Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (346. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41.240
Cevap
277
Favori
4.325.756
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili taşkafa,

    Dostum senin doğru yazdığına inanıyoruz hatta buradaki diğer arkadaşlarında senin yazdıklarından şüphe ettiklerini hiç zannetmiyorum. Problem bu değil, problem senin bizlerin yani sorun yaşayanların yazdıklarına inanmaman veya inanmak istememen. Biz sorun yaşayanlar sana ve senin kombide herhangi bir sorun olmadığına inanıyoruz ama bu demek değildir ki senin kombide sorun olmuyorsa bu marka ve model kombilerin hiçbirinde sorun olmayacak. İşte esas mesele bu kardeş..

    Senin kombide sorun olmaması gerçeği kadar benim ve benim gibi kişilerinde kombilerinde sorun yaşaması, yaşadığı bir gerçektir.

    Bunları inkar etmek yok saymak yerine böyle kaliteli üretimi olan bir marka bu sorunları nasıl halleder ve bizler ne yapabilirizi konuşmamız lazım...... Güneş balçıkla sıvanmaz.. Selamlar..




  • Nasıl demiş Nasrettin Hoca ?....." SENDE HAKLISIN..." Ben inanmıyor değilim inanıyorum...Kusursuz kul, dikensiz gül olmaz...Emmme velakin...Gülün dikeni ne kadar az olursa o kadar az can yakar... Kim neyi beğeniyorsa onu alıyor...Zorla kimse mal satamaz....Saygılarımla..
  • Selamlar,
    Bugün ECA servis aradı ve saat 16:30 için randevulaşdık.Fabrika ile görüşmüşler, şimdiye kadar kayda geçen bir arıza olmadığı belirtilmiş sorunun kombideki basınç sensörü kablosundan veya anakart üzerindeki kontrol devresinden kaynaklanabileceği belirtilmiş.
    Servisde ilk olarak kablo kontrolü yapacak, bunun arkasından fab. yeni getirtdikleri anakartı değiştireceklerini söylediler.
    Evet biraz zaman aldı, zira 11mart ilk servis gelişi ,12 mart 2. kez , bugün 26 sı 14 gün ama anakart tedariki ve araya giren 2 hafta sonunu düşününce normal geliyor, ayrıca benim bir ısıtmada ve kullanım sıcak suyunda sorunum olmadığı için , bu süre benim açımdan çok da önemli bir husus değil, neticede çözümün bulunması çok daha önemli idi.
    Benim, mevcut şartlara göre değerlendirmem, bu konuda ECA nın, üzerine düşeni şu ana kadar yaptığıdır.
    Gelişmeleri tekrar yazıcam. Bu konuda ki tek korkum , bu tür büyük değişikliklerde , gelen kartın başka sorunlar çıkarabilir olmasıdır. İnşallah böyle bir sorunla karşılaşmayız. Ayrıca sıcak su ile ilgili sorunu servisede bir danışıcam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 5 Nisan 2010; 17:55:24 >




  • E.C.A kombi alana yepyeni bir uygulama ARTIGARANTİ



    http://www.emarservis.com/wps/portal/emar_ana?changeLocale=tr
  • anlayana sivirisinek saz, anlamayana davul zurna az. ben başka birşey demeye gerek duymuyorum, anlayan anlamış zaten. anlamak istemeyende eca satışlarım düşerde az para kazanırım diye anlamak istemiyor herhalde...
    1 yıllık eca kullanıcısı ve bahsettiğim sorunları bire bir yaşayan biri olarak yazmıştım. evde çocuğum baba bu eca yı iyi iyi dedin aldın ama bak dandikmiş demeye başladı artık.

    quote:

    Orijinalden alıntı: makineman

    Ben de yaklaşık 2 aydır ECA Effecta model LPG li bir kombi kullanmaktayım. Sıcak su ayarı en düşük seviyede durmasına rağmen banyodan akan suyun sıcaklığı el değmeyecek derece fazla. Suyu ılıştırmak istediğimizde ise soğuk suyu biraz açınca bu sefer kombi devreden çıkıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Egé

    Üşenmedim kombiden dereceyi de takip ettim. 35 e ayarlı iken derece 55-58 drecelere kadar çıkıyor oradan yavaş yavaş 35 e kadar düşüyor. 35 den sonra tekrar ilk baştaki gibi 58 hatta 60 derecelere kadar çıkıyor. Bu normal mi sence, normalse hiçbir şey demeyeceğim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: mastor1

    eğer bu ECA tarafından sorun olarak görülmüyorsa yazıklar olsun kullanıcının tahammül edebileceği birşey değil.

    60 derece yanıklara sebep olabilir, bu durumda 3-5 fazla verip ne olsa yaparız abi diyenler yerine bu işi profesyonel bilen markalara yönelmeyi düşünmek gerekiyor

    quote:

    Orijinalden alıntı: yeniceri

    ama bir arkadas eca ile ilgili şikayetleri dile getirmis nedir böyle panter misali üzerine atlamak yani senin cihaz arıza yapmamıs olabilir o arkadasların cihazı arıza yapmıs ve yazmıslar şikayetlerini. bence yanlıs bir tutum sergiliyorsun

    quote:

    Orijinalden alıntı: mat2000

    Bazı arkadaşların önerisi üzerine "ECA confeo Plus 20000" de karar kıldım ve İst. büyük bir firmayı aradım.
    Kendisi de bu kombiyi kullanıyordu ve o da olur dese alacak olmama rağmen eşine az rastlanır dürüstlükle " Hocam alma bu kombiyi, bende evimde kullanıyorum ve hiç memnu değilim" dedi.
    En önemli sorunda sıcak su kullanımında oluyor, su sabit sıcaklıkta gelmiyor doğru düzgün banyo yapamıyoruz dedi.




  • Selamlar,

    Servis geldi ve ilk olarak kablo grubu değiştirildi, sorun düzeldi . Problem kart değil kablodan kaynaklanmış. Gelen anakartta orj. kutusunda ve anti statik torbasıyla gelmişdi. Kartı yakından inceleme şansım oldu gayet kaliteli gözüküyor. Baskı devresi , lehim kalitesi, üzerindeki kompenetler gayet iyi markalar. Ama tabiki arıza yapmazbir ürün değil.Servisde gecikme için özür diledi son derece makul ve kibardılar.Gayetde düzgün çalışdılar.Tüm çalışmalar hiç bir parada talep edilmeden garantiden karşılandı.
    Garanti konusunda Taşkafanın dediğinin dışında, servis yetkilisi tüm ürünlerde diye aynı şeyi söyledi 3 yıl için 200€ ve 3 ad. bakım hediye ediyorlarmış, bu durumda üç bakım 60 tl den 180 tl si zaten bakım için gerisi +3 yıl oluyor bana makul geldi , ben yaptırmayı düşünüyorum.

    Kullanım sıcak suyu ile ilgili sorunu servise de sordum, ECA confeo digital, plus, ve bu seri ürünlerde sıcak su ile igili olarak sabit tutulmasında sorun yaşanabildiğini belirttiler. Bunun ayarla giderildiğini ancak bir çok kullanıcınında özellikle kullanım tarzından dolayı , (haşlanma sorunundan bahsettik) problemin kaynaklandığını belirttiler. Özellikle sıcak suyun 45 derece üstünde ayarlandığı durumlarda , kullanım esnasında kısa aralıklarla sıcak suyun kapatılıp açılması , eşanjör içinde ayarlanandn çok daha sıcak suyun birikmesine sebep oluyor, buda ilk anda gelen suyun haşlayacak kadar yüksek gelmesine sebep oluyor. Bu açıklama son derece mantıklı ve muhtemelen tüm kombilede de olabilecek bir sorun.

    Sıcaklığın dalgalanması konusunda da problem olduğu ama bunun da ayarla çözülebildiği belirtildi. Sistem Ayarlanan değer ile 8 derecelik bir fark ile çalışıyormuş, ama daha fazla olan sapmaların , kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yapmasından kaynaklandığını düşündüklerini belirttiler, yani aslında tam bir tespit henüz yapılmamış gözüküyor. Ancak 8 derecelik farkla çalışması daha öncede bahsettiğimiz tesisat kaybını gidermek amaçlı bir çözüm, muhtemelen bu bir paremetre olup daha düşük derecelere çekilebilir.
    Bunun dışında su basıncınında etken olduğu ve sistemin az da olsa gecikmeli olarak algılama yaptığında bende hemfikirim.

    Bence bu konuda servis ve ECA merkeze ciddi olarak baskı yapmak gerekli, sorunun çözülmeyecek tarafı yok, burda şikayetçi olan arkdaşların kendi kullanım tarzlarınıda sorgulamaları ve diğer olasılıklarıda değerlendirmeleri gerekli, ortada bir sorun var bu muhakkak ama sorunu olan tüm kullanıcıların, şartlarının ve kullanım tarzlarının aynı olduğunu söylemekde mümkün değil.

    Ben bu sorunu yaşamıyorum, hatta şimdi mutfakda bu yazıyı yazarken , tekrar mutfak musluğunudan kontrol ediyorum.
    sıcak su tam açık , mix batarya var, ilk açtığımda kombinin göstergesi 33 derece gösteriyordu ve kalorifer devresi aktifdi.
    Kullanım sıcak suyu 40 dereceye ayarlı idi, kullanım sıcak suyu talebi ile ısıtma devresi hızlandı (fan hızı artıyor gaz tüketimi çoğalıyor) ilk andan sonra modülasyon yapıp (bu sadece 8-9 sn sürüyor) min değere düşdü, ve gösterge 45 de sabitlendi arsıra 46 gibi gösterdiğide oluyor, bu şekilde muslukdan 20 dk boyunca kesintisiz olarak su aktı , akan suyun altına 2 adet farklı camlı (alkollü) termometre koydum okuduğum değerler 35 ve 35,5 dereceydi. ve her 2 dak bir yaptığım kontrolde kombi tarafında da musluk tarafında da su sıcaklığı sabit olarak kaldı.

    Gördüğüm kadarıyla benim kombide de değişiklik var , eskiden 9-10 dereceyi bulan fark , 5-6 derece civarında, oldu ayarladığım 40 dereceye göre 5 mt mesafedeki mufak musluğundan 35.5 derecelik su aldım.

    İkinci kez denemede 45 dereceye ayarlanan kombiden gösterge 40 dereceyi gösteriyordu ilk anda 56 dereceye kadar yükselme olup sonrasında (15sn ) sıcaklık 50-51 derece olarak sabitlendi. Kombi kabloların tümünün değişmesinden sonra daha stabil hale gelmiş, bu olumlu bir gelişme , bu konuda aklıma gelen eski kablolarda kullanılan iletkenin kalitesiz olması veya bir şekilde birbirlerini etkilemeleri. (kablolar komple demet olduğundan sadece sensör kablosu değişmiyor, komple demet değişiyor) Muslukdan okuduğum sıcaklık değeri ise 39 derece oldu.
    Sıcak suyu kapattığınızda eğer gösterge değeri ayarlananın üstünde ise , tekrar açtığınızda ısıtma devreye hemen girmiyor sıcaklık düşene kadar bekleyip daha sonra ısıtmaya başlıyor, bu eşanjörde halen sıcak su olduğundan olması gereken bir durum.

    Bu arada giriş suyu sıcaklığı laser termometre ile boru üstünden okuduğum değer 12 derece muslukdan camlı termometre ile 11 derece ,demekki giriş suyu için 11 derece diyebiliriz.

    Benim bu tarihdeki gözlemlerim bu şekilde. Daha önceden gördüğüm 10 derecelik fark artık 5 derece civarında gerçekleşiyor.Bu şekilde bir kaç kez farklı zamanda kontrol daha yapmayı düşünüyorum.
    Taşkafa bu şekilde bir kontrol yaparak 24 kw lık üründeki durumu anlatabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus
    .............................
    Kullanım sıcak suyu ile ilgili sorunu servise de sordum, ECA confeo digital, plus, ve bu seri ürünlerde sıcak su ile igili olarak sabit tutulmasında sorun yaşanabildiğini belirttiler.
    ........................
    Sıcaklığın dalgalanması konusunda da problem olduğu ama bunun da ayarla çözülebildiği belirtildi. Sistem Ayarlanan değer ile 8 derecelik bir fark ile çalışıyormuş, ama daha fazla olan sapmaların , kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yapmasından kaynaklandığını düşündüklerini belirttiler, yani aslında tam bir tespit henüz yapılmamış gözüküyor. Ancak 8 derecelik farkla çalışması daha öncede bahsettiğimiz tesisat kaybını gidermek amaçlı bir çözüm, muhtemelen bu bir paremetre olup daha düşük derecelere çekilebilir.

    Bence bu konuda servis ve ECA merkeze ciddi olarak baskı yapmak gerekli, sorunun çözülmeyecek tarafı yok, burda şikayetçi olan arkdaşların kendi kullanım tarzlarınıda sorgulamaları ve diğer olasılıklarıda değerlendirmeleri gerekli, ortada bir sorun var bu muhakkak


    maxfocus, öncelikle sorununun çözülmesine sevindim, ayrıca bahsettiğimiz sorunlar konusunda servisle konuşmana da çok teşekkür ederim.

    Yazdıklarından bu sorunları Eca servislerinin de biliyor ve kabul ediyor olduğunu ama aslında henüz tam bir tespit yapılmamış göründüğünü net olarak anlıyoruz. Bu çok iyi oldu, çünkü böyle birşey yok karalama yapılıyor suçlamalarına yetkili Eca servisinden bir cevap gelmiş oldu. Neyse bu da bir gelişme sayılır, en azından Eca artık bu sorunu sorun olarak kabul ediyor, bundan sonra da nasıl çözeceğini araştırır bulurda bizleri de mahçup etmez..




  • Arayana bulana gelip cevap yazana hepinize selam olsun...Şimdi bu yazılardan kaç yüz insan okuyup bilgilenecek....Buda en büyük gurur......Bu topikte bilgilerini , yaşadıklarını, gördüklerini iyi kötü, güzel, çirkin olarak yazan, yayınlayan bütün arkadaşlarıma ( + ) sonsuz teşekkürlerimi nacizane olarak arzederim.....saygılarımla... Bir hadisi şerif yazıyorum..... İÇİNİZDE EN HAYIRLINIZ....İNSANLARA FAYDALI OLANINIZDIR....HZ. MUHAMMED...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 30 Mart 2010; 8:41:18 >




  • "X markasından haliyle çok beklentimiz oluyor....", "birazda şans işi bu tür cihazlar..."
    Ben binlerce lira döküp aldığım kombinin mükemmel olmasını isterim ve hakkımdır da. Ayrıca elektronik şans işidir gibi laflar da gereksiz. Adam akıllı üretim tesisi olan kalite kontrolünü adam akıllı yapan firmaların cihazlarında yaşam kalitesini düşürecek önemli sorunların çıkabileceğini sanmıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    "X markasından haliyle çok beklentimiz oluyor....", "birazda şans işi bu tür cihazlar..."
    Ben binlerce lira döküp aldığım kombinin mükemmel olmasını isterim ve hakkımdır da. Ayrıca elektronik şans işidir gibi laflar da gereksiz. Adam akıllı üretim tesisi olan kalite kontrolünü adam akıllı yapan firmaların cihazlarında yaşam kalitesini düşürecek önemli sorunların çıkabileceğini sanmıyorum.


    Olması gerekenle gerçek yaşamda olan hepimizin gördüğü kadarıyla farklı oluyor. Tabii ki binlerce lira döküp aldığımız kombinin mükemmel olmasını isteriz ve bu hepimizin hakkıdır da. Ancak gelin görün ki gerçekte hiçde böyle olmuyor. Dediğiniz gibi gerçekten diğer kombilere göre 2 kat para ödenen, binlerce lira dökülerek alınan ve adam akıllı üretim tesisi olan kalite kontrolünü adam akıllı yapan firma olduğu düşünülen Viessmann kombilerinde bile çok ciddi arızalar olabiliyor. İsterseniz şuraya bir bakın.

    http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/368/f/4102

    Bunun yanında 800-850 TL civarı alınıpta yıllarca sorun çıkarmayan kombilerde mevcut. Sizce sizin tanımınıza uyan ve bu tanım gereği önemli sorun çıkarmayan bir kombi markası varmıdır, varsa hangisidir..

    Benim bunları söylememin nedeni kombimizde herhangi bir arıza olduğunda tamam ne yapalım şanşımız yokmuş deyip tepki vermeyelim anlamında değil. Tam tersi hakkımızı arayalım, bunun için ne gerekiyorsa yapalım anlamındadır..




  • Selamlar,

    Akıllı üretim tesisi veya en gelişmiş üretim ve kontrol sistemlerinin uygulandığı bir tesis bile olsa arıza çıkabilir.

    Bu durum basit bir sigortadan, kombiye, arabaya ve uzay mekiğine kadar olan her üretim prosesinde olabilir.
    Bu nedenlede bu tür bir durum gerçekleştiğinde, bunun adına şans faktörü denir.

    Önemli olan bu durumun üretici tarafından kabul edilip, kullanıcı mağduriyetinin, mümkün olan en acil süre içinde giderilmesidir.
    Gerektiğinde de Ege arkadaşımızın dediği gibi hakkımızı arayacak yollara başvurmalıyız.
    Bu memlekette , şimdi veya geçmişde üretilen ne varsa , bu ürünlerinde , bunları üreten teknolojinin de gelişmemesinde en büyük sebeplerden biri , son kullanıcıların kaderine razı bir şekilde, çıkan sorunlara itiraz etmemesi hakkını aramamasıdır.
    Bunu yapmazsak, üreticiler bizleri daha çok sömürürler. Biz hakkımızı aramalıyız ki üreticilerde , bahsedilen min. sorunlu ürünü üretmeye gayret etsinler.

    Ancak bunun dışında artık, tüm sektörlerde , ürünlerin kullanım ömrü konusunda gerileme var. Zira uzun süreli kullanıma sahip ürünlerin , gerek maliyetleri , gerekse yedek parçadan gelen kazançların düşük kalması nedeniyle ürünlerin parça stok maliyetlerinin artması vb nedenler, artık nerde o eski kaliteli ürünler ifadesini pek çok sektörde gündeme getirmektedir.
    Bu dünya üzerinde var olan tüketim oranının arttırılarak, uzun olan döngü süreçlerinin kısaltılmasının sağlanması için bilinçli yapılan bir uygulamadır.
    Ucuza yap, ucuza sat, ömrü kısa ama , sürümden kazan mantığının hakim olduğu bir dünyada yaşıyoruz ve bu tür bir üretim mantığında, kaliteli üretim yapan firmaların, ayakda durması oldukça zordur, sonuçda onlarda en çok satış olan ucuz ve alt ürün seviyesine incek durumunda kalmışlardır. Bunu yapmayanlar ise , zaman içinde yok olacaklardır. Bu nedenle hem çok kaliteli hem ucuz mantığının olması mümkün değildir.
    Artık önemli olan fiyat /performansdır. Eğer aldığınız ürün , kaliteli olanın yarı fiyatında ama ona yakın bir performansı varsa malzeme ömrünün yüksek olmasını beklemeyin, kaliteli üründen 15 senede 1 tane değiştirirken , fiyat /performans ürününden 2 tane kullanmayı göze almanız gereklidir. Konuya bu açıdan bakmak daha doğru olacakdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: k35


    E.C.A kombi alana yepyeni bir uygulama ARTIGARANTİ



    http://www.emarservis.com/wps/portal/emar_ana?changeLocale=tr



    İlanı okudum sözleşme şartlarına göre cihaz işletmeye alındıgıgı günden itibaren 30 gün içinde sözleşme yapmak gerekiyormuş.

    http://www.emarservis.com/wps/themes/html/EMAR/HTML/files/artigaranti.xls

    Emar garanti süresi bitiminden itibaren 3 yıl için 160 euro istiyorlar. Benim anlayamadıgım bundan 6 yıl sonra yapılacak bir bakımın üçretinin şimdiden isteniyor olması .Ödediğin üçretin faizinin faiziyle hizmet almak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi didim -- 30 Mart 2010; 12:23:04 >




  • Arkadaşlar herkese merhaba.
    Bu başlığa yeni abone oldum, oldukça da okudum. Fakat güncel ürün ve bilgiler ışığında desteğinize ihtiyacım var.
    Temmuz ayı gibi kendi evime taşınacağım, şimdiye kadar hep çok iyi ısınan, merkezi sistemli evlerde oturdum, kombi hakkında en ufak bilgim bile yok, sıcağa çok alıştık. Küçük çocuğumda var.
    Aldığım ev yeni bina, ilk biz oturacağız. Tabanında yalıtım varmış, yerler laminant parke, zemin kat. Kuzey-batı cephe, duvarlarda sandviç pano denen izolasyon varmış. Pencereler Pimapen. 3+1 toplam 120 m2. Borular plastik, Radyatörler ise 6.8 m. (Banyodaki farklı şekilli 1,20 lik radyatör dahil.) İleriye dönük kullanacağım için yatırım maliyetinde biraz kendimi sıkabilirim.
    Genelde buderus, viessman ve vaillant önerildi bana hep, fakat bu öneriler hep çevreden oldu. Buderusta da GB042 modeli özellikle önerildi. Ne dersiniz?
    Ayrıca sizce biraz bekleyeyim mi, sezon sonu olursa Haziran-Temmuz gibi biraz daha uygun olur mu?
    Teşekkürler şimdiden, saygılar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blackice_serkan -- 31 Mart 2010; 10:07:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: didim
    quote:

    Orijinalden alıntı: k35 E.C.A kombi alana yepyeni bir uygulama ARTIGARANTİ
    http://www.emarservis.com/wps/portal/emar_ana?changeLocale=tr
    İlanı okudum sözleşme şartlarına göre cihaz işletmeye alındıgıgı günden itibaren 30 gün içinde sözleşme yapmak gerekiyormuş. http://www.emarservis.com/wps/themes/html/EMAR/HTML/files/artigaranti.xls
    Emar garanti süresi bitiminden itibaren 3 yıl için 160 euro istiyorlar. Benim anlayamadıgım bundan 6 yıl sonra yapılacak bir bakımın üçretinin şimdiden isteniyor olması .Ödediğin üçretin faizinin faiziyle hizmet almak.


    Selamlar,
    Bu tür uygulamalarda, yani ek garanti , garanti uzatmalarında tüm firmaların (beyaz eşya, elektronik, vb) ürün bedelinin %10 civarında bir bedel isteniyor. Değerlendirmenizi buna göre yapın.
    Sigorta gibi düşünün , siz aracınızı sigorta yaptırdığınızda bir prim ödüyorsunuz ama her hangibir sorun olmazsa bu primin bir kısmını iade etmiyorlar. Sadece her sene indirim alıyorsunuz (5 seneye kadar) . Burda da ek garanti sürecinde bir sorun olursa ücretsiz değişiyor. Olmazsa tam 7. sene olursa buda şans , bunların hepsinin istatistiki verilere göre hesapları var. Bu işden para kazanmak isteyen firmaların biraz da ürünlerine güvenmesi gerekiyor.

    Bana servise gelen ECA bayisi 200 € dedi ve garanti içindeki her ürüne olabiliyor demişdi. 3 tanede servisi hediye diyorlardı. Ben bunu yaptırıcam , sizede bilgi veririm. Daha önce, bosch marka bulaşık ve çamaşır makinasında da yaptırmışdık. Tam 3 sene doldu , bulaşık mak. arızalandı , devir daim motoru yanmış 250 tl tutuyordu , ek garanti olduğu için para ödemedik. İki ürünede 2004 senesinde verdiğimiz toplamdaki 140 tl yi 2007 de telafi etmiş olduk.Şimdi bu iki ürününde ek garantisi yeni bitti. Eğer uzatma olsa tekrar yaptırırm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 5 Nisan 2010; 17:56:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus
    .................................
    Sıcaklığın dalgalanması konusunda da problem olduğu ama bunun da ayarla çözülebildiği belirtildi. Sistem Ayarlanan değer ile 8 derecelik bir fark ile çalışıyormuş, ama daha fazla olan sapmaların , kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yapmasından kaynaklandığını düşündüklerini belirttiler, yani aslında tam bir tespit henüz yapılmamış gözüküyor. Ancak 8 derecelik farkla çalışması daha öncede bahsettiğimiz tesisat kaybını gidermek amaçlı bir çözüm, muhtemelen bu bir paremetre olup daha düşük derecelere çekilebilir.


    Daha önce yukarıda koyulaştırdığım yazıyı atlamışım. Kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yaptığını size servismi söyledi. Söylediyse çok ilginç gerçekten, çünkü confeo ve confeo premixlerde algılama sensörü boru üstünde değil kesinlikle boru içine daldırma şeklindedir. Bunu da servis bilmiyorsa pes ve yuh yani demekten başka birşey gelmiyor aklıma. İnşallah ben yanlış anlamışımdır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé
    quote:

    Orijinalden alıntı: maxfocus .................................
    Sıcaklığın dalgalanması konusunda da problem olduğu ama bunun da ayarla çözülebildiği belirtildi. Sistem Ayarlanan değer ile 8 derecelik bir fark ile
    çalışıyormuş, ama daha fazla olan sapmaların , kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yapmasından kaynaklandığı
    düşündüklerini belirttiler, yani aslında tam bir tespit henüz yapılmamış gözüküyor. Ancak 8 derecelik farkla çalışması daha öncede bahsettiğimiz tesisat
    kaybını gidermek amaçlı bir çözüm, muhtemelen bu bir paremetre olup daha düşük derecelere çekilebilir.

    Daha önce yukarıda koyulaştırdığım yazıyı atlamışım. Kullanılan sensörün daldırma değil boru üstünden algılama yaptığını size servismi söyledi.
    Söylediyse çok ilginç gerçekten, çünkü confeo ve confeo premixlerde algılama sensörü boru üstünde değil kesinlikle boru içine daldırma şeklindedir. Bunu
    da servis bilmiyorsa pes ve yuh yani demekten başka birşey gelmiyor aklıma. İnşallah ben yanlış anlamışımdır..

    Selamlar Ege,
    Evet , servis bunu söyledi , teknik açıklamalara bakarsak dönüş suyu sensörünün yüzey tipde , çıkış suyu sensörünün ise daldırma olduğu belirtiliyor. Burda daldırma olan sensör, motorlu 3 yollu vana grubu üstünde yer alıyor ve burdaki metal aksam sıcaklığı sensör daldırma bile olsa ilk anda bir kaç derecelik yanılma yaratabilir. Sonradan denge sıcaklığına ulaşacakdır.
    Aslında servis elemanı bildiği konuyu bence yanlış ifade etti, resme dikkat edersen daldırma tipdeki ısı algılayıcısı aslında , kullanım suyu eşanjörü çıkışında konumlu değil, ısıtma eşanjörü dönüşünde konumlandırılmış , bağlantılara dikkat et, doğal olarak çıkış suyu sıcaklığı ile ana eşanjörden , ikinci eşanjöre gelen giriş suyu sıcaklığı arasında ama esasen , ısıtma eşanjörü sıcaklığına yakın bir değer okuyor.
    Bu bir tasarım hatası gibi gözüksede aslında tasarım değil, tamamen NTC sensöründen tasarruf için yapılmış bir uygulama.
    Oysaki kullanım sıcak suyu sensörünün , ikinci eşanjörün sıcak su çıkış gövdesi üzerinde veya çıkış ağzına yakın olarak konumlandırılması gerekirdi. Tabi kide 3 . bir ntc sensör maliyeti ve kontrol devresi çıkacakdı buda anakart üzerinde revizyon demek, maliyet demek.

    Kısaca servis elemanı bu kadar detaya girmedi , ama ben o an ki ifadesinden bunu anlatmak istediğini yorumladım.Zira temelde sorunun kaynağı aynı yere çıkıyor.
    İşte biz iyi bir ürün yapıyoruz ama burda da görüldüğü üzere basit bir detay insanların kafasını bulandırmaya yetiyor.

    2. resimde 4 ntc sensörli bir kombi örneği veriyorum. Burda hem kullanım suyu eşanjörünün plaka yüzey sıcaklığı hemde sıcak su çıkış borusu iki ayrı yüzey tip ntc sensörle kontrol edilmiş.
    İşte mükemmel bir kullanım sıcak suyu kontrolü burda sıcak su derecesini çok daha iyi bir hassasiyetle ayarlamak mümkün olduğu gibi eşanjörde oluşacak aşırı sıcak su (haşlanma durumu) kontrol altına alınmış.
    Bu uygulamayı ECA da inşallah yaparda (ben sadece kullanım sıcak suyu çıkışına 3. Ntc sensör konmasınada razıyım) kullanım sıcak suyundan mağdur olan kullanıcılar bu dertten kurtulur.
    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?


    DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 5 Nisan 2010; 17:57:32 >




  • Bu arada ilk resimdeki kontrol devresi vaillantın yeni nesil ecotec serisinden ürüne aittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackice_serkan

    Arkadaşlar herkese merhaba.
    Bu başlığa yeni abone oldum, oldukça da okudum. Fakat güncel ürün ve bilgiler ışığında desteğinize ihtiyacım var.
    Temmuz ayı gibi kendi evime taşınacağım, şimdiye kadar hep çok iyi ısınan, merkezi sistemli evlerde oturdum, kombi hakkında en ufak bilgim bile yok, sıcağa çok alıştık. Küçük çocuğumda var.
    Aldığım ev yeni bina, ilk biz oturacağız. Tabanında yalıtım varmış, yerler laminant parke, zemin kat. Kuzey-batı cephe, duvarlarda sandviç pano denen izolasyon varmış. Pencereler Pimapen. 3+1 toplam 120 m2. Borular plastik, Radyatörler ise 6.8 m. (Banyodaki farklı şekilli 1,20 lik radyatör dahil.) İleriye dönük kullanacağım için yatırım maliyetinde biraz kendimi sıkabilirim.
    Genelde buderus, viessman ve vaillant önerildi bana hep, fakat bu öneriler hep çevreden oldu. Buderusta da GB042 modeli özellikle önerildi. Ne dersiniz?
    Ayrıca sizce biraz bekleyeyim mi, sezon sonu olursa Haziran-Temmuz gibi biraz daha uygun olur mu?
    Teşekkürler şimdiden, saygılar..






    Deneyimli arkadaşların görüşlerine ihtiyacım var, esirgemezseniz sevinirim.
    Teşekkürler..




  • Merkezi sistemin 25 -35 C çok güzel sıcaklığına alışıp kombide 23 C de yaşamak nasıl bir duygu çok iyi biliyorum...Banyodaki havlupan hariç evinize biraz panel radyatör ekleyiniz...Toplam 60 lık panel radyatörünüz 8,5 mt kadar olsun... Bu ne demek 2 mt panel ilave yapınız...200 Lira fiyatı...Hepsi bu kadar...İstediğiniz kombiyi alıp gönül huzuru ile yaşayınız....Önemli not....Yeni evlerde ilk yıl ısınma daha zor oluyor...Daha masraflı oluyor....İkinci ve sonraki yıllarda çok güzel ısınıyor...Bilginiz olsun....Panik yapmayınız...İlk kış biraz fazla yakacaksınız...Saygılarımla..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 31 Mart 2010; 10:34:06 >
  • Teşekkürler ilginiz için Sn. taşkafa.
    Bu durumda
    Salonda 2 m., 3 odada 1'er m., mutfakta da 60 cm. radyatör var. Eklemeyi nasıl yapmalıyım acaba? Yani nereye ne kadar eklemeliyim? Bir de radyatörleri söküp büyükleriyle mi değiştirmek gerekir yoksa yanlarına ek radyatör mü koyulabilir?
    Saygılar..
  • 
Sayfa: önceki 344345346347348
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.