Şimdi Ara

DİZEL CEKEMEMEZLİĞİ (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
409
Cevap
2
Favori
20.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
88 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FrankGallagherx

    Hocam tabiki edebilir biz zaten 2.0 dizel ünite ile 1.6 turbo benzinli üniteyi karşılaştırmasını yapmıyoruz .

    1.6 dizel ile 1.6 turbo benzinli unite şuan karşılaştırma meselesi .

    Alıntıları Göster
    1.6 atmosferik ve dizel arabayı karşılaştırmak gerekirse atmosferik bile bir çok 1.6 dizele kafa tutar.

    1.6 dci için zorlanır veya tdi için ama yüksek hızlarda yine öne geçer benzinin yüksek devir avantajı var her zaman

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • dr20mouse kullanıcısına yanıt
    Hocam ben de dizel tarafındayım ama ferrari 5-6 litrelik benzinli motoru ile 1-2 litrelik benzinli motoru karşılaştırmak saçma olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Dizel her zaman benzinliden daha avantajlı arkadaş.
    Senin örnek verdiklerin ekstrem makineler, fiyatlarına bak hangimiz binebiliriz.
    Aralarında ahım şahım fark yok..
    Hiç bir benzinli aracn şehir içi yumuşak kullandığın halde 6-7 litre yaktığını görmedim.
    Yakıt haricinde ne avantajı var dizelin ? 80 beygir arabayada bindim 600 beygir arabayada.2000-3000 cc dizel makinelerin olduğu arabalarada bindim.6000 cc benzinli arabalarada.Ben daha 1.6 atmosferik ve altı haricinde daha benzinli motora kendi hacminde ve kendi segmentinde rakip olabilen dizel motor görmedim.Hiç dizel Ferrari,Lamborghini gördün mü ? Veyahutta hiç dizel m,63 makineler gördün mü ? Ekonomi haricinde ne artısı var dizelin ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirARSLAN kullanıcısına yanıt
    6.7 litre dizel motorlu binek araba varsa onu kullanalım. Ben bu halde pickup olarak bile yokuşta 1 ton fazla yükle geçer diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    1.6 atmosferik ve dizel arabayı karşılaştırmak gerekirse atmosferik bile bir çok 1.6 dizele kafa tutar.

    1.6 dci için zorlanır veya tdi için ama yüksek hızlarda yine öne geçer benzinin yüksek devir avantajı var her zaman

    Alıntıları Göster
    İşte hocam sabahtan beri bunlari anlatıyoruz ama millet anlamıyor :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hepsine tamam derim tercih derim ama araba konularında ,yakıt üzerinden çekememezlik denmesi ,düşmanı gibi sözler söylenmesi şahsen bana çok komik geliyor

    ya niye çekememezlik edilsin ,beğenmeyen arabasını satıp dizel alamaz mı :)
    hadi pahalı araçlar için "çekememezlik ,kıskançlık" gibi sözler söylense ona bir şey denilemez ama herkesin seçme şansı bulunan bir konuda böyle bir durum niye olsun ?

    misal benim yaklaşık 35 yıldır arabam hep olmuştur ama hiç dizel almadım ,çünkü benim kullanım amaçlarıma ve düşüncelerime uymuyor (başka bir sebebim yok )
  • Niye kasıyorsunuz kendinizi bu kadar herkes traktör sevmek zorunda değil, adam konfor istiyodur sessiz sessiz benzinliye biner keyfine bakar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    Hocam Allah aşkına kendi yazdığını okusana bir.Panemera,Range,7,S serisi gibi arabalar alan birisi için arabanın ne kadar yaktığının ne önemi var ? 1600cc atmosferik bir motor için konuşursak evet dizel torkdan dolayı daha iyi çekebilir fakat kimse bana gelipde v6-v8 bir benzinliyle dizeli karşılaştırmasın lütfen

    Alıntıları Göster
    Zenginler senden benden fazla önemsiyor bu maliyet işlerini.Ama örnek verelim yeni range rover benzinlisi 5.0V8 senelik mtv,yakıt,bakım masrafları eklenince bu araç ortalama bir golf parası yer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    1.3 motorla ve vergi dilimiyle hangi benzinli motor bana bu kadar tork veriyor ?
    burası türkiye burada yakıt pahalı ve motor hacımleri küçük.
    verdiğin örneğe bak örnek değil. ettiğin laf laf değil.

    Alıntıları Göster
    1.2 Puretech PSA motoru. 130 beygir ve 230 nm tork(1.4 dizellerle aynı tork). 0-100 ü 9 sn civarı. Yıllardır üst üste yılın motoru ödülünü alıyor. Tüketimde rakipsiz. Kanıt
    DİZEL CEKEMEMEZLİĞİ
    https://rentgo.com/blog/bir-depoyla-edirneden-ardahana

    Ulan bu dizel konularını açanlardan biri de aklı başında olsun. Adamakıllı araştırma yapıp bilimsel nicel argümanlarla buraya çıksın. Yok hepsi bir tarafından element uydurup konu açıyor.

    Bu yazdıklarımdan sonra az utanma olsa konu silinsin diye başlık değişir. Ben olsam öyle yapardım. Ama neredeee.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 30 Aralık 2019; 0:4:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İkiside yakıt, ikiside motor çalıştırıyor değil mi?
    Biri daha az yakıyor, öbürü daha fazla yakıyor.
    Aynı motor değerlerine sahip dizel ya da benzinli araçların zaten yakıt tasaruffu harici birbirlerinden farkı ne?
    Benzinli 2-3 saniye daha çabuk 100 km’ye varması bize ne fayda sağlar?
    Aralarında 8-9 saniyelere varan fark yok.
    Ülkemiz şartlarında dizel araba benzinliden her zaman daha avantajlı, benzinlide bastımı gidiyor, dizel de bastımı gidiyor.
    Öyle arabalardan bahsediliyorki, sanki herkes multi milyoner böyle arabalara biniyor.
    Gerçeklere dönelim biraz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0 motorlu benzinli 2018 model subaruya biniyorum 8bin km yaptım 100km\9lt yakıyor. Uzun yola çıkmadım hiç. 4x4 ve cüssesine bakılırsa hiç fazla bir rakam değil. Dizel fluence ile 7lt yakıyordum.

    30 bin fazla verip dizel araç almadım o parayı yakıt parası yaptım şahsen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Farfaraway21 kullanıcısına yanıt
    Bu değerleri elde etmek için o araç sabit kaç km hız ile gidiyor onuda yazarmısın?
    Normal şartlarda bu tüketimi kimse yakalayamaz.
    Edirne’den Ardahan’a 60 küsür km ile kimse gitmez, böyle reklam işleri haricinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • işin içine dpf ve adblue gibi bi sürü saçma ve arıza riski çok fazla olan eleman girdi dizelde ,o yüzden artık çok sorunlara gebe dizel ,basit dizel motorlar 1.3 mjet gibi mesela onlar iyiydi olan kullanmaya devam etsin bencede.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    Bu değerleri elde etmek için o araç sabit kaç km hız ile gidiyor onuda yazarmısın?
    Normal şartlarda bu tüketimi kimse yakalayamaz.
    Edirne’den Ardahan’a 60 küsür km ile kimse gitmez, böyle reklam işleri haricinde
    Abicim ben nerden bileyim kaçla gittiğini? Haticeye değil neticeye bak. Adam aracı sırtına alıp taşıyacak hali yok. Kaçla gitmesi gerekiyorsa onunla gitmiştir. Sonuçta bir depoyla bu kadar yol gidilmiş. Hem mesele bu değil ki güçten torktan bahsetmiş konu sahibi akıllı bıdık. Dünyayı Fiat egeadan ibaret sanıyor. Vizyon dar olunca böyle oluyor işte.

    Ha şunu da söyleyeyim. 3.2 litre iddialı bir deger olsa 4-5 litre civarı değerler bu motor için normal değerler. Aynı arac bende var kullandığım için biliyorum. Yaz aylarında başka bir dizel konusunda 100 km/h ortalama hızla 101 km yi 5.0 Litre ortalamayla tamamlamıştım yol bilgisayarı ekranını çekip konuya attıktan sonra tartışma bitmişti. Ve araçta yalnız değildim benle beraber iki yetişkin 5 yaşında çocuk ve 1 bebek vardı. Bagaj da ağzına kadar doluydu. Tek başıma olsam fabrika değerini yakalamam hatta altına inmem içten bile değildi. Ikna edecekse konuyu ve fotoyu bulmaya çalışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 30 Aralık 2019; 0:41:37 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Audi R10 diye bir makine var, bilmem bilir misin. Adamlar dizeli motorsporlarında bile kullandı. V12 TDI 5.5 litre hacim. 2006-2007-2008 Le Mans galibidir o motor. :) Dizel M'ler var, M550d :)

    Ayrıca Ferrari ve Lambo spor otomobil üreticisi. Eğer satın alacak kişiler isteseydi üretirdi. Hatta üretemezdi, dünyanın argesini yapmak zorundalar. Koskoca Mercedes düşük hacim dizel motoru Renault'tan almıştı arge işlemleri bitene dek.

    Bu arada dizel Maserati var, sayılmaz mı :) Çok da severim Quattroporte'yi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dünya dizel otoyu rafa kaldırıyor,biz inadına yola devam.
  • Dizelin, otto çevrimli diğer tüm yakıt tiplerine (benzin, alkol, lpg, cng,..) göre yakıt tüketimi ve tork dışında büyük bir avantajı daha vardır. Dizel benzine göre daha farklı oranlarda yakıt-hava karışımı ile çalışabilir. Otto çevriminde yakıt hava karışımını ayarlamak hassas bir iş. Örneğin hava filtresi ve egzozdaki lamba sensörünün durumu yakıt tüketimini çok etkiler. Fakat dizelde hava filtresi biraz kirli olsa da, egzoz biraz sıkıntılı olsada yakıt tüketimi fazla değişmez, çekiş biraz düşebilir.
    Tozun içinde çalışan iş makinelerinin dizel motorlu olmasının bir başka sebebi bu.

    Benim aracım dizel. 15000km sonunda yakıt tüketimi 7,5 litre 8'e çıkıyor. Çekiş biraz düşüyor ama motor için sıkıntı değil.
    Benzinli kullanıyor olsaydım en iyimser tahminle 10 litreden 12'ye falan çıkardı. Bundan kaçmak için bakım aralığı zaten kısa olan benzinliyi daha sık bakıma alacaktım.




  • 1. ahahahahaha
    2. pfff ahahahahah
    3. AHAHAHAHAHAHA
    4. YUH ARTIK ZAAAAAA
    5. komik bile değil

    özetle iyi güldüm sağ ol
  • quote:

    Orijinalden alıntı: john mclane

    İkiside yakıt, ikiside motor çalıştırıyor değil mi?
    Biri daha az yakıyor, öbürü daha fazla yakıyor.
    Aynı motor değerlerine sahip dizel ya da benzinli araçların zaten yakıt tasaruffu harici birbirlerinden farkı ne?
    Benzinli 2-3 saniye daha çabuk 100 km’ye varması bize ne fayda sağlar?
    Aralarında 8-9 saniyelere varan fark yok.
    Ülkemiz şartlarında dizel araba benzinliden her zaman daha avantajlı, benzinlide bastımı gidiyor, dizel de bastımı gidiyor.
    Öyle arabalardan bahsediliyorki, sanki herkes multi milyoner böyle arabalara biniyor.
    Gerçeklere dönelim biraz...
    Kullanım koşulları ve yapılan kilometreye bağlı olmakla birlikte evet dizel daha ekonomik,daha mantıklı olduğu yerlerde var fakat dizelin daha iyi olduğunu iddaa etmek ...?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shkoksal

    Audi R10 diye bir makine var, bilmem bilir misin. Adamlar dizeli motorsporlarında bile kullandı. V12 TDI 5.5 litre hacim. 2006-2007-2008 Le Mans galibidir o motor. :) Dizel M'ler var, M550d :)

    Ayrıca Ferrari ve Lambo spor otomobil üreticisi. Eğer satın alacak kişiler isteseydi üretirdi. Hatta üretemezdi, dünyanın argesini yapmak zorundalar. Koskoca Mercedes düşük hacim dizel motoru Renault'tan almıştı arge işlemleri bitene dek.

    Bu arada dizel Maserati var, sayılmaz mı :) Çok da severim Quattroporte'yi.
    Gülüm le mans dediğin yarış 24 saat bir yarıştır ve performanstan çok dayanıklılıkla alakalıdır

    Senin o övdüğün r10 audiyle 2004 model 500 beygir s600 bile top gibi oynar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.