Şimdi Ara

Dizel Candır (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
153
Cevap
1
Favori
8.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Büyük hacimli motor çok daha zevkli ,dizel candır...
  • Dizelin masrafı diyorsunuz da öyle 100 binde falan enjektör egr dpf falan sorun çıkarmıyor merak etmeyin 200 binde çıkarsa zaten yapılacak masraf yapılan tasarrufun yanında devede kulak kalıyor rahat olun. 2019 yılı verilerine göre 2.elde en çok tercih edilen araçlar dizel Manuel araçlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beni tanırsınız araba benim için a noktasından b noktasına götüren basit bir alettir
    lakin adam dizel sümbül için mi pire gibi demiş ,ben mi yanlış okudum ?
    yani ben bile komik buluyorsam gerisini siz düşünün :)

    65 beygire çok ot versen pire olur mu acaba ?
    yahu beygiri belli olan araca ne yakıt koyarsan koy ,en fazla tırıs tırıs gider :)

    100 beygirlik benzinli araçta gaza dokunduğun an fırlar ,senin kullandığın arabanın beygirlerinin bir kısmı ölmüş olabilir
    benzinlinin tek dejavantajı yokuşlarda dizel kadar performans sağlamaması ,tabi o dizelde yine de biraz beygirde olası gerekiyor ,yoksa dünyada hiçbir şey bedava olmuyor

    her ne olursa olsun benzin fiyatları ucuz olsa ,asıl can olan benzindir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IVANGUARDI

    Dizel Çöptür Benzinle yarışıyor fiyatı.Ne avantajı var bu durumda hiç yok aksine dezavantıjlı.Çok ses yapar masrafı ağır olur servis bakım maliyetleri yüksektir satmak istediginde alıcısı azdır sonrasında sabah aracı ısıt felan uğraştırır ısıtmadan gazlarsan alırsın motoru eline çok soguk kış günlerinde hepten sıkıntı içindeki dizel donarsa hepten yanarsın benzine göre hızlı donar ve konforsuzdur.Ama Benzin veya lpg öyle mi aracın motor sesi çok düşüktür kafa ütülemez sabah ısıtma derdin yoktur kontagı çevirip gidersin masraf çıkardıgı vakit 3-5 kuruşa çözülür.Bakım maliyetleri düşüktür.Benzine para yetiştiremedin mi tüp taktırırsın dizelden kat ve kat ekonomik hale gelir.
    Yeni dizel araçlar benzinlilerden daha sessiz. Performanslı kullanımda dizelin sesi çıkmazken benzinliler 5-6 bin devirlerde gürül gürül çalışıyor. Sabah ısıtma derdi de stop start ile yok artık. Motor sogukken boşuna rölantide kalmıyor. Otomatik olarak stop ediyor araç.

    Heleki LPG. Ne derdi biter ne çıkardığı sorunlar. Arabaya bi takıyorsun, sanayi ile akrabalık başlıyor

    Benzinli arabanın masrafı 3-5 kuruşa çözülmüyor. Atmosferik arabanın bi gaz kelebeği olmuş 1800 lira. 1800 liraya 1.3 multijete 1.5 tane turbo alınıyor. 2 tane enjektör alınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • benzinli araç sahiplerinin dizel araçlar hakkındaki düşünceleri benzer oluyor genelde, bu yanlış olan düşüncelerin başlıca olanları şunlardır;

    - dizel motorun bakımı çok masraflı olur, her bakımda turbo, enjektörler ve dpf filtresi sürekli değiştirilmelidir.
    - dizel motor traktör gibi çok sesli çalışır, aracın içinde konuşulanı duyamazsınız.
    - dizel araç ilk alırken çok pahalıya gelir ama satarken dengi olan benzinli araçla aynı fiyata satılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır aldığım chevrolet aveo 5 yaşını doldurdu 70 bin km yaptım 1.3 dizel
    Yıllık mtv 300 tl
    Bakım 250 tl (5 yıllık bakımına 1000 tl vermişimdir)
    Bakım olarak rutin bakimlari yapıldı yağ değişimi vs
    Arkadaşımda clio 1.5 2009 model araba var her görüştüğümüz de saticam sebebi yakıt fazla diyor ort 50 kuruş yaptını söyledi mtv yüksek vs karar sizin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel Araç Kullanmasak inanacağız ha dizelin derdi belası bitmez şehir içi kullanımda uzun yolda ayrı konu.
  • 65 beygir ama ciğerli
  • senneanlarsindumbelek kullanıcısına yanıt
    1-satarken daha pahalıya satmıyorsun özellikle 100bin km üstü dizel almak kumar oynamaktır.
    2-bakımı kesinlikle daha pahalı ama çokta fark yok benzin her zaman dizele göre sorunsuzdur.
    3-Torku atmosferiklere göre iyi turbo benzinlilere göre kötüdür. Turbo sorunu da dizel kadar olmaz.
    4-evet gaza basamazsın yakar ama fark 2-3 ltdir Zaten başta da belirttim

    Parası olan turbo benzin
    Olmayan atmosferik/lpg
    Dizel bu ikisinin arasındadır performans olarak turbo benzinden az lpgden fazla ekonomi olarak lpgden fazla turbo benzinden azdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Bu gün dizel symbol 1.5 araç kullanma fırsatım oldu araç sadece 65 beygir ama arkadaşlar araç pire gibi. Gaza üfleseniz uçuyor.

    aman diyim daha fazla üfleme
    az daha üflersen rüzgarda uçan yaprak misali uçuşa geçersin
  • Evet yine bir dizelin tork patlaması yüzünden hızlı gittiğini zanneden bir vakayla karşı karşıyayız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PatlıcanMusakka -- 3 Aralık 2019; 15:3:22 >
  • Navi kullanıcısına yanıt
    Aynı şekilde dizel kullanıyorum bir fark yok aynı ortalamayı yakıcaksınız dizelde de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 motor 80 beygir benzinli Opel Corsa'dan inip,1.5 110 beygirlik araca bindikten sonra bende iyi ki dizel var diyebiliyorum..
  • senneanlarsindumbelek kullanıcısına yanıt
    1-) evet daha fazla parayı gömüyorsun. sonraki alışında da gömeceksin. 20000tl sürekli olarak sende ama değil de. benzinli araba alıp o parayı da borsada kurda vs değerlendirip yakıt farkını karşılarsın.

    2-) dizele her standartta daha da dar sınır koydular, bir sürü filtre eklendi ek enjektörler geldi. bunlar ekstra ekipman, bozulacak daha fazla parça.

    3-) sadece ani değil form ile tork verdiği için öyle geliyor. hissiyat turbonun devrini alma süreci. yoksa çok fazla var da aman da aman durumu yok.

    4-) dizelde vites korkusu var. aman 2.5 devir sabit gideyim, 3'ü geçmesin 2 altına inmesin uğraşılır mı öyle şeyle. 0.8 devirden 6.5 devre kadar doya doya sürebiliyorsun benzini. işte bu keyiftir. üstelik hiçbir devir aralığında traktörlük yapmaz, çuf çuf uçuşa geçmez.


    tertemiz dediğiniz araba hem emisyon hem de gürültü kirliliği açısından canavardır. sürüş zevki yoktur. fakir avuntusu bunlar, ama cep olarak değil kalite olarak fakirlik.




  • Senelerce gazlı araca binmiş biri olarak dizel aldım öyle memnunum ki bir daha büyük konuşmak gibi olmasın fakat benzinli tüplü araca zor binerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    EGR-DPF-SCR iptali yapmadan bu sistemler sorun çıkardığında "ORİJİNALİ" ile değiştirerek adblue katkısını düzenli olarak firmanın tavsiye ettiği şekilde ekleyerek kimseyi zehirlemeden kullanacaksanız size katılıyorum, keyifli sürüşler.

    Ancak;

    1-) Düşük devirde maximum tork
    2-) Çok çok az yakıt tüketimi
    3-) Düşük Hacim = Düşük vergi ( 1.3 mjet- 1.5 dci gibi ..)

    saydığınız bu avantajları sağlıklı olarak ancak yukarıdaki sistemlerle sağlayabilen bu araçların ilk sorunda sayılan sistemlerini iptal ettirip, scr'ye emülatör takıp yanından geçtiğiniz hamile kadına, çocuğa, akciğer yetmezliği olana 40-50 kat Nitrojen Oksit solutacaksanız, akciğerlerine fazladan birkaç partikül yerleştirecekseniz, size katılmıyorum.
    Öyle bir yazmışsınız ki sanki her dizel araba adblue ile geliyor, EGR/DPF de kesinlikle bozuluyor. DPF asla durduk yere bozulmaz, içinde bozulacak bir parça da yok zaten. Filtre yapısına sahip ve bu filtre kendi kendini temizleyebiliyor (hem tırlarda hem binek araçlarda). Tabi ki siz DPF rejenerasyon işlemini araca yaptırmazsanız DPF'nin serviste boşaltılması gerekir.

    EGR araçtan araca büyük değişkenlik göstermekle beraber en az 60-70bin km temizliğe ihtiyaç duymayan bir parça, temizleneceği zaman da 150-200 lira tutuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elsa kullanıcısına yanıt
    2020 itibariyle 1.5 ecoblue ve 1.6 dtec harici tüm dizeller scr sistemi ile geliyor. Onlarda da lnt sistemi var. 2021de 1.5 ecoblue da scr sistemine geçecek 1.6 dtec zaten üretilmeyecek. Dpf bir filtredir ve her filtre gibi bir ömrü vardır ve bu ömür araç ömründen çok daha kısadır.

    Yeni nesil dizel araçlar egr, dpf, scr, doc gibi 4 farklı sistemle geliyor ve size garanti ederim araç 100 bin kmyi görmeden en az bir tanesi sorun çıkartacak. Bu sorun çıktığında orijinali ile değişim yapacaksanız sizede keyifli sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 3 Aralık 2019; 19:28:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    hgfasdjasdjags yok artik!!!

    baski balata bitmistir bi baktir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Benim için şehir içi atik olması önemli hocam zaten. Uzun yolda her araç gider. Mesele ani hızlanmak ,,, yokuşta bayılmamak.

    Maşallah Symbol rampada 2-3 istiyor da istiyor. Ciğeri makine

    Alıntıları Göster
    symbol cigerli makine???

    ulkenin ekonomik fotografi bu iste
  • quote:

    Orijinalden alıntı: civilengineer23

    Önermem ben de kısa mesafe (3km için) benzinli kullanıyorum yol düz ama trafik 1 km’lik bölümde yavaş akıyor ortalama hız 25 km/h oluyor ve yakıt tüketimim ekteki gibi oluyor benim için gayet ideal değerler. Dizel araçta var onda hava soğuk iken daha fazla yakıyor gibi geliyor bana.
    Uygulama ismi nedir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.