemesi lazım,soğutması sağlıklı bi motorda.Bende de oluyordu aynı şekil 110 a geliyordu.Düğmeden açtım rampaya sarmadan 90 ı geçmedi bile.Dün söktüm fan müşirini,önceden conta yanmıştı bi de şişleme falan yaptırmıştım,yağ kalıntıları pislik vs. müşirin yüzeyini kaplamış temizledim.Bakalım nolacak artık.
  • elk_35 kullanıcısına yanıt
    kardeş fanı normalde gec acmıyor yazlık muşur taktırdım radyatörde sıfır normalde 90 da acıyor fanı ama sorun nerde bılmıyorum conta yakmamış radyatör muşur sıfır dediniz gibi maunel dügmede var acıyorum yine 11o ya devirsiz sürüş yada radyatör küçük geliyor.
  • Radyatör alüminyumsa hararete daha meyilli olabiliyor araba.Bi de müşirin derecesi küçük olabilir,ama termostatın derecesi yüksek ise su dolaşımı gene geç olacaktır.Mitanın termostatları satılır piyasada genelde yanlış bilmiyorsam 86 derecede falan su dolaşımına izin veriyor.Bi de Oes diye bi marka var,o da 79 derecede su dolaşımına izin veriyo olması lazım.Oes takmanın bize getirisi,su dolaşımı daha erken olduğu için hem hararet hemen yükselmiyor,hem de fan açsa bile kısa sürede geri susuyor.Bende Mitanın termostat varken araba çalışrıken fanın sustuğunu görmedim hiç.Ama bu Oes gerçekten fark ediyo.Sizin yazlık müşir takmanız anca uzun uzun fan çalışır,aküden çalar başka bi işlevi yok bence.
  • 08art kullanıcısına yanıt
    bence kale markasının 3lü bakır radyatörünü takmak sart oldu :((((
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 08art

    2001 model 2 hafta oldu aldıgım orjin 12 bin lira :D dogan alıcaksan kardes 93 94 yada 96 97 98 model olsun.

    hocam 2001 pek tutulmuyor dşye bılıyorum nıye öyle dedın?
  • fatihyuksel20 F kullanıcısına yanıt
    enjeksiyonluların hepsi aynıdır dostum.. ilk calıstıgnda ekzozdan yag atma sebebi nedir _?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.