Şimdi Ara

Dizel motorlar cazibesini kaybediyor (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
1
Favori
10.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektikli araçlara, tüketimlerine karşın; daha iyi, temiz teknoloji olarak dizeli savunanlara, özellikle de tıfıl düşünenlere üzülüyorum...



    "Aynı fiyata elektrikli satılsa dizelin yüzüne bakılmaz"



    Nerelere geldik, körü körüne neleri savunur olduk...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YETISEN

    Peki maliyet fazlalığı kar marjınıda yükseltmiyor mu?

    Neden dizelden vazgeçmek istesinler?

    Sonuçta fazla talep, fazla kar var bence zorluğundan ötürü vazgeçmiyorlardır kapitalizme aykırı
    Belli bir yerden sonra kâr marjı düşüyordur çok büyük ihtimalle. Maliyetlerin artması rekabetin ve çok sesliğin olduğu sektörlerde işleri zora sokar. Bu gün bir C ssgmenti otomobilin baz fiyatı bellidir. 100.000 dolara B segmenti araç satamazsın. Ama mesela Luxottica gözlükte tekeldir. Rayban, Miu Miu, Dolce & Gabbana, Oakley, Prada ve daha birçok markanın sahibidir. Tekel olduğu için güneş gözlüklerinde fiyatı kendisi belirler. Bu da güneş gözlükleri neden pahalıdır sorusunun cevabıdır aslında. Otomotiv sektöründe rekabet çok ciddi düzeyde ve kârlar düşük düzeyde. Sadece üretilen ürün olarak bakmamak lazım olaya işin argesi vs. kısmı var. Ve dizel artık egzoz emisyonları konusunda üreticileri zorlar hale geldi.



    Baksana birçok üretici artık Suv üretmeye, binekten vazgeçmeye çalıştığını söylüyor.



    İşin şöyle bir yanı da var. Dizel binek en çok Avrupa pazarında tüketiliyor. Avrupa'nın da yavaş yavaş veya başka bir bakışla hızlıca dizelden vazgeçtiğini görüyoruz. Türkiye pazarı dünya için çok küçük bir pazar. Honda'nın göçük sorunundaki tavrı, Vw'nin Dsg konusundaki tavrı hep küçük pazar olmamızdan kaynaklı şeyler. Küçük olunduğunda malesef kaale alınmıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dünya üzerinde dizel motorlar cazibesini kaybediyor mu bilemem ama Türkiye'de şu şartlarda kaybetmeyeceği kesin.En azından elektrikli araçlar yaygınlaşana kadar..
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Turbo benzinli araçlarla arasında fark yok. Turbo benzinlilerde de aynı veya daha küçük hacimle daha fazla güç üretilmeye çalışıldığından hem yakıt pompaları hem de enjektörleri dizel kadar pahalı.
    İkisinde de turbo ve intercooler var.

    Atmosferik benzinliler çok ucuza geliyor. Ama turbo benzinlilerin tek avantajı düşük silindir hacmi.
  • Bir kere devir kullanım aralığını düşürmek için 8-9 ileri şanzımanlı araçlara geçiliyor. 6 ileri şanzımanlarda aynı güçteki turbo benziliye karşı yakıt avantajı pek kalmadı. Emisyonlar zorladıkça dizelin sarfiyatı arttı, benzinin azaldı.

    Dizel tam bir traktör. Rölantide daha gürültülü, yolda giderken daha gürültülü ve titreşimli. Hele ısınana kadar önde br şey böğürüyor. 3 silindir benzinliye benziyor. Koltukta, gövdede sürekli bir titreşim var. Bundan kurtulmak için üst seviye bir model almak gerekiyor.

    Aynı güçteki turbo benzinliye göre 2 kat MTV var (100-130 beygir arası neredeyse tüm turbo benzinliler 1.3L altı)

    Dizel bakım giderleri daha yüksek.

    Dizel araç 20bin civarında daha pahalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakten

    Turbo benzinli araçlarla arasında fark yok. Turbo benzinlilerde de aynı veya daha küçük hacimle daha fazla güç üretilmeye çalışıldığından hem yakıt pompaları hem de enjektörleri dizel kadar pahalı.
    İkisinde de turbo ve intercooler var.

    Atmosferik benzinliler çok ucuza geliyor. Ama turbo benzinlilerin tek avantajı düşük silindir hacmi.
    Turbo benzinlilerde 50-120 bar basınç varken dizellerde 1600 bar basınç var. Yanlışsam düzeltin.



    Benzinlide sanırım intercooler dizel kadar ihtiyaç değil. Benzin aynı zamanda soğutucu bir yakıt olduğu için ve yanma sıcaklığı dizele göre çok daha düşük olduğu için. Tabii bu yakıt tüketimi açısından olumsuz bir durum yaratıyor.



    Dizellerin egzoz sistemi çok daha fazla elemana sahip. Hoş son dönemlerde benzinlilerin de aynı elemanlara sahip olması yada olacağı yönünde tartışmalar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Doğru dizellerde pompa basıncı yüksek fakat turbo benzinlilerde de 2 pompa olabiliyor.
    Intercooler her zaman bir ihtiyaç. Hava sıcaklığı ne kadar düşerse o kadar yanma iyileşiyor ve tork arttırılabiliyor.
    Dizellerde egzoz NOx'den kaynaklı daha komplike. Üre püskürtme vs var.

    Fakat atmosferik - dizel arasındaki fark kalmadı artık maliyet olarak.
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    nereden duydun bu palavrayı birçok araştırmaya görede dizel çok daha çevreci...
  • baltalı-katil kullanıcısına yanıt
    😀😀 evet hatta Avrupa da havayı temizlemek için yüzlerce dizel 1.7 Corsa birleşip hep birlikte Redline yapıyorlar 😂😂😂😂🤣🤣🤣

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Standart bir hesap da ben yapmak istedim. Mesela Fiat Egeayı ele alalım. 1.4 Fire 95 ps ortalama yakıt tüketimi 5.7 Satış fiyatı 61.800 TL 1.3 Multijet 4.1. Satış fiyatı 94,900 TL. Aralarındaki fiyat farkı ise 33.100 TL.
    Opetten alınan fiyatlara göre;
    Benzin : 5,7x6,62=37,73
    Dizel : 4,1x6,38=26,16
    Aradaki fark 11,57 TL/100 Km
    11,57/100=0,1157
    33100/0,1157=286084 Km.
    Diğer herhangi bi hesaba gerek yok. Bütün fiyatlamalar ve veriler ilgili markaların internet sitesinden alındı.
    Aradaki alım satım farkını bakım maliyetlerinin karşılayacağını düşünüyorum. Dizel satış farkı reelde 10,000 TL nin üstüne hiç bi zaman çıkmaz. Sıfır alımdaki 33100 TL lik farkı 50.000 Km deki ikinci el arabada geri alabileceğini sanan hayalperest arkadaşlar varsa yapılacak bi yorum zaten kalmamıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cileli_sofor

    Standart bir hesap da ben yapmak istedim. Mesela Fiat Egeayı ele alalım. 1.4 Fire 95 ps ortalama yakıt tüketimi 5.7 Satış fiyatı 61.800 TL 1.3 Multijet 4.1. Satış fiyatı 94,900 TL. Aralarındaki fiyat farkı ise 33.100 TL.
    Opetten alınan fiyatlara göre;
    Benzin : 5,7x6,62=37,73
    Dizel : 4,1x6,38=26,16
    Aradaki fark 11,57 TL/100 Km
    11,57/100=0,1157
    33100/0,1157=286084 Km.
    Diğer herhangi bi hesaba gerek yok. Bütün fiyatlamalar ve veriler ilgili markaların internet sitesinden alındı.
    Aradaki alım satım farkını bakım maliyetlerinin karşılayacağını düşünüyorum. Dizel satış farkı reelde 10,000 TL nin üstüne hiç bi zaman çıkmaz. Sıfır alımdaki 33100 TL lik farkı 50.000 Km deki ikinci el arabada geri alabileceğini sanan hayalperest arkadaşlar varsa yapılacak bi yorum zaten kalmamıştır.
    Hesap güzel. Gerçi başka hesaba gerek yok demişsiniz ama bir de 33.100 liranın yıllık getirisini işin içine katarsanız bahsettiğiniz iki araç arasında ekonomik olarak en makul olanı benzinli olur, dizeli neredeyse hiç amorti edilemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    çok fazla benizn koklamanın sonucuçları ile karşılaştık... yazık sana... pelteleşmiş ondan bir şey çıkmıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    100 sabit düz yol 3.5lt yi geçmez. Yüksek hızlarla 160 170 gibi 4 kişi Bagajda yer kalmayıncaya kadar dolu olarak 6.1 lt yaktı. 5 km lik yolu 45 dk aldım 8.3 lt yaktı. Dizelle mutluluklar. Şehir içi normal kullanımda 1.2 TSI a 6lt den fazla yaktıran ya yeni şöför dür yada kullanmayı bilmiyordur.

    Alıntıları Göster
    Çok komiksin 160-170 km hızda dolu bagajla aracı 6.1 Lt re yakmış, hayırdır aracınız hybrid mi???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Şu andan bahsediyorum 5 yıl öncesinden değil
    5 sene önceki benzinli de şu anki benzinliler de 160-170 ile 6.1 ya ka maz. Biraz objektif olun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Çok fazla detaya girmek istemedim. 33.100 TL ye şuan en kötü banka senelik %25 faiz veriyor. 33.100x0,25=8275 TL. Yada aksini bu rakama kredili olarak düşünelim. 33.100x0,30=9930 TL dizel aldım diye ödenen fazladan kredi faizi. İmzamdaki aracı kullanıyorum he sakın benzinli kullanıyo da ondan böyle hesap ediyo sanılmasın. 7,7 litre yakıyorum İstanbul şehiriçinde. Şuan değiştirecek olsam kesinlikle lpg uygulanabilen benzinli araç alırım. Varsın 100.000 km de sibopları yesin 2.000 TL masraf edeyim. Lpg ye 4.000 TL para harcayayım. Temiz mazot arama derdi yok, Dpf derdi yok, pahalı bakım derdi yok, kışın geç ısınma derdi yok. Mall Of İstanbul, 212 ve Arenapark ın tam ortasında oturuyorum. Şükür hepsinin kapalı otoparkına Lpg li araçla da girdim öyle bi sıkıntı da yok. Bu şartlarda lpg sevmeyen adam küçük turbo benzinli, Lpg seven adam da sağlam atmosferik almaz da bu dizel farkını verirse ardından türkü yakarlar.




  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    Prius'tan daha yüksek termal verimli olduğunu yine tomarla patebt icad ettikleriniz düşünelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Çok komiksin 160-170 km hızda dolu bagajla aracı 6.1 Lt re yakmış, hayırdır aracınız hybrid mi???

    Alıntıları Göster
    3000 km lik şehir içi şehir dışı verim 6.1 Litre uzun yolda hızlı kullanırım. Radar Programı uyarı verdiği zaman hızımı düşerim. Şehir içinde ise sakin kullanırım.
    Ne hibrite ne de dizele ihtiyacım yok. 1.2 TSI ile hem az vergi veriyorum hem az yakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rbcntechnic -- 9 Kasım 2018; 17:44:16 >




  • İyi hoş da, traktör daha az ses çıkartıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • doğru. dzl motr yakt için verimlydı de artık hibrit diyorlr elektrkli ve benznli. bkalım ülkmzde nsl bır stısı olcak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Hesap güzel. Gerçi başka hesaba gerek yok demişsiniz ama bir de 33.100 liranın yıllık getirisini işin içine katarsanız bahsettiğiniz iki araç arasında ekonomik olarak en makul olanı benzinli olur, dizeli neredeyse hiç amorti edilemez.

    Alıntıları Göster
    dizeli satarken 30bin lira daha fazlaya satacan . amorti etmesine gerek yokki
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.