Şimdi Ara

Dizel ve Benzinli motor strok-çap karşılaştırması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kafama takılan bir soru var açıklayabilirseniz çok sevinirim
    Genelde okuduğum şey şu: Dizel motorlar piston çapı kuçuk ve strok mesafesi uzun dizayn edilirler.Benzinli motorlarsa tam tersi piston çapı buyuk, strok uzunluğu kısa dizayn edilirler.Peki neden?
    Açıklarsanız sevinirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sebebi basit, mazotun tutuşma eşiğinin çok daha yüksek olması sebebiyle yüksek bir sıkıştırma gerekiyor (mazot buji kıvılcımı ile alev alabilecek bir yakıt olmadığından sadece piston tarafından sıkıştırılarak ısınmış havaya yakıt püskürtülerek ateşleme yapılıyor) bu yüzden de uzun strok gerekiyor ki yüksek miktarlarda hava iyice sıkıştırılabilsin.

    Benzin kolayca alev alabilen bir yakıt, bu yüzden kontrollü bir şekilde patlaması için buji kullanılıyor ve dizel motor gibi çapa göre oldukça uzun strok gerektiren bir yapı gözlenmiyor.
  • Bu olay tamamen termodinamik konusu aslında.

    Yani biri diesel diğeri otto çevrimi. Çap - strok oranları optimum düzeyde olmalı.

    Ama sadeleştirme yaparsak;

    Dizel kendinden patlamalı motordur. Silindir içindeki sıkışan hava ısınır. Niye diye sormayın çünkü ısınır dedim ya termodinamik. Yani silindir içinde yüksek basınç istenir. Yüksek basınç ve düşük piston yüzey alanı yani silindir çevresi daha yüksek bir itme kuvveti doğurur. Bu kuvvet forumun çok sevdiği torqu oluşturan kuvvettir. Özetle sıkıştır havayı ve püskürt yakıtı olsun patlama. Patlama kuvveti doğursun. Sonrası malum. Tork x devir / sabit sayı : güç.

    bu arada strok ne : piston un her iki ölü nokta arasında aldığı yol. Silindir içinde gidiş veya geliş mesafesi. Silindir kutu kola kadar falan bu arada 1.4 motor için. İster istemez konu dağılıyor ki daha dizeldeyiz.

    Benzinde durum farklı tabi. Şimdi bize olağan üstü basınçlar ve uzun piston kolları gerekli değil. Çünkü benzinin yanma karakteri farklı. Artık bize yüksek devir lazım. Daha çabuk gidip gelen piston lazım. Ne kadar çok devir o kadar çok güç. Tabi o da bir yere kadar.

    Umarım anlatabilmişimdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aslında ideal olan ,çap ve strok olcüleri n ayni olması ,
    bir çok markanın 1,6 dizelleri 79,5X80,5 mm ölçülerinde
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.