Şimdi Ara

Dizel motor enjektör temizliği hakkında (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
141
Cevap
13
Favori
376.650
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Temizleyici katıklar düşük kilometrelerden başlayıp belirli aralıklarla kullanıldığında işe yarar aksi halde yarardan çok zarar getirebilir. 30.000 de kullanmaya başlayıp her 10.000 km de kullanırsanız sıkıntı yaşama ihtimaliniz düşüktür. Katıklar sonuçta mucizavi sıvılar değildir, çeşitli çözücülerin yani solventlerin karışımıdır, 100.000 kilometreye kadar hiç katık kullanmamış yada temizlik işlemi yapılmamış bir arabaya siz katık koyduğunuzda aracın yakıt deposunda, yakıt hatlarında zamanla oluşmuş olan pislikler katık tarafından çözülür ve başka yerelerin tıkanmasına neden olabilir. Eğer aracınızın yakıt filtresi temiz değilse yakıt filtresindeki kiri çözerek enjektörlere gitmesine sebep olabilir ve siz daha büyük sıkıntılarla karşıkarşıya kalabilirsiniz. Bundan dolayı yüksek kilometreden dolayı enjektörlerinin püskürtme oranı farklılaşmış yada enjektörleri kurum nedeniyle püskürtmesi azalmış motorlarda katıkla temizlik yapmak yerine enjektörlerin serviste gerekli işlemlere tabi tutularak temizlenip ayarlanması daha uygun olur. Eğer ki alınan yakıta dikkat edildi ve temiz yakıt alındıysa, enjektörler en az 200.000 km sorun olmadan çalışır. Enjektörlerin sağlıklı olarak uzun zaman kullanılması tamamen aldığınız yakıta bağlıdır.




  • Arkadaşlar Merhaba,

    Bostancı Oto Sanayi sitesinde Dizel araba servisim var. Enjektör ve Pompa temizliği tamiri yapıyorum. Her türlü arızaların tespitini ve tamirini de yapıyorum. Forum donanımhaber kullanıcılarına özel %20 indirim yapacağım. Dükkana geldiğinizde forum donanımhaberde reklamınızı gördüm demeniz yeterli.

    Sel Diesel Center

    Alparslan Sel
    0532 547 43 42

    Hayırlı günler dilerim
  • İş arkadaşım motor ustasının tavsiyesi üzerine golf 1.6 tdi motorlu aracına würth koydu. İlk günler herkese tavsiye ediyordu, motor sessizleşti, çekiş arttı, yakıt düştü diye. Geçen hafta enjektör sorunu yaşadı 130.000 km'de. Bu tür katkıların en ufak faydası olsa yetkili servislerde her bakımda kullanılır. Adamlar ne eklesek faturaya derdindeler.
  • Takip
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 BMW 320d xdrive 100.000km deki aracımda çekişte biraz düşme vardı. Önce würth yetkilisini aradım hiç bir problem olmaz beyefendi dedi telefonda. Bide İzmirde oto reisi aradım usta würth dizel yakıt katkısı atayım mı depoya dedim. Ustanın cevabı: Kardeş aynı araçtan bende de vardı. BMW yakıt ve katkı konusunda hassas araba.. temizlensin diye bu katkıyı atmıştım bir süre sonra 4 yeni enjektör almak zorunda kaldım memeleri aşındırıyor ve enjektör artık püskürtme değilde işeme yapıyor buda motoru yani pistonların üstünü bir süre sonra eritiyor motor gidiyor dedi. Ne yapmam lazım dedim. Cevap iyi bir dizel pompacı bul Ankarada enjekyörleri söktörüp tamir takımı (memelerini) yenisi ile değiştir ve ayarlattır dedi. Aynen dediğini yaptım. Ankara şaşmaz sanayide Uzman Dizel- Pompa yı buldum (Nuh usta, Ümit Usta) mükemmel bir iş çıkardılar. ( 4- 5 saat sürüyor ama sabır) Gerçekten uzmanmış ustalar şu an aracım gaza basınca yerinde duramıyor dört çeker araba patinajla kalkıyor.

    Dizel aracın uzun ömürlü olması için; Her 10.000 km de yağ(tam sentetik yağ kullanın örneğin benim araç için Mobil1 ESP formula 5W30), yağ filtresi , yakıt filtesini mutlaka değiştirin. Yakıt ve yağ filtresini yan sanayi kullanmayın. (Yağı ve yağ filtresini şaşmaz ŞAH makinadan , yedek parçaları Ankara Şaşmaz sanayi Ertürk BMW den alıyorum fiyatar uygun) Turbo ömrü ve yakıt tasarrufu için her 5.000km bir hava filtresini değiştirin. Tıkanmış kirlenmiş filtre, turbo hava emmek (tıpkı elektrik süpürgesi gibi) ister ama hava geçiremediği için turboyu zorlar. Otomatik şanzumansa ( Otomatik şanzumancıda Ankara Şaşmaz sanayi Aydoğmuş şanzuman bu işte iyiler, işi bilenler burada) ilk yağı 100.000km ve her 50.000km bir orijinal yağı ile değiştirin. Dururken uzun süre D de durmayın N ye alın bekleyin. D ye aldıktan hemen sonra gaza basmayın 1 sn minimum bekleyin ki şanzuman yağı sistemi doldursun. Ani gaza basmalar şanzumanı yıpratır. Otomatik şanzuman 1. ve 2. viteste iken 20km/h ve 40 km/h hızlardan sonra yani 3. viteste gaza basıp hızlanmanız daha doğrudur. Ağır bir kütleyi aniden hızlandırmak şanzumanı zorlar. Egzostun çıkış ucuna bakın içi siyah değil temiz ve kurumsuz olmalıdır. ( karbonlaşma zararlı) Kurum varsa bile 1-2 hafta içinde temizlenir bunlara dikkat edilirse. Dizel Partikül Filtesi olan araçlarda 10.000 km bir vitesi manuele alıp sabit 3000 d/dk devirde hiç devir düşmeden 20-25 km yol yapın DPF içindeki zift ve karbonlar yanacaktır. DPF ömrü uzayacaktır. Sabahları yaz- kış 1dakka motor ısınması ve akşamları yaz-kış 1dk bekledikten sonra motoru durdurun. Ben bildiklerimi ve uyguladıklarımı paylaştım umarım işinize yarar ve ülke ekonomisine katkı sağlar.

    Sonuç : bilip bilmeden her marka arabaya her katkıyı atmayın pompa ve enjektörler pahalı malzemeler (hele bizim arabalarda)

    Not: Yukarıda yazdığım firmalarla , şahıslarla ve kurumlarla tanışlığım yoktur. Borusana gitmemek için araştırarak bulduğum işlerinde gerçekten başarılı yerlerdir. Boşuna arayıp uğraşmayın dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 1 Mart 2015; 14:28:47 >




  • 60 bin km'deki punto 1.3 multijet aracımın bakımlarını yaptırmak için servise sorduğumda 550 tl gibi bir fiyat verdiler. Ben de daha önce eski aracımı götürdüğüm sanayideki güvendiğim ustaya götürdüm. Hava filtresi, yağ ve polen filtrelerini değiştirip, aracın bakımını yaptı. Ben dizel sistemle ilgili herhangi bir şey yapılıp yapılmayacağını sordum, şu an gerek yok, ben sana söyleyeceğim dedi. 200 tl aldı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3,14159265358979323846264

    60 bin km'deki punto 1.3 multijet aracımın bakımlarını yaptırmak için servise sorduğumda 550 tl gibi bir fiyat verdiler. Ben de daha önce eski aracımı götürdüğüm sanayideki güvendiğim ustaya götürdüm. Hava filtresi, yağ ve polen filtrelerini değiştirip, aracın bakımını yaptı. Ben dizel sistemle ilgili herhangi bir şey yapılıp yapılmayacağını sordum, şu an gerek yok, ben sana söyleyeceğim dedi. 200 tl aldı.

    Demek istediğimde bu ustalara malzeme konusunda pek güvenmeyin. Sarf malzemenizi kendimiz götürün değiştirtin. Genelde 10w40 yağ ucuz yağ koyarlar. Tam sentetik olmadığı için yağ çabuk bozulur ve motoru koruyamaz hale gelir bizde fark edemeyiz. Ve motor 100.000km de yağ eksiltmeye ve bitmeye başlar. Türkiyede dizel arabaların 100.000km den sonra önemli bozulma sebeplerinden biridir. Yağ değişimi 10.000km yi aşmadan tam sentetik yağ ile yapılmalı. Ucuz yağlar akışkanlığı dizellere uygun olmadığı için hem yakıt sarfiyatını arttırır hemde 5.000 km ömürlüdür. Mobil1 in sayfasından hangi yağ diye bi bakın. Ona göre temin edin yağınızı.
    http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 1 Mart 2015; 14:38:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 135 bin km de Peugeot Partner için bu ürünlerden bir ara kullanmayı düşündüm, problem

    yaşayanları okuyunca vazgeçtim , araçta bir sorun yok, bu km den sonra kullanıp başımıza

    durduk yerde iş almanın alemi de yok
  • Valla bende bu würth dizel katkısını kullanayımmı acaba diye düşündüm araç daha 12.000-km'de ama yazılanlardan sonra ne yapacağıma tam karar veremedim.Bu kullanım ile ilgili problem yaşayanlar şikayet var'ada bir şeyler yazmış ne yapmalıyım ne önerirsiniz.?
     Dizel motor enjektör temizliği hakkında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Valla bende bu würth dizel katkısını kullanayımmı acaba diye düşündüm araç daha 12.000-km'de ama yazılanlardan sonra ne yapacağıma tam karar veremedim.Bu kullanım ile ilgili problem yaşayanlar şikayet var'ada bir şeyler yazmış ne yapmalıyım ne önerirsiniz.?
     Dizel motor enjektör temizliği hakkında

    Bence hiç bir şey yapmayın. 12.000km daha aracınız çok yeni keyfini sürün. Bakımları 10k yapın aşmayın ve tam sentetik mobil1 yağ kullanın.




  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Valla çok sağ ol çok teşekkür ederim. Bakım aralıklarının 10.000- km aşması mümkün değil çünkü yılda o kadar km yapmam imkansız. Mobil 1 bir kaç kişi daha tavsiye etti bu sefer onu deneyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: novinovi

    Valla çok sağ ol çok teşekkür ederim. Bakım aralıklarının 10.000- km aşması mümkün değil çünkü yılda o kadar km yapmam imkansız. Mobil 1 bir kaç kişi daha tavsiye etti bu sefer onu deneyeceğim.

    10k yada 1yıl yağın ömrü hangisi önce dolarsa ...saygılar.
  • Bende duster dizel var 20.000 de 1 bakım yapılıyor yada yılda bir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: komkarbey

    Bende duster dizel var 20.000 de 1 bakım yapılıyor yada yılda bir...

    Benim aracım bakım peryodu 33.000km (BMW E90 320xd) menüsünde öyle gözüküyor ama ben 10.000km de bir yapıyorum. 20.000km yanlış yavaş yavaş motoru aşındırır son 7-8 bin km.
  • Arkadaslar merhaba.aracim fiesta 1.4 tdci 2012 model euro 5 motor.92 binde suanda ve bugun yakit alirken abro dizel enjektor temizleyicisi kullandim.full depoya yaklasik yarim kutu kondu.ancak aracimin calisma sesi artti gibi.telas yaptim acikcasi.pek bilgili degilim bu konuda bir arkadasim hediye almis kendine alirken kullanmami onerdi.ses artmasi normal mi?bir de depo bitip yeni yakit alinca eski sesine doner mi acaba.yag degisimi geldi hafta sonu yagini degistirticem bir etkisi olur mu?yardimci olursaniz memnun olurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merabalar bende 2009 megane 1.5 dci var ve araç şuan 130000 km'de. aracımla ilgili belirtilen siyah duman atma tekleme yada buna benzer hiçbir sorunla karşılaşmadım. fakat bugün bir arkadaşım sanayiye gidiyordu bende arkasına takıldım öylesine usta arkadaşımın aracına baktıktan sonra bide benimkine bak bişey varmı dedim. usta kaputu açtı motor üst kapağını söktü ve enjektör işemesi var 1100 tl 'ye tamir takımı değiştirip halledelim dedi. şaşkınlıkla başka bir ustaya gittim oda buna benzer şeyler söyledi. sonra dayanamayıp servise gittim. servisteki usta araç çalışırken enjektör hortumlarını çıkarıp baya inceledi 15 dk falan sonra bişey olmadığını söyledi. bende neye hangisine inanacağımı şaşırdım vallahi. sizce ne yapmalıyım, değerli görüşleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
  • würt atılır alman malıdır ben attım ama egr için attım egr sistemini temizlesin diye enjektörle sorunum yoktu yakıt yolunu da temizlemiş oldum.
  • araçla ilgili şuana kadar herhangi bir sorun yaşamadım. ustanın bu şekilde konuşması kafamı baya karıştırdı. yorumlara baktığımda dci motorlarda enjektör değişimi pek önerilmiyor. o yüzden ayrı bir tedirginliğim var.yalnız şunu farkettim araç bir miktar yağ eksiltiyor. şöyle söyleyim 7000 km 'de yarım litre falan eksilmiş gibi. buradan yola çıkarak enjektörlerin arızalı olduğu sonucuna varabilirmiyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: psikopatim60

    araçla ilgili şuana kadar herhangi bir sorun yaşamadım. ustanın bu şekilde konuşması kafamı baya karıştırdı. yorumlara baktığımda dci motorlarda enjektör değişimi pek önerilmiyor. o yüzden ayrı bir tedirginliğim var.yalnız şunu farkettim araç bir miktar yağ eksiltiyor. şöyle söyleyim 7000 km 'de yarım litre falan eksilmiş gibi. buradan yola çıkarak enjektörlerin arızalı olduğu sonucuna varabilirmiyiz.

    yağ eksiltme segmandır hocam çoğu zaman. 7000 de yarım litre fazla değil. siyah duman atma var mı gaza yuklenince. varsa enjektörler az işeme tabiri denilen olayı yapıyordur.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.