Şimdi Ara

DOĞALGAZ TÜKETİMLİ MERKEZİ SİSTEMLİ BİNADA ÜCRETLENDİRME ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, 45 dairelik bir sitede oturuyorum. Her dairede, o daireye ait doğal gaz tüketimini gösteren (her daire tükettiği doğalgaz miktarı kadar ödeme yapıyor) bir cihaz var. Bu sitede bir dairenin elektronik sayacı kırılmış olduğu için, binadaki bir kaç "aklı evvel" kazandaki tüketim miktarını direk olarak binadaki daire sayısına bölüp ödeme yapılması gerektiğini savunuyor.

    Ben evimde tüm petekleri açmamış ve kısık bir şekilde ısı sağlarken, aşağıdaki katlarda yada üst katlarda bir çok kişi son ısı değerinde cayır cayır petekleri ısıtıyor.

    Ölçümleri ALARKO firmasının yapacağı fakat, kırık olan bir dairenin saatinden dolayı böyle bir uygulamnın olmasını öneriyorlar.

    Fakat benim elektronik sayaçtaki tüketimim 75 TL , 250 TL ödemek ne kadar mantıklı ?

    Bu konu hakkında hukuki yada kat mülkiyet kanunu içeriğinde ne öneriliyor? Bu konu hakkında beni aydınlatırsanız çok memnun olurum.

    Saygılarımla...



    _____________________________




  • Dairelerin tüketimi belli hiç kimse sizden daha fazla para talep edemez, siz 75 TL ödemenizi yapıp fatura ve makbuzunu saklayın. En kötü ihtimal mahkemelik olursunuz. Kanunen sadece yaktığınız kadar + %30'luk ortak paydan gelen kısmını ödemekle mükellefsiniz.
    _____________________________
    "Bizi bilen bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir."

      Mevlânâ Celâleddîn-î Belhî Rûmî
  • Doğalgaz faturasının %30luk kısmı daireler arası eşit paylaşılır, geri kalan %70lik kısım ise tüketime göre paylaşılır.
    _____________________________
    "Bizi bilen bilir, bilmeyen de kendi gibi bilir."

      Mevlânâ Celâleddîn-î Belhî Rûmî
  • Küçük bir düzeltme: kullanım alanları eşit değilse daireler faturanın %30'una m2'sine göre katılıyor.
    _____________________________
    Tek bir şey biliyorum, o da hiçbir şey bilmediğimdir.
    Sokrat

  • Aynı sorun bizde de oluyor. 42 dairelik sitede sayaçların büyük bölümü çalışmadığı için fatura eşit bölünüyor. Sayacı çalışmayan dairelerin tüketimini belirlemek mümkün olmadığı için nasıl bir bölüşüm yapılabileceği konusunda mevzuat var mı?

    Bir de siz sayaçtaki tüketimin TL karşılığını nasıl buluyorsunuz? Bizim sayaçtaki rakam ayrıca yönetim tarafından hesaplanıp TL'ye dönüştürülüyor.
    _____________________________
    Tek bir şey biliyorum, o da hiçbir şey bilmediğimdir.
    Sokrat

  • Bakın merkezi sistem, ile ısınma konusunda kalorimetre veya diğer ısı pay ölçerli sistemli ısınma başlıklı forumda konuyu iyice okuyun lütfen.Sizlerden, yasadışı sayılabilecek şekilde tüketim miktarınızın dışında herhangi bir ödeme yapmayın.Yasal olarak haklarınızı bilin makine mühendisleri odasından ve enerji bakanlığı il müdürlüklerinden bilgi alın.
    _____________________________
    Arsen Lüpen (Arsène Lupin), Fransız roman karakteridir. Yazarı Maurice Leblanc, bu karakteri oluştururken ünlü Fransız anarşist ve akıllı bir hırsız olan Marius Jacob'dan esinlenmiştir. Onun için, hırsızların piri denilebilinir. Her zaman esprili ve kibardır. Kandan nefret eder, olabildiğince silah kullanmaz, Jiu Jitsu bilir, iyi rol yapar, iyi nişancıdır. Her zaman istediğini elde eder. Kadınları kendine âşık etmekte üzerine yoktur fakat her zaman onları bir şekilde kaybeder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arsenelupin

    Bakın merkezi sistem, ile ısınma konusunda kalorimetre veya diğer ısı pay ölçerli sistemli ısınma başlıklı forumda konuyu iyice okuyun lütfen.Sizlerden, yasadışı sayılabilecek şekilde tüketim miktarınızın dışında herhangi bir ödeme yapmayın.Yasal olarak haklarınızı bilin makine mühendisleri odasından ve enerji bakanlığı il müdürlüklerinden bilgi alın.

    Konuyla ilgili gerekli araştırmayı ilk mesaj tarihinden sonra yaptım teşekkürler.

    Fakat bu sistemlerde ödeme yapmayan daireye uygulanacak yaptırım hakkında bilgi bulamıyorum. Bir yada bir kaç kişini fatura ödememesi durumunda binanın gazının kesilme durumu söz konusu anladığım kadarıyla. Binanın gazı kesilirse, ödeme yapmayan daire sahibinin sorumluluğu ve uygulanacak yaptırım nedir?
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İyi gunler. Bi sorum olacakti.
    merkezi ısınma bulunan apartmanda oturuyoruz. ocak ve sıcak su için doğalgaz aboneliğİmz var metreküpü 97 kuruş. ama merkezi ısıtma nın doğalgaz metreküpü ucreti 1 lira 25 kuruş. bu fark neden kaynaklanıyor bilen var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merkezi ısıtma sistemi doğal gaz metreküp fiyatı bireysel abonelerden daha pahalı oluyor. Ben de anlamış değilim. Bireysel sistemlerden daha verimli ve hesaplı olduğu için teşvik edilmesi gerekirken doğal gazı daha pahalı satıyorlar.
    _____________________________
    Tek bir şey biliyorum, o da hiçbir şey bilmediğimdir.
    Sokrat

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atilla_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: arsenelupin

    Bakın merkezi sistem, ile ısınma konusunda kalorimetre veya diğer ısı pay ölçerli sistemli ısınma başlıklı forumda konuyu iyice okuyun lütfen.Sizlerden, yasadışı sayılabilecek şekilde tüketim miktarınızın dışında herhangi bir ödeme yapmayın.Yasal olarak haklarınızı bilin makine mühendisleri odasından ve enerji bakanlığı il müdürlüklerinden bilgi alın.

    Konuyla ilgili gerekli araştırmayı ilk mesaj tarihinden sonra yaptım teşekkürler.

    Fakat bu sistemlerde ödeme yapmayan daireye uygulanacak yaptırım hakkında bilgi bulamıyorum. Bir yada bir kaç kişini fatura ödememesi durumunda binanın gazının kesilme durumu söz konusu anladığım kadarıyla. Binanın gazı kesilirse, ödeme yapmayan daire sahibinin sorumluluğu ve uygulanacak yaptırım nedir?

    Yaptırım basit site yöneticiniz ,tarafından Kat Mülkiyet Kanununa göre işlem yapılması gerekir.Buradaki, tek husus site içerisinde yöneticinizin insiyatif kullanarak diğer kat maliklerini, mağdur etmeyecek şekilde mevzuatı uygulaması ve borçlu kat malikleri hakkında kanunun belirttiği şekilde hukuki işlem başlatılarak takibe gidilmesidir.

    http://emlakkulisi.com/9916_kat_mulkiyeti_nde_genel_giderlere_katilim_ilkeleri
    http://www.promartproje.com/aidatlar.php
    http://www.hukuki.net/showthread.php?10020-Apartmanda-yakit-borcunu-odemeyenler-hakkinda
    http://www.hukuki.net/showthread.php?100651-odenmeyen-apartman-aidati-ve-yonetim-uygulamasi
    _____________________________
    Arsen Lüpen (Arsène Lupin), Fransız roman karakteridir. Yazarı Maurice Leblanc, bu karakteri oluştururken ünlü Fransız anarşist ve akıllı bir hırsız olan Marius Jacob'dan esinlenmiştir. Onun için, hırsızların piri denilebilinir. Her zaman esprili ve kibardır. Kandan nefret eder, olabildiğince silah kullanmaz, Jiu Jitsu bilir, iyi rol yapar, iyi nişancıdır. Her zaman istediğini elde eder. Kadınları kendine âşık etmekte üzerine yoktur fakat her zaman onları bir şekilde kaybeder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piri.reis

    İyi gunler. Bi sorum olacakti.
    merkezi ısınma bulunan apartmanda oturuyoruz. ocak ve sıcak su için doğalgaz aboneliğİmz var metreküpü 97 kuruş. ama merkezi ısıtma nın doğalgaz metreküpü ucreti 1 lira 25 kuruş. bu fark neden kaynaklanıyor bilen var mı

    Merkezi sistemlerin, kazan kullanımı olduğu için faturalandırılmasında ısıl değer ile düzeltme katsayısı bireysel abonelere oranla daha yüksek olduğu için birim fiyatlandırma ile faturalandırma tutarları daha yüksek olmaktadır.
    _____________________________
    Arsen Lüpen (Arsène Lupin), Fransız roman karakteridir. Yazarı Maurice Leblanc, bu karakteri oluştururken ünlü Fransız anarşist ve akıllı bir hırsız olan Marius Jacob'dan esinlenmiştir. Onun için, hırsızların piri denilebilinir. Her zaman esprili ve kibardır. Kandan nefret eder, olabildiğince silah kullanmaz, Jiu Jitsu bilir, iyi rol yapar, iyi nişancıdır. Her zaman istediğini elde eder. Kadınları kendine âşık etmekte üzerine yoktur fakat her zaman onları bir şekilde kaybeder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arsenelupin

    quote:

    Orijinalden alıntı: piri.reis

    İyi gunler. Bi sorum olacakti.
    merkezi ısınma bulunan apartmanda oturuyoruz. ocak ve sıcak su için doğalgaz aboneliğİmz var metreküpü 97 kuruş. ama merkezi ısıtma nın doğalgaz metreküpü ucreti 1 lira 25 kuruş. bu fark neden kaynaklanıyor bilen var mı

    Merkezi sistemlerin, kazan kullanımı olduğu için faturalandırılmasında ısıl değer ile düzeltme katsayısı bireysel abonelere oranla daha yüksek olduğu için birim fiyatlandırma ile faturalandırma tutarları daha yüksek olmaktadır.

    biz de merkezi sistem kullanıyoruz ve 0.96 kşr...1.2 nerden çıktı...kaskat kombi sistemi var...
    _____________________________




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.