Şimdi Ara

dizel chip tuning hakkinda... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
16.088
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben de 2007 grande punto 1.3 MJD 90 HP araç için bilgi almak istiyorum. (90hp 4000d/dk ; 200nm tork)
    1) özellikle düşük devirlerdeki güç kaybı önlenebilir mi?
    2) maliyet nedir?
    3) bana pm gönderirseniz direk irtibat kurabiliriz.
  • arkadaşlar en son fiat doblo jtdye taktık sahibi çok memnun,dileyen arkadaşlarım msnde kendisiyle konuşabilir ama önce bana msnden ulaşmanız lazım:) (canaltinel@hotmail.com)
  • ankara daki arkadaşlar bütün diesel araçlar için chip tuning hakkında yardımcı olabilirim.FİYAT: 700 ytl

    irtibat için msn: power_car_astra@hotmail.com
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Chip takip cikarma isleminin biz bilgisayarcilar icin zor olacagina inanmiyorum. Tabiki dediginiz gibi chip degistirme islemi daha iyi ama her aracta olmuyor galiba ayrica chip degistirme isleminde maliyet artiyor sanirim bu arada arabamin chipli halini gordum 136ps 300Nm oluyormus :)) ml-chiptunning diye bir alman sitesi.


    Peki bu işlem sonucunda aracının yaklaşık performans değerlerini merak ediyormusun? Bunu biraz gidermek anlamında aynı motoru kullanan ve yaklaşık 1650 kg ağırlığında (sürücü + yolcu + full depo) olan C5 1.6 hdi.nin sonuçlarını tablo halinde veriyorum. Bunlar ölçülmüş değerlerdir. Araçta bana ait.

     dizel chip tuning hakkinda...









    Sen buna chipmi yaptın :D:D sakamı yapıomusun heheh ben bu degerleri 98 SLX le yaparım :D kendini yorup para vermeseydin :D




  • yaw ne diiim insaf 80-120 14 saniede cıkıo 5. viteste sen bu arabayı nie aldınki az yakmasını istiosan bzm polo var 2001 1.9 TDI hemde station 4.1 litre yakıo 220 yede dayanıo ibre 15.000 YTL cok temiz ayrıca dizel arabada tork olur 80-120 arasını 5. viteste 14 saniede cıkmaz :D :D
  • turbo ve intercooler sistemleri artan basınç ile doğru orantılı şekilde modifiye edilmez ise, chip tuning, iyi ihtimalle turbo arızasıyla, kötü ihtimalle turbonun iflasıyla neticelenir.

    bunun aksinin düşünülmesi hayalcilik olur, herzaman avantaj ve dezavantajlar bir aradadır hiçbir olumsuz yanı olmadan 100 yl civarına böyle güçler elde edilebilse idi, zaten fabrikasyon olarak araçlarda bulunurdu.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 06GGP20

    yaw ne diiim insaf 80-120 14 saniede cıkıo 5. viteste sen bu arabayı nie aldınki az yakmasını istiosan bzm polo var 2001 1.9 TDI hemde station 4.1 litre yakıo 220 yede dayanıo ibre 15.000 YTL cok temiz ayrıca dizel arabada tork olur 80-120 arasını 5. viteste 14 saniede cıkmaz :D :D


    arabanın ağırlığına dikkat et istersen 1650 kg. senin polodan fazlasıyla ağır. bu yüzden burdaki değerler düşük çıkmış. polo 220ye dayanıyo iyi güzelde hızlanmalar nasıl sen ondan bahset? ayrıca bana söylermisin 220km hızda polonun devri kaçta oluyo?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    degerli kardeslerim su dizel araclara takilan chip ler sayesinde aracin beygir gucu artiyormus
    fakat kimse detayli bilgi vermiyor?
    forumda bu uygulamalari araclarina yaptiran uyeler de var diye biliyorum.

    simdi kafamda bazi soru isaretleri var.
    mesela 2002 tdi passat hakkinda konusalim.
    ben bu araca chip tuning yaptirmak istiyorum.
    arac 130 hp ve galiba 30 bg gibi bi artis sagliyacagindan bahsediliyor.

    chip tuning i taktirdiktan sonra 0-100 ne kadar fark eder????(fabrika verisi 9.9 sn)
    yakit tuketiminde ne kadar fark eder.
    bazi arkadaslar normal kullanimda yakit tuketiminin duseceginden bahsediyor fakat ben bunun mumkun olmayacagini dusunuyorum.

    lutfen bu konudaki bilgilerinizi paylasin.
    eger kafama uyarsa bu islemi yaptirmak istiyorum.
    tabi sistemi yaptirdiktan sonra begenirsem kendi arabama da yaptiracagim.

    selam ile...


    yakıt tüketimi için konuşalım
    motorun beygir gücünün artması motorun yükünü hafifletiyor bu da tüketimi azaltıyor ancak alınan performans tüketimi biraz artıracağı için pek bir fark göremeyebilirsin tabi bu söylediklerim 1.5dci clio symbol için geçerli bir de dci kango için meganelerde ve clioIII lerde de geçerli yani motor 1.5 - 1.4 - 1.6 vs... standart motorlar için




  • bana biri yardim edebillir mi acaba?

    benim araba 1,4 tdi polo chip taktirmak istiyorum ama korkuyorum problem cikar diye problem oluyormu
    gucte bazi markalar 100 e bazilari da 105 pk ya cikar diyorlar
    arabamin motoru kucuk ve ve uc silindirli taktirirsam basima neler gelebilir
  • zaten yurtdışında 1.4 75lik tdi polo motorunun chiplisi gibi, yani ecu farklı bi modeli üretildi gibi bişiy hatırlıyorum.. (tsi 1.4 140 ile 1.4 170 gibi, sadece yazılım farklısı)
    onun dışında chiplenmiş 1.4 tdi cordoba ve ibizalar gördüm, (poloyla aynı motor biliyosunuz) 100hp civarlarına geliyor ve aracın hızlanması çok bariz değişiyor..
    bu işi gidip kenar mahalle chipcilerine veya internette saçmasapan fiyatlara boş işler yapan köy kurnazlarına yaptırmazsanız başınız ağrımaz..
    yıllardır bu işi yapan firmalar var.. hiç bi olumsuzluğuna denk gelmediğim ve güvendiklerim;
    wimmer-rst
    superchips
    google'dan arattığınızda web sitelerinde her türlü bilgiyi bulabilirsiniz.. Türkiye'de de uygulamaları mevcut..
  • Dizel araca Chip taktırmayı planlıyordum veya modül.. Powerboxlar zaten zengin karışımın dengesini bozuyor, gazladıkça siyah duman atıyor yani verim alınamamış mazot diyelim kısaca, benim anladığım kadarıyla superchips vs firmaların chipleri de olası turbo arızaları nedeniyle tavsiye edilmiyor..

    1.3 Cdti 90hp Astra Sedan'ın yürümesi için ne yapacağız o zaman
  • Var mı fikri olan?
  • zararları

    Chip tuning yapılmış bir otomobil servislerdeki bilgisayarlı elektronik test aletine bağlandığında göstergede "elektronik kumanda sistemi hatası" ya da "kilometre sınırlamasıyla oynanmış" ibareleri görülebilir. Bu nedenle otomobilin halen süren garantisi var ise bu iptal edilebilir. Chip tuningin en büyük tehlikesi sıcak bir havada düşük kaliteli yakıtla ve araç tam yüklüyken tam gaz seyredildiğinde motorun yanma riski olarak belirtilebilir. Yeterince iyi olmayan chip tuning yazılımı soğutma suyunda meydana gelebilecek aşırı ısınmayı algılayamayabilir ve silindir kapak contasının yanmasına neden olabilir. Benzinli turbo ya da turbo dizel motorlarda daha güçlü intercooler ve yağ soğutucularının kullanılmasına dikkat edilmelidir.
    Bazı otomobillerin işletim sistemleri dışarıdan her türlü müdahaleye karşı korumalıdır. Bu nedenle bu modellerin işletim sistemini yeniden programlamak imkansızdır. Böyle modelleri de işletim sisteminin chipi sökülerek yerine programlanmış hazır chipler takılabilir. Böylece sistemin koruması aşılmış ve modifikasyon gerçekleşmiş olur.


    soru

    arkadaşlar bende 2005 astra 1.3 cdti 90 bg var. buna chip takınca 30 bg+50 nm tork veriyor ama arabaya zarar verir diye korkuyorum. internette biraz araştırdım ama pek bulamadım. almanyada var ordan almayı düşünüyorum. sizce taktırayımmı? sıkıntı yaşarmıyım? teşekkürler...

    chip boxlar o kadar hp vermiyor malesef. seri programlama chip tuning ile 30 hp ve 50 Nm tork alabilirsiniz. chip in zararı yoktur aksine birçok yararı vardır; yakıt ekonomisi,arabada ataklık ve serilik gibi. ankara ya yolunuz düşerse 2 tane chipli astramız var,görmüş olursunuz wink.gif yada aracın beynini söküp buraya gönderip yaptırabilirsiniz wink.gif

    boyle bir cevap verilmiş

    ben olsam yaptırmam ne gerek orjinali bozmak..

    + olarak onerim yaptırırsanız

    Dimsport ve Superchips..

    bu firmalar en sağlamlarıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HoLY.oNE -- 30 Haziran 2009; 12:31:34 >




  • Araba gitmiyor ki

    Turbo olmasa ve de dizel motor olmasa hiç korkmam ama..

    Başka bir formül bulmak lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quadrifoglio -- 30 Haziran 2009; 12:34:56 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE

    arkadaşlar neden bu konu bir başlık altında toplanmıyor? Bıktım artık hep aynı şeyleri yazmaktan şaka şaka tekrar yazıyorum arkadaşlar. 1.6HDI 110hp 240nm olan aracıma superchips marka performance chip taktırdım. Modül olarak deil orjinal yazılım olarak fiyatı ise 600 sterlin. Sonuçlara gelince uzun yolda yakıt tüketimi hissedilir derecede düştü. Önceden 1 depo mazotla klima kapalıyken ve jant kapakları varken 1000km zor yapıyordum 950 civarları gibi. Ama şimdi çelik jant var klimayı hiç kapatmıyorum abartısız 1100km yol gidebiliyorum. Hızlanmaya gelince gti ve vtec hariç istediğiniz 1.6 ile kalkabilirim Hele rolling de 2.0lt leride beklerim Ara hızlanmalar yarı yarıya düştü desem yeridir.

    Arabanın marka ve modelı neydı




  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemwira42


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE

    arkadaşlar neden bu konu bir başlık altında toplanmıyor? Bıktım artık hep aynı şeyleri yazmaktan şaka şaka tekrar yazıyorum arkadaşlar. 1.6HDI 110hp 240nm olan aracıma superchips marka performance chip taktırdım. Modül olarak deil orjinal yazılım olarak fiyatı ise 600 sterlin. Sonuçlara gelince uzun yolda yakıt tüketimi hissedilir derecede düştü. Önceden 1 depo mazotla klima kapalıyken ve jant kapakları varken 1000km zor yapıyordum 950 civarları gibi. Ama şimdi çelik jant var klimayı hiç kapatmıyorum abartısız 1100km yol gidebiliyorum. Hızlanmaya gelince gti ve vtec hariç istediğiniz 1.6 ile kalkabilirim Hele rolling de 2.0lt leride beklerim Ara hızlanmalar yarı yarıya düştü desem yeridir.

    Arabanın marka ve modelı neydı

    istediğiniz bir 1.6 hea 1.6 kompressor 156hp 1.6turbo 180hp gel kapısalım..




  • 24 Eylül 2006; 15:18:58
    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE

    arkadaşlar neden bu konu bir başlık altında toplanmıyor? Bıktım artık hep aynı şeyleri yazmaktan şaka şaka tekrar yazıyorum arkadaşlar. 1.6HDI 110hp 240nm olan aracıma superchips marka performance chip taktırdım. Modül olarak deil orjinal yazılım olarak fiyatı ise 600 sterlin. Sonuçlara gelince uzun yolda yakıt tüketimi hissedilir derecede düştü. Önceden 1 depo mazotla klima kapalıyken ve jant kapakları varken 1000km zor yapıyordum 950 civarları gibi. Ama şimdi çelik jant var klimayı hiç kapatmıyorum abartısız 1100km yol gidebiliyorum. Hızlanmaya gelince gti ve vtec hariç istediğiniz 1.6 ile kalkabilirim Hele rolling de 2.0lt leride beklerim Ara hızlanmalar yarı yarıya düştü desem yeridir.



    @HoLY.oNE

    Arkadaş bu mesajı yazdığında yani 2006 tarihinde senin dediğin araçların hiçbiri yoktu. Aradan geçmiş 3 sene sen ne yazıyosun




  • farketmedim ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orjinalden alıntı: cemwira42


    quote:

    Orjinalden alıntı: FaBeRgE

    arkadaşlar neden bu konu bir başlık altında toplanmıyor? Bıktım artık hep aynı şeyleri yazmaktan şaka şaka tekrar yazıyorum arkadaşlar. 1.6HDI 110hp 240nm olan aracıma superchips marka performance chip taktırdım. Modül olarak deil orjinal yazılım olarak fiyatı ise 600 sterlin. Sonuçlara gelince uzun yolda yakıt tüketimi hissedilir derecede düştü. Önceden 1 depo mazotla klima kapalıyken ve jant kapakları varken 1000km zor yapıyordum 950 civarları gibi. Ama şimdi çelik jant var klimayı hiç kapatmıyorum abartısız 1100km yol gidebiliyorum. Hızlanmaya gelince gti ve vtec hariç istediğiniz 1.6 ile kalkabilirim Hele rolling de 2.0lt leride beklerim Ara hızlanmalar yarı yarıya düştü desem yeridir.

    Arabanın marka ve modelı neydı

    istediğiniz bir 1.6 hea 1.6 kompressor 156hp 1.6turbo 180hp gel kapısalım..


    Eywallah saol




  • Sakıncası yoksa Hortlatabilir miyim ?

    Getz 1.5 CRDI 110 bg. Bu araca sorun çıkarmayacak şekilde ürünleri olan firma tavsiyesi alabilir miyim ?
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.