Şimdi Ara

Dizel motorlar neden supercharger ile üretilmiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
1
Favori
402
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu soruyu sormamın sebebi eskiden atmosferik dizel motorlar vardı. Eurodizel harici mazot alternatifi her türlü yakıtla (10 numara yağ, atık kızartma yağı vb.) randımanlı çalışırlardı. Günümüzde ise turbolu dizel motorlar üretiliyor ve turbo salyangozdan geçen egzoz gazının döndürdüğü pallerin motora giden hava basıncını arttırması ile çalışıyor. Eğer düşük kalitede yakıt kullanılırsa bu yakıttan açığa çıkan egzoz dumanındaki partiküller turbonun arıza yapmasına sebebi oluyor. Eğer turbo yerine supercharger kullanılsaydı supercharger doğrudan krank milinden güç aldığı ve egzozla hiçbir bağlantısı bulunmadığı için yakıt konusunda kafamızda göre takılabilirdik. Yanlış mı düşünüyorum?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • siz dizel almayın
  • Diyelim ki turbo sorununu çözdün , supercharger kullandın . Peki common-rail sistemi , mazot pompası ne olacak ?
  • türkiyedeki dizel araçlar çok küçük hacimli dizel araçlar turbo ile yürüyor resmen turbo ve gate arızalarında araba leş oluyor.Düşük hacimli dizel araçlarda klima açmak tam bir kabus oluyor rampalarda falan düşünsene klima + supercharger ??? kolay gelsin.
  • Yakıt konusu turbo ile alakasız diyemem ama esas sebebi üstteki arkadaşın belirttiği cr sistemi. Yüksek basınç, verimli yanma vs. hususlar var. Supercharger'ı taktım kafama göre takılıyorum işi mümkün değil.



    Belki eski nesil dizellere supercharger uygularsın ve 10 numara yağ vs. kullanırsın.



    Şunu gözardı etmemek gerekir. Mazot yerine 10 numara yağ, atık kızartma yağı kullandığınız her süre için motorda geri dönüşü olmayan hasarlar oluşuyor. Segmanlar ömrünü olması gereken süreden çok daha kısa sürede tamamlıyor. Yani 10 numara yağ vs. Türkiye gibi akaryakıt fiyatlarının çok yüksek olduğu bir ülkede belki kısa vadede avantaj sağlar. Motorun ömrü çok çok kısalıyor...

    Dizelde supercharger kullanılmamasının sebebi ise aynı silindir hacminde ve aynı yanma odalarına sahip iki motordan, süperşarj uygulanmış olan motor aynı büyüklük içinde daha fazla sıkıştırma ile çalışacak ve daha fazla benzin yakacaktır. Buna karşılık turbo uygulamasındaki kadar yüksek güç veremeyecektir.

    Dizel zaten çok yüksek sıkıştırma oranı ile çalışmakta. Otomobillerdeki dizelin amacı da bildiğiniz gibi mümkün olan en yüksek güç ve düşük yakıt tüketimi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 18 Eylül 2017; 0:19:32 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • atmosferik dizelin kendine faydası yok superchargerı nasıl çevirecek.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.