Şimdi Ara

doğan şahin kartal vb. araclardan kurtuluyoruz. (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
314
Cevap
5
Favori
20.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu işi iyce araştırdım yeni çıkan araçlara geçerli olucak çıkarsa mevcut araçlar aynı devam kimse boşun kavga etmesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger

    yanlış anlamadıysam aracı eski olanın trafiğe çıkışı yasaklanmıyor!.. dileyen dilediği model aracıyla seyehat edecek! bahsi geçen düzenleme ise bana göre yerinde bir düzenleme.. hatta daha da kapsamlı olmalı alınan bütün kararlarda bir mantık ve objektiflik olmalı... örneğin sürekli kural ihlali yapan ve trafik cezası alan bir kişiyle, hiç kural ihlali yapmayan kişinin kasko ve sigorta bedeli aynı olmamalı, ceza alan sürücülerin poliçelerine kademeli olarak bu durum yansıtılmalı, hem daha adil olur hemde insanların kurallara uymasını teşvik eder.. ayrıca mtv vergilerinde co salınımına göre vergilendirmeden bahsediliyor, eğer mümkün olursa buna yıl içinde yapılan km miktarı da eklenmeli! yılda 40.000 km yapanla 10,000 km yol yapan aynı vergiyi ödemesi bana çok adil gelmiyor... sonuçta eski aracı olana, daha çok poliçe yada vergi bedeli ödetmek değilde, bu ücretleri yeni araç sahiplerinden daha az oranda tahsil etmek daha yapıcı olur diye düşünüyorum... saygılar

    Peki neden cok yol yapan cok vergi oderse daha adil olur?
    Devlet bu karbon salinimini temizleme tesisi mi kurdu?
    Neden bu kraldan cok kralcilik.

    co2 salinimi icin almak istedikleri vergi zaten yakittaki vergiyle aliniyor mevcut sistem dahilinde.

    cok gezenin arabasi cok yaktigi icin cok yakit harciyor, cok yakit tuketirken cok co2 salinimi yapiyor ve cok vergi oduyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben şahin doğan kalksın demiyorum, kullanıcıları imha edilsin şu sinyal kolunun yerini bilmeyen cinsten kullanmaya çalışıcılar.
  • Bazı arkadaşlar bütün Şahin , Doğan kullananları gariban ilan ediyor.Alakası yok bence.Gariban tabi ki vardır ama Türkiye'de 1000 tane Şahin varsa 10 tanesi garibandır.

    Kim kardeşim bu gariban bir de bize gösterin.Benim arkadaşımın Şahini var.Nasılsın diye sorsan bir dünya ağlar ama iş arabaya gelince ooo bak sen o garibana.Arabanın değeri 5000 bin lira diyelim.Gitti arkadaş Cms 40 taktırdı ve ona uygun 4 tane lastik , arkasından camlara flim çektirdi onun arkasından xenon kit , egzos taktırdı.Bunların hepsini aynı günde yapmadı ama bir şekilde yaptı ama sorsan parasızlıktan şahine biniyorlar.

    Lütfen bırakın artık bu işleri arkadaşlar.Burda bile görüyorum bazıları diyor ki ''Ahhh olacak bir eski bir arabam hiç acımadan çarpacaksın '' Ahh olacak bir Şahinim dön baba dönelim '' işte bu yüzden çoğu adamda Şahinden ,Doğandan vazgeçmiyor.

    Bizim memlekette boyacı bi amca var adam bir daha boyadığı yeri boyamıyor.Çok dehşet para kazanıyor çok aranan bir isim ama nedense adamın altında Kartal var.Mesela gidip bir tane yeni bir model araba alabilirdi ama almıyor neden acaba ?

    Sanayide ustalar var onlarında altında Şahin adam diyor ki al istediğin zaman sat aynı paraya hatta enasiyini bulursan 500-1000 üstüne koyda öyle ver diyorlar.
    Trafikte gidiyorsun adam önüne kırıyor olmadık yerde olmadık hareketler yapıyor.Hayır gidecez çarpacaz sonra al başına belayı kaskosu yok bir şeyi yok.Korkuyorum bu arabalardan anlıyor musunuz , efendi gibi felan kullanan kimse de yok.

    Geçen bende kullandım , ya tamam zamanında çok kral arabaydı ama debriyajı taş gibi direksiyon keza öyle.Önüne bakıyorsun akülü araba gibi hiç güven vermiyor..

    Kaldırıyorlarsa kaldırsınlar.Herşeyin bir sonu var..




  • saçmalığın daniskası .

    resmen eski araçları sahiplerinin elinde patlattılar . kime satacak şimdi arabayı ? üst model alacak da parası yoksa ? adamın elinde patlayacak araba .

    trafikte bol bol sigortasız araç dolaşır artık.
  • Birde eski araba deyince akla hemen "Doğan, Şahin, Kartal, Reno 12, R9" gelmesi çok saçma. Kıçı başı oynayan Şahin veya Doğan örneği verilmiş genelde. Al, bende dün W116 kasa mavi bir 280 SE Mercedes gördüm, arabanın elle tutulur sağlam bir yeri dahi yoktu ama trafikteydi. Nedense buna ses eden yok. Ha, Mercedes hayranıyım, orası da ayrı ve W116 hastasıyım. Ama eski araba denince ŞAHİN, DOĞAN, RENO 9 VEYA 12 akla gelmesi biraz ayıp oluyor. Moda'da mesela çok güzel bir kiremit rengi 83 Şahin var. Orjinal ve temiz durur park halinde. Bence gayet güzel, temiz ve orjinal bir araba. Sahibine sor kesinlikle satmak istemez. Çünkü görseniz sizde hak verirsiniz. Jantları, stopları, tamponları orjinal fabrikasyon. Ve dipdiri bir araba.
  • konu çok sapmış, ama hayatın yokluk görmemiş doğuştan ballı arkadaşlar biraz daha insaflı yazarlarsa daha iyi olur...
  • Amaçlara bahane ettikleri sebepleri çok komik...
    Bir yandan "kişinin yanlışı grubu bağlamaz" felsefesi ile ikamet ettiği ile göre değişen trafik sigortası prim sistemini değiştirmek üzere sürücüye özel prim uygulamasına geçilirken, diğer yandan da kazaya karışan eski araç sahiplerinin faturalarını tüm araç sahiplerine paylaştırmak için ortak prim uygulamasına geçilmiş.
    Yenilerde bırakın esp yi abs bile olmayan var.Loganda varmı abs? baz donanımlı a-b-c segment araçların hangisinde var esp ?
    Devlet acıkmış beyler.Eskilerden alamadıkları verginin peşindeler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plcmn


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger

    yanlış anlamadıysam aracı eski olanın trafiğe çıkışı yasaklanmıyor!.. dileyen dilediği model aracıyla seyehat edecek! bahsi geçen düzenleme ise bana göre yerinde bir düzenleme.. hatta daha da kapsamlı olmalı alınan bütün kararlarda bir mantık ve objektiflik olmalı... örneğin sürekli kural ihlali yapan ve trafik cezası alan bir kişiyle, hiç kural ihlali yapmayan kişinin kasko ve sigorta bedeli aynı olmamalı, ceza alan sürücülerin poliçelerine kademeli olarak bu durum yansıtılmalı, hem daha adil olur hemde insanların kurallara uymasını teşvik eder.. ayrıca mtv vergilerinde co salınımına göre vergilendirmeden bahsediliyor, eğer mümkün olursa buna yıl içinde yapılan km miktarı da eklenmeli! yılda 40.000 km yapanla 10,000 km yol yapan aynı vergiyi ödemesi bana çok adil gelmiyor... sonuçta eski aracı olana, daha çok poliçe yada vergi bedeli ödetmek değilde, bu ücretleri yeni araç sahiplerinden daha az oranda tahsil etmek daha yapıcı olur diye düşünüyorum... saygılar

    Peki neden cok yol yapan cok vergi oderse daha adil olur?
    Devlet bu karbon salinimini temizleme tesisi mi kurdu?
    Neden bu kraldan cok kralcilik.

    Ben adil olunmasından eşitlikten hakkaniyetten bahsediyorum, sözümün arkasındayım yılda 40,000 km yol yapanla 10,000 km yol yapan elbette bir olmamalı, devlet bu farklarla tesismi kurar ağaçmı diker, çevre temizliğine yada trafik güvenliğine katkı sağlayacak uygulamalarmı organize eder orasını bilemem. ben aracımla yılda 30,000 km ye yakın yol yapıyorum! benimkisi kralcılıksa! başkalarının sırtından geçinmek eğilimi neciliktir? bu konuda da bilgi verirseniz sevinirim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChonDanger
    Ben adil olunmasından eşitlikten hakkaniyetten bahsediyorum, sözümün arkasındayım yılda 40,000 km yol yapanla 10,000 km yol yapan elbette bir olmamalı, devlet bu farklarla tesismi kurar ağaçmı diker, çevre temizliğine yada trafik güvenliğine katkı sağlayacak uygulamalarmı organize eder orasını bilemem. ben aracımla yılda 30,000 km ye yakın yol yapıyorum! benimkisi kralcılıksa! başkalarının sırtından geçinmek eğilimi neciliktir? bu konuda da bilgi verirseniz sevinirim..

    Yılda yapılan yol ve alınması gereken vergi arasında nasıl bir "hakkaniyet, eşitlik ve adalet" duygusu geliştirdiniz mantığı nedir açıklar mısınız?

    Eğer Karbon salımı ise buradaki meramınız, devletin asıl derdi çevre değil ki? Asıl dert sizi söğüşlemek.
    Yani bu durumda benim dediğime geliyorsunuz. "Ben teşneyim, gel beni az söğüşlüyorsun biraz daha söğüşle" demeye geliyor.
    Bunun adalet ile bir alakası yoktur.

    Ayrıca da çok yol yapanı zaten vergilendiriyor. Akaryakıt üzerindeki vergi yükü malumunuz. Bakımlarda kullanılan malzemeler, yedek parça vs. ile de çok yol yapan her türlü bunun bedelini devlete ödüyor.

    Hem Dünya'da hemde Türkiye'de yapılan karbon esaslı vergilendirmenin çevre ile ilgisi yoktur.
    Devletin bu salımı tersine çevirmek için ne gibi bir aksiyonu var?
    Hiç.

    Olayı regülasyonla da açıklayamazsınız. Çünkü yeni tescil edilecek araçlara uygulanıyor.
    Yeni tescilde ve üretimde regülasyonun muhatabı son kulanıcı olmamalı.
    Üretici yani kaynak bu konuda doğru adrestir. Koysunlar standartları bunun dışında üretime ve tescile izin verilmesin.
    Neden tüketicinin zaten ağır olan yükünü daha da artırıyorlar.
    Benim anlatmaya çalıştığım budur.




  • saçmalıktan öte birşey değil amacın eski arabaların trafikten uzaklaştırılması ise cezalandıracağına ödüllendirirsin şu yaşındaki arabasını getirip belli kurallarda sıfır araç alan adamdan ötv almazsın bak nasıl temizlenir eski arabalar. Yazıktır günahtır 5000 liralık arabaya 4200 lira zorunlu sigortamı olur.
  • İnşallah bu gerçekleşir.Bu doğancı şahinci takımından bıktık usandık.Afedersiniz çakalın,çukalın altında bu arabalar.(%10'nunu tenzi ederim) Böylece bu tayfadan kurtulmuş oluruz.
  • boyle bir sacmaligi asla kabul etmiyorum arac eski ve donanimsiz olabilir fakat bakimsiz olamaz trafik kurallarina uydugun muddetce abs esb cart curt gibi donanimlara ihtiyac yoktur kaldi ki bu ozellikler sizi hiz sinirlarini astiginizda yada araci hircin kullandiginizda ise yarar,bu durumda ;

    trafik magandalari bu dusunceyi savunanlar oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşin özeti olan yine fakire olucak yazık günah hep madur oluyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: SinanATASOY

    Trafikte doğan şahin görmekten bana da gına geldi evet, bu uygulamayla bunlardan kurtulabilme ihtimali de güzel, ancak olan kısıtlı bütçesiyle ucu ucuna bu araçlara sahip olabilip ailesi ile gezmek veya işine gücüne gitmek isteyen dar gelirli vatandaşlara olacak.

    Bunu daha agir sekilde yazmak icin girmistim. Ellerine saglik hocam. Simdi benim maddi durumum yoksa ben ne yapacagim? Birde soyle bencil insanlara deli oluyorum. Hepsi cekmis altina lux arabalari yok kurtuluyoruz yok biktik vs diyip duruyorlar.

    Bencillikten baska birsey degil. Bizde bayilmiyoruz heralde canimizi tehlikeye atmaya. Ayrica bu sigorta isi yas. Ben sanmiyorum ki sigortacilar eski araclar trafikte azalsin diye boyle bir uygulamaya ortak olsun..





    şimdi kaldırıyorlar değersizleşti ama birkaç sene sonra dizilerde kullanmak için para bile vericekler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Amaçlara bahane ettikleri sebepleri çok komik...
    Bir yandan "kişinin yanlışı grubu bağlamaz" felsefesi ile ikamet ettiği ile göre değişen trafik sigortası prim sistemini değiştirmek üzere sürücüye özel prim uygulamasına geçilirken, diğer yandan da kazaya karışan eski araç sahiplerinin faturalarını tüm araç sahiplerine paylaştırmak için ortak prim uygulamasına geçilmiş.
    Yenilerde bırakın esp yi abs bile olmayan var.Loganda varmı abs? baz donanımlı a-b-c segment araçların hangisinde var esp ?
    Devlet acıkmış beyler.Eskilerden alamadıkları verginin peşindeler.


    Bravo!
  • doğan şahin kalkacakmış 'DÜNYA TERSİNE DÖNSE FARKETMEZ'
  • Benim anlamadığım abs esp falan denmiş ama bunu nasıl uygulayacaklar? Şahinde olmayan bu sistem aynı model başka bir araçta varsa farklı mı olacak?

    Yapılan şey düzgün bir ülkede yaşıyorsanız mantıklı ama Türkiye'de yapılan halkı sömürme işlemlerine bir yenisi daha eklenecek. Avrupa'da böyle bir sistem var sanırım ama bu bahsi geçen ülkelerde c sınıfı bir halk otomobili 60 70 bintl ler gibi uçuk rakamlara ulaşmıyor. Parası yok ki millet bu araçlara biniyor. Denildiği gibi ötv indirilsin yarıya, mtv kaldırılsın işte o zaman güzel bir uygulama olmuş olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -FoundeR-

    ulan olan yine fakire oldu, yine zenginin işine yaradı. ne yapıcak bu köydeki insanlar? kartal ı olan herkes satıp dokker mı alabilecek mi? çiftçi zaten para saçıyor ihracat rekoru kırıyoruz dimi? hemen herkes kartalını satar dokker da alır, dobloda alır, zaten vergi sistemide değişecek oda fakire vuracak. Daha geçen bakan demedi mi şirket sahipleriyle, durumu kötü olanların aynı fiyattan benzin alması kötü bir durum diye. şimdi yine fakire bindiriyorlar ne anladım ben bu işten?

    gelmiş diyor ben çalıştım, eskiden toros'um vardı yan gelip yatmadım çalıştım değiştirdim. git bakalım bak bi köylere onlar yatıyor mu? adamın toprağı sınırlı, fındık toplarken canı çıkıyor, çayır bayır çuval taşıyor. azıcık rahatlamak için, çuval atmak için, hafta içi minibüs çağırmadan kente inmek için kartal alıyor ama devlet ona destek çıkacağına dahada sömürüyor. falan filan


    ne güzel demişler, "Para zenginin damına, fakirinde bi yerlerine yağarmış"

    yılda bir fındık toplarlar bir sene yatarlar yinede isyan ederler ne gariptir!




  • Baştan sona saçma ve mesnetsiz bir fikir..Kazayı araç değil,sürücü yapar.Önce sigorta primlerinin artmasındaki en büyük faktör olan experleri hizaya getirsinler.3 liralık hasarı 13 lira gösterip aradaki rantı servisle paylaşıyolar.Ben 10 sene şahin kullansam kaza yapmam.Birisi sıfır aracı 2 ayda aracı perte çıkarır.Garibanı düşünen yok ki memlekette.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.