Şimdi Ara

Dizel Candır (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
1
Favori
8.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanki Bana Pele kullanıcısına yanıt
    Mypeugeot

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: civilengineer23

    Mypeugeot
    Hee ben standart bir uygulama sandım. Araç ile senkronize çalışıyor sanırım değil mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Senelerce gazlı araca binmiş biri olarak dizel aldım öyle memnunum ki bir daha büyük konuşmak gibi olmasın fakat benzinli tüplü araca zor binerim.
    Neden böyle düşünüyorsunuz? Şehir içi kullanan biri zaten maksimum 110 km/s görüyor, o da zaten anlık olur. Bu hızlara kadar hiçbir arabanın sıkıntı çıkaracağını zannetmiyorum eğer çok eski bir araba değilse. Manuel olunca belki vites düşürmek yorucu oluyordur ama otomatik vites için bir şey değişeceğini zannetmiyorum.
  • Sanki Bana Pele kullanıcısına yanıt
    Aynen bluetooth üzerinden araca bağlıyorsunuz her sürüş sonrası motoru kapattığınız an sürüşe ait bilgileri telefona gönderiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Günaydın. Bide elektrikli bi araba kullan aynısını ona söylersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vedatkerem -- 3 Aralık 2019; 22:46:13 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    hgfasdjasdjags yok artik!!!

    baski balata bitmistir bi baktir
    Baskı balata bitince araba pati mi çeker Rahmetli sanayi ustaları mezarında ters döndü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    araba yerinde sayar, devir tavan yapar

    iste sen onu pati saniyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    araba yerinde sayar, devir tavan yapar

    iste sen onu pati saniyorsun
    Hayret tam ben pati çekerken biri gelmiş tekerin tibinde ateş yakmış. Çünkü bolca duman gördüm kim yaktı acaba

    Baskı balatası biten araba tekere gücü iletemez. Bırak pati çekmeyi düz yolda ilerlemez bile. Araba viteste olsa bile devir artar ama araç yürümez . Çünkü baskıya yapışacak balata yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 65 beygir 1.5 sumbul 3. viteste lastik yakarak pati cekiyor

    OK
  • 1.6 dizel golfü sattım 1.2 benzinli golf aldım dünya varmış 5 fazla verin benzine binin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok çok az yakıt tüketimi yalan, hani arabadan arabaya biraz değişse de kısa mesafede benzinli az yakıyor, tüplüye kimse rakip değil hele de renault tüplüsüyse. 4 yıldır dizel kullanıyorum 0-5 km arasında özellikle kışın mazotu içiyor valla. 1.6 cdti.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IVANGUARDI

    Dizel Çöptür Benzinle yarışıyor fiyatı.Ne avantajı var bu durumda hiç yok aksine dezavantıjlı.Çok ses yapar masrafı ağır olur servis bakım maliyetleri yüksektir satmak istediginde alıcısı azdır sonrasında sabah aracı ısıt felan uğraştırır ısıtmadan gazlarsan alırsın motoru eline çok soguk kış günlerinde hepten sıkıntı içindeki dizel donarsa hepten yanarsın benzine göre hızlı donar ve konforsuzdur.Ama Benzin veya lpg öyle mi aracın motor sesi çok düşüktür kafa ütülemez sabah ısıtma derdin yoktur kontagı çevirip gidersin masraf çıkardıgı vakit 3-5 kuruşa çözülür.Bakım maliyetleri düşüktür.Benzine para yetiştiremedin mi tüp taktırırsın dizelden kat ve kat ekonomik hale gelir.
    Yalanını yiyim senin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1-) Düşük devirde maximum torku vermesini sağlayan şey Turbodur. Bu dizele has birşey değil. Turbo benzinli araçta düşük devirde maximum torku verir. Bunu bilmiyorsan arabadan anlıyorum diye konu açıp forumu kirletme.

    2-) Litre bazında az yakıt tüketimi olabilir. Kastın buysa doğrudur ama kastının bu olmadığını biliyoruz. 5 litre mazot yakan arabanın lpgli si 10 litre bile yaksa aynı fiyata geliyor.

    3-) 1.3 ü anladıkta 1.5 in ne vergi avantajı var?

    0-100 ü 15 sn olan arabaya uçak muamelesi yapıyor. O araç 800-900 kilo ya var ya yok ondan basınca koltuğa yapıştırıyor hissi veriyor. Benim 1.2 82 HP 1340 kiloluk 308 imin bile 0-100 ü 13.2 sn.

    Tanım: Ufo gören masum köylü.
  • Yıl olmuş 2020 hala atmosferik araba sevenler var. Devir turbo devri. İster dizel olsun ister benzin olsun turbosuz araba almayın. 1.6 -1.4 hele de 1.2 atmosferik araba kullanıp atmosferik candır yazmayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • beygir nedir? tork nedir? saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senneanlarsindumbelek

    Benzinli araç binenlerin çoğunun yılda 15 bin km binmiyorsan dizele gerek yok tezinin geçer yani yok.

    1-) Benzinliyi alırken ucuz alıyorsun da satarken de ucuz satıyorsun.Hani o fiyat farkını yakıtta kullanırsın teziniz çürüyor.Satarken dizeli daha pahalıya satıyorsun.Tek fark benzinlinin daha üst donanımına biniyorsun.

    2-)Dizelin bakımı şöyle böyle de...Gören de benzinli araçların hepsi tıkır saat gibi çalışıyor sanır.Her araba arıza çıkarabilir.

    3-) Tork-çekiş.Dizelin yokuşlarda verdiği hızlanma hissini yüksek torku benzin veremez.Dogrudur, turbo benzin motorlar biraz daha farklı ama turbo arızası, lpg uyumsuzluğu gibi etkenleri de sayarsan anadan çıkma yuksek performansli dizel motor varken neden benzin alayım.

    4-) Benzinde gaza basma korkusu var.Ister kabul edin, ister etmeyin.Altinizda D sınıfı premium araçlarla yolun sağında 50 km hızla gidiyorsunuz.Gaza basmaya korkuyorsunuz yakacağı için.Demek ki neymiş, aynı şeye gelmiyormuş.Siz psikolojik olarak aracınızı dede gibi kullanıyorsunuz.Dizelde benzin kadar şehir ici şehir dışı farkı yok.Bassanizda hemen hemen aynı yakar.


    Bu şartlar altında yok efendim vergiyi düş,bakım masrafını çıkar yılda 15.000 km yap vs saçmalıkları bırakıp kafanız rahat, tertemiz araba binmek, zevk almak istiyorsanız dizel alın.Ama benzinli de ben arabayı yaşarım,yakıt çok önemli değil, benim durumum da iyi vs diyorsanız tabi ki daha üst model benzinlisini alın.
    1-) Ucuz alıyorsun ucuz satıyorsun doğrudur. Peki dizeli pahalı alıp her zaman pahalı satabiliyor musun? Tabi ki hayır. 100 bini geçmiş bir dizeli kaç taklayla satabiliyorsun bakalım. 150-200 bini geçmiş dizeli kim alıyor sat bakalım. Benzinliye göre ne kadar değer kaybına uğrayıp satılıyor araştır bakalım ne çıkacak? Sıfır dizel ve benzin farkının en az olduğu ekonomik sınıf araba Citroen C-elysee. Hurda teşvikli fark tam 24.500 TL. 24500 TL nin 1 yılda net faiz getirisi 3,087 TL.

    3,087/7,08= 436,016 Litre Benzin

    436,016/12= 36,33 Litre Benzin aylık hediye :)

    Ayrıca C-Elysee nin hacmi 1.2 nerdeyse yarı yarıya mtv avantajı var. Bakımı en az %25-30 daha ucu. Ve en can aılıcı nokta C-Elysee nin 1.2 motoru LPG uyumlu birde LPG takınca aradaki fark nerelere varıyor hesapla bakalım. 5 yıl sonra aynı araçlar satılınca hangisi daha fazla tasarruf sağlar? Hesap ortada.

    2-) Dizel sıfır alınırsa kafa rahat binilir. Ama ikinci el her zaman saatli bombadır. 100 bini geçmişse her zaman şüpheli bakılır. 200 bini geçmişse arkana bakmadan kaç. Ama benzin öyle mi? Hele atmosferik benzin 250-300 bin bile olsa ekspertizini yap motor ustası görsün sıkıntı yoksa tereddütsüz alınır. Sorun Varsa da çözümü basittir. Motor komple yapılsa bile dizelin yarı fiyatına hallolur. Dizel dikiş tutmaz ama atmosferik benzin düzgün bir işçilikle sıfır motor gibi olur.

    3-) Tork-çekiş turbo dizelde var da turbo benzinde yok mu? Dizeldeki beygirde benzindeki merkep mi? Turbo arızası veren dizeli bol bol gördüm duydum ama benzinliyi çok nadir gördüm duydum. LPG uyumu turboyla alakalı birşey değil. Enjeksiyon tipiyle alakalı. Daha bunu bilmiyorsun. Çok nokta enjeksiyonlu araca turbo olsun olmasın lpg rahatlıkla takılır. Ama direkt enjeksiyona sıvı sistem ve karma sistemle takılmaya çalışılır kimisi verimli olu kimisi hiç olmaz. Performans demişken performans istiyorsan sana Peugeot 308 GTİ ve RCZ 1.6 THP 272 HP 340 nm tork verelim? Anadan doğma babadan olma saf performans. Ne dersin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K1X

    1.5 DCI motorun yakıttan başka hiç bir avantajı yok.Nesi gidiyo o arabanın ? Ha belki 1.2-1.4 atmosferiklerden iyi gidiyordur ve normal 1.6 atmosferiklere kadar yokuş performansi daha iyidir ama o kadar
    110luk megane var gayet iyi gidiyor bence araba hafif olduğu için kalkışı falanda hızlı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mvn_

    Yıl olmuş 2020 hala atmosferik araba sevenler var. Devir turbo devri. İster dizel olsun ister benzin olsun turbosuz araba almayın. 1.6 -1.4 hele de 1.2 atmosferik araba kullanıp atmosferik candır yazmayın.
    Haklısınız. Ancak "1.2 - 1.4 - 1.2 atmosferik candır" yazılmasının nedeni tamamen "duygusal"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Symbol 65 hp

    0-100 km/h : 15 saniye.
    Maksimum hız 162 km/h
    60 ile giderken 90 ile gidiyormuş hissettiren araç
    Hızlandığınızı sandığınız ama hızlanmayan araç

    Bu mu pire gibi araç. Yapmayın allahaşkına
    İlk iki vitesde çok seri oluyor. Üçe takınca yavaşlıyor.

    Kullanmadan önyargıda bulunmayalım lütfen

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.