Şimdi Ara

Dizel motorlar cazibesini kaybediyor (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
1
Favori
10.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Benim bi tanıdığım da ikizleriyle beraber fiestaya sığıyorlar. Arka koltuğa 2 tane çocuk koltuğunu takınca bir kişilik de oturacak yer sağlayabilen araç yok gibi bişey zaten.

    Bagaj da uzun yolculuk harici yeterli geliyor, uzun yollar için de 350 litrelik port bagajı var, sıfır sıkıntıyla her yola gidiyorlar.

    Sadece ferahlık hissi açısından gerekli olabilir büyük araç. Tabi bir de port bagajla falan uğraşmak istemiyorum derseniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zingfth

    Bu ülkede dizel hiç bir zaman cazibesini yitirmez. Çünkü bu ülkede ulaşım nakliyat vs bir çok şey mazot üzerine kuruludur. Genelde bunu benzinli araç kullananlar kabul etmek istemezler çünkü sizler de fazla yaktığınızı kabullenemediğinizdendir.

    İstediğiniz kadar hesap yapın dizel araba satarken de farkını koruyor.

    Sen benzinlide 4-5ltlere düşebilirsin ama rölantide gider gibi gidersin.Agresif süremezsin, azıcık bir hırçınlığın yakıt korkusunu gözünün önüne serer. Hele de 1.0 1.2 benzinlide 100km üzerine çıkın bakalım kaç litre yakacak. 80km ort. ile 4-4.5 lt ye düşersin ama yol bitmez.

    Dizelde cebini düşünmezsin.

    1.6 dizel araç hem ekonomi açısından, hem de çekiş olarak en çok tutulan motordur. Haa param olsa 2.0dizel alırım, daha çok olsa 2.0 benzinli alırım, o ayrı.
    Dizel satarken benzinliyle farkını korumuyor, farkı daha da açıyor:



    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    S serisi alacak adam benzinine bakmaz. Bizim patronun 12 silindir benzinli aracı. Yine eski müşterim. Onun da 12 silindir benzinliydi. Bir 7 serisi biri de a8. O parayı verecek adama çekirdek parası bile değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • binekte ister istemez kaybediyor.mazot fiyatları aldı başını gidiyor yakındır benzini geçiçek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    B sınıfı kibrit kutusu kadar Clio bırak da dizel motor la o kadar yaksin. Ben Fluence ile 6.5 7 den aşağı görmedim.
    ben dusterla şehir içi 5.8 şehir dışı 4.8 yakıyorum . senin arabada sorun var bence.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Ben oturdugumda Clio da çocuk oto koltugunda ayaklarını uzatamaz. Arkası o kadar dar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mazotta bir pislik dönüyor,, 5,5 yakan ben 6,2 6,3 leri görüyor,, LPG ye dönebilirim,,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redferrari -- 12 Kasım 2018; 22:06:04 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    2 Çocuk ile Clio.. Allah yardım etsin. Leon bile artık benim ihtiyacımı görmüyor. Passat yada SuperB bakmaya başladım.

    Alıntıları Göster
    Hocam cidden ufacık Leon'a nasıl sığıyorsunuz? Ben kendim ve köpeğimle birlikte standart Doblo'ya zor sığıyorum, seneye de muhtemelen baya bi uzun yolum var sırf bu yüzden Doblo Maxi ile Vito-Custom'lara bakmaya başladım.



    Cidden 300-500 litrelik bagajı olan sedanlara nasıl sığıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin birşeyini kaybettiği vs yok. Şuanda yıllık 15000 km yapıyorum. Bu kilometreye uzun zamandır sağlam bir tatil yapmadığımız için tatil yolu dahil değil. (Benim için tatil ortalama 6-7K km en az.)



    Geçen sene şirket aracını iade ettikten sonra günlük olarak 1.6 atmosferik Benzinli Doblo'muzu kullanmaya başladık. Aylık 1500 km ortalama yol yapınca bu parayı harcıyoruz zaten. Neden daha ekonomik birşey alıp şehir içinde kullanamıyoruz diye düşündüm.



    60.000 TL'ye 1.3 MultiJET Fiorino aldık. (Şehir içinde atmosferik benzinli tüketimine girmeyeç gerek yok .)



    Yıllık yakıt tüketimleri 10.600 TL ile 3500 TL. 4 yılda 28376 TL kardayım. Araba zaten 60.000 TL. (8.5 yılda bedavaya geliyor. Bak bedava diyorum )



    Bakımları da benzinli Doblo ortalama 1000 TL, dizel Fiorino 350 TL. (Yetkili servis fiyatları.)



    Birtek Fiorino'nun MTV'si fazla ve ekstradan 250 liradan 3 tane tüvü var. Şimdi neden gidip benzinli arabamı kullanayım? (Oda ticari olduğundan. Bunun sayesinde %100 kredili alabiliyorsunuz.)



    Birde arabayı nakit yerine 5.000 peşin 48 ay vade kampanyasıyla aldık. Arabanın faiz getirisi kredinin neredeyse tamamını ödüyor, kalanını da yakıttan tamamlıyor. (Kalan yakıt parasıyla mtv kasko sigorta bakım çıkıyor neredeyse )



    4 sene sonra da net araba bana kalmış olacak. Ve evet dizel ölüyeeaaaahhh mazot elden gidiyeeeaahhh

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizelde fiyat farkı atmosferik benzinli motora göre yüksek ancak yeni nesil benzinli motorlar ile dizel motorlar arasında çok büyük fiyat farkları yok artık yeni nesil benzinliler de turbo lu

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    kimsenin malını küçümsemedim. Clo kibrit kutusu kadar araba doğru değil mi

    Alıntıları Göster
    Yok benim arabam Clio 3 Grand tour (SW) kibrit kutusu kadar değil, çakmak kadar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    A6 2.0TFSI sıfır fiyatı ile 2.0TDI quattro arasında neredeyse 100.000tl fark var.
    100.000tl farkı bankaya faize koysam bugün 2.000tlye yakın getirisi var. Benzin masrafını çıkarmış olurum ve 252hp'lik benzinliye binerim. Herkesin düşüncesi bir olacak diye bi kaile yok. Bir de E segmentte benzinli araç alanlara enayi dememelisin. Saygısızlığın gereği yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Yok benim arabam Clio 3 Grand tour (SW) kibrit kutusu kadar değil, çakmak kadar

    Alıntıları Göster
    sw a can feda




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam cidden ufacık Leon'a nasıl sığıyorsunuz? Ben kendim ve köpeğimle birlikte standart Doblo'ya zor sığıyorum, seneye de muhtemelen baya bi uzun yolum var sırf bu yüzden Doblo Maxi ile Vito-Custom'lara bakmaya başladım.



    Cidden 300-500 litrelik bagajı olan sedanlara nasıl sığıyorsunuz?

    Alıntıları Göster
    Aynen 3. çocuktan sonra Leon u satmaya kara verdim. Sığmıyorum. SuperB Forever




  • Ben 9 yıldır dizel araca biniyorum ekonomisi beni oldukça mutlu ediyor tabi son zamlardan sonra yinede artış oldu,fakat dizeli olanın şöylede bi avantajı var ucuz motorin satan tanıdığı bildiği bir istasyondan indirimli motorin alabilir benzinde motorin gibi pek indirimli fiyat olmuyor.
    Ben yıllardır opetden shellden yakıt almam.
    En son pazar günü litresi 6.05tl aytemizden aldım,birde türkpetrol var yine devamlı aldığım ordada 6.09 şuan fiyat.
    Bu arada aracım 1.4 dizel tüketim verileri şehiriçi 5-5,5lt civarı,şehirdışı 3.9-4.2 arası değişiyor hıza bağlı olarak.

    Ama şimdi dersenizki sıfır araç alsan 30-40bin tl fark verip dizeli tercih edermisin diye etmem herhalde 1.0-1.2 tsi veya 1.2puretech motor tercih edebilirim.
    Fazladan vereceğim 30-40bin tl yakıta versem zaten 100bin km devir araç...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sfzb67 -- 13 Kasım 2018; 10:3:5 >
  • Şimdi ekonomi olsun diye dizel kullananlar , torunlarınız size gelecekte öyle güzel sözler kullanacaklar ki, duyacaklarınıza inanamayacaksınız. Zira dizel denen yakıt öyle bir pisliktir ki, öyle karbon atar ki , isveç vs. gibi ülkelerde artık kullanılmıyor bile. Volvo bile dizel motorlu araç üretmeyi sonlandırıyor. Onun yerine hybrid araçlara geçiyorlar.
    Ne zaman çağdaş bir toplum olup ekonomi yerine çevreyi düşüneceğiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMobile

    Şimdi ekonomi olsun diye dizel kullananlar , torunlarınız size gelecekte öyle güzel sözler kullanacaklar ki, duyacaklarınıza inanamayacaksınız. Zira dizel denen yakıt öyle bir pisliktir ki, öyle karbon atar ki , isveç vs. gibi ülkelerde artık kullanılmıyor bile. Volvo bile dizel motorlu araç üretmeyi sonlandırıyor. Onun yerine hybrid araçlara geçiyorlar.
    Ne zaman çağdaş bir toplum olup ekonomi yerine çevreyi düşüneceğiz?
    Çok sevgili Çevreci kardeşim, Volvo binek araçlarda dizel üretimini bırakıyor da, ürettiği o devasa Tır, Kamyon, İş makinaları ve otobüslerdeki dizel motorları ne olacak??? Ya da dünyanın en fazla otomobilin olduğu ülke olan ABD,(Hani şu biz 1600 cc araçtan fazla kullanamazken, 3000-4000-5000 cc araçların ekmek peynir gibi kullanıldığı ülke) "Kyoto Protokülünü" bile imzalamıyor o ne olacak??? ve en önemlisi Benzinli Hybrid veya tamamen elektrikli araçlar, Dizel araçlarla aynı fiyata satılıyor da biz mi almayı tercih etmiyoruz??? Önce bu soruların cevabını ver, ondan sonra "Ne zaman çağdaş bir toplum olup ekonomi yerine çevreyi düşüneceğiz?" sorunuzun cevabını size ve gelecekteki torunlarımıza biz cevabını veririz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrMobile

    Şimdi ekonomi olsun diye dizel kullananlar , torunlarınız size gelecekte öyle güzel sözler kullanacaklar ki, duyacaklarınıza inanamayacaksınız. Zira dizel denen yakıt öyle bir pisliktir ki, öyle karbon atar ki , isveç vs. gibi ülkelerde artık kullanılmıyor bile. Volvo bile dizel motorlu araç üretmeyi sonlandırıyor. Onun yerine hybrid araçlara geçiyorlar.
    Ne zaman çağdaş bir toplum olup ekonomi yerine çevreyi düşüneceğiz?
    Dizel ile ilgili pek çok şey söylenebilir fakat , dizel yakıtın karbon emisyonu daha düşüktür. Hatta dizel kullanımı azaldığı için karbon salınımı artmıştır [1]. Dizeldeki sıkını NOx salınımdır. Önce buna bir açıklık getirelim. İkisinin de zararları farklı farklı. O yüzden hangisi daha iyidir kıyaslama manasız. Ama merak ederseniz şu linke bakabilirsiniz [2].
    Ben dizel konusundaki bu tartışmaları manasız buluyorum. Çünkü arabalardan çok daha büyük tehlike olan gemileri konuşan yok.

    quote:

    Hava kirliliğinde ciddi problem meydana getiren bu gemilerin meydana getirdiği kirliliğini hesaplarsak, ortaya korkunç rakamlar çıkıyor. Şöyle kabaca bir hesaplama yapalım. 1 geminin havaya bıraktığı zehirli gaz miktarı 21.4 milyon Passat TDI arabanın havaya bıraktığı gazla aynı miktara denk geliyor.


    quote:

    100 geminin meydana getirdiği hava kirliliğini 1.42 milyon araç meydana getiriyor. Azot oksit filtresi dışında her hangi bir temizleyicisi olmayan gemiler, ciddi hava kirliliğine neden oluyor. Büyük yolcu gemileri 150 ton ağır yağ tüketimi ve 450kg zararlı gaz dolu duman çıkarıyorlar. Bulundukları bölgeye göre hesaplandığında kişi başına düşen zararlı gaz 5140mg oluyor. Bu yeni model bir aracın 12mg/gün salımına göre 428 kat daha fazla.


    O yüzden bir suçlu aranacaksa önce gemilerden başlamamız gerek gibi.





    [1]https://tr.motor1.com/news/225253/dizel-dusus-co2-artisi/
    [2]https://www.sekizsilindir.com/2016/10/dizel-mi-benzin-mi-zehirli.html
    [3]https://www.hesaplamaci.com/butun-suc-otomobillerde-mi-142



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muuzoo -- 13 Kasım 2018; 11:37:54 >




  • Sonuçta hepsi de çok yakıyor.. zamanında 18 kuruş yakan clio 30 kuruş yakar olmuş..

    Yani şu an araba alacak olsam dizel arabayla da gezmek benzinli arabayla da gezmek sıkıntı benim için, durum böyle olunca da benzinli seçerim, kısa mesafede araba kullanmam olur biter, ikisi de pahalı zaten.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.