Şimdi Ara

DİZEL CEKEMEMEZLİĞİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
409
Cevap
2
Favori
20.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
88 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Dizel candır gerisi heyecandır.

    Uzun yolda bas basabildiğin kadar aban gaza, çıkacağın en yüksek tüketim 180-200 kmlerde 6-7 litre.

    Benzin?
    Aman gaza çok basmayayım 3 KRŞ artmasın.
    Aman yokuş geliyor vites düşüreyim araba bayılmasın.
    Aman 1 depoyla daha fazla gidebilmek için ne kadar daha az gaza basmam lazım arabayı bayıtlmam lazım hesapları...

    LPG?
    3 günde bir benzinliğe git depoyu doldur.
    Enjektör tıkandı mı, gaz ayarı yaptır oldu mu olmadı mı, kendini bilmez gaz ustaları ile uğraş şuydu buydu.

    Traktör sesiymiş bilmem neymiş. Arabayı çalıştırıp kaputa kulağını dayayıp “Ooooo ne kadar huzur buldum, aman allahım bu sessizlik mikemmmmelll.” diyen tipler heralde?

    Siz gaza basmamaya arabayı bayıltmaya devam.

    Dizel candır...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 4. Maddede umarim ciddi degilsindir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun yolda turbo eline verdi mi dizel candır der misin yine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kullanıcılarının benzinli araçları bisiklet sanması bence büyük bir paradoks.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • uzun vadede turbo çöp olduğunda dizel hayatına sıkıntısız devam eder

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Dizel kullanıcılarının benzinli araçları bisiklet sanması bence büyük bir paradoks.
    Anlık tork patlaması görünce uçuyoruz sanmaları, araçlarının çok hızlı olduğunu düşünmeleri

    Yıllık 40 ila 50 bin km yapmıyorsan dizel almak bana göre mantıksız...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    İnandım, keşke kendi konunun linkini de ekleseydin.
  • Geçen gün oturdum hesap yaptım. aracın radyatöründeki sorun sebebi ile motor yaptırdım. Komple tabi...

    200bin km yol yapmışım araçla . Motora 7500 lira masraf ettim sıfırladım. şu an en kötü bi 200 bin km daha gider araç...

    Bendeki araç 5 lt ortalama yaksa benzin 8 den aşağı yakmaz aradaki farkı hesaplasak güncel depo hesabına göre

    200.000/100*8*7,03=112.480 tl
    200.000/100*5*6,54=65.400 tl

    aradaki fark 47.080 tl... yani motoru yaptırdığım para farkını çıksam 40bin tl kardayım... zaten aracı satsam 40bin lira eder...

    ikinci elden baksam 200bin km de benzinli 2009 model bir clio 80 bin etmyeceğine göre her türlü kardayım...
  • Dizelde turbo yok mu

    İlber ortaylı caps.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Hocam bir eklemede bulunabilir miyim?
    Araç alırken 40 - 50 bin TL farkı bayılırsın
    2 yaşında dizel Focus 3.5 aldım 2017'de.
    Aynı km benzinliyle aralarında 5000 Lira fark vardı.

    Kısa mesafe işe git-gel kullanıyorum. 13+13 km.

    Yazın ortalamam 4.9, kışın 5.2 lt. Pompa ölçümü.
    15 bin km,de bakımı var orijinal filtreler Mobil yağ ile 450 Lira. Artı 1 lira masrafım olmadı.

    Memnunum

    Bi de tüplü aracım var yakıtı aynıya geliyor, 6 aydır rolanti dengesizliği ve su eksiltme sorunuyla uğraşıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Dizelde sadece enjektor ve turbo degisimi oluyormus :D ha diyelim oyle oldu, o paraya zaten atmosferik sandik motor taktirirsin
    Enjektör turbo dediğiniz parçalar öyle hemen ömrünü doldurmuyor merak etmeyin. 200 bin km sonunda o da hor kullanılmış ise değişim gerekmeye başlıyor ki o zamana kadar sürdüğünüz arabadan aldığınız keyif ve yapılan tasarruf kat kat o parça masrafı farkını çıkartıyor.

    Enjektörler ve turboyu yenilemek de öyle sanıldığı gibi fahiş fiyatlı değil araştırıp internetten fiyatlar görülebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tasarruf konusuna lafım yok ama tork mork hikaye

    Ferrariyi yapanlar salak mı ki benzinli motor koyuyorlar

    Dizel motor benzinli motordan güçlü değildir kardeşim kaç kere yazdık bunu, en sonunda adamı küfür ettireceksiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri dizeli, diğeri benzini, başka biri LPG'yi övüyor. Aradan elektrikli araç övenler çıkıyor. Tam bir kaos ortamı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo genelde düşük hacimli benzinli motorlarda kullanılır bizde ondan bahsediyoruz zaten.
    Turbo dizelde ciddi dizel kadar dayanıklı olamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 29 Aralık 2019; 14:49:13 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-D62C81441

    Tasarruf konusuna lafım yok ama tork mork hikaye

    Ferrariyi yapanlar salak mı ki benzinli motor koyuyorlar

    Dizel motor benzinli motordan güçlü değildir kardeşim kaç kere yazdık bunu, en sonunda adamı küfür ettireceksiniz
    1.3 motorla ve vergi dilimiyle hangi benzinli motor bana bu kadar tork veriyor ?
    burası türkiye burada yakıt pahalı ve motor hacımleri küçük.
    verdiğin örneğe bak örnek değil. ettiğin laf laf değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 29 Aralık 2019; 14:49:10 >
  • Hibrit araçların yokuş (şehir içi ve dışı) performansı nasıl? Elektrik motorun torku hissediliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funnerman

    Enjektör turbo dediğiniz parçalar öyle hemen ömrünü doldurmuyor merak etmeyin. 200 bin km sonunda o da hor kullanılmış ise değişim gerekmeye başlıyor ki o zamana kadar sürdüğünüz arabadan aldığınız keyif ve yapılan tasarruf kat kat o parça masrafı farkını çıkartıyor.

    Enjektörler ve turboyu yenilemek de öyle sanıldığı gibi fahiş fiyatlı değil araştırıp internetten fiyatlar görülebilir.

    Alıntıları Göster
    900 tl turbo revizyonu yaptıran ticari kullanıcısı tanıdım.
    1.500 tl ye enjektör bakımları yapılmıştı. 250 k km üstünde oldu bunlar.




  • RitueL R kullanıcısına yanıt
    Km de 70kuruş bi de böyle bakalım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Küçük motor kullanılacaksa dizel aga 2.0 üstü motor alabilsem zaten atmosferik benzinli alır lpg takar motor sesini dinlerdim.

    Bu vergi sisteminde gücüm anca 1.6 motor vergisine yetiyor.

    1.6 atmosferik alsam lpgyle gitmeyecek. Turbolu alsam benzini içecek. Dizel hem kuvvetli hemde az yakıyor işte.

    Düzgün bakılır ucuz yakıta kacilmazsa dizel bozulmaz. 3 senedir kullanıyorum bir sorun çıkarmadı dahaden çok şükür. En iyi Avrupa üretimli yedek parçalar yağlar alıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    Toplumsal bir tespit olacak ama.
    90 lı yıllarda yeni doğan cocuklarına herkes mama vermek için çırpınırdı. Anne sütünün yetmediğini , mama yemeyen çocukların gerizekalı olacağını , İsviçre bilim dangalaklarınıda ortaya atarak bir algı yaratıldı. Millet çocuğuna yıllarca mama yedirdi. Sonuç ; Obezite , kanser , biçimsiz vücut yapıları , düşük bağışıklık vs. Bir çok hastalıklar baş gösterdi.
    Dizel içinde bir nebze bunu söylemek mümkün.
    Öyle bir algı yaratılmış ki , 100 bin lira motor farkı koysan yinede dizel alacak çok insan tanıyorum. Yılda 10 bi km yide geçmez.
    Neyse bizim ülkede çoğunluk , matematik bilenler bordrolu , kurnazlık yapanlar işveren , yandaş tembeller atm memuru olduğu için.
    Radikal kararları vermekte zorlanmalarını garipsemiyorum.
    Edit : Bir örnekte şöyle vereyim ;
    Fabrikalara ara eleman lazım diye bir algı oluşturup bir nesli teknik liselerde matematik görmeden harcadılar.
    Şimdi bu kardeşlerimiz tsk da uzman , cezaevlerinde gardiyan kadrolarını doldurdu.
    Şanslı olanları tabiki



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NazımHikmetRan -- 29 Aralık 2019; 15:12:16 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.