Şimdi Ara

Dizelden Kaçış mı Başladı ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
129
Cevap
1
Favori
6.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mmg02 kullanıcısına yanıt
    Farklı...
  • orcnd kullanıcısına yanıt
    Konuya harika katkıda bulunmuşsunuz.

    Bunlar 90'lardan beri biliniyordu. ABD'de Kaliforniya, 2000 senesiyle beraber TIR'lar dahil tamamen yasaklayacaktı ama yapamadılar. Profesyonellerin bilmesi yetmiyor, kitleler farkettiğinde ise her şey değişiyor. Avrupa'da Üsküp'te, Stuttgart'ta büyük gösteriler oldu hava kalitesi için. Ki oraların hava kalitesi ekseriyet Türkiye'deki kentlerde olduğundan daha yüksek. Bunlar durup dururken olmadı yani. Almanya'nın büyük kısmı Euro 4'ü şehirlerde yasakladı. Yasak geçen sene iki milyon aracı etkiledi, iki milyon araç değiştirildi. Bir sene içinde bu sayının ne demek olduğunu burada bazıları anlamıyor sanırım. Hava kalitesi hedefine göre Euro 5'e de aynı kısıtlamalar gelebilecek.




    Binek araçta dizel neredeyse sadece Avrupa'da var. Olacak olan şu, Avrupa dizel geliştirmeyi bırakacak, kimse de yirmibinlik pazar için dizel geliştirmeyecek, fitilli karbüratörlere ne olduysa onlara da o olacak. Zamanla servis ve parçası bulunmaz olacak. Yavaş yavaş, birdenbire değil. Bu yüzden değerleri ilerde düşecek. Şu anda düşük değil ama eskisine göre düşük, motorinse eskisine göre çok daha pahalı.




  • Hayır Türkiye’de başlamadı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • True_Sun kullanıcısına yanıt
    1.3 95 multijet linea ile ne kadar farklı? Euro normları dışında..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmg02

    1.3 95 multijet linea ile ne kadar farklı? Euro normları dışında..
    Değişken püskürtme ile tork u daha geniş bir devir de alabiliyor.
    Mj 2 diye geçer ve egea da kullanılan motor dur.
    Egea ve linea da aynı değildir.
    Ayrıca konfor olarak kötü olan agresif kullanımda keyif vermeyen easytronic tek kavrama mj2 ile gayet uyumlu ve yakıt olarak ekonomik sonuçlar verir.
    Kısaca Mj ve mj2 arasında verimlilik olarak fark mevcuttur.
    Yaklaşık 6 bin kmdir kullanıyorum ne yaparsam yapayım henüz Şehiriçi (yokuşu bol trafiği kaos bir şehir) 4.5 in üstünü görmedim. Efendi gideyim dersem 3.9/ 4.2 arası. Uzun yol bambaşka...


    https://www.epey.com/araba/karsilastir/42659-45108/2016-fiat-linea-1-3-m-jet-95-hp-pop_2016-opel-corsa-1-3-cdti-95-hp-ss-easytronic-design/

    Ben nette baktım linea mj kullanıyor sanırım. S&S yok
    Eger yanılmış isem ve linea da mj2 kullaniyorsa aynı motorda opel çok daha iyi iş çıkartmış...
    Alıntıdır...

    FPT, Fiat Powertrain Technologies, tarafından üretilen 2. jenerasyon 1.3 MultiJet dizel motor hakkında:

    1248 cm³
    4 silindir, 16 valf, değişken geometrili turbo
    95 hp @ 4000 rpm
    200 Nm @ 1500 rpm

    Birkaç kayda değer nokta:

    - Yeni tip enjektör ve enjeksiyon miktar biçimlendirme modeli ile yanma döngüsü başına 8 püskürtme
    - %6 daha fazla güç
    - Start-Stop sistemi ile birlikte %8 daha az yakıt sarfiyatı
    - Euro 5 emisyon standardına uygun, Euro 6 için hazır
    - %30 daha düşük NOx emisyonu
    - Daha az motor gürültüsü

    Daha fazla bilgi almak, görselleri izlemek isteyenler için:

    http://www.fptmultijet2.com/eng/

    Ararsanız bir kaç video da mevcut...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 6 Aralık 2019; 20:49:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Türkiyede emisyona dayalı vergilendirme sistemi uzun süredir hazır zaten ancak uygulanması için siyasi irade gösterilmesi gerekiyor ancak şu aşamada ve bu araç parkıyla bunu gösterebilecek kısa ve orta vadede devlet idaresi görmüyorum.

    Greenzone ise birkaç tane yapılacak gibi, İstanbulda ve ankarada bazı bölgeler düşünülüyor, teklif ediliyor ancak yaygınlaşma ve topyekün yasaklama yukarıda da bahsettiğim sebepten mümkün değil.
    2023 sonrası emisyon'a dayalı Mtv sistemine geçilecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Milletin cehaleti gittiğinde zaten LPG kullanacaklar araçlarında

    LPG ile araç mi sürülür o araba gitmez diyen cahiller yüksek devirde LPG nin daha çok performans verdiğini bilmez

    Dizel litresi zaten benzin ile aynı para , üzerine dpf egr katalitik egzos kurum is vs derken sıkıntı arızasını bulmak zor rektefesi pahalı vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bence bunları DPF ve EGR iptali yaptıran arkadaşlara söyle. Benzinden 2-3 litre az yaksın diye dizel alıp, DPF ve EGR gibi masraflarını karşılamaktan kaçınan insanlar var ne yazık ki.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş yazmış ya Dizel Candır :D :D
  • Yorum yapanların yarısı 20 yaş altı değilse bende hiçbir şey bilmiyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ariic

    2023 sonrası emisyon'a dayalı Mtv sistemine geçilecek

    Alıntıları Göster
    2023 sonrası demek hiç olmayacak demektir :D

    Emisyona dayalı vergi gelirse yollardaki şahinler, toroslar falan toplanacak demektir. Yeni araba almaya gücü yetmeyen yurdum insanı da arabasız kalınca en yakın seçimde nasıl bir tepki ortaya koyar malumunuz. Boğazına kadar popülizme boğulmuş ülkemizde hiçbir siyasi parti seçmeninin rahatını kaçıracak bir uygulama yapmaz.

    Emisyon falan gelişmiş ülkelerin bir sorunudur. Bizim gibi daha karnını doyurma aşamasında olan toplumlarda uygulanamaz.




  • herhangi modifiye yapılmamış yeni dizellerde de duman leş gibi. amonyak - çamaşır suyu karışımı kokusu var. dizel dumanın bi diger gıcık yanı bir sokaktan geçtikten sonra dumanın havada asılı kalması hemen gitmemesi. Bazen etrafta hiç araç yok ve boş sokakta yürürken leş dizel dumanı geliyor o zaman diyorum birkaç dk önce bu sokaktan bir dizel geçmiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    2023 sonrası demek hiç olmayacak demektir :D

    Emisyona dayalı vergi gelirse yollardaki şahinler, toroslar falan toplanacak demektir. Yeni araba almaya gücü yetmeyen yurdum insanı da arabasız kalınca en yakın seçimde nasıl bir tepki ortaya koyar malumunuz. Boğazına kadar popülizme boğulmuş ülkemizde hiçbir siyasi parti seçmeninin rahatını kaçıracak bir uygulama yapmaz.

    Emisyon falan gelişmiş ülkelerin bir sorunudur. Bizim gibi daha karnını doyurma aşamasında olan toplumlarda uygulanamaz.

    Alıntıları Göster
    Haklı gibisiniz...

    Cam filminde kopan yaygara ve atılan geri adımlar hala akıllarda...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaynak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye de zaten dizel araçların büyük bölümü gereksiz yere tercih ediliyor
    Adam senede 20 bin km yapıyor yapmıyor dizel alıyor
    10 bin yapanlara değinmiyorum bile konusu bile olmaz direk benzinli

    Son dönemde internet çağı vs derken belli yaş seviyesindeki insanlarda çevreden de olsa bilinçlenmeye başladı
    Zaten 2 dk anlatsan yol yapmayan adama doğru diyorsun diyor
    Bunlarında yarısı düşündüğünü uygulasa ufak ufak azalır

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werneke

    Türkiye de zaten dizel araçların büyük bölümü gereksiz yere tercih ediliyor
    Adam senede 20 bin km yapıyor yapmıyor dizel alıyor
    10 bin yapanlara değinmiyorum bile konusu bile olmaz direk benzinli

    Son dönemde internet çağı vs derken belli yaş seviyesindeki insanlarda çevreden de olsa bilinçlenmeye başladı
    Zaten 2 dk anlatsan yol yapmayan adama doğru diyorsun diyor
    Bunlarında yarısı düşündüğünü uygulasa ufak ufak azalır
    Senede ortalama 20 bin km yol yapıyorum. Bunun yarısını uzun yolda atmosferik benzinli aracımla yapıyorum. Kalan yarısını da dizel aracımla yapıyorum.

    Geçen yıl dizelle 8 bin km yaptım mesela. Şehir içine dizelle gidiyorum. Toplu ulaşımdan daha ucuza gidiyor dizel motorlar. Benzinli motorlu araçla şehir trafiğine girecek değilim kusura bakmayın. Trafikte bu kadar dengesiz varken bu ülkede şehir içinde dizel kullanılır.

    Dizelden önce adam gibi toplu ulaşım sistemleri kurulursa o zaman bireysel aracı bırakır toplu ulaşım kullanırız.

    Hafta sonu şehirler arası yollarda benzin - dizel farkı yok gibi birşey zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • batıya baktığımızda evet yakın zamanda bitecek gibi ama birde bizim ülkemize bakıyoruz sanki hiç bitmeyecek gibi :)
    tabi onlar üretmeyince biz ne yapacağız acaba ?
    sıfır olmasa dahi bizde dizelin şöyle bir 10 yıl ömrü var gibi geliyor (elinde dizel aracı olanlar ve 2.el uzun süre devam edecek gibi)
  • He he o dediğinden...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Kaynak?
    TBMM

    Zaten 2018 de baştan araç bedelini de hesaplayıp vergi üreten sistemin 5 yıl sonra biteceği söylenmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlarınız F1 pilotu mu hocam
    0.9'un 15 lt yakması için sürekli 5000-6000 devir aralığında kullanmak gerek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.