Şimdi Ara

DİZEL CEKEMEMEZLİĞİ (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
409
Cevap
2
Favori
20.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
88 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aynı modelin Benzinlisi 140 bin tl, Dizeli 200 bin tl
    Madem o benzinli motorunuz konforlu,sessiz,masrafsız neden yılların otomobil firmaları,mühendisler, yaşınızın 3 katından daha fazla motor geçmişi olan üreticiler neden dizel motora daha fazla para istiyorlar?Tek neden az yakmasi mi?

    YAV HE HE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    cehalet ve aptallıkla savaşımız devam ediyor part 2.

    biri bu arkadaşa euro6 normlarını adblue denen sıvının ne işe yaradığını anlatsın.

    çoluğa cocuga laf anlatıyoruz. şuraya ayırdığım zamana yazık.
    https://www.sekizsilindir.com/2016/10/scr-nedir-adblue-nedir.html

    quote:

    Zararlı NOx gazlarını büyük ölçüde parçalayarak zararsız nitrojen gazı ve su buharı olarak atmosfere salınmasını sağlıyor.


    Alıntıları Göster
    Be hey cahil. Diyorum ya daha kendi yazdığını okumaktan acizsin diye örnek 2. Ne diyor orda "büyük ölçüde" yazıyor değil mi? BÜYÜK ÖLÇÜDE. Ne demek büyük ölçüde? Hepsi değil yani tamamen elimine etmiyor. Hadi anladık bilimle fenle alakan yok Türkçende mi yok?

    Herşeyi bir kenara bırakıp önermenden devam edelim. Euro6 Ocak 2015 ten itibaren devreye girdi. Bütün araçların istisnasız düzgün çalıştığını varsayalım eywallah. Rakamlar konuşsun..

    2015 te satılan dizel araç sayısı: 448.304
    2016 " " " " : 605.086
    2017 " " " " : 583.278
    2018 " " " " : 360.702
    2019(Ocak-Kasım) " " " " : 169.984

    Toplam 2.067.354 Euro 6 Dizel araç

    2019 Temmuz itibarıyla trafiğe kayıtlı araç sayısı 12.493.057
    Bu araçların %37,5 u Dizel
    Kaynak
    https://www.sozcu.com.tr/2019/otomotiv/trafige-kayitli-arac-sayisi-67-bin-artti-5316247/

    12.493.057 nin %37.5 i 4.684.896 yapıyor.

    4.684.896-2.067.354=2.617.542 Euro 5 ve daha aşağısı dizel araç NOx saça saça sokakta caddede dolanıyor. Bu 2.617.542 aracın egzozunu sana hediye edelim bence. Anca ikna(tatmin) eder seni. Hediyeni nasıl almak istersin? Paket mi yapalım? Kargoyla mı gönderelim?

    Ayrıca normaları ne la? Yok forma .......

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Hocam dizel motorun havayı bu kadar kirletiyor veya kirletmiyor da, ona gelene kadar neler var havayı kirleten?
    Hadi elektrikliye çevirdin araçları eyvallah, ağır iş makinlerini, gemileri, ve bir seferde bilmem kaç otomobilin kirlettiği havayı tek başına kirleten uçaklara ne diyeceksiniz?

    Unutmayın hava kirliliğinin başlıca sebebi insanların lüks tüketimi için üretilenlerdir.

    Dizel havayı kirletiyormuş, sadece benim kullanmamam ile birşeyler düzelmeyeceği için benim açımdan sıkıntı yok..

    Babadan görme dizelciyim, öyle alıştım.
    Az tüketiyormuş umrumda değil, yıllık 3000 tl mtv ödüyorum.
    Kiminin Traktör diye beğenmediği ses benim hoşuma gidiyor.
    Sonraki aracım, ondan sonraki aracımda diZel olacaktır.
    Benzinli kullandığım tek vasıta motosikletim..

    Elektrik vs demeyin, batarya ne zaman 10 dakika da dolacak, ve tek seferde 1200-1300 km yapacak teknoloji seviyesine gelir, o zaman düşünürüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • john mclane kullanıcısına yanıt
    Aradaki fark şu; o uçaklar 10 bin metre yükseklikte kirletiyor havayı, ve sayıları az. Gemiler açık denizlerde egzoz atıyor (ki gemi dizel motorları çok daha verimlidir otomobil motorlarına göre), ağır iş makinelerini toplasanız kaç tane var dünyada?
    Otomobillerdeki problem şu, bu dizel arabalar 7/24 etrafımızda geziyor. Dışarı çıktığınız zaman bıraktıkları egzoz gazı burnunuza sadece bir kaç metre uzaktan geliyor. Konsantrasyonu aşırı derecede yoğun. Hani bakımlı otomobillerde çok bir problem olmuyor, ama ülkemizdeki dizellerin en az yarısının dpf'leri, katalitikleri iptal edilmiş durumda. Bunlar kanserojen maddeleri doğrudan salıyor etrafa. Zaten kokularından da anlayabilirsiniz. Yahu arka sokaktan geçen dizel arabanın leş gibi egzoz kokusu binanın etrafından dolaşıp camımdan içeri nasıl girebilir? Giriyor işte, bu kadar çok kirletiyor dizel araçlar havayı. Özellikle kurcalanmış olanlar.

    Eğer ben DPF'sine şusuna busuna dikkat ederim diyorsanız benim için problem yok. Ama ilk arızada bütün emisyon elemanlarını söktürüp atacaksanız sizin gibilere hakkımı helal etmediğimi bilin. Elimde olsa insan sağlığına kasıttan yargılatırım ama nerede öyle bir denetim...
  • nacker kullanıcısına yanıt
    10 bin metre yukarıdaki atmosfer farklı bir dünyanın atmosferi mi?
    Bir uçak kaç araca bedel bir bakarsanız sevinirim.
    Ağır iş makineleri sayısı az sanıyorsunuz sanırım dünya genelinde, kepçeler, dozerler, vinç’ler...
    Gemiler çevreyi az kirletiyor diye bir şey yok.
    Bu saydıklarım dizel yakıtla çalışmak zorunda..
    Yok Almanya da elektrikli çalışan çekici testleri yapılıyormuş diye biri yazıyordu burada sosyal medyadan duyduklarıyla.
    Daha Avrupa da bile elektrikli oto yaygınlığı istenen seviye de değil.
    Ülkemizde sanıyormusun elektrikli şarj istasyonları benzinlikler kadar yaygın olacak (belki 10-15 sene sonra)
    Hadi yaygınlaştı, devlet bu elektriği sana ucuza verir mi?

    Burada çevreye karşı çok hassasmış gibi davranıyor herkes, ama çöpünü yere atar, çevreyi kendince zerre umursamaz.

    Dediğim gibi dizelin çevreye etkilerine gelene kadar, onu elli kere katlayacak şeyler var..
    Daha önce de dedim, insanoğlu lüks tüketime fazla alıştı, bu alışkanlıkları tatmin etmeleri için üretilen şeyler çevreye daha çok zarar veriyor.
    Dizel araç kullanıyorum, kullanmaya da devam edeceğim.
    Bana hakkını helal etmişin etmemişin açıkçası kaale almıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbuldaysanız gelin gösterim
  • !!-Origin-!! kullanıcısına yanıt
    İstanbul'dayım pm den adresi gönderin ama ne göstereceksiniz onu anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Hocam dizel motorun havayı bu kadar kirletiyor veya kirletmiyor da, ona gelene kadar neler var havayı kirleten?
    Hadi elektrikliye çevirdin araçları eyvallah, ağır iş makinlerini, gemileri, ve bir seferde bilmem kaç otomobilin kirlettiği havayı tek başına kirleten uçaklara ne diyeceksiniz?

    Unutmayın hava kirliliğinin başlıca sebebi insanların lüks tüketimi için üretilenlerdir.

    Dizel havayı kirletiyormuş, sadece benim kullanmamam ile birşeyler düzelmeyeceği için benim açımdan sıkıntı yok..

    Babadan görme dizelciyim, öyle alıştım.
    Az tüketiyormuş umrumda değil, yıllık 3000 tl mtv ödüyorum.
    Kiminin Traktör diye beğenmediği ses benim hoşuma gidiyor.
    Sonraki aracım, ondan sonraki aracımda diZel olacaktır.
    Benzinli kullandığım tek vasıta motosikletim..

    Elektrik vs demeyin, batarya ne zaman 10 dakika da dolacak, ve tek seferde 1200-1300 km yapacak teknoloji seviyesine gelir, o zaman düşünürüm.
    Hocam uçağın tükettiği yakıtı şu kadar aracın yakıtını tüketiyor şeklinde hesaplamak doğru değil. Yolcu başına hesaplamak gerekir. Bir Airbus A320 yolcu başına 100 km de 2.35 Litre, Boeing 737 ise 100 km de 2.54 Litre Kerosen yani Jet A1 yakıtı tüketiyor.(Mürettebat hariç) Jet A1 mazota göre daha az karbon bağı içerir. Bu yüzden yandığında daha az zararlı gaz salınır. Peki 100 km de 2.35-2.54 Litre arası mazot tüketip 1000 km yi 1 saatte gitmeyi sağlayacak bir mazotlu araç var mı? Hem mazotun Karbon bağı sayısı daha fazla..Eşit emisyon olmasi için bu rakamlardan daha az ttüketmesi gerkir. Bu mümkün mü? Ee ben tek başıma gitmiyorum ki ailemle yola çıkıyorum dersen 5 kişilik bir aile kişi başı tüketim 1 litre olsun. 1.35 litre farkla kat kat hızlı,güvenli ve çevreye daha az zararlı gaz salınımı yaparak gitmek mi daha mantıki yoksa arabayla mı? Kaldı ki çoğunluk yalnız seyahat ediyor.

    Arkadaşında dediği gibi egzozunu 10 km yukarda bırakıyor. Inerken fazla yakıt tüketimi olmasa da kalkarken baya bir yakıt harcıyor. Fakat havaalanı ve limanları genellikle şehir dışında oluyor. Ama dizel araba öyle mi? Her dakikda burnumuzun dibinde. Özetle uçak örneği doğru bir ornek değil.

    Babanızın her yaptığı doğu olmayabilir. Bu kadar körü körüne bağlı olmayın. Babalarda hata yapar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Bak güzel kardeşim; dizel araçlar belki 50 yıldır var.
    Önümüzdeki 30 sene de şimdiki kadar çok olmazsalarda var olacaklar.
    Hadi tüm otomobilleri dizelden arındırdın, bunun iş makinesi, kepçesi, dozeri, kamyonu, çekicisi, gemisi uçağı var, var da var.
    Geçmiş 50 sene de dizel çevreyi kirletiyor tantanası yapılmadı son yıllarda bu moda çıktı.
    Ben babadan görme dizelciyim dedim, öyle de olmaya devam edeceğim.
    Ban o traktör sesi güzel geliyor, Torku’nun yüksek olması ve ekonomikliği ayrı bir neden sevmemde.
    Benim kullanıp kullanmamam ile de çevreye bir etkisi olmayacağı için sorun yok.
    Sonraki hedefim 3-4 sene içinde m550d almak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Bak güzel kardeşim; dizel araçlar belki 50 yıldır var.
    Önümüzdeki 30 sene de şimdiki kadar çok olmazsalarda var olacaklar.
    Hadi tüm otomobilleri dizelden arındırdın, bunun iş makinesi, kepçesi, dozeri, kamyonu, çekicisi, gemisi uçağı var, var da var.
    Geçmiş 50 sene de dizel çevreyi kirletiyor tantanası yapılmadı son yıllarda bu moda çıktı.
    Ben babadan görme dizelciyim dedim, öyle de olmaya devam edeceğim.
    Ban o traktör sesi güzel geliyor, Torku’nun yüksek olması ve ekonomikliği ayrı bir neden sevmemde.
    Benim kullanıp kullanmamam ile de çevreye bir etkisi olmayacağı için sorun yok.
    Sonraki hedefim 3-4 sene içinde m550d almak
    Dizel araçlar 50 yıldan daha fazladır var ama 20 yıl öncesine kadar bu kadar yaygın değildi hele ki binek araçlarda dizel hiç yaygın değildi. Dizel altın çağını Common Raille yaşadı. Bu teknoloji sayesinde dizel motorlardan düşük hacimde yüksek güç elde edildi ve düşük yakıt tüketimi de bonus. Eskiden kara düzen dizellerden 2.0 motorda en fazla 80-85 beygir güç elde ediliyordu.

    Otomobillerden dizeli arındırmak şart zaten. Dizel motor sadece ticari araçların motoru olması gerekiyor. Binek araçlar için dizel kullanılmamalı zaten firmalar yavaş yavaş bu noktaya geliyor. Neden? Saydığın araçların hepsi bir amaç uğruna çalışıyor. Keyfi kullanım söz konusu değil. Kimse kamyonuma bineyimde bir tur atayım demez ama dizel arabası olan çıkayım cevreyoluna da iki makas atayım diye keyfi gezmeye çıkar. 50 sene önce sorun olmayıp şimdi sorun olmasının en önemli nedeni bu. Bir evde 2-3 araba olan var. 2 ayrı arabası olanlar bile var. Iş makinası dizelle çalışır tork ihtiyaç var çünkü iş yapıyor. Ne iş yapar mesela çevreyolu yapar dizel kamyon ve otobüsler ordan geçer. Zararlı gazlar şehir dışında kalır. Kamyon ve gemi yük taşır. Uçak yolcu taşır. Yolcu başına 2,5 Litre mazottan daha az çevreyi kirleten yakıt tüketerek 1 saatte gideceği yere ulaştırır.

    Fazla uzatmayayım ne desemde boş sizi ikna edemeyeceğim anlaşılan. Ne diyeyim Allah ıslah etsin umarım doğruyu bulursunuz. Ben tek başıma çevreyi kirletmiyorum diyorsunuz herkes sizin gibi düşünüyor. Aman dünyayı tek başıma mı kurtaracağım boşver diye diye bu haldeyiz. Yapabileceğim son şey aradaki NOx farkını size farkettirmek olabilir..
    Sizin aracınızın km deki NOx tüketimi 135 mg
    PSA nın 156 ve 270 HP arasında değişen benzinli THP motorlarındaki NOx salınımı km de 18-28 mg arasında. Arada kat kat fark var. Gerisi artık siz ve vicdanınız

    Son olarak ekonomi yönünden bakacak olursak eskiden dizel ve benzin arasında 1.5 TL civarı fark vardı. Atmosferik benzinli motorlar en az iki kati benzin tüketiyordu. Turbo benzinli motorlar bu kadar yaygın ve verimli değildi. Ama şimdi öyle değil. Turbo benzinli motorlar litre bazında dizeli yakaladı ve benzinle dizel yakıt arasındaki fark şu an 40 kuruş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 4 Ocak 2020; 19:3:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheJudgé kullanıcısına yanıt
    3 yıla yakındır aracın hiçbir verisini resetlemedim. Ayrıca İstanbul'dayım köprü ve e5 (göztepe - bostancı ve kaynarcadaki her yığılmada bekliyorum*) trafiğinde de kullanıyorum, uzun yollarda 90 - 120 arası hız yapıyorum (geneli istanbul-sakarya ama 3 sene içinde ankara - izmir - eskişehir ve en son burdur a gittim*).

    (*)yer bilgilerini paylaşma sebebim rakım hesabı için, tamam belki karadenizin dağlarına çıksam, doğudaki karlı yollardan ilerlesem daha fazla yakabilir bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir. Aynı şey istanbul içinde geçerli. şimdi e5 kenarındaki rezidansta oturan ile çamlıca tepesindeki villasında oturan adamın yakıt değeri aynı olmayacaktır çünkü tepe çıkınca yakıyor her motor.

    Bu arada bahsettiğim uzun yollarda ise araba hep dolu dizgin dolu oluyor 4 kişi + full bagaj

    1.3 multijet tamam aşırı keyifli canlı bir motor değil gerçi bendeki versiyon 75hp olan 95 lik de kullandım gaz tepkileri bariz daha canlı. Bendekine yazılım atılabiliyor ama ihtiyacım yok, kaldı ki gaza da çok basmama sebebim arabayla yarışta değilim, 5sn geç çıksın 100km hıza ne acelem var, önemli olan sağsalim varmak.
  • Midnightmrt M kullanıcısına yanıt
    Şu soğuk günlerde çıkıp bir sokak hayvanını beslediniz mi ?

    Pikniğe giderken çöp torbasını doldurup doluncada çöpe attınız mı ?

    Parfüm ve türevi şeyleri üstünüze, evinize sıkıyor musunuz ?

    Kızartmanın yağını nereye döküyorsunuz ?

    Kağıt , plastik , batarya gibi maddeleri ayrıştırıyor musunuz ?

    Greenpeace, Tema vakfına yardımda bulundunuz mu?

    Boşa yanan ampülü, boşa akan suyu faturasını siz ödemesiniz dahi kapatabiliyor musunuz ?


    Aklımda çok daha soru var ancak destan bu deyip cevaplamazsanız diye kısa tuttum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.