Şimdi Ara

Dizel motorlu otomobil satışları her geçen yıl artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
5.645
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Dizel motorlu otomobil satışları her geçen yıl artıyor
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    4731 Mesaj
    Elektrikli araçlar evde iki araba olursa işe yarar. Biri normal binek , öbürü de şehir arabası .Smart gibi, Aygo gibi.
    Mazota zammı bir yere kadar yapabilirler. Ben ticarilere farklı tarifeden mazot satarlar diye korkuyorum. Çiftçi mazotu gibi. İşte o zaman yandık.
    |
    |
  • Yarbay
    5735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Gelecek dizellerde. Neden?

    ............

    Yukarıdaki maddelerin hiç birisini benzinli araçları yermek için yazmadım. Benzinli aracım da olduğu için dizel-benzinli kıyasının çok abartıldığını düşünüyorum.



    Harika bir özet!
    |
    |
  • Yüzbaşı
    697 Mesaj
    2020 de arabaya koyacak benzin-mazot bulma ihtimalimiz çok az, belki beş yıl daha rahat (fiyatların aşırı artmasına katlanarak) bineriz ondan sonra karneye bağlanır, haftada bir gün bile zor bineriz.
    |
    |
  • Yarbay
    5735 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Mesudum

    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel
    Gelecek dizellerde. Neden?
    5. Elektrikli otomobiller çoğu kesimin ağzını sulandırsa da maalesef ki beklenilen etkiyi gösteremeyecek.

    5.1. İlk prototipler menzil sorunlarıyla halen boğuşuyor, umarım ki çözüme kavuşulacak.


    Elektriğin şu anki en büyük sorunu enerji. Elektriği kimyasal olarak depolamak yerine bizzat araçlarda elde edebilmenin bir yolu bulunursa sanırım daha uzak mesafelere gidilebilecek. Tabi bundan her araca bir reaktör konulmasının çözüm olacağı anlaşılmasın, her ne kadar imkansız olmasa da.
    Onun dışında konfor ve güvenlik olarak diğer sistemlerden hiç de daha sorunlu değil. Bir defa ayaklarınızın dibinde aynı anda bir kaç patlama yaşanmayacak. Her tekerlek ayrı kontrol edilecek. Motorun çıkarıldığı hacim ister eşya için kullanılacak ister ayaklarınızı öne doğru uzatacaksınız. Yük taşıma konusunda da, Liebherr en büyük kamyonlarında dizel jeneratörle tahrik edilen dört bağımsız motorla hareket ettiriliyor. Böylece tek motordan yapılması gereken hantal ve masif mekanik aktarmı aksamına gerek kalmıyor. Zaten bir elektrik motorundaki kalkış torku mekaniklerden çok daha ileride ve çok daha kontrol edilebilir durumda. Bunun yanında yüksek hızlara sorunsuz olarak çıkılabilmekte ve gerekirse bu bile mekanik şanzımanlarla ister hız ister çekiş yönünde yükseltilebilmekte.
    Tabi, burada mesela sorunları laboratuvar ortamında değili ekonomik kaygıları makul seviyeye geitrdikten sonra yollarda çözebilmekte. Ancak biliyorum ki, yakıt konusunda petroldeki gibi enerji devleri konuya yatırım yaptıklarında çözümler ardı ardına gelecektir. Ben bunun için fosil kaynakların azalması sonucu maliyetlerin elektrik maliyetlerine yükselmesi ile eş zamanlı olacağını düşünüyorum.

    .oO°Oo.


    Haklısınız, 0 devirde maksimum tork. Eğer ki alt yapısı güvenilir ve erişilebilir olsa konvansiyonel motorlara ikinci defa dönüp bakacağımı sanmıyorum. 6-8 silindirli motorları seviyorsak eğer elektikli motorlara daha çok benzedikleri içindir. Dev yük trenleri için Electro-motive lokomotifler 60'ların projesiydi, -GE GM işbirliği sanıyorum- erken 70'lerden beri kullanılıyor. Bu nostaljik bir tartışmaydı. Elektrik motorlarının avanatajının, jeneratör ve tekrar elektromotor kayıbını amorti edecek kadar fazla olduğu pratik bir gerçek. Fakat Helisel'in yarın otomobil alacak biri için yazdığını düşünüyorum. daha printerların kartuş sorunları çözülmedi her firma başka tarafa çekiyor, elektrikli ortomotivin hızlı dönüşümünü sağlayabilecek ulusal (bu kelime artık ayıp sanıyorum) devlet yapıları 60'larda kaldı. Dönüşüm bence de çok yavaş ve sancılı olacak. 5 senede de olabilir, mümkün, o ayrı. 90'larda GM'in 100-200 kadar sattığı elektrikli otomobilleri toplatılmıştı.
    |
    |




  • Binbaşı
    1221 Mesaj
    Hala şu replik var inanamıyorum "Ama dizeli alırken pahalı alıyorsun"
    Ee kardeşim satarken de pahalı satıyorsun işte allah allaaa
    |
    |
  • Yüzbaşı
    582 Mesaj
    benzin ile dizel yakıt arasındaki makas da buna mukabil giderek daralıyor.
    dizel artık eskisi kadar avantajlı değil bence.

    akaryakıttaki vergilerin bu denli yüksek olması, açık ara dünyadaki en pahalı benzini tüketiyor olmamız insanı benzinden de dizelden de soğutuyor.
    |
    |
  • Teğmen
    206 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Forever1907

    Hala şu replik var inanamıyorum "Ama dizeli alırken pahalı alıyorsun"
    Ee kardeşim satarken de pahalı satıyorsun işte allah allaaa



    bu konuyu bende anlamış değilim.. hep ilk anda çepten çıkacak paraya bakılıyor.. kısa vadeli yani.. uzun vadeyi düşünen yok.. peki ya ortalama 30.000km den 3 yıl bindiğimizi varsayarak bir hesap çıkarsak ne olur acaba.. bir kere alırken şu kadar pahalıydı repliği anlamını yitiriyor çünkü zaten satarken de pahalı satıyorsun.. (eğer km yi abartmadıysanız tabi) onun harici benzinle dizel arasında ki litre farkı.. belki litrede fazla farketmiyo gibi gelebilir bazı insanlara ama yakıtı 90.000km üzerinden hesaplarsan baya bi farkeder.. onu geçtim dizeller benzinli motorlara göre az yakıyor.. rakam hesabı yapmayacağım.. şimdi soruyorum dizelin neresi pahalı ?
    |
    |




  • Yarbay
    4124 Mesaj
    2007 B segment arcın dizeli ile benzinlisi arasında 4000 tl farkı kapatmak için,
    o zaman benzin ve dizel litre fiyatı kıyaslandığında 68,000 km yol yapmak gerekiyordu.
    bende gittim dizel aldım.
    dizel B segment aracım hem az yakıyor.
    hem en düşük vergi diliminde.
    seve seve kullanıyorum.
    dizeli tavsiye ederim.
    dizel olmazsa LPG de olabilir.(ucuz ve temiz enerji)
    ama LPG 2. sıradadır.
    |
    |
  • Yarbay
    5121 Mesaj
    dizel daha ekonomik ama bakımı ve parçaları pahalı buda maliyet sonuç 10000 km ve altı kulanıyorsan yılda dizel alma .
    |
    |
  • Yarbay
    5516 Mesaj
    dizel ile benzinli bakım ve yedek parçaları arasında uçurum yok...kesinlikle dizel avantajlıdır.....
    |
    |
  • Yarbay
    6686 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    .....

    5. Elektrikli otomobiller çoğu kesimin ağzını sulandırsa da maalesef ki beklenilen etkiyi gösteremeyecek.

    5.1. İlk prototipler menzil sorunlarıyla halen boğuşuyor, umarım ki çözüme kavuşulacak.
    5.2. Elektrik motorlarının dayanıklılık sorunları maalesef ki çok fazla. İlk elektrikli Mini Cooper'ın birkaç kilometre sonra girdiği bir çukurda kaldığını umarım biliyorsunuzdur. Türkiye'de bir elektrikli araçla 10 kilometre gidebilmeniz bile şans işi.
    5.3. Elektrik motorlarının şarj maliyetlerinden hiç bahsedilmiyor. Örtülü bir durum, altında birşeyler aramak gerekli.
    5.4. Günümüz otomobillerinin elektronik sistem kararlılığı halen soru işareti iken elektrikli araçların arıza vermeleri durumunda onarım maaliyetleri maalesef ki en pahalı otomobillerin onarım maaliyetlerini geride bırakacak.
    5.5. Garantisi biten elektrikli otomobilinizi artık sanayide tamir ettiremeyeceksiniz. Bu durumun farkında olan özel servisler çok hoş fatura sürprizleri ile karşınıza gelecek.
    5.6. Ağır vasıtalarda elektrik motoru kullanımı şimdilik imkansız gibi görünüyor. Sonuçlarını umarım tahmin edebilirsiniz.


    Kısacası, önümüzdeki 20 yıl elektrikli otomobillerin bir kalıba oturtulması için yapılacak çalışmalarla geçecek. Dolayısıyla kafam rahat olsun diyen biri için elektrikli otomobil çok uzak bir seçenek olarak kalmaya devam edecek.

    Yukarıdaki maddelerin hiç birisini benzinli araçları yermek için yazmadım. Benzinli aracım da olduğu için dizel-benzinli kıyasının çok abartıldığını düşünüyorum.




    saydiginiz dayaniklilik ve servis problemleri elektiriklinin dogasindan ziyade modellere has problemlermler.

    eger konuya saglamlik dayaniklilik ve bakim maliyetleri acisindan bakarsak bir elektirikli arac icten yanmali motordan cok daha basit bir yapida, bakim ve ayar isteyen cok daha az hareketli parcasi var. kabaca bir mile sarili bakir tel yumagindan baska bir sey degil. ote yandan bir icten yanmali motora bakin yag degisimi rot balans bakim ve ilgi isteyen kac tane hareketli parca var: crack mili, silindirler, silindir subablari, vites kutusu ve icindeki sayisiz guc aktarim dislileri, difransiyel kilidi.
    bunlar bugun nispeten problemsiz calisiyorsa sistemlerinin 100yildir mukemmellestirilmesindendir. buna ragmen belli periotlarda surekli bakim istiyor.

    ote yandan elektrikli aracin az sayidaki hareketli parcasi duzgun uretilirse nerdiyse hic bir bakima ihtiyac duymiyacaktir ve saglam uretilirse cok daha saglam olacagi kesindir. cunku hassas hareketli parca yok. tank gibi saglam yapilmasi cok ucuza mumkun.

    az parcanin diger avantajlari daha genis kullanim alani ve cok daha dusuk parca olcaktir. icten yanmali aracda sadece vites kutusu tek basina motor kadar karmasik ve bakim isteyen bir duzenek. elektrikli araclarda vites kutusu yok. motor direk aksa bagli.

    gelelim yakit maliyetlerinin karsilastirilmasina: 1e 10. arabasinizi eve verilen elektirigin gece tarifinden sarj ederseniz kw.saati 10kurus civarinda. opel ampera 8.8kw.saat sarj ile 64km gidiyor. burdan hesabinizi yapin. matematigi zor degil. benzinle 15-20 kurusa gittiginiz kilometreyi 2kurusdan ucuza gidiyor.

    performans acisindan bakarsaniz elektirikli araclarin sorunu guc kaynigi. menzil kaygisi olmadan tum guc performansa kullanirsa 0-100km ye 2-3saniyede cikan ve 500km/s hiza ulasabilen araclar kolaylikla yapilabilmekde.

    yani dedigim gibi icten yanmalai arac elektirik aracin yaninda her acidan buharli lokomotif gibi kaliyor.

    elektirikli aracin ger problemi yeterli mobil guc kaynaginin olmayisi. maliyet problemleri cozuldugunde yakit hucreleri bugun bile fazlasiyla yeterli guc sagliyabilmekde. li-ion bataryalara gelirse su an uzerinden cok buyuk ar-ge calismalari mevcut. her gecen gun daha yogun ve daha kuvvetli li-ion bataryalar geliyor.

    ama degisim ekonomik nedenlerden gelecek. bu kriz bittiginde ve piyasanin talebi arttiginda petrolun varili kisa surede 200$ bulcak. bunu herkez dillendiriyor. benim tahminim degil. onun ustune ilk tedarik krizi yasandiginda arabalar yolda kalacaklar. ondan sonrasi ne kadar nostarjik biri olursaniz olun mecburen elektrikli arac almak zorunda kalacaksiniz. petrol rezevleri onumuzdeki 50yil icinde tukenmeyecekler ama bir 10 yil daha artan ihtiyacimizi karsilayabilcek durumda degil. bunu karsilabilcek yeni rezevler bulunsa bile bu sefer kuresel isinma baskini hissettirmeye basliyacak. yani degisim kacinilmaz. gerceklesmesinin 10yili gecmiyecegini tahmin ediyorum
    |
    |




  • Binbaşı
    1204 Mesaj
    dizelin bakım maliyerti nasıl daha fazla oluyor?



    corsa c 1.3 dizelim ile arkadaşın benzinli corsasının bakımı arasında 10 TL fark var.:)
    |
    |
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura


    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    .....

    5. Elektrikli otomobiller çoğu kesimin ağzını sulandırsa da maalesef ki beklenilen etkiyi gösteremeyecek.

    5.1. İlk prototipler menzil sorunlarıyla halen boğuşuyor, umarım ki çözüme kavuşulacak.
    5.2. Elektrik motorlarının dayanıklılık sorunları maalesef ki çok fazla. İlk elektrikli Mini Cooper'ın birkaç kilometre sonra girdiği bir çukurda kaldığını umarım biliyorsunuzdur. Türkiye'de bir elektrikli araçla 10 kilometre gidebilmeniz bile şans işi.
    5.3. Elektrik motorlarının şarj maliyetlerinden hiç bahsedilmiyor. Örtülü bir durum, altında birşeyler aramak gerekli.
    5.4. Günümüz otomobillerinin elektronik sistem kararlılığı halen soru işareti iken elektrikli araçların arıza vermeleri durumunda onarım maaliyetleri maalesef ki en pahalı otomobillerin onarım maaliyetlerini geride bırakacak.
    5.5. Garantisi biten elektrikli otomobilinizi artık sanayide tamir ettiremeyeceksiniz. Bu durumun farkında olan özel servisler çok hoş fatura sürprizleri ile karşınıza gelecek.
    5.6. Ağır vasıtalarda elektrik motoru kullanımı şimdilik imkansız gibi görünüyor. Sonuçlarını umarım tahmin edebilirsiniz.


    Kısacası, önümüzdeki 20 yıl elektrikli otomobillerin bir kalıba oturtulması için yapılacak çalışmalarla geçecek. Dolayısıyla kafam rahat olsun diyen biri için elektrikli otomobil çok uzak bir seçenek olarak kalmaya devam edecek.

    Yukarıdaki maddelerin hiç birisini benzinli araçları yermek için yazmadım. Benzinli aracım da olduğu için dizel-benzinli kıyasının çok abartıldığını düşünüyorum.




    saydiginiz dayaniklilik ve servis problemleri elektiriklinin dogasindan ziyade modellere has problemlermler.

    eger konuya saglamlik dayaniklilik ve bakim maliyetleri acisindan bakarsak bir elektirikli arac icten yanmali motordan cok daha basit bir yapida, bakim ve ayar isteyen cok daha az hareketli parcasi var. kabaca bir mile sarili bakir tel yumagindan baska bir sey degil. ote yandan bir icten yanmali motora bakin yag degisimi rot balans bakim ve ilgi isteyen kac tane hareketli parca var: crack mili, silindirler, silindir subablari, vites kutusu ve icindeki sayisiz guc aktarim dislileri, difransiyel kilidi.
    bunlar bugun nispeten problemsiz calisiyorsa sistemlerinin 100yildir mukemmellestirilmesindendir. buna ragmen belli periotlarda surekli bakim istiyor.

    ote yandan elektrikli aracin az sayidaki hareketli parcasi duzgun uretilirse nerdiyse hic bir bakima ihtiyac duymiyacaktir ve saglam uretilirse cok daha saglam olacagi kesindir. cunku hassas hareketli parca yok. tank gibi saglam yapilmasi cok ucuza mumkun.

    az parcanin diger avantajlari daha genis kullanim alani ve cok daha dusuk parca olcaktir. icten yanmali aracda sadece vites kutusu tek basina motor kadar karmasik ve bakim isteyen bir duzenek. elektrikli araclarda vites kutusu yok. motor direk aksa bagli.

    gelelim yakit maliyetlerinin karsilastirilmasina: 1e 10. arabasinizi eve verilen elektirigin gece tarifinden sarj ederseniz kw.saati 10kurus civarinda. opel ampera 8.8kw.saat sarj ile 64km gidiyor. burdan hesabinizi yapin. matematigi zor degil. benzinle 15-20 kurusa gittiginiz kilometreyi 2kurusdan ucuza gidiyor.

    performans acisindan bakarsaniz elektirikli araclarin sorunu guc kaynigi. menzil kaygisi olmadan tum guc performansa kullanirsa 0-100km ye 2-3saniyede cikan ve 500km/s hiza ulasabilen araclar kolaylikla yapilabilmekde.

    yani dedigim gibi icten yanmalai arac elektirik aracin yaninda her acidan buharli lokomotif gibi kaliyor.

    elektirikli aracin ger problemi yeterli mobil guc kaynaginin olmayisi. maliyet problemleri cozuldugunde yakit hucreleri bugun bile fazlasiyla yeterli guc sagliyabilmekde. li-ion bataryalara gelirse su an uzerinden cok buyuk ar-ge calismalari mevcut. her gecen gun daha yogun ve daha kuvvetli li-ion bataryalar geliyor.

    ama degisim ekonomik nedenlerden gelecek. bu kriz bittiginde ve piyasanin talebi arttiginda petrolun varili kisa surede 200$ bulcak. bunu herkez dillendiriyor. benim tahminim degil. onun ustune ilk tedarik krizi yasandiginda arabalar yolda kalacaklar. ondan sonrasi ne kadar nostarjik biri olursaniz olun mecburen elektrikli arac almak zorunda kalacaksiniz. petrol rezevleri onumuzdeki 50yil icinde tukenmeyecekler ama bir 10 yil daha artan ihtiyacimizi karsilayabilcek durumda degil. bunu karsilabilcek yeni rezevler bulunsa bile bu sefer kuresel isinma baskini hissettirmeye basliyacak. yani degisim kacinilmaz. gerceklesmesinin 10yili gecmiyecegini tahmin ediyorum


    İçten yanmalı motorların rot balans istediğini ilk defa sizden duyuyorum.
    |
    |




  • Yarbay
    16900 Mesaj
    gelecekte küçük ucaklar ve helikopterlerde elektirkli motorlu olacktı galiba..hatta eads nin bir denemesi vardı.... kısacası yeni teknoloji elektirkli olacka gibi..şimdiden bu işe doğru düzgün yatırm yapmak lazım..yoksa gene milletin ağzının içine bakacağız bir şeyler almak için..
    elektirkli otolar için su an cok erken..arkadasın biri saymış yukarda olumuszukları..güzelde saymş..elektirikli otolar su an için zengin işi olacak sanırım..ntvde vardı...lotus bzeneri bir oto.. +200 hp.. dünyada ki bazı nlüler tarafında satın alınmış.tom cruise falan gibi..yine deneme sürüşü falanda yapıldı bu aracla..aynı programda mini cooprda elektirkli olanı denendi.. kısacsı su an için zenginlerin cebine hitap etsede gelecekte sanırıjm bütün otolar ve ufak boyutlu ucaklar ve heliler bu sekilde olacka.. cep telefonu ilk cıktığından +15000 dolardı..şimdi hersin elinde..ülkem bu sefer treni yakalar umarım..
    |
    |




  • Yarbay
    13003 Mesaj
    Şu aralar yeni araç almayı düşünenlerin kaçırmaması gereken bir fırsat bence. Başka bir konuda biraz önce yazdığım bir cevap:

    quote:


    35 bin Tl civarına düz vites dizel Astra Classic HB III alınabiliyor.

    Tabii diz ve perde havayastıkları + ESP yok.

    Ama kendini kanıtlamış, triger zincirli, en düşük vergi dilimine giren, ilk hızlanmalar dışında gayet yeterli bir performansa sahip CDTI motoru olan, satmak istediğinizde de iki günde minimum zararla satabileceğiniz bir araç Astra.

    38 civarına da easytronik + ESP li Astra alınabiliyor.

    Devir ekonomi devri. Hele bir de son zamları düşününce.

    Hondayı ve Japon araçlarını çok seven biri olarak ben bile Astrayı düşünürdüm.

    Bu da teknik özellik + donanımların olduğu link:

    http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/01_Vehicles/01_PassengerCars/Astra_FAMILY/astraclassic_specsheet.pdf

    Bu da fiyat listesi linki.

    http://www.opel.com.tr/content/dam/Opel/Europe/turkey/nscwebsite/tr/13_Tools/kasimfiyat2010.pdf

    Şimdi baktım da belki pazarlıkla bahsettiğim fiyatlardan daha da ucuza alınabilir.
    |
    |




  • Yarbay
    6686 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    .........

    İçten yanmalı motorların rot balans istediğini ilk defa sizden duyuyorum.


    rot balansi gerekli periodik bakimlara ornek olarak verdim cunku icten yanmali aracla elektirikli arac arasindaki tek fark motor degil. sandiginiz gibi benzin motorunun yerine elektrik motoru konup ayni vites kutusu ve yuruyen aksama baglanmiyacak.
    elektrik nissan'in bu konsept aracindaki gibi tekerlekle motoru birlestiren cok farkli tasarimlari mumkun kiliyor.
    nissan iv: tekerlek, motor, suspansiyon hepsi tek parca. dolayisiyla ne rot var nede balans ayari





    bu ayni mekanik hd ile yari iletken ssd farki gibi. ssd lerin mekanik disklerden sadece performans olarak degil dayaniklilik ve uzun omur olarakda onde olduklarini biliyorsunuzdur. nedeni basit: daha az hareketli mekanik parca daha az problem ve daha az ariza demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 8 Aralık 2010; 18:05:21 >
    |
    |




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    quote:

    Orijinalden alıntı: darkaura

    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    .........

    İçten yanmalı motorların rot balans istediğini ilk defa sizden duyuyorum.


    rot balansi gerekli periodik bakimlara ornek olarak verdim cunku icten yanmali aracla elektirikli arac arasindaki tek fark motor degil. sandiginiz gibi benzin motorunun yerine elektrik motoru konup ayni vites kutusu ve yuruyen aksama baglanmiyacak.
    elektrik nissan'in bu konsept aracindaki gibi tekerlekle motoru birlestiren cok farkli tasarimlari mumkun kiliyor.
    nissan iv: tekerlek, motor, suspansiyon hepsi tek parca. dolayisiyla ne rot var nede balans ayari





    bu ayni mekanik hd ile yari iletken ssd farki gibi. ssd lerin mekanik disklerden sadece performans olarak degil dayaniklilik ve uzun omur olarakda onde olduklarini biliyorsunuzdur. nedeni basit: daha az hareketli mekanik parca daha az problem ve daha az ariza demek.



    Hayallerin gerçekliğiyle hayatın ve dinamik biliminin gerçekleri arasında "ufak" farklılıklar vardır.
    |
    |




  • Yarbay
    2921 Mesaj
    Bütün iş yakıt kaynaklarına bağlı. Aracınızı alınca bir kez para veriyorsunuz ama aracın ömrü boyunca belki o paradan çok daha fazlasını yakıta ödüyorsunuz.



    Şimdi petrol devleri bu durumdan paylarını düşürmek istemeyecek, devasa yatırımlarla kurdukları petrol tesislerini kârlı son damla çıkıncaya kadar kullanmaya devam edeceklerdir.



    O ana kadar havayla, suyla, toprakla çalışan araba dahi yapsanız seri üretip satamazsınız.



    Oysa ne güzel olurdu. Bri adet aracın bütün dengesini bozacak motor yerine arabanı tam ağırlık merkezine yerleştirilecek bir motor veya dört tekerleğin hemen yanına konmuş motorlar... Mesela 120HP/90kW motor için şimdi kataloğa baktım, 3000 RPM motor için 615 kg veya 4x22kW motor için 4x180 kg. Araçtaki fazlalığa bakar mısınız? Bir de yakıta bakalım: Güncel araçlarda 60 litre depo için yaklaşık 55 kg yakıt ağırlığ var. Depo ile birlikte 60 kg diyelim. Bildiğimiz akülerle bile karşılaştırılabilir bir ağırlık.



    Öte yandan, hayatın dinamikleri bir yanda dursun, küçük çabalar zaman içinde değişimleri kaçınılmaz kılar. Bu bazen devrim şeklinde bazen de uyumlu, ılımlı bir şekilde bizi dönüştürür. Malumdur ki, gözünü kapayan sadece kendine gece yapar.
    |
    |




  • Yarbay
    5121 Mesaj
    bu arada dizel artıyor ama zamlar daha hızlı artıyor 5 tl olursa şaşmayın.
    |
    |
  • Yarbay
    6686 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    .....

    Hayallerin gerçekliğiyle hayatın ve dinamik biliminin gerçekleri arasında "ufak" farklılıklar vardır.


    anlasilan hala gecen yuzyilda yasiyorsunuz. kendinizi biraz guncelleyin.
    bu konsept tasarim olabilir ama her tekerlekden motor hayal degil yollarda yuruyen gercek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 9 Aralık 2010; 12:00:44 >
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Radyo Dinle
vp satın al;valorant vp satın al;Valorant VP Fiyat
Instagram takipçi satın al
Europatrans evden eve nakliyat '' 444 69 95''
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,972
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.