Şimdi Ara

Dizel motorlar cazibesini kaybediyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
1
Favori
10.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realitych

    dizeli satarken 30bin lira daha fazlaya satacan . amorti etmesine gerek yokki

    Alıntıları Göster
    3-4 yıl içinde ekonominin ne olacağı belli olmaz ama bugün 33.100 liralık fark üç yıl sonra yaklaşık 50.000liralık farka bedel olabilir. Soru şu: üç yıl sonra bu iki aracın 2.eldeki farkı 50.000 lira olacak mı? Bence olmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doğaya çok zarar veriyormuş dizel ya. çok iyi oldu öğrendiğim. gerçekten.

    şunu da eklemiş olayım. burada dizel zararlı diyen ve 1.2 tsi passat alma arefesinde olan bir forum üyesi 1.6 tdi kampanya ile 1.2 tsi fiyatına verilse koşa koşa 1.6 almaya gider. yalan mı? her şey paraya bakar. net. bırakın zarar veriyor ayağını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xweser -- 9 Kasım 2018; 19:53:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hala aynı litre ile yapılan mesafe farkı avantajından dizel daha iyi durumda. PO siyosu da durum değişir demiş ama bilemiyorum. Bu iş biraz karışık. Forumda dizele methiyeler dizip kasmadan basıyorum diyenler de bizden alamadıkları cevabı şartlardan alırlar

    quote:

    Akaryakıtta ÖTV’den indirim başlamadan kısa süre önce, 15 Mayıs 2018:

    Benzin 6,23 TL - Mazot 5,66 TL

    Fark 57 kuruş ve mazot benzinden yüzde 10,0 daha ucuz.

    17 Ağustos 2018

    Benzin 6,83 TL - Mazot 6,20 TL.

    Fark 63 kuruş ve mazot benzinden yüzde 10,2 daha ucuz


    Gelelim şimdi petrol ve dolar kurundaki düşüşle kasım ayındaki gelişmelere.

    3 Kasım 2018 benzinde indirim oluyor ama mazotta olmuyor:

    Benzin 6,78 - Mazot 6,34 TL

    Fark 44 kuruşa geriliyor. Benzin ile mazot arasındaki fiyat farkı ise yüzde 6,9’a düşüyor. Hele hele son indirimle bu fiyat farkı çok daha azalıyor. Bakın dün itibari ile fiyatlar şu şekilde:



    Benzin 6,58 TL - Mazot 6,34 TL

    Yani fiyat farkı sadece ve sadece 24 kuruş. Böylece aradaki fiyat farkı oranı da yüzde 3,8’e geriliyor.

    Kısaca nerede ise, benzin ile mazot arasında hiç fiyat farkı kalmadı. Hatta söylenen doğru ise, mazotta 27 kuruş daha indirim olursa pompaya yansımadan ÖTV’den indirilecek. O zaman benzin ile mazot fiyatı eşitlenmiş olacak.

    Aklıma hemen ülkemizdeki araçların yakıt dağılımı geldi. Mazot ve benzinli araçlara baktığımızda yüzde 40’a yüzde 60 fark var. 3,1 milyon adet benzinli araca karşılık 4,5 milyon adet mazot kullanan araç var.

    Acaba mazot üzerinden gizli zam mı yapılıyor?

    Konu için önce TÜPRAŞ’ın bilançosuna baktım. Bu yılın son üç ayında (Haziran-Eylül) satışları 33,5 milyar liradan 63,7 milyar liraya yükselmiş. Satışlardaki muazzam artışa bağlı olarak brüt karı da 3,3 milyar liradan 7,2 milyar liraya yükselmiş. (2017 ilk dokuz aylık brüt karı ise 4,8 milyar liraydı)
    İşin içinden çıkmak için Fesih Aktaş’ı aradım. Aslında Fesih Beyi arayana kadar başka görüşlere de başvurdum ama makul bir cevap alamadım. Fesih Bey tek cümlede işi özetledi.

    28 Ağustos Akdeniz Havzası benzin ve mazot fiyatları: Benzin 730$ - Mazot 687$

    08 Kasım fiyatları ise; benzin 607$ -Mazot 695$







    http://m.karar.com/fast-pages/google/yazarlar/ibrahim-kahveci/dizel-araclar-yandi-8360



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 9 Kasım 2018; 19:55:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    3-4 yıl içinde ekonominin ne olacağı belli olmaz ama bugün 33.100 liralık fark üç yıl sonra yaklaşık 50.000liralık farka bedel olabilir. Soru şu: üç yıl sonra bu iki aracın 2.eldeki farkı 50.000 lira olacak mı? Bence olmayabilir.

    Alıntıları Göster
    Adamlar oturmuş, hesaplamış. Benzinlinin değer kaybı dizelden çok fazla:



    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Adamlar oturmuş, hesaplamış. Benzinlinin değer kaybı dizelden çok fazla:



    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    Alıntıları Göster
    Çalışmada 2015-2017 aralığı için hesaplama yapılmış, benzinli ile dizel arasındaki ilk alım farkından kaynaklanan iki yıllık kazanç (benzinli lehine) 1.400TL ve motorin-benzin fiyatları ortalaması 4.13-4.83TL/lt olarak hesaplanmış. Fakat; yüksek faiz ortamı yüzünden dizel-benzinli otomobil arasındaki ilk alım fiyat farkının daha yüksek dezavantajı, akaryakıt litre fiyatlarının birbirine çok yaklaşması, otomobil firmalarının çeşitli nedenlerden dolayı dizel ünitelerden vazgeçmeye başlaması gibi sebeplerle yakın gelecekte 2.el dizel otomobil fiyatları olumsuz etkilenebilir. 2019-2021 diye yeniden hesaplama yapılırsa işin rengi değişir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Forumda böyle bir konu açıldıysa dizeller prim yapacak demektir
  • Bazı ülkelerde motorin benzinden daha pahalı. Yıllık 15000 km ve üzeri yol alan biri için dizelin cazibesi yerinde duruyor.

    Kaynak:http://paranya.com/avrupada-benzin-fiyatlari/
  • it is time to 1.0tsi
  • Elektrikli araçlar devri başlasın artık inşallah yakın zamanda randimana girerler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    3-4 yıl içinde ekonominin ne olacağı belli olmaz ama bugün 33.100 liralık fark üç yıl sonra yaklaşık 50.000liralık farka bedel olabilir. Soru şu: üç yıl sonra bu iki aracın 2.eldeki farkı 50.000 lira olacak mı? Bence olmayabilir.

    Alıntıları Göster
    şuanki durumda 2.eller bile değer kazanıyor.
    zaten 2.el değer kaybetse 70binliralık benzinli 60 olsa 100binlik dizel 85 olacak. yaktığı az yakıt kâr kalacak.

    aksi olursa 2.eller yükselirse bu sefer dizel çok daha kâr bırakacak.


    hem sen en abartı fiyat farkını bulmuşsun .

    şuan clio joy 1.2 75gb 73.500tl
    clio joy 1.5 dci 75gb 80.000

    arada sadece 6.500tl fark var. bu kadar az fiyat farkı varken benzinli alan enayidir. Ben benzinli arabaya da (tüpsüz) dizel arabayada sahip oldum , dizelin çekiş gücü müthiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realitych -- 9 Kasım 2018; 22:51:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: realitych

    şuanki durumda 2.eller bile değer kazanıyor.
    zaten 2.el değer kaybetse 70binliralık benzinli 60 olsa 100binlik dizel 85 olacak. yaktığı az yakıt kâr kalacak.

    aksi olursa 2.eller yükselirse bu sefer dizel çok daha kâr bırakacak.


    hem sen en abartı fiyat farkını bulmuşsun .

    şuan clio joy 1.2 75gb 73.500tl
    clio joy 1.5 dci 75gb 80.000

    arada sadece 6.500tl fark var. bu kadar az fiyat farkı varken benzinli alan enayidir. Ben benzinli arabaya da (tüpsüz) dizel arabayada sahip oldum , dizelin çekiş gücü müthiş

    Alıntıları Göster
    Benzinli-dizel farkını ben bulmadım, başka bir forumdaş bulup hesaplamış, ben de detay hesaplama yaptım.

    Benzinli araç alıp kullanan insanların da mutlaka vardır bir bildiği. Enayi dememek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Öncelikle şunu söyleyeyim, petrol baronları dünyaya hüküm sürdüğü sürece elektrikli, hibrit vs. bunlar dünyada yaygınlaşamaz.

    Benzin, dizel ve lpg li araç kullanmış birisi olarak ve bu hafta dizelden benzine geçmiş birisi olarak şunları söyleyebilirim.

    Bir kere 10 gün içinde benzine indirimler geldi diye kimse araba değiştirmez. Muhtemelen motorine de indirim gelecektir yakın zamanda. Aynı şekilde LPG için de.

    Türkiye'de insanlar araç seçiminde öncelikle ekonomiyi baz alıyorlar. Keyif aracı olarak araç tercih edilme durumu çok çok az.

    Bana göre bir kere kullanım keyfi için en iyi kombinasyon turbo benzin+çift kavrama şanzıman. Marka model ismi vermeyeceğim. Yalnız şunu belirtmeliyim ki vw grubunun son çıkardığı 3 silindirli 1.0 tsi motoru test ettim ve vw grubunun bu konuda geri gittiğini düşünüyorum. Tamam performans 4 silindirli araçlar gibi ama aracın çıkardığı sesten hissettirdiği güce kadar uzun zaman sağlıklı olacağı hissiyatını vermedi bana.

    Lpg kesinlikle özellikle Ankara gibi LPG nin ucuz olduğu şehirlerde avantajlı. Ancak bana göre LPG atmosferik motorla kullanılmalı. Turbo, GDI vs. motorlar için tabii ki yapılıyor ama uzun ömürlü ve sorunsuz olduğunu düşünmüyorum.

    Dizel aracı 3 senedir kullanıyorum. Hem de piyasadaki verimlilik olarak en iyi motorlardan birini kullandım. HDİ veya türevleri de var ama teknoloji hemen hemen aynı. PSA grup markaları, volvo, ford, mazda da kullanılan motor. 3 senedir c4 araç kullanıyorum ve ben lpg li focustan bu araca geçtim. Dizele geçmekteki maksadım ekonomi değil alt devirde yüksek tork talebiydi. 3 sene çok memnun kaldım. Netice itibariyle az yakıyorsunuz ve tork 1750 devirden itibaren ayağınızın altında. Devir çevirmenize motoru yormanıza gerek yok. Sessizce ilerliyorsunuz. Tabii ki bazı marka modeller için bunu söyleyemem. c4, 308 gibi araçların ses izolasyonu gerçekten iyi seviyede.

    Şimdi corolla aldım ve sırf otomatik şanzımana geçiş için bunu tercih ettim. Eksileri artıları tabii ki var ama motor kıyası konumuz olduğu için ayrıntısına girmeyeyim. Motor performans istediğinizde bağırıyor. Dizel esnekliği yok. Ama lpg uyumlu ve sorunsuz şanzımanı var. Lpg taktırınca muhtemelen dizel c4ten bile ekonomik olacak.

    Sonuç olarak bir kere aracın ilk alım maliyeti en öncelikli olmalı. Ben buna inanıyorum. 3 kuruş benzin fiyatı indi, mazot yükseldi, lpg ankarada çok ucuz vs. diyerekten araç tercihi yapmaya çalışmayalım.

    Az yakan dizeller ile lpgli 1.6 araçların tüketimleri hemen hemen aynı maliyete geliyor. Geriye kullanım keyfi kalıyor. Ben e-hdi bir 308 in lpg li bir civicten çok daha esnek ve keyifli olacağını düşünüyorum. Sıfır km dizel almanın maliyeti yüksek. Eğer 2nci el araç alacaksanız dizel motoru kendini kanıtlamış ve temizliğinden emin olduğunuz dizel aracı almanız tavsiye olunur. Her şekilde benzinden avantajlıdır. Ama en önemlisi aracı alırken ödediğiniz paradır. Ben e-hdi veya bluehdi motor ve tam otomatik c4 veya 308 den alacağım keyfi lpg li 0km corolladan alamayacağım. Ama dizel otomatik 308 sıfır km fiyatı ne kadar, corolla cvt benzin ne kadar buna bakmak bana göre en önemlisi. Benim tezim budur. Çok uzun oldu kusura bakmayın...




  • Diesel in işi bitti, bileti kesildi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim yapacağımız bir şey yok. Ülke şartları bizi dizel ya da LPG’ye yönlendiriyor. Firmalar dizeli bitirdiği an bizde de otomatikman bitecektir. Belki ellerinde kalan dizel yığınlarını bir kaç sene daha satarlar. Tabi bunları konuşmak ne yazık ki bizim için ülkemizde çok erken. Yarın bir bakmışsın kriz diyerek bütün otomobil firmaları çekilmiş vs vs vs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Öncelikle şunu söyleyeyim, petrol baronları dünyaya hüküm sürdüğü sürece elektrikli, hibrit vs. bunlar dünyada yaygınlaşamaz.

    Benzin, dizel ve lpg li araç kullanmış birisi olarak ve bu hafta dizelden benzine geçmiş birisi olarak şunları söyleyebilirim.

    Bir kere 10 gün içinde benzine indirimler geldi diye kimse araba değiştirmez. Muhtemelen motorine de indirim gelecektir yakın zamanda. Aynı şekilde LPG için de.

    Türkiye'de insanlar araç seçiminde öncelikle ekonomiyi baz alıyorlar. Keyif aracı olarak araç tercih edilme durumu çok çok az.

    Bana göre bir kere kullanım keyfi için en iyi kombinasyon turbo benzin+çift kavrama şanzıman. Marka model ismi vermeyeceğim. Yalnız şunu belirtmeliyim ki vw grubunun son çıkardığı 3 silindirli 1.0 tsi motoru test ettim ve vw grubunun bu konuda geri gittiğini düşünüyorum. Tamam performans 4 silindirli araçlar gibi ama aracın çıkardığı sesten hissettirdiği güce kadar uzun zaman sağlıklı olacağı hissiyatını vermedi bana.

    Lpg kesinlikle özellikle Ankara gibi LPG nin ucuz olduğu şehirlerde avantajlı. Ancak bana göre LPG atmosferik motorla kullanılmalı. Turbo, GDI vs. motorlar için tabii ki yapılıyor ama uzun ömürlü ve sorunsuz olduğunu düşünmüyorum.

    Dizel aracı 3 senedir kullanıyorum. Hem de piyasadaki verimlilik olarak en iyi motorlardan birini kullandım. HDİ veya türevleri de var ama teknoloji hemen hemen aynı. PSA grup markaları, volvo, ford, mazda da kullanılan motor. 3 senedir c4 araç kullanıyorum ve ben lpg li focustan bu araca geçtim. Dizele geçmekteki maksadım ekonomi değil alt devirde yüksek tork talebiydi. 3 sene çok memnun kaldım. Netice itibariyle az yakıyorsunuz ve tork 1750 devirden itibaren ayağınızın altında. Devir çevirmenize motoru yormanıza gerek yok. Sessizce ilerliyorsunuz. Tabii ki bazı marka modeller için bunu söyleyemem. c4, 308 gibi araçların ses izolasyonu gerçekten iyi seviyede.

    Şimdi corolla aldım ve sırf otomatik şanzımana geçiş için bunu tercih ettim. Eksileri artıları tabii ki var ama motor kıyası konumuz olduğu için ayrıntısına girmeyeyim. Motor performans istediğinizde bağırıyor. Dizel esnekliği yok. Ama lpg uyumlu ve sorunsuz şanzımanı var. Lpg taktırınca muhtemelen dizel c4ten bile ekonomik olacak.

    Sonuç olarak bir kere aracın ilk alım maliyeti en öncelikli olmalı. Ben buna inanıyorum. 3 kuruş benzin fiyatı indi, mazot yükseldi, lpg ankarada çok ucuz vs. diyerekten araç tercihi yapmaya çalışmayalım.

    Az yakan dizeller ile lpgli 1.6 araçların tüketimleri hemen hemen aynı maliyete geliyor. Geriye kullanım keyfi kalıyor. Ben e-hdi bir 308 in lpg li bir civicten çok daha esnek ve keyifli olacağını düşünüyorum. Sıfır km dizel almanın maliyeti yüksek. Eğer 2nci el araç alacaksanız dizel motoru kendini kanıtlamış ve temizliğinden emin olduğunuz dizel aracı almanız tavsiye olunur. Her şekilde benzinden avantajlıdır. Ama en önemlisi aracı alırken ödediğiniz paradır. Ben e-hdi veya bluehdi motor ve tam otomatik c4 veya 308 den alacağım keyfi lpg li 0km corolladan alamayacağım. Ama dizel otomatik 308 sıfır km fiyatı ne kadar, corolla cvt benzin ne kadar buna bakmak bana göre en önemlisi. Benim tezim budur. Çok uzun oldu kusura bakmayın...
    Petrol baronlarının devri çoktan geçti. En büyükler artık teknoloji firmaları. Büyük ihtimal ileri ki yıllarda dizel tamamen kalkacak benzinlide sadece lüks araçlarda kalacak.
    https://www.haberturk.com/13-ulke-benzini-ve-dizeli-yasaklamaya-hazirlaniyor-1628043-ekonomi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 10 Kasım 2018; 11:17:24 >




  • Yanlış bilmiyorsam, Türkiye’ye gelen araçların yurtdışı baz fiyatlarında dizel daha ucuz ama Türkiye’de yıllardır tam tersi.

    Benzinli araçlar, yakıt/bakım vs gibi özellikler açısından dizele göre daha avantajlı olduğu an, Türkiye’de ibre anında yön değiştirir. Dizel araba satış fiyatı azalır, benzinlininki artar. Yine olan vatandaşa olur, başkasına değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • reguse kullanıcısına yanıt
    Hay siz çok yaşayın. Noktayı koymuşsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabayı alırken daha az yakıyor düşüncesi ile fazladan onbinlerce tl "hava parası" verdiler, üstüne yetmedi fazla fazla bakım parası verdiler, daha da yetmedi bonus olarak traktörle gezer gibi "kar kar kar" sesi eşliğinde gezdiler. Şimdi de birileri çıkıp dizelin avantajı kalmadı deyince kabullenemiyorlar.



    Normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Moueson

    Dizel araç kullanmak çevreye ihanet , doğaya hakarettir! İnsanlar biraz ekonomi yapacağım diye havayı ne kadar kirlettiklerinin farkında değil. İstanbul'da nefes alamıyorum o kadar yani. Çevreye ve insanlara saygısı olan insan dizel araç kullanmaz zaten!
    1.5 DCI bunu beğenmedi.

    Renault bu mesajını gördü ve DCI motoru bitirme kararı aldı.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.