DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Dizel Motor: HDI, TDI, CRDI... Nedir, ne değildir, teknik yardım...
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir Kullanıcı
10
Cevap
1
Favori
59.564
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Dizel Motor: HDI, TDI, CRDI... Nedir, ne değildir, teknik yardım...
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      17 Mesaj
      17 Ağustos 2006 22:08:19 Konu Sahibi
      Herkese selamlar.

      Bu konuyu açmadan önce bir çok başka konuyu aradım ve okudum ama Dizel motorların çeşitleri hakkında bilgiye rastlayamadım. Yine de eğer benzer konu açıldıysa özürlerimi tüm DH yöneticilerine ve ziyaretçilerine şimdiden sunarım.

      Durum şu ki; dizel motor bir araba almayı kafama koydum. Markası ve modelini şu an için söz konusu etmeye gerek yok. Mühim olan "dizel" kıstası. Bildiğiniz üzere, her markanın kendine ait bir dizel teknolojisi ve buna koyduğu bir isim var. Bildiklerim arasında;

      DaimlerChrysler CDI
      Fiat JTD
      Hyundai CRDI
      Ford TDCi
      Renault DCi
      General Motors /Opel CDTi
      Mitsubishi DI-D
      Peugeot Citroën HDI veya HDi
      Toyota D-4D
      Volkswagen TDI

      Eğer hatalı varsa lütfen uyarın.

      Bunlar arasında sanırım Volkswagen "Common Rail" teknolojisine geçmedi henüz. Peki bu motorların özellikleri nelerdir, teknik detayları ne şekildedir? Misal VW Polo TDI modeline bakıtığımda motorun 3 silindir olduğunu görüyorum, Hyundai Getz de bu şekilde. Bu genel bir özellik midir yoksa farklı olduğu durumlar da var mıdır? Anlayacağınız henüz işin başındayım ve bilgiye çok ihtiyacım var. Dizel motor hakkında bilgili ve tecrübeli arkadaşların engin teknik bilgilerini paylaşmasını rica ediyorum.

      Teşekkürler.



      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1255 Mesaj
      17 Ağustos 2006 22:43:22
      HDi
      teknolojisi nasıl çalışır?

      Elektronik olarak kontrol edilmekte olan enjektörler yüksek basınç altında (1350 bar) tutulan ortak bir yakıt besleme yoluna bağlıdır. Ortak yakıt yolu sistemine özgü çok hassas bir elektronik beyin motor sıcaklığı, hava sıcaklığı, atmosferik hava basıncı ve hatta gaz pedalının konumu da dahil bir çok parametreyi gözlemler. Bu faktörleri göz önüne alan elektronik beyin otomobilin motoru içindeki yakıt besleme, püskürtme basıncı ve yakıtın silindirlere püskürtülme hızı gibi işlemleri düzenler. Enjektörler her silindirin içine tam olarak belirlenmiş miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlayan değişken kontrol kafalarına sahiptir. Ayrıca elektronik beyin yakıtın silindirlere en doğru zamanda püskürtülmesini garantiler.

      Püskürtülen yakıt miktarı ve püskürtme süresi, püskürtme basıncından ve motorun döngüsünden bağımsız olarak ayarlanır. Bu fonksiyonların ayrıştırılması:

      Ön veya pilot püskürtmenin belirli miktarda ve sürede yapılmasını ve bunun neticesinde motor gürültüsünün ve motor tarafından atılan krili gazların miktarını azaltılmasını,
      Ateşleme kıvılcımı ve gereken güç çıkışına göre ayarlanan ana püskürtme yapılmasını olanaklı kılar.Yakıt Tüketimi ve Tork Bilgileri
      Bazı HDi modellerinin yakıt tüketimi ve tork bilgileri aşağıda verilmiştir.

      Model Yakıt Tüketimi (lt/100km)Şehir Dışı/Şehir İçi/Karma
      206 1.4 HDi 70 hp------------------- 3.6 ---/ 5.5 ----/ 4.3
      307 1.6 HDi 90 hp------------------- 4.3 ---/ 6.1 ----/ 4.9
      407 1.6 HDi 110 hp------------------ 4.6 ---/ 7.0 ----/ 5.5

      HDi: Ekonomik kullanım ve bakım maliyetleri…
      HDi motor bir önceki jenerasyon dizel motorlarla karşılaştırıldığında %20 yakıt ekonomisi sağlar. Ayrıca periyodik bakım aralıkları ve maliyetleri de bir önceki jenerasyon dizel motorlara göre daha düşüktür.

      Bu mükemmel ekonomiklik üç önemli ekolojik yeniliğin sonucudur.
      Ortak yakıt yolu sistemi...
      Bosch ile birlikte geliştirilmiş olan ortak yakıt yolu sistemi yüksek basınç pompası kullanmaktadır(1350 bar). Silindirlere püskürtülen yakıt miktarı elektronik beyin sayesinde kesinlikle ayarlanabilmektedir. Püskürtme deliklerindeki küçük çaplı memeler yakıtın yanmadan önce tamamen buharlaştırılmasını garantilemektedir.
      Özel dizayn edilmiş yanma odası...
      Yanma odası mükemmel bir hava sirkülasyonu sağlayacak şekilde dizayn edilmiştir ve ideal bir yakıt-hava karışımı sağlanmasını garantilemektedir. Bu özellik yakıt-hava karışımının neredeyse tamamen yanmasına katkıda bulunur ve çok yüksek bir verimlilik sağlar.
      Yeni tip motor yağı...
      HDi motor yüksek ekonomi sağlaması için yeni tip bir motor yağı kullanmaktadır.
      HDi: Çevreye saygı...
      HDi teknolojisi ve özellikle de "pilot püskürtme" özelliği daha verimli yanma ve yakıtın tamamen yakılmasını sağlar. Bu da egzos gazlarının azaltılması demektir.
      Normal standartlarla karşılaştırıldığında HDi motor sera etkisi yapan gazlarda (CO2) %20, ozona zararlı gazlarda %50 ve kurum parçacıklarında %50 azalma sağlamaktadır. HDi motor çevrenin korunmasına katkıda bulunmaktadır


      TDI
      VW Grubu' nun direkt enjeksiyonlu turbo dizel için kullandığı kısaltma.Bu kısaltmanın arkasında 3 ve 8 silindir ile 60-225 hp arasında değişen motorlar bulunuyor.Lupo 3L' nun 1.2 lt TDI motoru dünyanın en iyi etki dereceli motoru; dizel yakıtta bulunan enerjinin yüzde 45' ini harekete çeviriyor.TDI motorları, VW ve Audi' nin dizel teknolojisinde öncü olmasını sağlıyor.
      CRDI hakkında bir bilgi bulamadım işine yarar umarım echop.net
      |
      |
      _____________________________


      Kıyamet Gelsede Hep Beraber Kopsak Çoka FiFi




    • Yüzbaşı
      973 Mesaj
      17 Ağustos 2006 22:45:46
      Daha önce bu konuda kapsamlı bilgi verilmişti diye hatırlıyorum...
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      17 Mesaj
      17 Ağustos 2006 23:14:28 Konu Sahibi
      Bilgi için çok teşekkürler AlpacHino...

      microab, uyarın üzerine bir daha araştırdım. Evet haklısınhttp://forum.donanimhaber.com/m_7191841/mpage_1/tm.htm konusuna rastladım bu sefer, gözümden kaçtığı için üzgünüm.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1255 Mesaj
      17 Ağustos 2006 23:18:48
      BİR DAHA VERMİŞ OLDUK zaralı degil yaralı bilgi
      quote:

      Orjinalden alıntı: microab

      Daha önce bu konuda kapsamlı bilgi verilmişti diye hatırlıyorum...
      |
      |
      _____________________________


      Kıyamet Gelsede Hep Beraber Kopsak Çoka FiFi




    • Yüzbaşı
      973 Mesaj
      17 Ağustos 2006 23:21:31
      quote:

      Orjinalden alıntı: AlpacHino
      BİR DAHA VERMİŞ OLDUK zaralı degil yaralı bilgi


      Katılıyorum,yermek için yazmadım fakat geniş olarak tartışıldığını ve konuyu açan arkadaşa faydası olacağını düşünerek yazmıştım...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2496 Mesaj
      18 Ağustos 2006 01:05:17
      ya çoğu Common-rail tip dizel işte tek borudan mı geçio die biliorum

      en büyük özelliği hem sesiz hem ekonomik hemde seri

      temiz yakıt ister bu motorlar
      |
      |
      _____________________________

      MİRAZ
    • Yüzbaşı
      612 Mesaj
      19 Ağustos 2006 09:02:15
      CRDI Teknolojisi ve dizel araç kullanımı konusunda deneyimli forumdaşlardan yardım bekliyoruz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3663 Mesaj
      19 Ağustos 2006 10:30:23
      Mükerrer konu
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      208 Mesaj
      09 Temmuz 2010 16:11:14
      CRDI ise Hyundai ve KIA'nın kullandığı Açılımı Common Rail Diesel Intercooler olan bir motor tipidir.

      Common Rail Teknolojisi Nedir ?

      Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir. Bu yeni geliştirilen sistemin, bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı konusunda bazı avantajları olmakla birlikte egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda da net bir şekilde daha üstün olduğu görülmüştür. Gelecek vaad eden bu tekniğin anahtar kelimeleri “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen “Common-Rail”dir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Püskürtme basıncı, motor devir sayısına ve püskürtme miktarına bağımlı kalmadan oluşturulur ve belli sınırlar içerisinde serbest olarak seçilebilmektedir. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1600 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da yine püskürtme olayının şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkanlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkanlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan pilot (ön) püskürtme ortaya çıkmaktadır.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4774 Mesaj
      10 Temmuz 2010 01:16:49
      Bunların hepsi aynı ...un lacivertidir.

      Örnek olarak,
      ALFA ROMEO JTD
      FIAT MULTIJET
      OPEL CDTI
      SAAB TiD/TTiD
      SUZUKI DDiS
      TATA Quadra-Jet hepsi ortak bir platformda geliştirilmiştir ve neredeyse hepsi aynıdır.

      Otomobil firmaları tek başlarına ayakta duramadığı için birleşme yoluna gittiler mesela GM, Reno-Dacia-Nissan-Samsung, VW-Seat-Skoda vs...
      Aynı motoru farklı isimler ile ittiriyorlar işte.

      Detaylı bilgi:
      http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine
      |
      |
      _____________________________

      DH 2001 Üyesi
Reklamlar
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.