DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Dizel araçların Turbo arıza masrafı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
82
Cevap
0
Favori
30.964
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      27 Ekim 2006 16:44:31
      quote:

      Orjinalden alıntı: kyibe



      Alıntıları Göster


      Siz sorun yaşamamışsınız ama bakın yaşayanlar var.

      ozzy_s
      6 ay kadar önce arkadaşımın megane2 hb turbosu ıslık öttürmeye başladı...
      Yanlış hatırlamıyorsam 3.700 faturaya imza attı. Garantisi olmasaydı ne olacaktı?

      Konuya dikkat ederseniz sinirlenmenize gerek olmadığını göreceksiniz.Araba yakıt yönünden ekonomik olabilir,falanı filanı iyi olabilir.Ama sorun çıkarırsa masrafı ne kadar olur?
      Dizel araç ağır masraf çıkarırsa,servisin yada sanayideki ustaların cüzdanımıza ne kadar el atabilecekleri sorulmuş,eğer dizel arabanın ciddi arızalarından dolayı servisle cüzdanı ortak kullanacaksak hiç gerek yok.Ben benzinliğin yolunu unutmasamda olur.

      Derdimi anlayan arkadaşlara,cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
      Konuyu benzin-dizel rekabetine götürmeye çalışanlarada


      Mercedes'te çalışan ustamız 3bin küsür YTL çıkardı.
      Sen yukarıda megan II için 3700 YTL diyorsun.
      yukarıda yazmışlar clio'nun sadece turbosu tezgahta 800 YTL. manifoldu, contaları, hortumu, intercooler'ı derken bir de işçilik koyacaksın, neresinden baksan 1500YTL'yi bulur gibi geliyor bana, eğer geçmezse...

      sanki ortalmadan gidersek 1500 ile 2000 YTL'lik bir risk kafadan mevcut gibi görünüyor. arabanın markasına bağlı olarak daha da fazla olabilir. şimdi böyle bir risk gerçekleşirse yan sanayi, çıkma parça gibi yöntemlerle maliyet azaltılabilir ama bu sefer de yapılan iş ne kadar içine sinecek. sonuçta çıkma yaptırırsın, yarı fiyatına ama 3 gün sonra elinde patlayacağı tutar...

      dizelin riskli olan bir de CommonRail ve enjektör parçaları var. Yakıta asıl duyarlı parçalar bunlar. turbo bildiğim kadarıyla yakıta bunlar kadar duyarlı değil. turbo arızası genellikle yakıttan değil kullanım tarzından kaynaklanıyor. kaç kişi aracından inmeden önce 1dk. rölantide çalıştırıp turbosunu soğutuyor? aceleciyiz biz, bekleyemeyiz öyle...

      asıl rail ve enjektörler yakıta duyarlı olan parçalardır. Bildiğim kadarıyla yüksek teknolojili olan malzemeler de bunlar ve tahminim, tamiri turbodan çok daha yüklü bir fatura getirecektir ve arızalanmasının neredeyse tek nedeni kötü-hileli yakıttır. turboyu garanti dışı saymakla pek uğraşacaklarını zannetmiyorum ama rail ve enjektörler arızalanacak olursa, o zaman servisle aranda saç saça bir garanti muhabbeti dönebilir.

      Bu masraflara başta hep risk dedim. yani kesinkes bu masraflar çıkacak diye bişey yok. elbette ki araç düzgün kullanılırsa ve sürekli de düzgün yakıt alınırsa, turbo da rail de ömrünün yettiği yere kadar dayanır. Zaten Avruppa'da durum böyle. ama işte risk faktörü Türkiye diyince devreye giriyor...

      Şunu kabul etmek lazım, dizeller benzinlilere göre yakıt ve kullanım tarzı konularında daha narin; hiç üzmeye gelmez. Yani bu tip sorunları yaşama ihtimali dizelde daha çoktur. benzinlide de dikkat etmek gerekir ama sorun yaşamak için, ne diyim, iyiden iyiye eşeğe biner gibi binmek lazım..

      konu yakıt konusu olunca iş iyice kumara dönüşüyor. Çünkü her konuda hile ve sahteciliğin diz boyu yürüdüğü canım memleketimde hükümetlerin başedemediği en ciddi konulardan birisi de akaryakıt kaçakçılığı ve sahteciliğidir. Vurgunun boyutu yıllık milyarlarca doları bulmaktadır. Eh, bu kadar sahte ve kaçak yakıtı uzaylılara satmadıklarına göre, beğensek de beğenmesek de, bize kakalıyorlar.

      Hal böyle olunca da yakıta çok hassas olan ve bir masraf açtığında milyarlarca liranın hesabının yapıldığı ve yasal olarak da garanti dışı sayılma ihtimali bulunan bir aracı, isterse uçak yakıtıyla çalışsın, üste yüklü miktarda fazla para vererek satın almak ciddi bir kumardır. Ha, o kadar sahteciliğin içinde siz hiç sahteye denk gelmezsiniz; çok karlı olur. Ama çekirge sekti, sekti, bir kere sekemezse al başına belayı.

      Böyle riskli bir aracın 0km ve uzun bir garantiyle alınması daha ufak bir kumardır ve cidden düşünülebilir. Çünkü, görünen o ki, firmalar yüksek satış rakamlarına zeval vermemek uğruna (yasal bir mecburiyetleri olmadığı halde) böyle birkaç aracı garanti kapsamına almaktadırlar. Ama emin olun, arıza istatistiklerine bakarak (yani arızalanma yüzdelerine göre bir tahminle) sözkonusu masrafı satış fiyatlarına zaten yansıtmışlardır.

      Ama asla üstlenmek istemeyeceğim risk ise böylesine hassas bir arabayı, senden önceki sahibinin ne halt ettiğini bilmeden, 2. el olarak alıp hem üste fazladan para vermek ve hem de garantiye sahip olmamaktır. Bunu yapmak, sahteciliğin böylesine kol gezdiği bir ortamda düpedüz kaşınmaktır. Tabi bu benim fikrim; herkesin kendine ait bir düşüncesi elbette olacaktır.

      Ben 2004 yılında bir araba aldım. kullandığım 2 sene boyunca farkettiğim 2 kere hileli yakıt olayına rastladım. O da benim farkedebileceğim kadar kantarın topuzunu kaçıranlar; yoksa farketmeden ne kadar hileli yakıt kullandım bilmiyorum. Birincisinde benzin aldım, evin önüne parkettim. arabayı 3 gün hiç ellemedim. 3 gün sonra arabayı çalıştırdım, ne göreyim; full olması gereken depo 1/8 nispetinde eksik. Belli ki içine kattıkları solventin bir kısmı durduğu yerde uçtu. içindeki benzini dökecek değiliz, kullandık tabi.
      bir diğeri de gaz aldım, depoyu doldurdum. araba kamyona döndü diyecem, kamyonlara hakaret olur. Resmen eşeğe döndü; hiç gitmiyor. düzlükte bile 80-90'ı geçemiyor. ne zaman o depo bitti, başka bir yerden gaz doldurdum, araba kendine geldi.
      bu iki örnekte de besbelli işin b.kunu çıkarmışlar. Şükür ki arabaya birşey olmadı. Ama araba ya dizel olsaydı...
      Daha geçenlerde ekonomi haberlerinde çıktı. EPDK, PO'nun da aralarında bulunduğu bir dizi akaryakıt dağıtım firmalarına milyarlarca YTL ceza yağdırmıştı da konu danıştaya aksetmişti ya... O bir yana dursun... Geçenlerde görevliler istasyonlarda pompa denetimi yapmışlar ve pompalardan aldıkları numunelerin çok büyük bir kısmı standarda uygun çıkmamış. Konu aboratuvar raporlarıyla birlikte belgelenmiş ve hem EPDK, hem de ilgili bakanlıklara raporlar gönderilmiş. Şimdi 2. bir ceza furyasının geleceği söyleniyor.
      Standarda uygun olmayan yakıt kelimesinin Türkçe'sini ben size söyleyeyim: hileli yakıt.

      Bu konuda korkulanlar benim başıma geldi; neyse ki arabam durumu tolere edebiliyor. Ama böyle bir ortamda hele hele 2. el garantisiz dizel araç almak, iyi cesaret...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3426 Mesaj
      04 Ağustos 2007 15:08:04
      turbo bozulunca tüm parçalarmı değişiyor?


      quote:

      Orjinalden alıntı: kyibe

      Arkadaşlar,hep dizel araçların yakıt ekonomisinden dolayı avantajlarını konuşuyoruz.100 km.de rekor sayılan değerleri konuşuyoruz,tork,güç,vb. güzel şeyleri konuşuyoruz.
      Peki dizel araç,turbo arızası yapınca ne kadar masraf çıkarıyor.Az önce bir topicte arkadaşın yazdığı bir konu var,
      "clio symbol 8000 ytl turbo masrafı çıkarmış"

      Bu miktar çok yüksek değilmi,yani makul denilebilecek bir miktar değil.
      Bu konudaki fikirleriniz nelerdir?
      |
      |
    • Yarbay
      5633 Mesaj
      04 Ağustos 2007 15:59:24
      passat ın turbo sunu geçen sene topkapıda özel serviste işçilik dahil 1.100 ytl ye değiştirdik
      |
      |
      _____________________________

      G.S
    • Yüzbaşı
      892 Mesaj
      04 Ağustos 2007 23:39:30
      2004 c max tdci ghia. 50.000 KM Turbo arızası.
      Garantiden değişti. Rakam 2500-3000 ytl civarı idi sanırım.
      Araç şu an 77.000 km de.
      Rölantide beklemeye dikkat ederdim. ama turbo üretim hatalı imiş.
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      04 Ağustos 2007 23:52:48
      istanbulda islek herhangi bir noktada 10 dakika bekleyin ve gecen taksilerden kac tanesi dizel , kac tanesi degil bir bakin bos bir zamaninizda...
      |
      |
      _____________________________

      @@SEAT@@
      ibiza 1.4 100 HP
      ###50 litre 800 KM###
    • Er
      11 Mesaj
      20 Ağustos 2007 22:26:31
      2004 reno symbol dizel. 3 senede turbo arizasi. 70 bin km. masraf reno mais den 1500 ytl. Gecmis olsun.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      11 Ekim 2014 18:57:50
      konuyu hortlatcaz ama benim megan2 turbo ses geliyor gibiydi servise baktırdım turbo değil intercoll denmiş serviste 700 tl ye değiştirdik ses kesildi
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      11 Ekim 2014 18:59:32
      dizel megan
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3374 Mesaj
      11 Ekim 2014 23:01:29
      Dizel aracımla 277.500 km yol yaptım bu güne kadar.

      Turbo arıza masrafı kaç lira bilmiyorum, henüz tanışmadık kendisi ile

      Bu meselenin abartıldığını düşünüyorum, o kadar da kolay bozulmuyor işte kardeşim...



      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      18 Ekim 2014 01:56:15

      hocam sizin aracınız hangi markaydı.
      |
      |
      rst78 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      3374 Mesaj
      18 Ekim 2014 09:01:56

      1.6 HDi Peugeot. Bu güne kadar motor aksamı ile ilgili periyodik bakımlar haricinde ekstradan sadece şunlar yapıldı :

      130.000 km - katalizör ve enjektör temizliği
      207.000 km - emme manifoldu değişti, turboya bakım-balans ayarı (hazır sökülmüşken ben istedim yapılmasını)

      Hiç birinde de büyük paralar ödemedim.

      280.000'e yaklaştı şu anda, ne turbosu değişti ne de enjektörleri, saat gibi çalışıyor. Hor kullanmayıp bakımlarını da aksatmayınca her motor gider bu kadar. 400bin'de 500bin'de daha anahtar değmemiş Multijetler falan var ama milletin dediğine baksan dizel motor 100 bin'den sonra çöp oluyor
      |
      |
      Bahsedilenler: ibrahim1976
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      18 Ekim 2014 10:11:40

      forumda bakıyorumda Fransız arabaları için olumlu yorumlar yapmıyolar. sizin aracın maşallahı var o kilometrede çıkardığı masraf sayılmaz.. benimkide megan2 dci bisefer intercoll değişimi yapıldı. başkada bi sorun çıkarmadı. zamanında peryodik bakımlarını sonra arıza çıkarcağını pek sanmam.
      |
      |
      rst78 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      4371 Mesaj
      18 Ekim 2014 12:42:24

      90 hp lik olan mı?
      |
      |
      rst78 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      3374 Mesaj
      18 Ekim 2014 13:27:57
      quote:

      Orijinalden alıntı: one man one engine

      90 hp lik olan mı?

      110 hocam.
      _____________________________

    • Yarbay
      3374 Mesaj
      18 Ekim 2014 13:30:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: ibrahim1976

      forumda bakıyorumda Fransız arabaları için olumlu yorumlar yapmıyolar.

      Eski fransızlar için haklı oldukları noktalar var, mesela benim arabada süspansiyon sistemi çok kötü. İç mekan işçiliği bazı yerlerde zayıf. Fakat bu araçların motoruna, mekaniğine laf edenler boş konuşuyorlar.

      Güncel modellerin ise rakiplerinden aman aman farkları yok.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4371 Mesaj
      18 Ekim 2014 13:31:38

      90 hp lerde sabit geometrili turbo olduğu için sıkıntı pek duymadım ama 110 lukta değişken olduğundan sorun duymuştum.Herhalde kullanıcıları aracı kullanırken pek yakıtına , yağına, suyuna dikkat etmiyorlar, o yüzden de arızalar meydana geliyor.Mesela benim arkadaşa 90 hp 1.6 dizel c4 aldık araç 157 bin km de.Gayet güzel sıkıntısız çalışıyor...
      |
      |
      rst78 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      983 Mesaj
      18 Ekim 2014 15:21:14
      quote:

      Orijinalden alıntı: one man one engine

      90 hp lerde sabit geometrili turbo olduğu için sıkıntı pek duymadım ama 110 lukta değişken olduğundan sorun duymuştum.Herhalde kullanıcıları aracı kullanırken pek yakıtına , yağına, suyuna dikkat etmiyorlar, o yüzden de arızalar meydana geliyor.Mesela benim arkadaşa 90 hp 1.6 dizel c4 aldık araç 157 bin km de.Gayet güzel sıkıntısız çalışıyor...

      c4picasso 2 kere turbo değiştim,
      1 . yetkili serviste 2100 tl, diğeri 3 ay sonra özel serviste 1500 tl. yakıtı sürekli opetten alırdım ve bakımlrını düzenli yaptırıyordum.
      2 kere yolda adım bir daha dizel alırmıyım bilmiyorum...
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      288 Mesaj
      18 Ekim 2014 15:40:10
      yetkili serviste değiştirdiğiniz turbo garantiden değişime girmedimi
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      206 Mesaj
      21 Ekim 2014 00:23:56
      Bence de çoook abartılıyor.Alınmazmış mış mış satılmaz mış mış mış...Sanırsın ki iki yaşından büyük tüm dizel arabalar çöpe atılıyor.Herkes bilir ki dizel araca eziyet edilmediği zaman en çok km yapan motor dizeldir.
      |
      |
      _____________________________

    • Onbaşı
      21 Mesaj
      25 Haziran 2015 02:16:17
      TDİ araç 1900 - 2000 devirde vites değiştirirken
      ince tiz bir ses gelmeye başladı.
      Turbo gidici galiba
      bugün VW doğuş servisi aradım
      4.500 TL sadece Turbo dediler
      işçilik hariç
      2011 170 binde araç
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
SEO
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
modasor
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,844
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.