Şimdi Ara

DİZEL NE KADAR MANTIKLI? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.551
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Bugün İzmir'e gidip geldim.Saat 15.30'da giderken Opet'ten aracı fulledim.Cruise control'ü şehirlerarasında 90-100 arasına ayarlayarak Bornova'ya gittim.Ege Üniversitesi civarında 15-20 dk. trafiğe yakalandım.Saat 17.30 gibi dönerkende yine yarım saatte Çiğli tarafından İzmir'i terk ettim.Dönüş yine aynı hız ve depoyu yine fulledim 32 Ytl,304 km yol yapmışım.
    Araç 600 km'ye yeni geldi 1,5 dci 100bg. Megane Privilege,sizce nasıl?
    Benim gibi aynı yolu 60-70 Ytl yakarak gelen biri için mucize,ilk başta karşıydım ama her şeye rağmen iyiki dizel almışım...

    gayet iyi dostum.10.5 kuruş yakmışın.yazın ben 1050 km yolda 120 ytl yakıt aldım.90-110 km/h rası hızla gittim. 300 km sinde klima açıktı.bana göre gayet iyiydi.dizelin farkı burda zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eldorado06 -- 29 Ekim 2006; 14:10:38 >
  • arkadaşım bende megane sedan benzinli var. bende alırken çok düşündüm benzinlimi dizel mi diye. arkadaşaların da söylediği gibi birçok etken var bence ortada.
    benzinli aldım çünkü arabanın hem iyi gitmesini istiyordum, hemde çok fazla kilometre yapan biri değilim.
    ben çok dolaşırım yerimde durmam diyorsan bence dizel al, bu arada megane gerçekten iyi bir seçim. kullanan arkadaşlar yakıt tüketiminin çok iyi oldugunu söylüyorler(dizeller için)
    birde piyasada şöyle bir söylenti var. dizel arabayı ikinci el alacaksan tanıdık bildik birinden almakta yarar var diye. sorun çıkardıkları zaman masraflı ooluyorlarmış. arkadaşlarında söylediği gibi bakım sıklıkları benzililere göre daha fazla ama temiz bir arabanında çok fazla masref çıkaracagını sanmıyorum bakımlarda.
    hızlanma torkunun dizellerde daha iyi oldugunu biliyorum ama megane zaten agır bir araba bir golf yada peugeout daki hızlanmayı en azından benzinli modelinden bekleme. zaten milletin agzında otoban arabası denmeye başladı. yüksek hızlara benzinlilerin daha kolay çıktıklarını söylerler ama birçok dizel meanın beni geçtiğinide gördüm kısacası bu yeni arabalar bastınmı gidiyor zaten.
    temiz bir dizel bulursan al derim. başka bir konu başlığında 35000 deki full dizel megane için 27000 ytl iyi bir fiyatmı diye soran bir arkadaş vardı.
    sana seçiminde kolay gelsin. kazasız belesız kullanırsın inşallah........




  • arkadaşım gezen tilki yatan aslandan iyidir
  • evet soru 1- eğer yıl içerisinde çok km yapıcaksanız dizel arabadan şaşmayın
    2- yok ben sadece hafta sonu kullanıyorum diyorsanız tabiki benzinli ama 16 v7lik bir araç almanızı öneririm
    3- birde şu anki piyasa fiyatlarına görde benzinli araçlar çok yakmıyor benzinin litresi çok ppahalı ve dizelde ona yetişmiş durumda
  • ben performans istiyorum diosan disel de var ama sana yeterli gelirmi bilmem yakıt olarak seni üzmez disel bide benzinlinin herhangibi viteste yaptıgı hızı yapamazsın okadar bunun dısında iiii
  • valla ben de dizel getz kullanıyorum ama devir olayı senin dediğinin tam tersi. 4. vitesi 15000 devirden 60 km hızda alıyor, 4000 devirde 140km hıza kadar çıkarıyor zorlanmadan. tam tersi asıl dizel kullanıyorsan elini vitese fazla götürmüyorsun....
    quote:

    Orjinalden alıntı: kürsad

    dizel alacaksın ama bazı kötü yanları var elin genelde vites üstünde olur benzinli gibi geniş bir vites aralığı yok devrine dikkat edeceksin mümkün olduğu sürece 2000 devrin altına inmemeye ve 3500 devri geçmemeye çalış
  • abi dizel al ama sıfır al.dizel arabayı ikinci el alma bence.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hie

    Merhaba,

    arkadaşlar kangoo multix kullanıyorum dizel ama nekadar yaktığını bilmiyorum nasıl öğrenebilirim, araç konusunda çok gerideyim hiçbir bilgim yok

    doldur depoyu gazla nerde biterse oradan hesapla
  • zaten şöyle bi olay var piyasa hızla dizele geciyor fakat bu geçişte biz tüketiciler kar eder görünüp bilmeden zarar ediyoruz biz benzinli araç yerine aynı özellikteki arabaya peşin olarak 4-5 milyar fark verip aynı aracı sırf dizel diye alıyoruz tamam bu araba ile daima işi olan taksiciler için zarar deil kardır ama arabayı sadece zevk için alıp sadece hafta sonu gezmeye pikniğe gitmek için kullanan lar için zarardır mesela bir vatandaş arabayı yılda 10 bin km kullanıyosa yakacagı benzin en fazla 1800 ytl dir yada 2300 ytl hım tabi burada baz aldım benzin ve dizel fiyatı normal benzin ve mazot için gecerli fakat şimdi piyasada çogu istayon euro dizel yada dizelin pahalı versiyonunu satmakta peki bu durumda biz karda olamıyoz
  • HİÇTE MANTIKLI DEGİL.PİYASADAKİ MAZOT KALİTESİNDEN VE KULLANILAN MOTORLARIN UFALTILMASI DAN DOLAYI YENİ NESİL DİZEL ARACLAR BEŞ PARA ETMEZ DÜKKAN YENİ NESİL DİZEL MOTORLARLA KAYNIYO BİR DİZEL ARACIN ENJETÖRÜ TANESİ 750-1000 YTL ARSI POMPA İSE 2500 YTL BUDA TÜRKİYEDE ÜRETİLEN YERLİ BİR ARAÇ...E ZATEN MAZOTUN FİYATI DA BELLİ ESKİDEN MAZOTLA BENZİN ARASINDA %50-60 GİBİ BİR FİYAT ARALIGI VARDI ŞİMDİ İSE %10-15 NE BU İŞİN ESPİRİSİ OZAMAN VALLA BEN KENDİ AÇIMDAN SÖYLEYEYİM BEN DİZEL ARAÇ ALMAMMM.GÜL GİBİ LPG VAR BENİM ARAÇDA VAR GAYET DE İYİ .....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: karamurat39

    HİÇTE MANTIKLI DEGİL.PİYASADAKİ MAZOT KALİTESİNDEN VE KULLANILAN MOTORLARIN UFALTILMASI DAN DOLAYI YENİ NESİL DİZEL ARACLAR BEŞ PARA ETMEZ DÜKKAN YENİ NESİL DİZEL MOTORLARLA KAYNIYO BİR DİZEL ARACIN ENJETÖRÜ TANESİ 750-1000 YTL ARSI POMPA İSE 2500 YTL BUDA TÜRKİYEDE ÜRETİLEN YERLİ BİR ARAÇ...E ZATEN MAZOTUN FİYATI DA BELLİ ESKİDEN MAZOTLA BENZİN ARASINDA %50-60 GİBİ BİR FİYAT ARALIGI VARDI ŞİMDİ İSE %10-15 NE BU İŞİN ESPİRİSİ OZAMAN VALLA BEN KENDİ AÇIMDAN SÖYLEYEYİM BEN DİZEL ARAÇ ALMAMMM.GÜL GİBİ LPG VAR BENİM ARAÇDA VAR GAYET DE İYİ .....



    Öncelikle herkes kullanma tarzına ve yılda yaptığı km ye göre karar vermeli ki sonradan başı ağrımasın.

    Kendi açımdan dizel mantıklı. Arabam Corsa 1.3 CDTi, henüz 3 yaşını doldurmadı ve 76.000 km de. Alırken aynı donanımlı 1.4 benzinli araca göre avantajlıydı. Çünkü tüm dizellerde -en düşük versionda bile- ABS standarttı. Evim ve işim arası 30 km. Diğer dolaşmaları da hesaba katarsak günde yaklaşık 100 km yapıyorum. Ayrıca küçük motorun bakım masarafları da az. Mesela motor sadece 4 lt yağ ile yağ değişimine izin veriyor. 5 lt yağ için 1 lt yağı ayrıca alınca oldukça pahalıya geliyor. Motor hacmi 1300 cc'nin altında olduğundan vergisi de çok az. Şu an yıllık 305 YTL. Pompa işine gelince: sıfır pompa 1.650 ytl benim araç için. Tatile giderken pompa arızası ile yolda kaldım. Ama suç benimdi. Çünkü hep deponun dibine kadar kullanıyodum. Neyseki pompada ORING denilen keçe contaların 70 ytl ye değişimi ile onu da nerdeyse masrafsızca hallettim. Ayrıca dizel motorların torkunun yüksekliği sebebiyle hem şehir içinde hem şehir dışında vites değiştirmeden hızlanmak daha rahat. Benim arabamın 1.3 lt diye geçen motoru aslında 1248 cc ve 16 sübap 70 BG. Trafiğe kapalı düzlüklerde 170 km/h ve yokuş aşağı 195 km/h hızları gördüm. Ankara-İstanbul arasını 3.5 saatte Corsa CDTi ile giden arkadaşım var. Ve en güzeli de şehir içindeki park kolaylığı. Nerdeyse arabanın boyu kadar olan her yere girebiliyorum. Ve işin can alıcı noktası, iki dezavantajı : BAGAJ KÜÇÜK VE MOTORUN SOĞUKKEN ÇIKARDIĞI SES, . Ben sadece bagajın küçüklüğünden nefret ediyorum. Bebek arabası bile zor sığıyor. Eğer satarsam tek sebebi bu olacak.

    Unutmadan : Bir çok markanın dizel araçlarında triger kayışı yerine zincir kullanıldığından, çok önemli bir masrafı engellemiş oluyorsunuz. Ayrıca benzin ve eurodizel arasındaki fiyat farkı az ama litre bazında mazot daha az harcanır.(Şehir içi:10 lt benzin ve Şehir içi: 6 lt mazot gibi)

    SONUÇ : Arbadan beklentilerinizi ve yıllık yapılabilecek km'yi göze alın.

    Sevgi ve saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltin -- 9 Aralık 2006; 12:16:16 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.