Şimdi Ara

doğan şahin kartal vb. araclardan kurtuluyoruz. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
314
Cevap
5
Favori
20.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    o zaman bulundugunuz yerdeki minibüs kooparatifiyle görüşün imza toplayın valiliğe gidin oy verdiğiniz kişileri bulun toplu taşıma işini çözdürün şimdiye kadar hic denedinizmi bu işi merak ediyorum doğrusu. Ayrıca bu tip araçları kullanan ancak %1 lik insanlıktan nasiplenmiş kısımdaysanızda geçmiş olsun diyorum kurunun yanında yaşta yanıyor.

    Türkiye üç beş büyük şehirden ibaret değil.

    türkiye 3 5 şehirdir yazmadım? boş laf etmeyiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: * KıL

    Konuya bak ne kadar görgüsüz varsa toplanmış iyi olmuş o bu şu durumu olmayanlar yaşamasın hiç bu ülkede.

    durumu olmayan fakir kılıfı altına saklanıp fakir aracı kullanan yollarda türlü apaciliklerle insan hayatını hice sayanlardır kastımız. bu apacilerin piyasadan yok olmasına adına 3 5 düzgün insanda maalesef yanacak.
  • iyi de adam 2. el şahinini kime satacak o zaman? devlet hurda da kolaylık yapmalı. hurda getirene mtv falan uygulatmamalı.
  • o zaman düşüreceksin vergileri,benzini şunu bunu herkes istediği aracı kolayca alabilecek, verin odunu yansın anasını satıyım,gariban vatandaş gücünün yettiğine zar zor biniyo gücü yettiğinden de değil, mecburi ihtiyaçtan,düşürün vergileri ötv vsyi,donatalım Güzel ülkemi amglerle, neyse fazla hayal perest oldum,bu ülkede zamlanmayan tek şey maaşlardır

    tok açın halinden anlamaz,tofaş vs,bende sevmiyorum ancak, bu ona binen insanları,hor görmek aşağılamak hakkını kimseye vermez,düşmez kalkmaz bir ALLAH'tır.Haddimizi bilelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkan74 -- 11 Mart 2013; 14:33:03 >
  • Bir kere konu başlığı çok çirkin ve saygısızca olmuş. Eski araba denince Doğan, Şahin ve Kartal mı olmalı illa ki?

    1977 model Mercedes nedir? Veya 1968 model bir VW? Ya da 1985 model BMW ne oluyor? Ya da 1988 model bir Peugeot ne oluyor? Bunlar eski araba değilde yeni arabalarmı?

    Yakında 2000 liranın altında maaş alan bu ülkede hatta dünyada yaşayıp nefes almasın bile diyecekler. Durum onu gösteriyor çünkü. Yazıki çok çok yazık. Sigorta şirketlerinde ki açığı kapatmanın adı eski araçların primlerini yükseltmek olmuş. Güvenlik vs. hikaye.

    Apaçiler sanki sırf Şahin ile yapıyor apaçiliklerini. 2009 model Honda CIVIC ile apaçilik yapan ne oluyor? Ona serbest galiba.
  • Sonuna kadar destekliyorum.
  • Burada istatistikler konuşmalı.

    Mutlaka sigorta firmalarında ve devletin elinde araçların kazaya karışma veya kazaya sebep olma oranları mevcuttur.

    Kasko ücretleri araçların değerine ve kaza oranlarına göre belirlenirken zorunlu trafik sigortası ücreti her araç için aynı miktarda alınıyordu, kısaca bu durum değişiyor.

    2006 Megana HB kaskosu 2400 TL.
    Sigortası 330 TL.

    2012 Megane HB kaskosu 1200 TL.
    Sigortası 330 TL.


    Neden 2006 megane kaskosu sıfırından daha pahalı, çünkü 2006 megane araçların sürücü kitlesinin kazaya karışma oranı daha fazla.

    Peki neden trafik sigortaları aynı alıyor, bu yanlıştı. Şimdi düzeliyor.


    Bu iş garibanları hedef alarak yapılmıyor. O araçlara binenler genel olarak aracın bakımlarını önemsemediği için, kullanırken dikkatli olmadıkları için, yaşları küçük olduğu için, arabalara kolay ulaşabildikleri için, 4000 TL ye aldıkları arabayı oyuncak olarak düşündükleri için vs.. vs.. bir şekilde kaza istatistikleri artmış ve bu aynı kaskodaki olduğu gibi tüm o araçları kullananlara zarar verecek.
    Tabi ki bu araçlara bakımlarını aksatmadan binen, 40 yıldır kazası olmayan insanlar da var, bu araca binen profesörler de var fakat sigorta sistemi istatistiklere bakıyor ve kuru yaş dinlemiyor.


    Kişisel görüşüm de artık ömürlerini doldurdukları ve özellikle büyük şehirlerde trafiği aksattıkları yönünde. Sağ şerit kapalıysa, trafik sıkışıksa genellikle ileride bozulmuş, yakıtı bitmiş bu tip bir araca raslanıyor.
    Yenilenmesi sahipleri için de hayırlı olacaktır. Keşke büyükşehir trafiğine girme, girememe gibi bir izin ayrımı yapılsa ve milli servet sayılabilecek bu araçlar köyde bahçede milletin işini görmeye devam etse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Sigorta şirketlerinin "zarar ediyoruz" demelerinin sebebi doğan-kartal vs. sürücüleri mi, yoksa kendi kusurlu hasarını arkadaşının zorunlu sigortasından ödetmek için sahte tutanak düzenleyenler mi?
    Bunu yapanlar doğan-şahin sürücüleri değil, çok ucuz fiyata 15-20 yaşında japon-fransız-italyan vs. araba satın alan ve ilk hasarında far parasını bile cebinden karşılayamayacak olanlar.

    Tofaş, Renault 9 hasarları çok cüzi miktarlara karşılanabiliyor.
    Ama 7000-8000 tl'ye alınan bir mazda, toyota, peugeot'nun tek farı 300-400 tl olabiliyor, tampon da kırıldıysa hasar 1000 tl'leri hemen aşabiliyor.

    Eğer böyle bir uygulama yaparlarsa, bu araçların büyük çoğunluğu sigortasız ve muayenesiz olarak yollarda gezecekler.
    Ve birine çarptıklarına ilk düşündükleri şey kaçmak olacak.

    +1.

    Kuş kazaları hiçbirşey. Aracı duvara vursan 500'e toplarsın

    Şimdi araba var araba var. Çok eski Mercedeslerin bazılarında ESP bile olabiliyor. 93 Model Mazda'da ABS var ki bu tür eski model lüks araçlar yol tutuşu açısından da çok iyi. Alanlarda genellikle emekli kesim oluyor. Sakin kullanıyor.

    Bu yasa çıkarsa ortalık baya karışır ki çıkamaz gibi geliyor. Devlet eski araçları toplayıp sahiplerine teşfik indirimi yapsa ancak uygulanabilir.




  • ulan olan yine fakire oldu, yine zenginin işine yaradı. ne yapıcak bu köydeki insanlar? kartal ı olan herkes satıp dokker mı alabilecek mi? çiftçi zaten para saçıyor ihracat rekoru kırıyoruz dimi? hemen herkes kartalını satar dokker da alır, dobloda alır, zaten vergi sistemide değişecek oda fakire vuracak. Daha geçen bakan demedi mi şirket sahipleriyle, durumu kötü olanların aynı fiyattan benzin alması kötü bir durum diye. şimdi yine fakire bindiriyorlar ne anladım ben bu işten?

    gelmiş diyor ben çalıştım, eskiden toros'um vardı yan gelip yatmadım çalıştım değiştirdim. git bakalım bak bi köylere onlar yatıyor mu? adamın toprağı sınırlı, fındık toplarken canı çıkıyor, çayır bayır çuval taşıyor. azıcık rahatlamak için, çuval atmak için, hafta içi minibüs çağırmadan kente inmek için kartal alıyor ama devlet ona destek çıkacağına dahada sömürüyor. falan filan


    ne güzel demişler, "Para zenginin damına, fakirinde bi yerlerine yağarmış"




  • Bence de konu başlığı altında çok bencilce yorumlar var.Onlara sözüm bencillik edeceklerine devletin attığı kazığı sorgulasınlar.Bu serbest tarife dedikleri saçmalıkta birçok hatalı haksız yönler var.

    1-Riski teknoloji farkı oluşturuyor denmiş ama nedense sanayide hep yeni nesil araçları kaza yapmış olarak görüyorum.
    2-Eski araç kaza yapsa bir farı 30-40 tl yeni aracınki 300-400 tl
    3-Hangi enayi 3000 tl fiyatı olan araca 5000 tl sigorta öder?
    4-Ötv uçmasaydı belki birçok insan yeni araca zaten binerdi.
    5-Bankaları zengin ettiniz sıra sigortacılara mı geldi ey devlet?
    6-3000 tl lik arabam için 5000 tl,100000 tl lik arabası olan zenginin oğlundan 500 tl sigorta alınan bir yerde o arabayı yakarım gene de o devlete o parayı yedirmem.
    7-Bu yasanın uygulanabilir tarafı yok.

    Not:Benim aracım 2006 model
  • Birde o bilmiş bilmiş ukela tavırlarla "eski arabaya bineceğine minibüse, otobüse bin diyenler yokmu. Sana ne!!! Sanamı soracak adam neye bineceğini. Ne oldum demeyeceksin, ne olacağım diyeceksin.

    40 gündür hatta 45 gündür arabasızım. Arabama annem el koydu ailevi bazı sebeplerden dolayı ve onun üzerine olduğu için ruhsat ve anahtarı aldı benden. 45 gündür arabasızım. Şimdi param yok, atıyorum biriktirdim ve 5-6 bin liralık arabaya gücüm yetti aldım diyelim. Kalkıpda benden 3-4 bin lira trafik sigortası için para isteyecekse YAZIKLAR OLSUN BÖYLE YASAYA VE KANUNA VE BUNU HAKLI BULANLARA.

    Gün gelir sizde o beğenmediğiniz, hor gördüğünüz, 3-5 bin liralık arabalara muhtaç kalırsanız işte o zaman anlarsınız bunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAD34 -- 11 Mart 2013; 15:43:31 >
  • Kurtuluruz bekle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağlayan DOĞRU

    Ee benim aracım Tipo, orjinal araba, adam akıllı trafik kurallarına uyarak kullanıyorum. Zaten zor zoruna aldık arabayı, şimdi bu yapılan uygulamanın cezasını çekmek neden bana düşüyor?

    Herkes zengin değil gidip 20-30 bin tl ile araba alalım.

    Adam haklı.
  • bahsi geçen araçların sürücülerindeki genel öküzlük oranı yüksek. Bu durum ;araçlar değişti diye değişecek değil malesef.
  • Konu hakkında kıvırmaya gerek yok. Zorunlu Trafik sigortası, zaten sosyal devlet ilkesi gereğince çıkarılan bir uygulamaydı. Şimdi zarar ediyor diye ağlamanın alemi yok. Eğer iş o noktaya vardıysa, ben genç ve sağlıklı biri olarak, sürekli hastalanan, doğuştan veya sonradan oluşan kronik hastalıkları olan insanların sağlık giderleri daha çok olduğundan, aynı sigorta primini ödemek istemiyorum da diyebilirim. Benim yıllık sağlık giderim, ödediğimin %1i gibi birşey neredeyse.

    Ayrıca, bir aracın trafikten çekilmesini istiyorsanız, cezalandırma ile yaparsanız, bu hukuksuzluk olur. O aracı trafikte tutması, zamanında o araç alırken verdiğiniz bir söze ve hakka dayanıyor. Onun hakkından vazgeçmesi, ancak gönüllü olarak katılmasıyla olur, bunun için de teşvik vermeniz gerekir.
  • Bu yasayi getireceklerse o aldiklari vergileride indirsinler. Bu olmadiktan sonra bu yasayi cikartmali cok acimasizca olur. 1 arabaya fiyatini 2 kati vergisini oduyor bu millet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkes şahin-doğan'dan amma çok dertliymiş...

    Ben hafif ticarileri ve 34 plakalı focus, linea, symbol, fluence vs şirket araçlarını trafikte daha tehlikeli buluyorum.
    Yakıt paraları ceplerinden çıkmadığı için her boşlukta gaza yükleniyorlar.
    Tamir paraları ceplerinden çıkmadığı için bozuk yolda da, yeni mıcır dökülmüş yolda da deli gibi basarlar
    Aralara burunlarını sokup duruyorlar
    İzmir'de bile emniyet şeridi ihlallerini başlattılar.
    Dibine girip, önün dolu olmasına rağmen selektör yaparlar.
    Abuk sabuk şerit değiştirirler.
    Yakın takip yaparlar.

    Bunların yanında çoğu doğan-şahin melek kalır...

    Bir de son zamanlarda farkettiğim Cruze kullanıcıları var. Niyeyse enteresan hareketler yapmayı seviyorlar.

    Selamlar
  • Gariban ne yapacak? Parası olmadığı için metrobüste insanlarla akraba mı olacak??? Şahin doğan vb araçlar güvenlik konusunda sıfır bunu kabul ediyorum, ancak genelleme yapmak yanlış. Apaçi işi doğan şahin var, aile işi doğan şahin var. Apaçiler için ben de çok iyi olacak diyorum (eli kapıda iğrenç bir müzik bağıran egzost modeli) ancak yeni evlenmiş veya yıllarca taksi (bizim oralarda arabaya taksi derler) sahibi olmak isteyen gariban taksi sahibi olamaz mı? Çok yanlış bir uygulama.


    Bundan 20 sene önce Doğan bir ekol değil miydi? -İsmet abi 200d'ye selektör yaptım. diyen yok muydu kahvehanelerde? Ben dahil pek çok kişinin babasının aldığı ilk araç doğan/şahin olmadı mı, veya araba kullanmayı bu doğan şahinlerde öğrenmedi mi.? Bu nefret niye???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 11 Mart 2013; 16:54:09 >
  • şahinleri doğanları piyasadan kaldırmak sigortadan ya da vergiden bindirmekle olmaz
    ülke kalkınacak kişi başı gelir yükselecek ki
    herkes ikinci elini düşünmeden sevdiği aracı sıfır alıp en fazla 10-15 yıl kullanıp emekliye ayıracak
    böylece sadece şahin doğanlardan değil galericilerden de büyük ölçüde kurtulacağız
  • Otvyi cari acik var diye arttirmadilar mi, guya arac alimi azalacakti, simdi de millete zorla yeni arac aldiracaklar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.