Şimdi Ara

Dizelden LPG'ye geçmeli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.604
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar. Neredeyse haftanın 7 günü kullanılan Fluence 1.5 dCi EDC Icon Prestige aracımız var.

    Araçtan memnunuz fakat yakıt fiyatları o kadar arttı ki araç çoğunluk şehir içi (20 km/h ort hız ve kış şartları) ve biraz da uzun yol kullanımıyla km'de 195 (yüz doksan beş) kuruş yakmaya başladı. Evet, hesapladım 100 km'de 8.5 litre yakıyor ve bu da km başına 2 liraya denk geliyor. (Motorinin litresi 23 TL)

    Araç 155 bin kilometrede, sizce satıp LPG'li bir araca geçmeli miyim? 11 litre LPG yakan bir civic kilometrede 125 kuruş yakıyor. Çok büyük bir fark var açıkçası...

    Civic FC5 Eco Executive nasıldır? 250 tork sonrası 150 torklu araç nasıl hissettirir?

    Farklı LPG'li araç tavsiyelerine de açığım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Lpgli bir araç kullanıcısı olarak ben tavsiye etmiyorum, her ne kadar lpgye uyumlu motora sahip araçlar olsa bile piyasada lpg ile kullanılan araçlar conta yakmaya hararet yapmaya daha müsait oluyorlar ve emme egzoz subaplarının ömürleri benzinli bir araca göre daha kısa ömürlü oluyor.Ayrıca muayene sırasında beklerken benzinli ve dizel araçlar birer birer yanınızdan içeriye girip hemen muayenesini yaptırırken siz kapının önünde kaputu açıp kontrol yapılması için ekstra bekliyorsunuz.Sadece bununla bitmiyor, lpg beyninden veya ateşlemeden kaynaklı tekleme ve vuruntu olayları daha çok yaşanıyor bu tarz araçlarda.Kısacası yakıtdan tasarruf ediyorsunuz ama belli bir mühdet sonrasında yaptığınız tasarrufu oto tamircilerine bırakıyorsunuz.Ayrıca zırt pırt benzinliğe girip gaz almak, yol üstünde lpg satışı bulunmayan bazı istasyonlar sebebiyle sıkıntı yaşamak durumunda kalıyorsunuz.Şimdi çoğu arkadaş "lpg olmayan istasyon mu var ?" diyecek biliyorum.Bir kere başıma geldi tecrübe ettim oradan biliyorum, cebimde sadece lpg alacak kadar az bir miktar para vardı, kredi kartını vs. evde bırakmıştım nasıl olsa İstanbul'un göbeğindeyiz bir şey olmaz diye düşünmüştüm ama malesef ne yazık ki Sefaköy gibi merkezi bir konumda yarım saat lpg satışı olan istasyon aramak durumunda kalmıştım ve çok sinir bozucu bir durumdu.Saydığım olumsuzluklar dışında daha şuan aklıma gelmeyen onlarca eksi yönü vardır bu sistemin, sadece yakıt litre bazında uygun fiyatlı olduğu için onlarca insanın bu rezilliklere katlandığını düşünüyorum açıkcası.Benzin mazot ucuz olsa kimse lpgnin yüzüne bile bakmazdı.Şahsen ben sizin yerinizde olsam, eğer enjektör dpf kaynaklı bir problem yaşatmayacaksa o araç bana mazotunu koyup kullanmaya devam ederdim ama tabiki çok fazla yol yapıyorsanız yinede sizin bileceğiniz iş.

  • Durduğun kabahat
    Amaç ekonomi ise Corolla veya Civic senin ilacin Corolla tavsiye ederim fincan subap sistemi LPG ye daha dayanıklı hondalar subap ayarı istiyor Corolla da böyle dert yok 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attan inip eşeğe binme muhabbeti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fluence kullanmadım ama sağda solda kullananların yorumlariyla bildiğimiz 6-7 gibi yakıyorlar sizinki harbi çok yakıyomus

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars B kullanıcısına yanıt
    Gerçek yoğun trafik ve kış kullanımı tüketimi hocam. Ort hız 19.9 şu an. :) Ayrıca yol bilgisayarıyla gerçek tüketim arasında 0.5 litre fark var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt
    Düşman başına 😁

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg zam geldiği zaman millet sokuyordu en son inş zam gelmez gene

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel Astra j 1.4t 140hp tam otomatik aracımla 8,1lt LPG harcıyorum 100km'de benzin ortalamam da 6,7 ancak sıfır trafik, sıfır yokuş, 90'ı geçmeden, gaza ekonomik basarak. Torku turbo olduğundan tatmin ediyor. Uzun yolda tüketimini düşüremedim dizeli özlüyorum uzun yolda ama şehir içi memnun ediyor. Zavoli var benim araçta LPG uyumu çok iyi. Bir ara benzinle hemen hemen aynı oluyordu o dönem benzinde biniyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 14 Mart 2022; 20:8:33 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yol sesi sizi rahatsız etmeyecekse Corolla da alınır, Civic de alınır.

  • Ne kadar zamanda amorti edeceğinizi hesaplayın. Bilmediğiniz bir araç alcaksınız min 1500-2000 gibi bi masraf düşünün ne olur ne olmaz. Toplamda kar- zarar karşılaştırmasını yapıp karar verin bence.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Lpgli bir araç kullanıcısı olarak ben tavsiye etmiyorum, her ne kadar lpgye uyumlu motora sahip araçlar olsa bile piyasada lpg ile kullanılan araçlar conta yakmaya hararet yapmaya daha müsait oluyorlar ve emme egzoz subaplarının ömürleri benzinli bir araca göre daha kısa ömürlü oluyor.Ayrıca muayene sırasında beklerken benzinli ve dizel araçlar birer birer yanınızdan içeriye girip hemen muayenesini yaptırırken siz kapının önünde kaputu açıp kontrol yapılması için ekstra bekliyorsunuz.Sadece bununla bitmiyor, lpg beyninden veya ateşlemeden kaynaklı tekleme ve vuruntu olayları daha çok yaşanıyor bu tarz araçlarda.Kısacası yakıtdan tasarruf ediyorsunuz ama belli bir mühdet sonrasında yaptığınız tasarrufu oto tamircilerine bırakıyorsunuz.Ayrıca zırt pırt benzinliğe girip gaz almak, yol üstünde lpg satışı bulunmayan bazı istasyonlar sebebiyle sıkıntı yaşamak durumunda kalıyorsunuz.Şimdi çoğu arkadaş "lpg olmayan istasyon mu var ?" diyecek biliyorum.Bir kere başıma geldi tecrübe ettim oradan biliyorum, cebimde sadece lpg alacak kadar az bir miktar para vardı, kredi kartını vs. evde bırakmıştım nasıl olsa İstanbul'un göbeğindeyiz bir şey olmaz diye düşünmüştüm ama malesef ne yazık ki Sefaköy gibi merkezi bir konumda yarım saat lpg satışı olan istasyon aramak durumunda kalmıştım ve çok sinir bozucu bir durumdu.Saydığım olumsuzluklar dışında daha şuan aklıma gelmeyen onlarca eksi yönü vardır bu sistemin, sadece yakıt litre bazında uygun fiyatlı olduğu için onlarca insanın bu rezilliklere katlandığını düşünüyorum açıkcası.Benzin mazot ucuz olsa kimse lpgnin yüzüne bile bakmazdı.Şahsen ben sizin yerinizde olsam, eğer enjektör dpf kaynaklı bir problem yaşatmayacaksa o araç bana mazotunu koyup kullanmaya devam ederdim ama tabiki çok fazla yol yapıyorsanız yinede sizin bileceğiniz iş.





  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Yol sesi Renault'larda fabrika çıkışı standart donanım, rahatsız etmez alışkınız :)

    Motor performansı aklımdaki tek soru işareti. Yüksek hızlarla işim yok, ara hızlanmaları seviyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bunların yanına bir de bakım maliyeti ekleyelim madem.

    Renault dizelleri 20000 km bakım aralığına sahip. Civic mesela 10binde bir bakıma giriyor. Bakım maliyetleri aynı, kısacası civic aynı periyotta x2 bakım maliyeti çıkarıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ayda ya da yılda kaç km kullanıyorsunuz aracı ? en önemli detayı atlamışsınız.


    ayrıca lpg yarın 15 lira olsa benzin 18 dizel 19 vs durumunda yine lpg avantajı biter. tabi yarı yarıya fiyatla da devam edebilir senelerce. bunu bilemediğimiz için anlık kararla lpg ye geçmek mantıklı olmayabilir. lpg tankını söktürüyorum diyenlerin durumu gibi olabilir. sonuçta birkaç ay önce lpg de aynı yakıyor nasıl olsa diyip benzinler geziyorduk.  

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    12000-15000 km arası yol yapıyoruz hocam.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Kia Ceed 2017 kullanıcısıyım bende de durum aynı. 7.5 - 8 LT. nin altına düşürmek insan işi değil, yazılım olmasına rağmen. Şuan 8.5 gösteriyor yol bilgisayarı!

    Lpg li bir araca yönelme fikri oluşmaya başladı. Yılda 20 bin km. nin altına düşmüyorum. Yazılım sebebiyle muazzam beygir (165 hp) ve torku (350) terk edince lpg sebebiyle üzülür müyüm bilemiyorum.

  • konu sahibine tavsiyem LPG düşünüyorsa sürüş karakterini değiştirmesi lazım.


    LPG performans yakıtı değildir. Ekonomi yakıtıdır. Çevrecidir.


    LPG sahibi aracını benzin veya dizel kullanır gibi kullanmaya çalışırsa o motorun silindir kapak contası da yanar, ömrü de kısalır.


    LPG'nin oktanı yüksek olduğu için yüksek devir çevirmek, bile bile lades olmak demektir.


    Performans yapılacaksa, birileri ile kapışılacaksa bir zahmet sistem düğmesine basılıp araç benzin konumuna alınmalıdır. Bu yapılmaz ise yukarıda bir forumdaşın bahsettiği gibi sorunlar ile uğraşılır durur.


    Önceki aracım 1999 Corolla idi. 1.6 EFI motor. 15 yıl, 200.000 km. LPG ile kullanıldı. Hiç bir sorun yaşanmadı. 20.000 km.de bir sistemin filtrelerini değiştirdim o kadar. Bir de LPG'yi Shell'den aldım.


    Gaza yükleneceksem veya çok dik rampa çıkacaksam sistemi benzine aldım öyle kullandım. Burada yaktığım benzinin mislerce katı bana sanayide ödemediğim bakım parası olarak geri döndü.


    Sonuç olarak performans istemiyor, sadece ekonomi yapacağım diyorsanız düşünmeyin geçin.


    Yıllık km. biraz daha fazla olsaydı şehir içi ağırlıklı kullanım nedeniyle Hybrit sistem bir otomobili de önerebilirdim.





  • fofer kullanıcısına yanıt
    Sizi üzer hocam, 2 aya geri dönersiniz eski aracınıza :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • shkoksal kullanıcısına yanıt

    sen servise bakma onlar akalsa 1000 km debir bakıma sokar. ingiltere kılavuzunda atmosferik motor şehir içi 20bin , şehir dışı 30bin km de bakım deniliyor. bizim millet gider bujinin filtrenin en adisini alır sonra her5bin km de yağ değiştirmeye kalkar. türk kafası işte.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.