Şimdi Ara

DİZEL YAKIT DENEMELERİ BP PO SHELL TOTAL OPET

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
448
Cevap
8
Favori
242.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle şunu belirteyim 15 yıllık ehliyetim var. İşim ve evim arası 80 km ev iş git gel günde 160 km yol yapan biriyim.
    İşim ile evim arasındaki yol Türkiye'nin en zorlu yollarından biri.
    [simage][/simage]

    K.maraş Göksun arasında seyahat ediyorum tek şerit virajlı ve Rakım 568 m metre rakımda başlayıp 1450 m metre rakıma tünellere dar yollarla gidilen MAyıs ayında KARlı havaya bile rastlayabileceğiniz bir yol.

    Maraş merkezde oturup işe göksune gidince hava değişimi 10 dereceyi bulmakta bu şartlarda 150000 km yaptığım MEGANE2 otomobilimi (LPGli) satıp Dizel Fluence aldım. Araç 37000 km deydi şuan 45000 km de.

    Dizel araçları lpg araçlar kadar uzun kullanmadım. O yüzden yazacağım yorumlar sürekli dizel yakıt ve araba kullananlara göre daha yeni taze deneyimlerim olduğu için daha objektif olacağını düşünüyorum.

    Araç ile 8000 km BP TOTAL SHELL OPET LUKOİL PO EORUDİZEL yakıt aldım.

    1 er depo her firmanın kini kullandım. Gerçi son zamanlarda hangi kartın nerede kampanyası varsa yakıtı alıp puan kazanmaya bakıyorum :).

    Ancak benim aracımla performans ses v.b denemeleri yaptığım bu yakıtlarda benim yol şartları olsun motor zorlaması olsun sıralama aşağıdaki gibi oldu.
    1 total
    2 shell
    3 bp- opet
    4 po - lukoil

    en memnun kaldığım yakıt kesinlikle total oldu. Shell total olmadığında kullanmak istediğim yakıttır. Bp ile opet arasında pek bir fark hissetmedim bence benzer ses ve performansa sahip.

    Po ve lukoil ise sesli çalışıyor performans açısından diğerlerinin biraz gerisinde. Özellikle tek şerit sollamalarda bariz hissettim bu farkı o yüzden bu yorumu yaptım arkadaşlar.

    Gelelim sonuca ben çok uzun testler yapmış biri değilim ama yeni deneyimlerden çıkardığım sonuçlar budur.

    Tavsiyeleriniz ve açıklamalarınız olursa sizlerin deneyimlerinden de yararlanmak isterim saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cgr1903 -- 5 Mart 2016; 12:42:56 >







  • GUNCEL BILGIDIR
    Opet ultra force
    ULTRAFORCE motorin katkısının motor, enjektör, yakıt sistemini temizlemesi ve temiz tutması,
    korozyona karşı koruması, motorda güç kaybına karşı koruma sağlaması, yakıtın setan sayısını
    arttırması ve yakıt köpüklenmesine karşı koruması gibi olumlu etkileri testlerle de onaylanmıştır.
    Yine, ULTRAFORCE motorin katkısı ile bağımsız araştırma-geliştirme laboratuvarında yapılan
    testler sonucunda, egzoz emisyonlarında iyileşme gözlenmiş ve ULTRAFORCE motorin katkısının
    %1’i aşan oranda yakıt tasarrufu sağladığı görülmüştür.
    Gercekci bir deger yuzde 1 veya 1.5 1 depoda 20 km kadar katki saglamaktadir. Serrifikali sonuclardir sitesinde vardir.

    BP ULTIMATE KATKISI
    Reklaminda 42 km kadar yakut ekonomisinden bahsedilmekte bugun en iyi arac 1100 1300 km arasi depoda yol gitmekte 40km yuzde 2 ile yuzde 3 arasinda tasarruf demek bunun kulliyen yalan olduguna inaniyorum eger boyle ise bp dizelinin yok satmasi lazim..:)
    RESMI BIR VERI TEST SONUCU SITESINDE YOK BULAMADIMMM....

    AYTEMIZ OPTIMUM EURODIZEL

    ECE (avrupa standartlarinda) normlarinda yuzde 2.2 yakit tasarrufu test verilerinde gozukmekte ve sitesinde sertifikasi yer almaktadir ciddinkatkisi olan bir yakittir. Suan denemekteyim yorumlari ileride yapacam biraz daha kullanayim....


    Total excellium

    Resmi test sonuclarini bulamadim ama yuzde 3.7 civarinda yakit tasarrufundan bahsediliyor bence bu kadar tasarruf yakitla oluyorsa super ama reklam kokan hareketler hangi sartlarda v.s yakitin ozelligini gosteren bir belge yok...

    Po vmax eurodizel
    100 lt de yuzde 4 kadar yakit tasarrufu cok iddaali 4 lt muthis bir deger test sonuclarinin resmi evragi sitesinde yok

    Shell v power
    Yakit ekonomisi hakkinda sitesinde bir sey yazmamakta ama.muthis enjektor temizliyormus pek inanmadim ama birntest sonucu filan yok bilginize o yuzden hep guvendigimiz yakitta durum bu ilginc:(


    Alpet torojet katkili
    Alpet torojet ile ilgili test verileri yok ancak yakit ekonomisi ve tasarruf sagladigi iddaa ediliyor sitede sagece guvenlik onlemleei ile ilgili bir pdf var arkadaslar bu konuda sadece katkinin nereden alindigi ile ilgili bir bilgi var. Katki AFTON CHEMICALS deniyor ama bazi sitwlerde TUBITAK tarafindan gelistirildigi soyleniyor.

    Lukoil ECTO
    Muthis bir temizleme ozelligi var deniyor ayrica-20 kadar donmama garantisi var yakit tasarrufu konusunda kesin bir bilgi yok bu konuda kullanicilarin urunu kullanmalarini ve denemelerini tavsiye ediyor.

    Arkadaslar ben bu sitelerde 2 test sonucu buldum resmi olarak opet ve aytemizde baska bulamadim. Digerleri bu testleri aciklamamislar.

    Deneyimlerimizle yakit ekonomisi konusunda degisik sonuclar cikariyoruz.

    Ben firmalarin yalan soylediklerini dusunuyorum yuzde 4 tasarruf bence cok super bir deger. Arabada bile cogu zaman bu kadar tasarrufu yakaliyamiyoruz.. Ve kullancilar deneyimleri ile yakit firmalari arasindaki sonuclar kesin olarak tutmuyor.
    Yorumlarinizi bekliyorum arastirma sonucu kendi sitelerinden alinmistir saygilarimla....
    yıllarca akaryakıt istasyonu işleten bir ailenin çocuğu olarak size akaryakıtta tüm markaların aynı oldugunu garanti ederim rafineride hepsi aynı silolardan doluyor bu olay tamamen istasyon sahibinin depolarını ne kadar süreyle temizlediği ile yada mazotun ne kadar dinlendiği ile alakalı

    Edit : arkadaşlar ucuz mazot satan yerden alın demek yanlış benzinde hile yapılması çok zor o yüzden benzin fiyatları hemen hemen bütün istasyonlarda çok yakındır o yüzden bilinen markaları tercih etmek mantıklı dizelde ucuz satan yerden alın diyemem dizelde hile yapılması çok kolay ben mazotu bardaga dökersem anlarım iyi malmı kötü malmı ama normal kullanıcı anlayamaz tabiki ucuz yerlerdende alına bilir ama ya istasyon bildiğiniz güvendiğiniz birisi olacak yada bilinen normal bir markaysa yeterlidir ismi olmayan herhangibir firmayla anlaşmayan yerlerden emin değilseniz almanız yanlış 10-20 kuruştan kaçıp pompa enjektör yemek var örn. Alpet bilinen bir marka uzun yolda genelde uygun oluyor bunun gibi markaları opete yada bp ye tercih edebilirsiniz ama hiç bilinmeyen biyerdende almak pek mantıklı değil
    Arkadaşlar, firmaların farklılaştırılmış yakıtlarına koydukları katkı maddeleri hacimsel olarak %0.2 ( binde iki) ve bu maddeler öncelikli olarak performans değil temizlik odaklı "cleansing agent" lar. Tabi bu temizlik direkt olarak olmasa da uzun dönemli kullanışlarda performans olarak geri dönüyor ancak bu normalin üzerindeki bir performans değil ancak mevcut olan gücün aracın yılına bağlı olarak azalmasını minimum seviyeye indirerek sağlanan bir güç. Bu nedenle yok şu yakıtı aldım aracın performansı %5 arttı gibi bir argüman abesle iştigaldir, itibar etmeyiniz.

    Bunun dışında tüm firmaların dizel yakıtları EN 590 standardını karşılamak zorunda. Yani Euro 4 müş 5 miş 6 ymış hiç fark etmez tüm emisyon sınıfına sahip araçlar için uygundur.
    Arkadaşlar hangi dizel yakıt daha iyinin bir cevabı yok bence. Çünkü, her dizel motor bir değil, herkesin kullanımı farklı, test ettiği ortam farklı.
    Bunu çözmenin tek yolu,

    Her bir mazot markası için, 5 farklı dizel motorlu sıfır araç seçilecek
    Türkiye’nin 10 ilinden 30 farklı shell istasyonundan alınan mazot 1 depo da toplanacak karıştırılacak ,
    Mesela, 5 farklı sıfır araca full depo shell konulacak
    Bu araçların hepsi bilgisayara bağlı olacak ve motor sesini ölçen bir cihaz olacak.
    5 araç ta depo bitene kadar aynı yollarda aynı aynı hızlarda aynı şartlarda test edilecek.
    Bilgisayar verileri çıkartılacak, 5 aracın motor sesi, çekiş güçleri hızlanma, yaptığı km vs.vs verileri toplanıp ortalaması alınacak.

    Test edilen tüm mazot markalarına aynı işlem uygulacak,
    Ve karşılaştırılacak. %100 olmasa bile ancak bu şekilde şu yakıt daha iyi denilebilir.
  • ede göksunda kar var diyiler şivey şivey get gel. ne iş otisin?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ede göksunda kar var diyiler şivey şivey get gel. ne iş otisin?

    memurum.....:) kar mar yok bu sene .....
  • Mazot aynı mazot katkıdan dolayı fark hissedersin aldığın yakıtlar katkılımıydı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • krkmz1666 kullanıcısına yanıt
    hepsi katyly euro dizel.

    Shell v power
    totatl excelliyum
    lukoil eurodizel
    po v max
    opet eurodizel
    bp ultimate kullandym.
  • eskiden shell alıyordum, birkaç kere bp den aldım çok memnun kaldım, sanki araba bp yi daha çok sevdi gibi geldi,, psikolojikte olabilir bilemiycem , shell de bp de iyidir, sonra PO gelir , opet ve totalle işim hiç olmaz
  • Fransız markalar ve Fransız motorlu otomobiller nedense total mazota daha iyi reaksiyon veriyorlar.

    Tecrübeyle sabit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    ede göksunda kar var diyiler şivey şivey get gel. ne iş otisin?

    memurum.....:) kar mar yok bu sene .....

    seyhan bey değilmi hala myo müdürü ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    hepsi katyly euro dizel.

    Shell v power
    totatl excelliyum
    lukoil eurodizel
    po v max
    opet eurodizel
    bp ultimate kullandym.

    Hepsi katkıdan dolayı normal aln gark yaşamazsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Focus ile Shell ya da Opet alıyorum Shell alınca çekiş düşüyormuş gibi geliyor birde total deneyim bu hafta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ham maddesi aynı olan madde'den ne bekliyorsunuz nasıl performans bekliyorsunuz hayret.
  • Bn arabanın bakım sonrası farkını bile anlayamıyorm millet mazot farkını sıralıyor bnde sıkntı var galiba ya da piskolojik olarak etkilenmiyorm :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Özellikle düşük güçlü dizel araçlarda performans, gürültü ve sarsıntıyı çoğu kullanıcı anlayabiliyor.
    1.3 90'lık dizel astrası olan iki birbirini tanımayan arkadaşım da total'den başka yerden dizel yakıt almıyorlardı, total yoksa opet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim fikirlerim ;

    Shell : Motor çok sessiz çalışıyor , menzil düşüyor motor performansı hızlanma vs çok iyi bunu kullanıyordum hep fakat forumda yakıt donma haberleri , su karışma vs ve çalışan elemanların dingilli sebebi ile bıraktım.

    Total : Total Exelium kullandım uzun bir süre , motor sesi orta , menzil normal motor performansı hızlanma vs vasatın üstünde sayılır , fakat kişiye ait Total istasyonları Total'in TR den çıkacağı için dediğim dedik çaldığım düdük havasındalar , kontrol montrol hak getire artık bu vakitten sonra.Merkeze bağlı Total istasyonu az ve uzak olduğu için bunuda bıraktım.

    Opet ; artık hep Opet kullanıyorum , motor bağırıyor maalesef , menzil diğer 2sine göre daha fazla gidiyor , motor performansı hızlanma vs eh işte Orta - kötü arası diyeceğim. Shell ile aynı yakıtı aynı rafineriden alıyor fakat kendi katkısını kullanıyor ( söylentiye göre katkı matkı yok rafineriden ne çıkıyorsa onu basıyor bu sebpeten motor bağırıyor ) Fakat Opet istasyonları kalabalık , personel kibar ve hangi istasyona gitsem İstanbul'da her 3 defa da bir mutlaka merkezden elemanları görüyorum , pompa kontolü yapıyor. Bulunduğum yerde ki istasyonlar ana baba günü olduğundan yakıt almak içi kuyruk bekliyorum maalesef fakat bu bana kata kulli yapmayacaklarına dair bir güven veriyor.

    Diğer markaların mazotunu bugüne kadar kullanmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L&M -- 5 Mart 2016; 18:45:57 >




  • Aracı aldığımdan beri shell kullandım,1-2 depo totalden sonra tekrar shelle dönüş yaptım. Menzil ve performans yönünden shell daha iyi diye düşünüyorum. Araç dizel megane katalog değerlerinin altında tüketim yapıyorum.
  • araç corsa mı? Benim corsa'ya shell den sonra bp ultimate koymuştum gerçekten çok farklıydı performansı daha çok sevdi sanki aynı şekilde psikolojikte olabilir diye düşünmüştüm.

    Çoğunlukla yolumun üstünde shell var v power alıyorum sürekli. Geçen sene kışın mazotum dondu ve aracı çalıştıramadım. Üstüne çalıştırmak için zorlayınca akü de gitti. Halbuki iyi ve çok yakıt alınan istasyonlar seçmeme rağmen bu sorunu yaşadım -20 25 derecelerde ankara'da. Gerçi mazot filtreside orjinal değildi sanrım onunda katkısı var.

    shell eurodiesel yani katkısız alınca ise insp 4 uyarısı alıyordum. Yanlış hatırlamıyorsam filtrede su buharı uyarısı var diyordu.

    dediğim gibi uzun zamandır shell kullanıyorum arada bp. Total opet vs. hiç kullanmadım.
  • mob411 kullanıcısına yanıt
    araç insignia ,, aynı şeyi sizinde hissetmeniz tespitlerimizin psikolojik olmadığını destekliyor ama shell kötüdür diyemem, bp yoksa shell diyorum
  • Aracıma başka yakıt koymadım ama bp iyi diyebilirim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende bütün markaları kullanmış biri olarak yorum yapayım. Sessizlik olarak shell v-power ve total bariz başı çeker. İlk başlarda bp kullandım, bpden sonra özellikle çok farkediyor sesi. Performans olarak shell v-power. Menzil olarak az fark ta olsa opet menzili en uzun yakıt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • su ana kadar uretilmis en iyi mazot shell gtl idi. ilk zamanlarinda seffaf rengi, kurumsuz yanmasi cok guzeldi. sonra seffaf rengi gitti daha sonra kendisi kalkti.

    Total diye israrlaniyor ancak total i isleten bir kac kisiyi taniyorum. birakin arabayi, bina isitmasi icin kalorifere bile mazot almam totalden. kendi istasyonuda cok az.

    shell artik bir cok istasyonu kendi aciyor. kendi istasyonlari bir cok lokasyonda mevcut. en azindan ne aldigimi biliyorum.

    shell iyidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.