Şimdi Ara

DOĞALGAZ KOMBİSİ ÖNERİSİ? (214. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
41.239
Cevap
277
Favori
4.325.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 212213214215216
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: artanistarsonis tekrar merhaba maxfocus arkadaşım öncelikle forumun başından itibaren okumaya başlayalı yaklaşık 2 hafta oldu şu aralar 52. sayfaya kadar geldim. Çalıştığım için ve evde internet olmadığı için akşamları bakma şansım olmadığı için tüm forumu okumak çok uzun sürdü. Ama o kadar sayfadan sonra iyiki böyle bir forum ve sizin gibi insanlar var diyorum kendi kendime. Size, Taşkafa ve Ege arkadaşa çok teşekkür etmek istiyorum. Sizlerin sayesinde bu konuda çok şey öğrenmiş oldum. Ben size bir şey sormak istiyorum o kadar laftan sonra gene soru sordu demeyin lütfen Evimin petkelerini elimden geldiğince büyütmeye karar verdim ( tüm cevaplarınızdan sonra )
    salon için 40 x 2400 ( PKKP 33 Tip )
    oda için 60 x 1400 ( PKKP 22 )
    oda için 60 x 1000 ( PKKP 22)
    oda için 60 x 1000 (PKKP 22)
    banyo için 60 x 800 ( PKKP 22 )
    mutfak için 60 x 800 ( PKKP 22 )
    ve arayere de bağlatabilrsem 60 x 400 ( PKKP 22 ) ve 600 x 500 ( PKKP 22 )
    görüldüğü üzere petek boyu çok fazla olmayacak. Ayrıca salona tek olarak böyle bir petek takmak randıman verirmi ? Pencere altı sadece burası olduğu için ve salonda başka koycak yer olmadığı için tek çözüm bu gözüküyor.
    Ara yer içinse keşiften sonra belli olcak. kesin değil yani. Bu durumda bana öneriniz ne olur ?? Yoğuşmalı bu durumda mantıklı gözükmüyor. Ne dersiniz ? odalar içinde PKKP 33 düşünsem bu seferde maliyet gitgide büyüyecek. yani ortada kalmış durumdayım. cevaplar için şimdiden teşekkürler kolay gelsin


    Selamlar,

    Eğer yoğuşmalı düşünmüyorsanız 75 -65 göre petek metresine 1450 kcal gelecek şekilde düşünün . Sonuçta bu uygulama size yoğuşmasız içinde yeterli performansı ve ekonomiyi sağlar. Birde bunlara termo vana uygulatırsanız oldukça uygun olacaktır. 75-65 çalışmada verdiğiniz petekler salon için 40 x 2400 3874 kcal ( PKKP 33 Tip ) oda için 60 x 1400 2164 kcal ( PKKP 22 ) oda için 60 x 1000 1546kcal ( PKKP 22) oda için 60 x 1000 1546 kcal (PKKP 22) banyo için 60 x 800 1237 kcal ( PKKP 22 ) mutfak için 60 x 800 1237 kcal ( PKKP 22 )
    ve arayere de bağlatabilrsem 600 x 400 618 kcal ( PKKP 22 ) ve 600 x 500 773kcal ( PKKP 22 ) alırsınız. Toplamda ise 12995 kcal olur.
    Daha önce sizin için yaptığımız hesaba göre karşılaştırabilirsiniz.

    Salona tek pkkp33 petek , cam altı denizlik içinde değilse gayet iyi bir performans verir. Biz işyerinde bu peteklerin h:30 larını kullanıyoruz ve sonuç çok iyi. Kolay gelsin.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Strumblade

    Sizin yorumunuz nedir? Confoe Plus Yeni nesil Confeo Dijital mıdır? Eskisine oranla -/+ ları nedir?
    Bu kombi ile kullanılabilecek dijital modulasyonlu ve uygun fiyatlı bir oda termostatı önerebilir misiniz?
    Teşekkür ederim..


    Evet, Confoe Plus Yeni nesil Confeo Dijital dir. Hatta her 2 modelinde olduğu bir bayi bulsanız bile Confeo Plus almanızı öneririm.
  • hemen cevap verdiğiniz için sağolun
    PKKP 33 peteğin konulacağı yer pencere altı ve salonda başkada koyacak bir yer yok. Pencere altında sıkıntı
    yaratmaz değilmi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: Egé
    Birde şunu ilave etmekte fayda var. Peteklere yukarıdan giren sıcak suyun aşağı doğru inmesi sırasında sıcaklığını ortama saldığı için bir miktar ılınması veya ilk giren sıcaklığa göre biraz soğuması normaldir. Yani peteğin tamamının aynı sıcaklıkta olması zaten teknik olarak mümkün değildir. Üst kısımlar sıcak alt kısımlar gerçek manada soğuk ise o zaman problem aranmalı..

    Selamlar Egé,

    Bu konuda benimde kafama takılan bir konu var, ben petekleri alttan giriş /çıkış yaptırdım yani sıcak su ilk olarak alttan giriyor ve yukarı doğru yükseliyor, ancak bende de entresan bir şekilde kombiye en yakın ve büyük yada orta boy (1.6-1.4- ve 1 mt) peteklerde bu duruma az da olsa rastlıyorum. entresan olan bu durum en uzaktaki küçük ve orta boy peteklerde daha az , küçük peteklerde 0,4-0,6-0,8 lerde hiç yok veya elle hissedilmiyor.
    ...................

    Merhaba maxfocus,

    Petekleri alttan giriş /çıkış yaptırdım demenizden sıcak suyun alt taraftan peteğe bağlandığını ve buradan sonra peteğin diğer tarafından yine alttan çıktığını anlıyorum. Eğer anladığım doğruysa bana göre bu doğru bir uygulama değil, inşallah yanlış anlamışımdır.
    Buna bir netlik kazandıralım, bende sizlere bu konudaki görüşlerimi yazmaya çalışayım..




  • Teşekkür ederim Ege Bugun İzmir'den montaj hariç 1400 YTL KDV dahil olarak aldım.
    ECA Honeywell Program Saatli Dijital Oda Termostatı 7006901313 ile
    ECA Modulasyonlu Honeywell 7006901490 Oda Termostatı arasıda karar veremedim, biri 89 Euro digeri 56 Euro hangisini tavsiye edersiniz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Egé

    Taktırdığınız resimdeki cihaz mı.

    />




    Evet sayın ege. bendeki termostat bunun aynısı. fakat açıklamasında her gün için 4 değişik seviye yazıyor. fakat hergün için 6 farklı saat dilimi var. burada bir yanlışlık var sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bestwill -- 13 Ocak 2009; 22:18:35 >
  • arkadaşlar merhaba
    Ankara Batıkentte yeni bir eve taşınıyoruz. 2 aya kadar bitiyr ev. Yaklaşık 115 metrekare. Ev doğuya bakıyor. Şimdi kombi konusunda kafamızda çok fazla soru işareti olutu. Bizim için en büyük kriter tabiki kombinin verimi. İkinci kriter de sessiz olması. Verim konusunda her firma sattığı markaya toz kondurmuyor. Sessizlik konusunda da Bosch diyorlar. Ancak Vaillant içinde çok fazla tavsiye var. Bir satıcıdan 242-5 diye bir model fiyatı aldık. 1680-TL.
    Forumun büyük bir kısmını okudum. Burada da Viessman üzerinde bir yoğunluk sözkonusu. Sizden ricam bana bir öneri de bulunur musunuz bu 3 kombi arasında. Bu büyüklükte bir ev için kaçlık bir kombi almalıyız. Ve en sessiz kombi hangisidir?
    Teşekkürler
  • merhabalar ben de batıkentte o genişlikte bir eve tasınacagım
    forumda bence en cok tavsiye edilen ECA Confeo Premix ama bu tavsiye anket tavsiyesi değil tabi ki dikkat edelim..
    Bütce geniş ise buderus a soz söyleyen de olmaz
    242-5 için bayramdan hafta önce 1540 YTL fiyat almıstım ama o fiyata bir özelliği olmayan kombi almaktansa
    1800-1900 e yogusmalı ECA Confeo Premix e karar verdim..yogusur mu yogusmaz mı polemigine de kulaklarımı tıkadım
    *çünkü 57 derecenin altında dönüş suyu olursa yoğusur %107 ye varmasada
    *kışa giriş ve kıştan cıkıs gibi Zemheri soguklarının olmadıgı dönemde babalar gibi yogusur ve hatta o dönemlerde istenen düşük sıcaklara çekip kullanmada yogusmasızlardan daha kullanıslı..ki bu dönem de az bir süre degil ekimde basladı bu sene mesela ocak gibi cok ayazlar geldi ve subatta gidici
    *ses-emisyon vb konularında da içimiz rahat olacak cevreyeduyarlıyım diyebilecegim :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Egé
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    quote:

    Orjinalden alıntı: Egé
    Birde şunu ilave etmekte fayda var. Peteklere yukarıdan giren sıcak suyun aşağı doğru inmesi sırasında sıcaklığını ortama saldığı için bir miktar ılınması veya ilk giren sıcaklığa göre biraz soğuması normaldir. Yani peteğin tamamının aynı sıcaklıkta olması zaten teknik olarak mümkün değildir. Üst kısımlar sıcak alt kısımlar gerçek manada soğuk ise o zaman problem aranmalı..

    Selamlar Egé,

    Bu konuda benimde kafama takılan bir konu var, ben petekleri alttan giriş /çıkış yaptırdım yani sıcak su ilk olarak alttan giriyor ve yukarı doğru yükseliyor, ancak bende de entresan bir şekilde kombiye en yakın ve büyük yada orta boy (1.6-1.4- ve 1 mt) peteklerde bu duruma az da olsa rastlıyorum. entresan olan bu durum en uzaktaki küçük ve orta boy peteklerde daha az , küçük peteklerde 0,4-0,6-0,8 lerde hiç yok veya elle hissedilmiyor.
    ...................

    Merhaba maxfocus,
    Petekleri alttan giriş /çıkış yaptırdım demenizden sıcak suyun alt taraftan peteğe bağlandığını ve buradan sonra peteğin diğer tarafından yine alttan çıktığını anlıyorum. Eğer anladığım doğruysa bana göre bu doğru bir uygulama değil, inşallah yanlış anlamışımdır.
    Buna bir netlik kazandıralım, bende sizlere bu konudaki görüşlerimi yazmaya çalışayım..


    Selamlar,

    Evet, doğru anlamışsın. Peki neden doğru olmadığını düşünüyorsun.
    Bunu buderus ve vaillant uyguluyorlar hatta showroomlarında bu uygulamaları h:60 ile yapmışlar. Onlarada sormuştum aldığım cevap mantıklı gelmişti, bu şekilde ısınan su yükseldiği için üst kısımdaki soğuk suyu her zaman itecekdir denmişdi. Öte yandan su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçmesi ve üst kısımların daha geç ısınması beklenebilir ama gerçekten böyle olmuyor en uzaktaki petekde bile alttan giren sıcak su ilk önce yükselip peteğin üstüne ulaşıyor ve burdan ve alttan ilerlerliyor.
    Bende ilk yapılırken çapraz olmasını istiyordum ama bu uygulamayı değiştirmek her zaman söz konusu olduğu için ve de yapılan sistemlerde gördüğüm örneklerde problem olmadığını gördüğümden yaptırdım ve sonuçda da bahsettiğim konu dışında bir problem görmedim. Hatta klasik aynı yöndeki üstten giriş ve alttan çıkışa göre uzun ve yüksek peteklerde çok daha iyi olduğunu net olarak söyleyebilirim.
    Zira bahsettiğim sorun klasik üstten giriş alttan çıkış ve çapraz bağlantılarda da oluyor.
    Nerdeyse, akraba, eş dost kime gitsek bunu kontrol ediyorum. Bilmeyenlerde hayırdır diye doğal olarak soruyor.
    Garipdir ama şimdiye kadar en az 20 tesisatta bu durumun özellikle büyük ve orta boy peteklerin orta ve en alt kısmında az veya çok olduğuna şahit oldum. Diğer şahit olduğum konu çapraz bağlantının ise çok başarılı olduğu.
    Aslında en güzeli h:40 yada h:50 petek kullanmak, hatta yer müsaitse pkkp33 kullanıp yüksekliğide maks. 40 cm yapacaksın tercihen 30 ama buda özellikle cam önlerinde çocuklar için tehlikeli olabilir.
    Yorumlarını bekliyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    ......................... bu şekilde ısınan su yükseldiği için üst kısımdaki soğuk suyu her zaman itecekdir denmişdi. Öte yandan su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçmesi ve üst kısımların daha geç ısınması beklenebilir ama gerçekten böyle olmuyor en uzaktaki petekde bile alttan giren sıcak su ilk önce yükselip peteğin üstüne ulaşıyor ve burdan ve alttan ilerlerliyor.

    .................... Diğer şahit olduğum konu çapraz bağlantının ise çok başarılı olduğu.

    Merhaba;

    Teknik terimler kullanmadan herkesin anlayabileceği şekilde görüşlerimi aktarmaya çalışayım.
    Isınan hava yükselir ama ısınan suyun yükselmesi yoğunluğundan dolayı hava ile aynı değildir. Üstteki yazıda aslında net olarak yazmışsınız. Gerçekten su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçiyor. Bence suyun en az % 60 ı bu yolu tercih ediyor, diğer kısmı ise genel dağılma ve ısınan suyun yükselmesi mantığıyla dağılıyor. Peteklerin her tarafının ısındığının düşünülmesinin bir başka nedenide daha çok ısınan alt kısımların metal iletkenliği yoluyla üst kısımların da ısınmasına yardımcı olması. Peteklerdeki su kanallarının yerleşme şekli suyun bir kıvrılmış bir hortum gibi bir ucundan girdiğinde mecburen kıvrımları dolaşarak çıkışa gelecek şekilde yapılandırılmış olsaydı o zaman bu yazdıklarımın fazla bir önemi yoktu.

    Üstten giriş alttan çıkışı olan petek için anlatayım, bildiğiniz gibi, peteklerde her iki tarafta altta ve üstte ana kanallar var, su önce üstteki ana kanallara giriyor ve buradan ince kanallara girip ilerleyerek bitiminde yine alt ana kanallarda toplanıp çıkıyor. Burada suyun daha kısa olan ve az dirençli olan bir kanaldan karşı tarafa geçmesi şansı ve ihtimali kalmıyor. Gideceği yön mecburi istikamet gibi tek. Ayrıca bu tip bağlantıda suyun yer çekimi yardımıyla yukarıdan aşağıya inmesi daha kolay oluyor. Kombi devirdaim motoruna bile bu tip bağlantılarda diğerine göre daha az iş düşüyor. ( Bunu bir daire ve dubleks vb gibi katlı olmayan yerler için söylüyorum. )

    Bu tür bağlantıda sıcak suyun petekler yoluyla ortamı ısıtması çok daha verimli olmaktadır, biraz daha açarsak sıcak su mecburi istikamette aşağıya giderken ısısını peteğe daha verimli yansıtmakta ve sonuçta petekten çıkan suyun ısısı daha az olmaktadır. Biz birkaç yıl önce bunu peteğe giren ve çıkan su sıcaklığını ölçerek test ettik. Aslında sizde teknik biri olarak aynı şekilde ölçüm yaparak bakabilirsiniz. Alttan girip alttan çıkan bağlantıda diğer yönteme göre giren su ile çıkan su arasındaki ısı farkı anlamlı ölçüde daha az olmaktaydı. Yani peteğe giren sıcak su yapması geren işi tam anlamıyla yapamadan çıkıyordu.

    Sonuç olarak; kendi çapımızda yaptığımız ölçümlere ve tecrübelerimize dayanarak, petek bağlantılarının üstten giriş alttan çıkış şeklinde yapılması sıcak suyun petekleri ısıtmasında dolayısıyla da ısının mevcut ortama iletilmesinde daha verimli olacağını, yoğuşmalı kullananlarda bu durumun daha da önem arzettiğini düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Egé
    quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus
    ......................... bu şekilde ısınan su yükseldiği için üst kısımdaki soğuk suyu her zaman itecekdir denmişdi. Öte yandan su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçmesi ve üst kısımların daha geç ısınması beklenebilir ama gerçekten böyle olmuyor en uzaktaki petekde bile alttan giren sıcak su ilk önce yükselip peteğin üstüne ulaşıyor ve burdan ve alttan ilerlerliyor.
    .................... Diğer şahit olduğum konu çapraz bağlantının ise çok başarılı olduğu.

    Merhaba;
    Teknik terimler kullanmadan herkesin anlayabileceği şekilde görüşlerimi aktarmaya çalışayım.
    Isınan hava yükselir ama ısınan suyun yükselmesi yoğunluğundan dolayı hava ile aynı değildir. Üstteki yazıda aslında net olarak yazmışsınız. Gerçekten su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçiyor. Bence suyun en az % 60 ı bu yolu tercih ediyor, diğer kısmı ise genel dağılma ve ısınan suyun yükselmesi mantığıyla dağılıyor. Peteklerin her tarafının ısındığının düşünülmesinin bir başka nedenide daha çok ısınan alt kısımların metal iletkenliği yoluyla üst kısımların da ısınmasına yardımcı olması.

    Peteklerdeki su kanallarının yerleşme şekli suyun bir kıvrılmış bir hortum gibi bir ucundan girdiğinde mecburen kıvrımları dolaşarak çıkışa gelecek şekilde yapılandırılmış olsaydı o zaman bu yazdıklarımın fazla bir önemi yoktu.

    Üstten giriş alttan çıkışı olan petek için anlatayım, bildiğiniz gibi, peteklerde her iki tarafta altta ve üstte ana kanallar var, su önce üstteki ana kanallara giriyor ve buradan ince kanallara girip ilerleyerek bitiminde yine alt ana kanallarda toplanıp çıkıyor. Burada suyun daha kısa olan ve az dirençli olan bir kanaldan karşı tarafa geçmesi şansı ve ihtimali kalmıyor. Gideceği yön mecburi istikamet gibi tek. Ayrıca bu tip bağlantıda suyun yer çekimi yardımıyla yukarıdan aşağıya inmesi daha kolay oluyor. Kombi devirdaim motoruna bile bu tip bağlantılarda diğerine göre daha az iş düşüyor. ( Bunu bir daire ve dubleks vb gibi katlı olmayan yerler için söylüyorum. )


    Selamlar Egé

    Dediklerine katılıyorum , ancak "Gerçekten su alttan girince doğal olarak daha kısa olan ve az dirençli olan alt kanaldan karşı tarafa geçiyor. Bence suyun en az % 60 ı bu yolu tercih ediyor," derken burda gözleme ters düşen bir durum var bu şekilde olsaydı alt orta kısımda sıcaklık farkı olmazdı. Peteğin alt kısımlarında ısınma çok hızlı olurdu .

    Ben bu olayı teorikden ziyade şu şekilde gözlemledim, kombiye en yakın 1200*500 pkkp22 DD plus peteğimin sıcak giriş vanası tam kapattım çıkış vanası ise (6 tur da tam aç/kapa yapan eca vana) 1 tur açık olarak bıraktım.
    Farkı daha iyi anlamak için kombiyi 42(51-33) derece ayarından 70 (81-61) dereceye ayarlayıp, çıkış suyu sıcaklığının 72 derece olduğu anda giriş vanasını tam açtım ve suyun dağılmasını elimle kontrol ederek izlemeye başladım. su oldukça sıcak hatta el tutulmayacak seviyeye geldiğinden su akışı çok güzel takip edilebiliyor. Sonuçta suyun çok hızlı yukarı en enüst seviyeye ilerlerken, alt tarafdan da daha hızlı yayıldığını gördüm, ancak bu ilk anda oldu sonrasında peteğin üst kısımları daha hızlı ilerlediğini fark ettim hatta çok ilginç gelen suyun çıkış vanasına çok hızlı varması ve bu arada peteğin alt orta kısmının sıcak olamaması. Yoksa aynen düşündüğü gibi bir senaryo bekliyordum.
    Su çıkış tarafının alt kısmı ve en üst kısmındaki sıcaklık en alt orta kısımdan daha fazla idi buna anlam veremedim, zira su kısa olan yol yerine uzun ve yerçekimine ters olan yolu seçmişti, evet petek sonuçta 5 dk sonra ateş gibi olmuştu ama hala orta en alt kısımda ısı farkı olduğu hissediliyordu.

    Bu durumun bana göre tek açıklaması , sıkışan soğuk suyun alt tarafda yeterli su hızına ulaşılmasının çıkışta engellemesidir. Sıcak su, evet hava kadar hızlı hareket etmez ama burda akışın yönünü belirlemede etken oluyor.
    Bu biraz dünyamızdaki okyanuslar üzerindeki sıcak su akıntılarına benzetilebilir gerçi burda çok farklı etkenler var (alçak enlemlerden yüksek enlemlere doğru olan ... dünya’ nın dönmesi ile ortaya çıkan merkezkaç gücü, yoğunluk ve seviye farkı vb.) de var ama soğuk suyun içinde sıcak su çok hızlı bir şekilde yer değiştiriyor. Sıcak suyun içinde de soğuk su yer değiştirebiliyor.

    Ya da bir ihtimalde kesit göremediğimiz için, anlayamadığımız bir, alt kanalların üst kanallardan daha dar olması durumu var.
    Bu testi bir kezde çıkış vanası tam açık olarak yapıcam.Bu durum biraz şehir efsanelerine benzedi.

    "Peteklerin her tarafının ısındığının düşünülmesinin bir başka nedenide daha çok ısınan alt kısımların metal iletkenliği yoluyla üst kısımların da ısınmasına yardımcı olması." Evet bu yanılgı yaratıyor, birde alt kısımlarda ısı kaybı üstlere göre daha fazladır. soğuk hava zeminde bol miktarda olduğu için daha hızlı bir soğuma var.Isınan suda, petek yüzeyindeki havada yükseliyor.

    Üstten giriş alttan çıkışı olan petek için anlatayım, bildiğiniz gibi, peteklerde her iki tarafta altta ve üstte ana kanallar var, su önce üstteki ana kanallara giriyor ve buradan ince kanallara girip ilerleyerek bitiminde yine alt ana kanallarda toplanıp çıkıyor. Burada suyun daha kısa olan ve az dirençli olan bir kanaldan karşı tarafa geçmesi şansı ve ihtimali kalmıyor. Gideceği yön mecburi istikamet gibi tek. Ayrıca bu tip bağlantıda suyun yer çekimi yardımıyla yukarıdan aşağıya inmesi daha kolay oluyor. Kombi devirdaim motoruna bile bu tip bağlantılarda diğerine göre daha az iş düşüyor. ( Bunu bir daire ve dubleks vb gibi katlı olmayan yerler için söylüyorum. ) "

    Burda aklıma gelen bir husus daha var. Su üstten girdi ve yerçekimi etkisi ile ilk olarak gelen su miktarına ve petek boyuna bağlı olarakda peteğin üst kanalındaki diğer uzak üst uç noktadaki inişlerdeki su hızı düşecektir. Zira kanallar incede olsa gelen suyu ilk 5-6 kanal hızla alt kanala aktarırır ve alt kanal hızla suyla dolar tabiki bunlar ilk su verildiğinde daha sonra ise sirkülenin emiş yapmasının avantajı ile bu dez avantaj çıkış ağzına yakın kanallarda da emiş oluşacağından telafi edilir.
    Sonuçta çapraz konusunda hem fikirim termo vanalarla beraber , küçük bir uzatma operasyonu daha etkili performans sağlayacak.

    Bu tür bağlantıda sıcak suyun petekler yoluyla ortamı ısıtması çok daha verimli olmaktadır, biraz daha açarsak sıcak su mecburi istikamette aşağıya giderken ısısını peteğe daha verimli yansıtmakta ve sonuçta petekten çıkan suyun ısısı daha az olmaktadır. Biz birkaç yıl önce bunu peteğe giren ve çıkan su sıcaklığını ölçerek test ettik.
    Bu, güzel bir test olmuş aslında bunu denemek en doğru sonucu verecektir. Bunu denemek için petek giriş çıkışlarına sensör bağlayacak yer yapmak gerekiyor. Siz bu testi nasıl yapmıştınız , amerikayı tekrar keşfetmeyelim.

    Paylaşım için çok teşekkürler.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: teptoni
    En çok ne tavsiye ediliyorsa bence onu almamak lazım ben bu tavsiyeleri ciddiye almıyorum,yönlendirme var,parası bol olanlar kombi alabilir buradaki sohbet zügürte yaramaz boş muhabbet.


    Selamlar
    Burası özgür bir forum siz istediğiniz ürünle ısınmakda zaten özgürsünüz, ancak ortaya laf atıp isteyen alsın gitsin misali konuşmanın da , boş muhabbetten veya polemik yaratmak durumundan farklı bir anlamı yok.
    Siz ne öneriniz var önerinde bir başka alternatif olsun.
  • Strumblade ve bestwill arkadaşlar,

    İkinizinde sorusunu aynı yazıda yanıtlamaya en geç yarın olmak üzere en kısa sürede cevaplamaya çalışacağım. maxfocus bugün pilimi bitirdiği için ( ben alışık değilim bu kadar uzun cevaplar yazmaya ) size cevap yazmaya fırsat bulamadım..
    Aslında maxfocus un zamanı olurda yanıtlayabilirse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 14 Ocak 2009; 17:22:08 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maxfocus

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels
    20binlik vaillant kombinin saatlik elektrik tüketimi ne kadardır acaba yaklaşık olarak


    Selamlar,
    Üstündeki sirküle motoru en fazla yük çeken parçadır.Arkadan hermetik için emişve egsoz fan motoru gelir.
    Sonuçta eğer sirküle yeni nesil ve kademeli tip ve en üst kedemede bile olsa en fazla 140-150 watt çeker diye düşünüyorum.
    Burda sirkülenin kademeli ise konumu önemli zira 50 ile 110 watt arasında kademe ayarı oluyor.
    Kombinin modeli ve imal yılı nedir belki bilgi vardır.



    eyw sağolasın

    1999 model

    vaillant turbo max yazıyor kullanma klavuzunda vck 242e olabilir 3 model var klavuzda

    20binlik




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Strumblade

    Teşekkür ederim Ege Bugun İzmir'den montaj hariç 1400 YTL KDV dahil olarak aldım.
    ECA Honeywell Program Saatli Dijital Oda Termostatı 7006901313 ile
    ECA Modulasyonlu Honeywell 7006901490 Oda Termostatı arasıda karar veremedim, biri 89 Euro digeri 56 Euro hangisini tavsiye edersiniz?

    Kullanım şeklinize göre karar vermeniz lazım. Yazınızda üstte yazdığınıza 1, diğerine 2 diyelim. Eğer kombiyi günün belli saatlerinde örneğin akşam 18 de yanmaya başlasın sonra 24 de kapansın, sabah 06 da tekrar yanmaya başlasın gibi kullanacaksanız 1 i almalısınız. Bunun diğerinden fazla olan özelliği kombiyi ayarlanan saatlerde tamamen açıp kapayabilmesi. Eksiği ise eğer son çıkanlarda değişmediyse modülasyonlu olmaması. Bunu yine de bayiye sorarak emin olun, çünkü her yeni modelde değişiklikler olabiliyor.

    Yok ben bu şekilde kullanmam, devamlı yansın ama hiç olmazsa günde 3 farklı program yapabileyim dersenizde 2 yi almalısınız. Bunun en önemli avantajı modülasyonlu olması, bu sayede ısınma suyu sıcaklık ayarını hava durumuna göre kombi üzerinden ayarlamaya gerek kalmaz. Kendisi mevcut oda sıcaklığına ve isteğe göre ayarladığınız oda sıcaklığına bakarak olması gereken su sıcaklığını ayarlar.

    Bunların ikisinin birden özelliklerini taşıyan bir cihaz yok mu diye aklınıza gelirse hemen onu da yanıtlayayım, evet artık var. Plus kombiler için üretilmiş olan ve oldukça işlevli olan bir termostat. Yeni çıkardıkları için bulmakta zorlanabilirsiniz.
    " Modülasyonlu Program Saatli Oda Termostatı (Plus Kombiler İçin) - 7006902064 "

    Eca aksesuarları ile ilgili bilgiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

    http://www.eca.com.tr/products.aspx?grupId=0&altGrupId=40&anaGrupId=9

    Değiştirme: En son yazdığım termostat modelini yanlış yazmışım, düzelttim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ege.. -- 15 Ocak 2009; 9:39:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYSTEIN

    Tavan yanılmıyorsam 2.70 m. Petekleri çok inceleyemedim açıkçası. Herhalde 50 cm yüksekliğinde idiler. Salonda 2 adet 1 m boyunda petek var. Keza yatak odası ve küçük oda da 1 m'lik 2 petek var. Bir tane antrede var. Banyo ve mutfaktaki petekler daha da ufak. Balkon alanarı toplam 7.6 m2. Bunu çıkarınca net 116 m2 net alan kalıyor.

    Vitopend 200 ile alakalı olumsuz bir görüşünüz var mıdır acaba?

    Saygılarımla..


    Bu sayfadaki bilgiler ışığında geçen sene kış öncesi Viessmann Vitopend 200 kombi aldım, vitotronic 200 kontrol panelli. Gayet memnunum. Kesinlikle tavsiye ederim. Cihazla ilgili herhangi bir problem yaşamadım. İlk aşamada tesisatla ilgili bir sıkıntı yaşadım. Onunla ilgili dahi bizimle ilgili değil deyip kesip atmadılar. Bana tesisatla ilgili bilgi verip, olası problemler hususunda yardımcı oldular.

    Cihazın sıcak su konforu harika. Yanılmıyorsam 4lt'ye yakın bir su eşanjörün içerisinde hazır tutuluyor, banyo ile mutfak arasındaki mesafaye rağmen çok kısa süre sonra kesintisiz ve dalgalanmasız sıcak suyu kullanabiliyorum. Sarfiyat olarak da ekonomik olduğunu düşünüyorum. Kasım ayı faturam 220 TL geldi. Üsküdar'da oturmaktayım, 80m2,en üst kat, izolasyon yok, sadece camlar plastik doğrama. Bu ay da 24 günlük tüketimim 240 TL. Benzeri tüketicilere göre faturalarım gayet uygun. Cihazı hiç kapatmıyorum. Dış hava sensörü aracılığıyla içeriyi her daim 22C civarında tutuyor. Geceleyin de ayarladığım saatte 18C'ye düşürüyor, sabah erken saatlere kadar.

    Uzun lafın kısası fiyatı biraz pahalı olabilir. Ama memnun kalacağınız bir ürün, tavsiye ederim açıkçası; kullanıcısı olarak...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bestwill

    bende eca confeo premix e haftalık program saatli dijital oda termostatı taktırdım. meğer süper kolaylıkmış. kombi balkonda olduğu için geceleri kombinin derecesini azaltmak için dışarı çıkma sorunundan kurtuldum. akşam saat 6 dan sonra oda sıcaklığını 20 derece olarak ayarladım. 23:30 dan sonra 18 derece, sabah 6-8 arası 20 derece ve 8-18 arası tekrar 18 derece ayarladım. eskisine göre hem daha az tüketiyor hemde daha çok ısınıyor. bu termostat işini çok sevdim. termostat takıldıktan sonra günde 7 m3 harcıyor. taktırmadaa önce 8-9 harcıyordu ve daha az ısınıyordu. çünkü kombiyi 40-45 derecede tutuyordum. şimdi daha ucuza daha iyi ısınıyorum.
    ayrıca servis elemanı kombi ayarını max. tut çünkü termostat takıldı dedi. ben de yoğuşmalı olduğu için en çok 55 de tutmak gerekmiyormu dedim, olmaz dedei. ben de niye ozaman yoğuşmalıya fark verdik o halde dedim? 80 derecede nasıl yoğuşma yapacak cihaz dedim? cevap veremedi ve benim söylediğim mantıklı geldi ve düşünmeye başladı. ben yine de kendi bildiğim gibi 55 dereceye ayarladım. bir müddet böyle denedikten sonra birkaç gün 70- 80 derece de çalıştırıp fark nekadar olacak bakacağım. bu arada ev izmirde.

    20 derece sıcaklığın size yeterli gelmesine açıkçası şaşırdım. Ama yeterliyse de diyecek sözümüz olmaz. Anladığım kadarıyla kombi ayarlanan derecelerde bütün gün devamlı açık kalıyor, termostat ayara göre kombiyi açıp kapıyor. Yukarıda Strumblade e yazdığım cevabı da okursanız daha iyi anlayabilirsiniz, bu termostat kombinin su sıcaklık ayarını kendisi yapmaz. Bu nedenle 55 derece su sıcaklığı ile ısınan bir evde bu ayarı 70-80 yaparsanız kombi her çalışmaya başladığında suyu bu derecelere kadar çıkaracak ve daha çok gaz sarfiyatına neden olacaktır. Size bu dereceye çıkararak deneme bile yapmamanızı öneririm. Tam tersi 55 ayarını sırasıyla 50 ve 45 derecelere indirerek deneme yapın. 50 derece de istediğiniz oda sıcaklığını yine elde edebiliyorsanız daha çok tasarruf yapmış olursunuz. Aslında sizin kullanım türünüze Modulasyonlu Oda Termostatı 7006901490 daha uygunmuş. 6 farklı saat dilimini ise sanırım bir sorun değil tam tersi alternatif fazlalığı olarak görmekte fayda var.




  • arkadaşlar merhaba
    ben yoğuşmalı için uygun petek taktıramayacağımdan dolayı düz hermetik kombi taktırmaya karar verdim. Aslında ECA taktırmak istiyordum fakat bölgemde bir tek ECA bayisi bulamadığım için sizin tavsiyeleriniz doğrultusunda aynı ayarda olan Demir Döküm Nitron almaya karar verdim. Kısaca bu kombi hakkındaki görüşünüzü sormak istiyorum?? Ayrıca tesisat için bana ne önerileriniz olacak ???( bacalı kombinin yeri mutfak kapısının yanı olduğu için yeni tesisat balkona kadar döşenmesi gerekiyor. Yer altından döşettirmeyi düşünüyorum ) ayrıca yine burdan öğrendiğim bilgiler doğrultusunda arayere de bir şekilde petek koydurtmaya çalışacam.
    değerli yorumlarınızı bekliyorum

    forumdaki bilgilerini bizlerle paylaşan tüm arakdaşlara da tekrar teşekkür etmek istiyorum.




  • ARKADAŞLAR EKONOMİK OLARAK HERKES BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYOR AMA PETEKLERDEKİ DOLAŞAN SUYUN ÇABUK SOĞUDUĞUNU KİMSE ALDIRIŞ ETMİYOR ANTİFİRİZ SU YERİNE NİYE KOYMUYORSUNUZ SUDAN ÇOK DAHA İYİDİR BU BİR KERE %30 TASARRUF ETTİĞİNİ UZMANLAR SÖYLÜYOR BİRDE BENİM KENDİ DÜŞÜNCEM SİZİNDE DEĞERLİ BİLGİLERİNİZİ ALMAK İSTİYORUM KALİTELİ MAKİNE YAĞI YADA İNCE KALİTELİ YAĞ KOYULSA OLMAZMI BUNU BİRDE DÜŞÜNSENİZ YADA YAPAN VARMI SAYGILAR SEVGİLER HERKESE
  • quote:

    Orjinalden alıntı: artanistarsonis
    arkadaşlar merhaba
    ben yoğuşmalı için uygun petek taktıramayacağımdan dolayı düz hermetik kombi taktırmaya karar verdim. Aslında ECA taktırmak istiyordum fakat bölgemde bir tek ECA bayisi bulamadığım için sizin tavsiyeleriniz doğrultusunda aynı ayarda olan Demir Döküm Nitron almaya karar verdim. Kısaca bu kombi hakkındaki görüşünüzü sormak istiyorum?? Ayrıca tesisat için bana ne önerileriniz olacak ???( bacalı kombinin yeri mutfak kapısının yanı olduğu için yeni tesisat balkona kadar döşenmesi gerekiyor. Yer altından döşettirmeyi düşünüyorum ) ayrıca yine burdan öğrendiğim bilgiler doğrultusunda arayere de bir şekilde petek koydurtmaya çalışacam.
    değerli yorumlarınızı bekliyorum
    forumdaki bilgilerini bizlerle paylaşan tüm arakdaşlara da tekrar teşekkür etmek istiyorum.


    Selamlar,

    Nitron hakkında çok yazı yazıldı eski sayfalarda var, hatta googlede nitron yorum diye aratın çıkacakdır.
    Genel olarak fiyatına göre iyi bir ürün, sadece brülörünün paslanmaz çelik olmayışı bir dez avantaj olabilir. Öte yandan bu seviyede özellikle hız kontrollü fan ve standart haftalık program saati ekstra faydalı özellikler.

    Tesisat için mümkün olduğunca az ek ve 90 derece dirsek kullanın hatta mümkünse 45 derecelik dirsekle dönüş yapın.
    Balkona konumlanacağı içinde, eğer balkon kapalı değilse muhakkak bir ısı yalıtımlı dolap içine alın, balkon kapalı bile olsa yinede dolap içine alın.
    Kolay gelsin.




  • 
Sayfa: önceki 212213214215216
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.