Şimdi Ara

DİZEL+OTOMATİK BAYAN ARAÇ TAVSİYESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
29.196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • honda jazz ?
    dizel degil ama yakıtı gercekten cok iyi

     DİZEL+OTOMATİK BAYAN ARAÇ TAVSİYESİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    honda jazz ?
    dizel degil ama yakıtı gercekten cok iyi

     DİZEL+OTOMATİK BAYAN ARAÇ TAVSİYESİ


    Hocam yanlış anlamayın ama bir (acemi)bayan için park sonu teşkil edeceğini düşünüyorum.Zira yaris , corsa , polo ya göre biraz daha uzun ve arkası daha büyük.Kör nokta daha fazla bana göre..
  • arkadaşlar corsanın eazytronik modeli satışta yokmuş.sıfırından bahsediyorum.peuqeot 107 az yakar dıyoruz ama ben arstırdım yıne 0,22 tl civarında yakıyormuş.Çok değil ama günde 90 km yol için neden 0,16-0,18 olsun olsun 0,2 tl ödemek varken dizellerde bu aracı alyım dedim.Ayrıca eşim temden gidip gelicek bu nedenle savrulma sorunu çok olur yani tehlike arz eder.C3 güzel ama otomatik değil.Yaris aklımda aslında ama net karar veremedik.megan 2 hatcback in bu sene otomatik dizeli çıkacak diye birşey dudyum.mesela o da şık bir araç aslında.yorumlarınız için teşekkür ederim.Ama hala net karar veremedik.Bu birazdan bizden kaynaklanıyor sanırım.Siz aklınıza birşey gelirse yazın lütfen.

    Hoşçakalın;
  • eğer enayı yerine konulmanın değerinin paha biçilemez olduğunu düşünenlerden seniz polo almayın


    corsa
    yaris
    micra
    ka
    fiesta
    ceed(biraz büyük ama)
    fabia
  • ayni konuyu bende uzun uzun arastirdim. Dizel + otomatik deyince yelpaze cok daraliyor.

    Bayan arabasinda olmassa olmazlar

    1. guvenlik
    2. park sensoru
    3. dizel ve otomatik olmasi


    dizel + otomatik istersen uygun fiyara reno clio var. ama onda ESP yok. Bence ESP siz araba artik alinmaz.

    Toyota yaris te ESP (toyota deyimiyle VSC) yok, Auris te var ama fiyati 50bin dayanmis. bence o araba o parayi etmez ayrica motor gucu dusuk...

    Polo nun yanindan gecme... guvenlikten hic bir eser yok, 2 airbag ve bi direksiyon dan baska arabada bisey yok. sakin polo o kadar paralar verme.

    uygunsa 43Bin civari ESP li, 6-7 airbagli + dizel + otomatik Fiat Bravo var. guvenlik icin hic bir zaman paradan kacinma ve ESP li arac al. Ha eger ayni ozelliklerde bi 15 bin TL daha verip Golf alabilirsin.

    1-2 ay arastirdim fiyat/performansi Fiat Bravo da gordum. Karar senin test surusu yapin begenin. ama ESP siz arac alma derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi online1 -- 22 Ekim 2010; 11:44:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE
    Hocam yanlış anlamayın ama bir (acemi)bayan için park sonu teşkil edeceğini düşünüyorum.Zira yaris , corsa , polo ya göre biraz daha uzun ve arkası daha büyük.Kör nokta daha fazla bana göre..


    Arkadaşım sen de yanlış anlama ama yazdıklarınla ilgili 2 çekincem var:

    1. Fotoğrafını koymuş olduğun Honda Jazz'ın boyu 3845 mm dir.

    Bahsettiğin modellerden Toyota Yaris'in boyu 3785 mm'dir.


    Jazzdan daha küçük olduğunu belirttiğin VW Polo 3970 mm,

    Yine Jazzdan daha küçük olduğunu belirttiğin Opel Corsa ise 3999 mm'dir.

    Belirtmemişsin ama yeni kasa Jazz da 3900 mm dir. Yani Polo ve Corsa dan yine daha kısadır.


    Yani yok aslında birbirlerinden çok farkları. Bu kadar küçük farklar çok fazla da sorun teşkil etmez. Ya da o zaman sadece Yaris'i önermek lazım bu durumda.


    2. Honda Jazz camlarının yüksekliğiyle ve de sunroofunun verdiği ışık ile (yeni kasada cam tavan) bahsettiğin modeller arasında açık ara ile en ferah model olup bu gerekçeyle de kör nokta olayında en başarılı olandır. (Hatta eski araçlarım C sınıfı Focus Hb ve Toyota Auristen bile bu konuda daha başarılı bana göre)


    Bu arada Jazz benim, Corsa babamın, Polo bacanağımın (şirket aracı), Yaris ise yakın bir arkadaşımın ve de ayrıca komşumun arabası oradan biliyorum.

    Saygılar.

    Haluk




  • quote:

    ayni konuyu bende uzun uzun arastirdim. Dizel + otomatik deyince yelpaze cok daraliyor.

    Bayan arabasinda olmassa olmazlar

    1. guvenlik
    2. park sensoru
    3. dizel ve otomatik olmasi


    dizel + otomatik istersen uygun fiyara reno clio var. ama onda ESP yok. Bence ESP siz araba artik alinmaz.

    Toyota yaris te ESP (toyota deyimiyle VSC) yok, Auris te var ama fiyati 50bin dayanmis. bence o araba o parayi etmez ayrica motor gucu dusuk...

    Polo nun yanindan gecme... guvenlikten hic bir eser yok, 2 airbag ve bi direksiyon dan baska arabada bisey yok. sakin polo o kadar paralar verme.

    uygunsa 43Bin civari ESP li, 6-7 airbagli + dizel + otomatik Fiat Bravo var. guvenlik icin hic bir zaman paradan kacinma ve ESP li arac al. Ha eger ayni ozelliklerde bi 15 bin TL daha verip Golf alabilirsin.

    1-2 ay arastirdim fiyat/performansi Fiat Bravo da gordum. Karar senin test surusu yapin begenin. ama ESP siz arac alma derim


    online1 arkadaşın dediklerine noktasına kadar katılıyorum.

    Güvenlik çok önemli.

    Alternatif olarak test edip çok beğendiğim Kia Ceed modelinin en üst versiyonunu bahsedilen hiç bir modelde olmayan tam otomatik vitesle alabilirsin. Bravodan daha fazla yakacaktır doğal olarak ama tam otomatik vitesin keyfi ve sorunsuzluğu da yabana atılmamalıdır. 41-42.000 civarına alınabilir bu araç kanımca.

    online1 arkadaşım merhaba,

    Bravo nasıl gidiyor? Memnun musun? Senden şöyle detaylı bir kullanıcı raporu alsak araçla tecrübelerine dahil?

    Teşekkürler

    Haluk




  • otomatik özelliklerini de belirtirsek iyi olur. mesela yokuş kalkış desteği var mı?
  • @ Haluk23
    selamlar

    Fiat Bravo'yu alali 7 ay oldu 12000 km yaptim. 120bg dizel 1.6 motor Duallogic modelini almistim.
    Performanstan cok memnunum, aracin cekisi cok iyi. Ben genelde sakin kullanirim ama ara sira basmayi severim.

    Yakit tuketiminden cok memnunum, 160 TL lik eurodizel ile (full depo) Istanbul - Ankara gidis donus rahat yapip birde uzerine ankarada sehir icinde 5-6 saat rahat kullandim. Sehir disi 120km/s hiz ortalamsiyla ortalama yakit tuketimi 4.6 - 4.8 lt/100km civarinda.
    Sehir icinde istanbulun gobeginde 5.6 - 5.7lt/100km civarinda geziyor.

    Benim araci alirken dikkat ettigim unsurlar oncelikle guvenlik ve ESP olmaliydi daha sonra dizel ve otomatik olmasiydi. Bu tur bir araca bakinca gercekten secenek cok az kaliyor. Aylarca arac forumlarinda arac sahiplerinin sikayetlerini okudum arastirdim. kili kirk yardim denilebilinir. Sonunda Bravo ya karar verdim ki hala mutluyum.

    Yakinda Turkiyede motor hacmi vergilendirilmesinden karbon emisyon miktarina gore vergilendirilmeye gecilecek, asil mutlulugu o zaman yasayacam :) arac euro5 (110gr/km) normunda oldugu icin en dusuk dilimden vergi odeyecem.

    Aracta kayda deger bir eksi yon yok, kimi el frenini begenmiyor ama ben o kadar gereksiz detayla ilgilenmem. o kadar kusur kadi kizi misali.
    Ic dizayna genel olarak cok hosuma gidiyor, diger cok mesur araclar gibi bunaltici copy-paste siradan bir dizayni yok. Gostergeler olsun, on konsolun kavisleri olsun italyanlar giyinmeyi ve araba yapmayi iyi biliyorlar dedirtiyor.

    Fiat Duallogic vites olayida tabiki VW nin DSG sanzimani kadar seri gecisleri yok haliyle fakat DSG7 deki problemleride forumu takip edenler cok iyi bilirler. Duallogic DSG kadar seri olmamasi cokta derdinmi deseler hic te degil. drag race yapmiyorsaniz hicte bu tur konulara takilmayin derim.
    Yokuslarda hillholder olmasi guzel bir olay. Arac frenden ayaginizi cekince yokuslarda kaymiyor. Park sensoru standart geliyor malum cok kullanisli.

    ayrica teknoloji merakim vardir, aracta dynamic plus modelinde standart gelen blue&me sistemi var. telefonum bluetooth la arabaya bagli ve telefon geldiginde arac kitinden konusuyorum. Ayrica arac kullanirken birini aramak istersem arayacagim kisinin adini soyluyorum ve arac telefondaki rehber den ilgili kisiyi taniyor buluyor ve bu kisi aramak istiyorsunuz dogruysa evet deyin diyor ve ariyorum. Yanlis anlasilmasin onceden isimleri ses ile tek tek kayit etmiyorum. Ahmet diyorum 300 kisilik rehber den Ahmeti buluyor ve ariyor. Mesaj gelince haber veriyor mesaj geldi okuyimi diyor? Oku deyincede gayet guzel turkce mesaji okuyor. Bunlar ufak detay ama benim gibi teknoloji meraklisi biri icin harika bir ozellik. Bunun yaninda tabiki USB den mp3 calma ozelliklerini saymiyorum bile...


    cok fazla arac ovmesini sevmem cunki baskalarinin yorumlarini okuyunca abartildigini dusunurdum. En iyisi kullanacak ulan kisinin araclarin teknik ozelliklerini ve donanim ozelliklerini acip tek tek karsilastirmasi ve sectikleri araclari test surusu yapmalari.


    Bravo hakkinda sorunuz varsa yanitlarim. ama malum Fiat satis temsilcisi yada fiat la herhangi bir alakam yoktur sadece memnun bir kullancisiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi online1 -- 22 Ekim 2010; 15:04:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: online1

    @ Haluk23
    selamlar

    Fiat Bravo'yu alali 7 ay oldu 12000 km yaptim. 120bg dizel 1.6 motor Duallogic modelini almistim.
    Performanstan cok memnunum, aracin cekisi cok iyi. Ben genelde sakin kullanirim ama ara sira basmayi severim.

    Yakit tuketiminden cok memnunum, 160 TL lik eurodizel ile (full depo) Istanbul - Ankara gidis donus rahat yapip birde uzerine ankarada sehir icinde 5-6 saat rahat kullandim. Sehir disi 120km/s hiz ortalamsiyla ortalama yakit tuketimi 4.6 - 4.8 lt/100km civarinda.
    Sehir icinde istanbulun gobeginde 5.6 - 5.7lt/100km civarinda geziyor.

    Benim araci alirken dikkat ettigim unsurlar oncelikle guvenlik ve ESP olmaliydi daha sonra dizel ve otomatik olmasiydi. Bu tur bir araca bakinca gercekten secenek cok az kaliyor. Aylarca arac forumlarinda arac sahiplerinin sikayetlerini okudum arastirdim. kili kirk yardim denilebilinir. Sonunda Bravo ya karar verdim ki hala mutluyum.

    Yakinda Turkiyede motor hacmi vergilendirilmesinden karbon emisyon miktarina gore vergilendirilmeye gecilecek, asil mutlulugu o zaman yasayacam :) arac euro5 (110gr/km) normunda oldugu icin en dusuk dilimden vergi odeyecem.

    Aracta kayda deger bir eksi yon yok, kimi el frenini begenmiyor ama ben o kadar gereksiz detayla ilgilenmem. o kadar kusur kadi kizi misali.
    Ic dizayna genel olarak cok hosuma gidiyor, diger cok mesur araclar gibi bunaltici copy-paste siradan bir dizayni yok. Gostergeler olsun, on konsolun kavisleri olsun italyanlar giyinmeyi ve araba yapmayi iyi biliyorlar dedirtiyor.

    Fiat Duallogic vites olayida tabiki VW nin DSG sanzimani kadar seri gecisleri yok haliyle fakat DSG7 deki problemleride forumu takip edenler cok iyi bilirler. Duallogic DSG kadar seri olmamasi cokta derdinmi deseler hic te degil. drag race yapmiyorsaniz hicte bu tur konulara takilmayin derim.
    Yokuslarda hillholder olmasi guzel bir olay. Arac frenden ayaginizi cekince yokuslarda kaymiyor. Park sensoru standart geliyor malum cok kullanisli.

    ayrica teknoloji merakim vardir, aracta dynamic plus modelinde standart gelen blue&me sistemi var. telefonum bluetooth la arabaya bagli ve telefon geldiginde arac kitinden konusuyorum. Ayrica arac kullanirken birini aramak istersem arayacagim kisinin adini soyluyorum ve arac telefondaki rehber den ilgili kisiyi taniyor buluyor ve bu kisi aramak istiyorsunuz dogruysa evet deyin diyor ve ariyorum. Yanlis anlasilmasin onceden isimleri ses ile tek tek kayit etmiyorum. Ahmet diyorum 300 kisilik rehber den Ahmeti buluyor ve ariyor. Mesaj gelince haber veriyor mesaj geldi okuyimi diyor? Oku deyincede gayet guzel turkce mesaji okuyor. Bunlar ufak detay ama benim gibi teknoloji meraklisi biri icin harika bir ozellik. Bunun yaninda tabiki USB den mp3 calma ozelliklerini saymiyorum bile...


    cok fazla arac ovmesini sevmem cunki baskalarinin yorumlarini okuyunca abartildigini dusunurdum. En iyisi kullanacak ulan kisinin araclarin teknik ozelliklerini ve donanim ozelliklerini acip tek tek karsilastirmasi ve sectikleri araclari test surusu yapmalari.


    Bravo hakkinda sorunuz varsa yanitlarim. ama malum Fiat satis temsilcisi yada fiat la herhangi bir alakam yoktur sadece memnun bir kullancisiyim.


    Saolasın arkadaşım.

    Aklıma birkaç model araç takılıyor arada, sonra bunlardan bazılarını çeşitli kriterlerden eliyorum, sonra başka modeller devreye giriyor, ama bir bakıyorum hoşuma giden o başka modellerin bazı özellikleri benim birkaç ay önce elemiş olduğum araçlardan bile daha kötü, sonra sil baştan yeniden başlıyorum.

    Bravo da bu modellerden birisi.

    Hazır kullanıcısını bulmuşken birkaç şey daha sorayım madem:



    1. Aracı daha önce kullandığın araçlarla + ve - yönleriyle kıyaslar mısın?

    2. Benim asıl almayı düşündüğüm araç 2007 model Honda Accord ve de kaliteli bir lpg kullanımıyla uzun yıllar sorunsuz binebileceğimi düşünüyorum. Tamam sınıf farklı ama o aracı da 40.000 TL civarına alabiliyorsun, bunu da. Bravonun yeni olması ve de dizel olduğu için menzilinin uzun olması dışında şu an aklıma gelmeyen başka + sı var mı Accord'a göre?

    3. Aracın yalıtımı nasıl? Dizel zaten sessiz bir makina ama genel yol yalıtımı ve de kabin içi sessizliği nasıl?

    4. Ses sistemi nasıl?

    5. Accorddaki donanımların bir benzerini almak istesem (sunrooof + xenon far + cruise control) galiba sadece en üst donanım olan sports style kalıyor bana (skydome bir tek onda var gibi). Ancak o zaman fiyat artıyor ve daha da önemlisi 45 yanaklı 17'lik lastikli araca biniyorsun. Var mı atladığım bir yer?

    6. Galiba senin araç makyajsız versiyon. Yenilerde senin araçtan farklı olarak eklenmiş ya da kırpılmış bir özellik var mı gözüne çarpan?

    7. Makyajsız kasa düşük km'li (20.000 km altı) dolu bir aracı ikinci elde ne kadara almak mantıklı olur sence?

    8. Sen kendi aracını ne kadara almıştın sorması ayıp :)

    9. Kendi aracını aldığın dönemde araştırmışsındır belki, debriyaj baskı balata değişimi genelde kaç bin km'de gerçekleşiyor dualogic araçlarda? Bir de kaça patlıyor yaklaşık?

    10. Şu an dynamic plus ve de sports style versiyonları xenon far ve de cruise control opsiyonlarıyla ne kadardan alabilirim yaklaşık ya da tahmini?

    11. Bu araçta da Euro 5 normları gereği DPF denilen partikül filtresi var mı? Değişim ya da temizleme için verilmiş bir kilometre ya da ücret kulağına geldi mi?

    Tekrardan saolasın sana bir miktar mesai yaptıracak gibi duruyor yazdıklarım ama gerçekten fanatikliğe kaçmadan makul cevaplar verecek "memnun kullanıcı" bulmak gerçekten zor.


    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE
    Hocam yanlış anlamayın ama bir (acemi)bayan için park sonu teşkil edeceğini düşünüyorum.Zira yaris , corsa , polo ya göre biraz daha uzun ve arkası daha büyük.Kör nokta daha fazla bana göre..


    Arkadaşım sen de yanlış anlama ama yazdıklarınla ilgili 2 çekincem var:

    1. Fotoğrafını koymuş olduğun Honda Jazz'ın boyu 3845 mm dir.

    Bahsettiğin modellerden Toyota Yaris'in boyu 3785 mm'dir.


    Jazzdan daha küçük olduğunu belirttiğin VW Polo 3970 mm,

    Yine Jazzdan daha küçük olduğunu belirttiğin Opel Corsa ise 3999 mm'dir.

    Belirtmemişsin ama yeni kasa Jazz da 3900 mm dir. Yani Polo ve Corsa dan yine daha kısadır.


    Yani yok aslında birbirlerinden çok farkları. Bu kadar küçük farklar çok fazla da sorun teşkil etmez. Ya da o zaman sadece Yaris'i önermek lazım bu durumda.


    2. Honda Jazz camlarının yüksekliğiyle ve de sunroofunun verdiği ışık ile (yeni kasada cam tavan) bahsettiğin modeller arasında açık ara ile en ferah model olup bu gerekçeyle de kör nokta olayında en başarılı olandır. (Hatta eski araçlarım C sınıfı Focus Hb ve Toyota Auristen bile bu konuda daha başarılı bana göre)


    Bu arada Jazz benim, Corsa babamın, Polo bacanağımın (şirket aracı), Yaris ise yakın bir arkadaşımın ve de ayrıca komşumun arabası oradan biliyorum.

    Saygılar.

    Haluk





    Bİr konuya açıklı kgetirelim.BEn foruma resim falan koymadım Tamam jazz biraz daha küçük olabilr ama yaris ve corsaya göre arkası çok yüksek ve dik.Yarisin arkası daha toplu.Yani arkayı daha net gösterir.Evet dediğnizde haklısınız.ARalarında en ferah olanıdır.Özellikle cam tavan.ANcak bu sadece sizin gibi , benim gibi iyi şoförler için geçerli.Acemi bir bayan o aracı parketmeye çalışsa her tarafı sunroof , cam tavan olsada bir işe yaramaz.Zira , park sensörü olduğu halde geri geri parkederken arkadaki cisme çarpan acemi şoförler mevcut.Özellikle acemi bayan die parantez içine almıştım.Zira söylediklerim acemi bayanlar için geçerli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi !sTaNbLuE -- 22 Ekim 2010; 17:09:51 >




  • @haluk23

    Senin durumunu cok iyi tahmin edebiliyorum cunki araba almak isin icine biraz detayli girdinmi asla cikamayacagin bir durum. Cok ugrastim diyebilirim. Birinde olan digerinde yok, digerinde olanin bir yerde istemedigin bir ozelligi cikiyor filan falan..

    Dizel arac sahibi ilk kez oldum, onceden yurt disinda benzinli arac kullanirdim. mazda 3 serisi, honda civic vs...
    Benzinli ile dizelin karsilastirilmasi yanlis olur.

    Acikca soylemek gerekirse elimi basima koyup bu aracin ne eksi yonu var dedigimde beni rahatsiz eden goze batan surasi olmamis burasi olmamis gibi bir sey yok. eger cok secici biri degilsen...

    Bu araci alirken aklina gelebilecek butun dizel araclari inceledim, forumlarda arastirdim hepsinin kronik sorunlarini ezberledim diyebilirim. Aralarinda kullanicilarinin en cok memnuniyetlerini dile getirdikleri bir tek bravo vardi. Aldiktan sonrada bunu bende bizzat gordum. musteri hizmetleri ve servisi gercekten yakindan ilgileniyor, problemlerinin takibini bir sure sonra arayip takip ediyor memnun kalip kalinmadigini soruyor, acikcasi Fiat zamaninda Tofas tan kaynaklanan kotu imajini silmek icin elinden gelen herseyi yapiyor.
    Gecen gun aracin blue&me sistemiyle ilgili problem yasamistim. versiyon yukselttigimde bir problem olustu servise gittim ilgilendiler birde 1 hafta sonra arayip tekrar servisten memnun mu kaldiniz sizle iyi ilgilendilermi gibi memnuniyeti soran anket yaptilar. bence takipleri basarili.

    Accord hic kullanmadim ama ust sinif bir aractir konforu daha iyi oldugu dogrudur. ama genelde Turkiyede 2. el araba tercih etmem. Ozellikle 2. el fiyatlari gereksiz yere cok yuksek seyrediyor. Yurt disinda yasadigim ulkede 8000euro ya temiz 2002 model bir porche boxter alabiliyordum. Simdi o fiyatlari bildigim icin turkiyede haketmeyicek arabalara yuksek mebla verecegime 0 km alirim daha iyi diyorum. O yuzden o senin tercihin.
    Ayrica Tuplu araba kullanacagima dizel kullanmak daha mantikli geliyor, aracin orjinalini bozmak hosuma gitmez. Daha gecen gun haberlerde bir tuplu bir mercedes surucusu otobuse hafif yandan surtuyor, 10 dakka sonra araci calistirinca birden alev aliyor. Tup olayini tehlikeli buluyorum ve orjinaline zarar verdigini dusunuyorum o yuzden biraz soguk bakiyorum.

    Aracin yalitimi en cok hosuma giden yonlerinden biridir, gercekten kabin icin sinifinin bircok aracina gore cok sessiz, ama elime bi db olcen cihaz alip denemedim. Ford focus, mondeo, hele golf ten sessiz oldugunu soyleyebilirim. Kiyasladigim araclar bunlar oldu.

    Aracim makyajli dynamic plus versiyon, makyajsiz olsaydi emotion olurdu. ses sistemini yeterli buluyorum. mukemmel degil fakat usb bellekten mp3 calmasi cok iyi bir ozellik. ne tarz muzik dinledigine bagli benim isimi goruyor, zaten aractan cok mukemmel ses beklemem o yuzden eve ust duzey bir sinema sistemi aldim. :)

    skydome bence biraz ekstraya giriyor, xenon far opsiyonu pahali geldi bana. Cruise control gerekli bir durum ve bende zaten var.
    Xenon daha cok zaten D sinifi araclarda populer. birde apaci arabalarinda cakma xenonlar...

    Ben araci 120bg dizel dynamic plus+duallogic+assist kit = 43bin e aldim 2010 nisan ayinda.

    debriyaj ne zaman degisir bilmiyorum, herhangi bir servis aranip ogrenilebilinir. arac 20bin km de bir periodik bakima gidiyor ve bakim tahminim 350 - 400 civarina patliyor.

    spesifik olarak parcalarin degismesi icin belirlenmis km leri kullanicilara soylemezler, her 20bin km de bir servise gittiginde gerekli malzemeleri zaten kendileri degistiriyor. o yuzden partikul filtresini bilemeyecegim.



    Not: tam post edecekken bir eksi yon geldi aklima, kendiliginden kararan dizik aynasi yok. Bence olsa iyi olurdu. Bu kadar dolu bir aracta bu opsiyonun olmamasi kotu olmus.




  • mitsubishi colt var benzinli yakıtı ekonomik oto.vites aradıgın arabadır diye düsünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: online1

    @haluk23

    Senin durumunu cok iyi tahmin edebiliyorum cunki araba almak isin icine biraz detayli girdinmi asla cikamayacagin bir durum. Cok ugrastim diyebilirim. Birinde olan digerinde yok, digerinde olanin bir yerde istemedigin bir ozelligi cikiyor filan falan..

    Dizel arac sahibi ilk kez oldum, onceden yurt disinda benzinli arac kullanirdim. mazda 3 serisi, honda civic vs...
    Benzinli ile dizelin karsilastirilmasi yanlis olur.

    Acikca soylemek gerekirse elimi basima koyup bu aracin ne eksi yonu var dedigimde beni rahatsiz eden goze batan surasi olmamis burasi olmamis gibi bir sey yok. eger cok secici biri degilsen...

    Bu araci alirken aklina gelebilecek butun dizel araclari inceledim, forumlarda arastirdim hepsinin kronik sorunlarini ezberledim diyebilirim. Aralarinda kullanicilarinin en cok memnuniyetlerini dile getirdikleri bir tek bravo vardi. Aldiktan sonrada bunu bende bizzat gordum. musteri hizmetleri ve servisi gercekten yakindan ilgileniyor, problemlerinin takibini bir sure sonra arayip takip ediyor memnun kalip kalinmadigini soruyor, acikcasi Fiat zamaninda Tofas tan kaynaklanan kotu imajini silmek icin elinden gelen herseyi yapiyor.
    Gecen gun aracin blue&me sistemiyle ilgili problem yasamistim. versiyon yukselttigimde bir problem olustu servise gittim ilgilendiler birde 1 hafta sonra arayip tekrar servisten memnun mu kaldiniz sizle iyi ilgilendilermi gibi memnuniyeti soran anket yaptilar. bence takipleri basarili.

    Accord hic kullanmadim ama ust sinif bir aractir konforu daha iyi oldugu dogrudur. ama genelde Turkiyede 2. el araba tercih etmem. Ozellikle 2. el fiyatlari gereksiz yere cok yuksek seyrediyor. Yurt disinda yasadigim ulkede 8000euro ya temiz 2002 model bir porche boxter alabiliyordum. Simdi o fiyatlari bildigim icin turkiyede haketmeyicek arabalara yuksek mebla verecegime 0 km alirim daha iyi diyorum. O yuzden o senin tercihin.
    Ayrica Tuplu araba kullanacagima dizel kullanmak daha mantikli geliyor, aracin orjinalini bozmak hosuma gitmez. Daha gecen gun haberlerde bir tuplu bir mercedes surucusu otobuse hafif yandan surtuyor, 10 dakka sonra araci calistirinca birden alev aliyor. Tup olayini tehlikeli buluyorum ve orjinaline zarar verdigini dusunuyorum o yuzden biraz soguk bakiyorum.

    Aracin yalitimi en cok hosuma giden yonlerinden biridir, gercekten kabin icin sinifinin bircok aracina gore cok sessiz, ama elime bi db olcen cihaz alip denemedim. Ford focus, mondeo, hele golf ten sessiz oldugunu soyleyebilirim. Kiyasladigim araclar bunlar oldu.

    Aracim makyajli dynamic plus versiyon, makyajsiz olsaydi emotion olurdu. ses sistemini yeterli buluyorum. mukemmel degil fakat usb bellekten mp3 calmasi cok iyi bir ozellik. ne tarz muzik dinledigine bagli benim isimi goruyor, zaten aractan cok mukemmel ses beklemem o yuzden eve ust duzey bir sinema sistemi aldim. :)

    skydome bence biraz ekstraya giriyor, xenon far opsiyonu pahali geldi bana. Cruise control gerekli bir durum ve bende zaten var.
    Xenon daha cok zaten D sinifi araclarda populer. birde apaci arabalarinda cakma xenonlar...

    Ben araci 120bg dizel dynamic plus+duallogic+assist kit = 43bin e aldim 2010 nisan ayinda.

    debriyaj ne zaman degisir bilmiyorum, herhangi bir servis aranip ogrenilebilinir. arac 20bin km de bir periodik bakima gidiyor ve bakim tahminim 350 - 400 civarina patliyor.

    spesifik olarak parcalarin degismesi icin belirlenmis km leri kullanicilara soylemezler, her 20bin km de bir servise gittiginde gerekli malzemeleri zaten kendileri degistiriyor. o yuzden partikul filtresini bilemeyecegim.



    Not: tam post edecekken bir eksi yon geldi aklima, kendiliginden kararan dizik aynasi yok. Bence olsa iyi olurdu. Bu kadar dolu bir aracta bu opsiyonun olmamasi kotu olmus.


    Arkadaşım eline sağlık gayet doyurucu bir yanıt yazmışsın.

    Şimdi şehir dışındayım. Bunu internet cafeden yazıyorum şimdi. Ankaraya dönünce bir test sürüşü yapmak elzem oldu.

    Bu arada 2 yıl öncesine kadar lpg işine ben de gayet mesafeli yaklaşıyordum. Ancak ciddi araştırmalarım sonucunda bu işi ciddi olarak yapan iki Hollanda firmasının diğer İtalyan markalarından daha daha kaliteli olduğuna kanaat getirdim ve de bu iki firma arasında Teleflex markasında kanaat getirdim. Hatta iki firmanın da Ankaradaki bayilerine gidip bilgi aldığımda (Teleflexinki zaten bayii değil distribütörü) Prins markası Teleflexi kötülemeye kalktı (bunu yapan çok ünlü bir Usta, isim vermek istemiyorum şimdi) ama verdiği bilgiler benim gibi önceden araştırma yapıp giden biri için diğer markayı karalamaktan başka birşey değildi, ki bundan hiç hazetmem. Teleflex ise kendi sistemlerinin kullanılan malzeme (enjektör) ve de montaj yönteminin farklı olmasından dolayı kendilerini tercih etmemin daha mantıklı bir karar olacağını belirtti diğer firmaya çamur atmadan. Aracıma taktırdım ve yaklaşık 18 ay boyunca 45.000 km yol yaptım. Ne arıza ışığı yandı, ne de ciddi bir performans kaybı oldu. Hatta çoğu zaman aracın ne zaman benzin, ne zaman gaz ile gittiğini, geçişin ne zaman olduğunu falan anlamadım.

    Bunları niye yazıyorum, şayet olur da bir gün lpgli araç alırsan ya da çevrenden almak isteyenler olursa Teleflex markasını önerebilirsin gönül rahatlığıyla. Sonuçta ben de mutlu-mesut bir kullanıcıyım.

    Yazdıklarından araçtan gereksiz çıtırtı vb. gelmediğini de çıkartıyorum. Bu kadar olumlu yazdığına göre gerçekten Bravo yani :)


    Şu test sürüşünü yapayım bakalım tekrardan bilgilendiririm işlerin nasıl gelişeceğini.

    Haluk




  • haluk23 ve online1 düzeyli ve bilgilendirici soru cevaplarınız için teşekkürler. Bravo alasım geldi. Haluk bey bravoyu test ettikten sonra
    görüşlerinizi bekliyoruz.
  • 22000-27000 arası otomatik araç bakıyorum. honda jazz güzel ama pahalı. yaklaşık aynı fiyat ve donanımda citroen c4 dizel otomatik alınabiliyor. c4 dizel için yorumlarınız ne olurdu?
  • online 1 ve mosan arkadaşlarım merhaba,

    Bugün nihayet Bravoyu test ettim.

    Yorumlarımı birkaç saat içinde yazmaya çalışacağım.



    Haluk
  • dizel ve tam otomatik era alırdım ben olsam
  • Arkadaşlar başka bir sayfada dün yaptığım Bravo test sürüşüyle ilgili izlenimlerimi yazdım. Bu sayfada da konusu geçtiği için buraya da alıntı yapıyorum:


    quote:

    ...Dün öğleden sonra Fiat Bravo test sürüş randevusu almak için Ankara Şaşmazda Üstün Otoyu aradım. Benimle daha önce Fiat Linea test sürüşünde yanımda bulunan Ural Bey ile görüşmek üstedim ama Üstün Oto Fiat bayiliğini bırakıp başka bir marka ile çalışacakmış galiba o yüzden Ural Bey Birmot Yenimahalleye geçmiş. Ben de oraya gittim dolayısıyla. Bana otomatik vitesli Dynamic + bir test aracı ayarladı yaklaşık 24.000 km civarlarında ve de kendisi çok yoğun olduğundan başka bir arkadaşlar sürüşe çıktık. Güzergah olarak maksimum 3. vitese çıkabilecek bir yol olduğundan biraz değişiklik istedim ve de İstanbul yoluna çıktık. Orada trafiğin olmadığı bir anda yaklaşık 120 km kadar hıza çıktım. Carrefourdan U çekip geri istikamette de aracı biraz sıkıştırdım ve de ileride yoncadan tekrar geriye dönüp Erciyes sanayiden içeriye girdik. O yolda da gerek dur kalk gerekse de yokuşta kalkış testi yapabildim. Testten sonra da gayet olumlu bir görüşme geçti. Bu kısmı özellikle yazıyorum zira kendisi sattığı markayı ve modelleri iyi tanıyan, müşteriyi doğru yönlendiren bir firma temsilcisi profili çizdi bende.

    Gelelim test sonuçlarına:

    1. Motor:

    Araçtaki 1.6 dizel motor (105 mi yoksa 120'lik mi olduğunu sormamışım, şimdi aklıma geldi - pardon :) ) bana Toyotanın ve de Kia'nın motorundan birazcık daha gürültülü geldi. Her ne kadar hızlandıkça sessizleşse de yine de ben dizelim diyor alet. Ancak Fordun dizelinden daha sessiz olduğu kesin. Performans olarak ise aklım biraz karışmadı değil. Kağıt üzerinde en yüksek güç ve de tork değerine sahip ancak bunu pek hissettirmiyor gibi. Yani 109 bg lik 240 nm'lik Ford motoru, 290 (ya da 300) nm'lik Fiat motorundan daha bir iyi çekiyor gibi geldi. Ancak bunda Fordun 5 ileri, Fiatın ise 6 ileri olduğu gerçeğini unutmamak lazım. Araç 6. viteste 2000 devirde 110 - 115 km gibi bir süratle ilerliyor. Focus dizel ise 5. vites 2.000 devirde tam 100 km yapıyor. Toyota Auris 1.4 dizel de 6. viteste 100 km yapıyor bu arada. Dolayısıyla bu üç araç arasında 2000 devirde Bravo daha sessiz ve de daha az yakıt tüketerek ilerleyebilir gibi geldi bana. Şu an aklımda Kia Ceed otomatik vitesin devir sürat bilgileri kalmamış dolayısıyla onunla kıyaslayamıyorum.

    2. Şanzuman:

    Duologic şanzuman Toyota dizeldeki Multimode ve de Opel dizeldeki Easytronik vitesten daha başarılı. Vites geçişlerindeki yığılma hissi daha az. Gaza az basılırsa vites geçişleri gerçekten çok yumuşak. Ayrıca araçta ekonomi modu ve de direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları var. Ekonomi modunda daha düşük devirlerde vites değiştiriyor alet ve de gerçekten az yakıyor. Vites kolunu sola manuel konuma çekerseniz gerek vitesi + - konumlarıyla gerekse de direksiyon arkasındaki kulakçıklardan şanzumana müdahale edebiliyorsunuz. Sollamalarda falan işe yarar kesinlikle. Ancak sonuçta yarı otomatik olduğunu hissettiriyor ve de sorunsuzlukta Kia Ceed deki tam otomatik şanzumanun eline su dökemez gibi. Bir başka nokta da belli sürelerde değişim gerektiren bir baskı balata sisteminin varlığı. Dün serviste bunu da sordum ve de 1000 TL gibi bir fiyat telaffuz ettiler. Tabii kaç bin km de baskı balata değişeceği kullanıma da bağlı ama Birmot Yenimahalle şimdiye kadar hiç Bravo Duologic baskı balata değiştirmemiş.

    3. Yalıtım:

    Araç içi yalıtımı Ford Focus ve de Toyota Auris dizelden daha başarılı. Benim kullandığım Ceed normal değil de Sportywagon olduğundan arka taraflardan bir sesler geliyordu ama bu konuda Bravo Ceed le kafa kafaya gibi.
    Ancak Bravoda içeride hiçbir çıtırtı, tıkırtı vb sesi duyamadım. Hem de parkurda özellikle logar kapaklarını ve de küçük çukurları hedeflememe rağmen araç gereksiz gürültü çıkartmıyor kesinlikle. Bu konuda Auristen çok muzdariptim ve de 2010 model 4 aylık aracımı satmamdaki nedenlerden biri de buydu.


    4. Konfor:

    Aracın ön koltukları çok rahat. Sürücü koltuğunun bel desteği gayet yerindeydi ve de koltuğun oturma yüzeyi de benim gibi 85 kiloluk birisi için bile yeterliydi. Bu konuda Auristen hiç ama hem de hiç memnun kalmamıştım (aracı satmamdaki en büyük neden). Dün testten hemen sonra tekrardan Kia bayisine gidip showroomdaki Ceedlerden birinin içine oturdum ve de onun koltukları da çok hoşuma gitti. Hatta arka koltukların sırtlık kısmının yüksekliğinde Ceed Bravodan daha başarılı bence. Arka koltukların sırt yüksekliğinde Focus HB de gayet gaşarısız bu arada. Kürek kemiklerinizin geldiği hizada (boyum 1.78) koltuk sırtlığı bitiyor ve de kafalıkları yükseltmeden boynunuz rahat etmiyor.


    5. Bagaj:

    Aracın 400 lt bagaj hacmi Focus, Ceed ve Auristen daha büyük. Ancak özellikle bagaj derinliği bu araçlardan daha fazla. Hem de tam boy stepne kullanılmasına rağmen. (Focusta küçük boy var.) Burada bahsi geçen diğer 3 aracın bagaj hacimleri 350 lt civarında ama Auris en kullanışsızı zira bagaj zemini çok yüksek. Bravonun tek görünen dezavantajı aracın arka kısmının dizaynından dolayı bagaj ağzı diğerlerine göre nispeten dar.

    Bu konuda bir de arka koltukların yatırılmasıyla ilgili birkaç şey yazayım. Koltuklar tamamen yatırıldığında bile çok hafif bir şekilde yüksekte kalıyorlar. Bu konuda Honda Jazz tüm bu araçlardan fersah fersah ileride. Ama yine de sedan bir araçtan çok daha kullanılışlı.


    6. Teknoloji.

    Araçta Cruise Control ekstra olarak alınabiliyor. Sis farları Dinamik + donanımda viraj içlerini aydınlatıyor(muş, denemedim.) Skydome denilen cam tavan + sunroof çok güzel ve de kullanılışlı ancak 2000 Tl lik bir opsiyon. Müzik sistemi fena değil gibi geldi ama bu konuda GHia ya da Titanium Fordlardaki Sony sistem gerçekten rakipsiz. Bravoda USB den istediğiniz müziği de dinleyebiliyormuşuz ama ben denemedim. Ön kol dayama biraz düşük konumlandırılmış gibi geldi ama araç zaten basık olduğundan koltuk ayarlarıyla falan herhalde sorun olmaz. Bu kol dayamanın içinde 1 lt şişe almalık bir oyuk var ve de yanılmıyorsam soğutuculu bir yer. Ama çok geniş değil. Bir başka özellik te Blue Me imiş ama onu da denemedim. Başka arkadaşlar zaten çok kullanılışlı olduğunu yazmışlardı. Araçtaki yokuşta geri kaydırmama sistemi de gayet başarılı idi. Dik bir yokuşta 2 saniye boyunca asılı kaldık ki bu çok yeterli bir süre.


    Sonuç: Bu yazıyı Bravo, Ceed, Focus ve Aurisi düşünerek yazdım. Bunların arasında bence en alınmayacak olanı Auris. Koltuklarını sevemedim hiç. Cruise Controlü dizel versiyonda opsiyon bile sunmaması çok kötü. Sunroof ta öyle keza. Motoru en sessizi ama 1.4 olmasından dolayı vitesle daha çok oynamayı gerektiriyor ve de çekişi de diğerlerinden daha düşük. İçeriden gelen tıkırtılar da daha fazla.

    Auristen birazcık daha iyi olan Focus var sırada. Motoru en performanslı hissettiriyor ama aynı zamanda en gürültülüsü de. Ancak iç mekan plastik kalitesi olarak ticari düşünüldüğü çok belli. Direk satış temsilcileri alsın zaten filo satışı bize yeter gibi hissettiriyor.

    ilk sıra için Ceed ve Bravo iyi kapışır gerçekten. İç mekan malzeme kalitesi ve kapıların kapanışı falan Ceed de daha iyi geldi bana. Ancak Bravo da gayet iyi. Performans için Bravoyu seçerdim. Sorunsuzluk için Ceedi. Fiyat olarak Bravo biraz daha avantajlı. Yol tutuş olarak ikisi de iyi olacaktır ama Ceedin arka süspansiyonları tam bağımsızken Bravo tam bağımsız değil.

    Bravonun servis bakım aralığı 20.000 km (ben olsam her 10.000 de yağ değiştirtirim ama yine de). Toyota 10.000, Ford 15.000 km. Kia yı şu an hatırlayamadım.

    Bravo daha şık.




    Ben Bravo alırdım.
    Ceed alanları da çok güzel bir araç almışsınız diye tebrik ederdim.
    Focusun yeni kasası çıkıyor ama eski kasa plastik kalitesi yönünden ve de ESP opsiyon olduğu için beni kesmez.
    Auris benden uzak dursun. (2 ay kullanıp sattım ama eminim çok memnun kullanıcıları vardır. Sadece beni tatmin etmedi. Alanlara saygım var.)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım.


    Haluk




  • Bir de arkadaşlar konusu geçtiği için yazıyorum, Fiat Bravo ile ilgili olarak toplam 3 ayrı topicte yazışma geçiyor ve benim meşhur test sürüşümü 3 yere de yazdım - yapıştırdım. Ancak kirlilik olmaması adına artık Bravo topiğinden devam etsek nasıl olur?

    İşte bu da link:

    http://forum.donanimhaber.com/m_21564253/mpage_24/f_/key_//tm.htm

    Haluk
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.