Şimdi Ara

Dizel araçların Turbo arıza masrafı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
48.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe


    quote:

    Orjinalden alıntı: Giannizzero

    quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe


    quote:

    Orjinalden alıntı: Giannizzero

    Servis zamanlarından söz açılmışken Citroen 20.000 km veya 1 yıl,benzinli araçlar içinTurbonun ıslık öttürmesi benim yukarda bahsettiğim olay,yani kanatçıkların eğilmesinden kaynaklanıyor.Altı üstü bir turboyu söküp yerine yeni turbo takmak için 3700 YTL istiyorlarsa bu işte bir gariplik var derim.

    Birde bu masraflar genelde arabanın markasına göre değişiyor sanırım.
    Örneğin turbo masrafı renault farklı,citröen farklı,opel farklı.vb.


    Doğrudur Fiat ile Opel,WV hatta Citroen arasında fark mutlaka olur ama Renault ile böyle bir uçurumun olması tuhaf,çünkü sonuçda Renault ve Fiat yedek parçasının ucuzluğu nedeniyle ülkemizde tercih edilen markalar.


    Yeni nesil dizel teknolojisi(common rail) henüz yeni olduğu için sanırım pahalı.Eski araçlarda öyle çok teknolojik donanımlar olmadığı ve artık parçaları bol miktarda bulunduğu için ucuz.
    Ama yeni teknolojik araçlarda bütün markalarda bir pahalılık var.

    Common Rail çok yeni bir teknoloji değil,ayrıca 2004 Fiat Punto'daki Multijet motor geçen sene sınıfındaki en iyi motor seçildi,özetlersek Fiat'ın iyi olduğu dizel motordaki turbosu Renault'un şaibeli dizelinin turbosunun nerdeyse onda bir fiyatıGarip olan bu, tabi eğer 3700 YTL sadece turbo değişimi içinse




  • Mondeo 2004.
    Turbo şarj ünitesi ve intercooler hortumu veya borusu.
    Geçen ay garantiden değişti. 3000 YTL.
    Araç 45000 deydi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: robespierre

    Mondeo 2004.
    Turbo şarj ünitesi ve intercooler hortumu veya borusu.
    Geçen ay garantiden değişti. 3000 YTL.
    Araç 45000 deydi.

    bu masraflar bence oldukca fazla 3000 ytl ye benzinli bir aracın motor rektifiyesi yapılr herhalde. asgari ücretin 380 lira olduğu bir ülkede ne kadarda uçuk rakamlar istiyor sevisler. sahsi görüşüm eger dizel alınacaksa ne yapıp ne edip sıfır araç almalı ve yakıtına bakımına azami şekilde dikkat edilmeli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Harun -- 20 Ekim 2006; 20:16:29 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


    Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
    Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
    Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
    Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

    Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

    Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 20 Ekim 2006; 20:33:52 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


    Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
    Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
    Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
    Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

    Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

    Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




    Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


    Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
    Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
    Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
    Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

    Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

    Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




    Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.


    Kimseye birşey sormama gerek yok.

    Sen benim sorduğum soruyu anlamamışsın. Dipte tortu birikiyorsa ve yakıt her zaman deponun dibinden çekiliyorsa, depoda 60 litre veya 3 litre yakıt olmasının ne farkı var?

    Diyelimki benim arabada 3 litre yakıt kaldı seninkinde ise depo boğazına kadar dolu. İkimizinde deposunda 20 gram pislik var. Akşam arabalarımızı park ettik. Sabaha kadar bu pislikler deponun dibinde toplandı. Sabah inip arabalarımızı çalıştırdık. Sonuçta yakıt dipten çekildiğine göre en başata bu 20 gramlık pisliklerden çekmeye başlamayacak mı her ikimizin arabası? Deponun dolu veya boş olması neyi farkettirdi?!!!


    Bu bakış açısından, depoda az yakıt varken pislik gelir, çok yakıt varken pislik gelmez düşüncesi safsatadır diyorum.
    Ne diyosun, sabah arabayı çalıştırmadan önce arabayı biraz sallayıp çalkalayalım mı? Çalkalamadan kullanmayınız.




  • tamamen sallama bir konumu banamı öyle geliyor turbo yu yenilediği paraya ben motoru yenilerim ayrıca benzinli araçlar hiçmi sorun çıkarmıyor
  • mantıken haklısın ancak işin tekniğini yani sistemi-çalışma prensibini tam bilmediğimiz için açıklama getiremiyoruz,ancak bu konu heryerde böyle işleniyor,yani depo bitmeden (ışık yanar yanmaz) depoda olası bir pisliğin motora gitmemesi için yakıt almak.bunu bilen birisi açıklarsa hep beraber öğreniriz,yoksa bunu örneğin Pİ sayısı gibi kabul et kaç kişi 3.14 nerden geldiğini sorguluyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


    Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
    Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
    Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
    Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

    Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

    Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




    Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.


    Kimseye birşey sormama gerek yok.

    Sen benim sorduğum soruyu anlamamışsın. Dipte tortu birikiyorsa ve yakıt her zaman deponun dibinden çekiliyorsa, depoda 60 litre veya 3 litre yakıt olmasının ne farkı var?

    Diyelimki benim arabada 3 litre yakıt kaldı seninkinde ise depo boğazına kadar dolu. İkimizinde deposunda 20 gram pislik var. Akşam arabalarımızı park ettik. Sabaha kadar bu pislikler deponun dibinde toplandı. Sabah inip arabalarımızı çalıştırdık. Sonuçta yakıt dipten çekildiğine göre en başata bu 20 gramlık pisliklerden çekmeye başlamayacak mı her ikimizin arabası? Deponun dolu veya boş olması neyi farkettirdi?!!!


    Bu bakış açısından, depoda az yakıt varken pislik gelir, çok yakıt varken pislik gelmez düşüncesi safsatadır diyorum.
    Ne diyosun, sabah arabayı çalıştırmadan önce arabayı biraz sallayıp çalkalayalım mı? Çalkalamadan kullanmayınız.




  • Düşük yakıt seviyesi ayrıca motorun düzensiz yakıt çekişine sebep olur,

    Bahsettiğiniz 20 gr pisliğin 5 lt lik benzin içinden tamamının çekilmesi ile 50 lt benzin içinden tamamının çekilme yüzdesi aynı olmasa gerek ? ilk çalışma ve ilk hareket anındaki çalkalanmaları da hesaba katmıyorsunuz anlaşılan...
  • valla transporterın turbosu arza yaptı
    2000 ytl kacmıs ıcıne
    sanayıde yapıldı
    sımdı cokta super oldugunu soyleyemem

    gercı araba her gun aydına gıdıp gelıyor
    ınanın ızmırde gazı bı kokluyo amcam aydında ayagını cekıyo.son gaz aydına gıdıyo
    her sabah her aksam boyle
    araba 572.000 km de
    daha motoru acılmadı bıle
    cok saglam araba gercekten
  • kendi benzinli audi a4 1.8t mun turbosu işçilikle beraber 1.300 ytl ye çıktı

    dizel 2005 fiat albea taksici arkadaşımın turbosu 70.000 deyken arıza yaptı garantiden deyişti geçen sene dediyine göre 900 ytl fatura imzalamış daha 2 gün önce kötü mazottan mazot pompası deyiştirilecekti motorunda 240 küsürbine geldiyinden artık yavaş yavaş kendini bırakmasından dolayı komple motor yapıldı önüne getirilen fatura 5.500 ytl
  • ÜLKEMİZDE akaryakıt denetimsizliği oldukça yaygın hal böle olunca dizel motorlu araçları alıp 2 sene kullanıp satmak ( mali duruma göre tabi ) EN AKILLI yol veya garanti bitiminde bence iyi bir zamanlama .pompadan erodizelmi normal mazotmu koydukları belli değil hala akaryakıt kalitesine ulaşılmadı sırf bu sebep bile dizel için bence çekincedir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    ÜLKEMİZDE akaryakıt denetimsizliği oldukça yaygın hal böle olunca dizel motorlu araçları alıp 2 sene kullanıp satmak ( mali duruma göre tabi ) EN AKILLI yol veya garanti bitiminde bence iyi bir zamanlama .pompadan erodizelmi normal mazotmu koydukları belli değil hala akaryakıt kalitesine ulaşılmadı sırf bu sebep bile dizel için bence çekincedir.


    Vallahi dostum kaç senedir şirket dizel fiestalarına bırakın eurodizeli direk mazot koyuyorlar, doğudan dönen araçlar yolda Allah ne verdiyse alıyor yakıt, ciddi bir sorun olduğunu görmedik, biz biraz çekinip eurodizelden başka kullanmıyoruz..
  • şirket arabası bir anlamda normal mazot koyar ama şahıslar seninde dediğin gibi çekinirler benimde mazotlu aracım olsa aynı durum geçerli olur. şirket 2 yılda arabaları toptan satar veya el değiştirir ama daha sonra alan adamın elinde patlar artık
  • Turbo tek parçadan oluşmuyor. Manifold'a bağlanan kısımlar, egzosa bağlanan yer, turbo hortumu, intercooler...

    Bunlar birleşirse evet 8000 ytl görürsün. 0 turbo tek başına 2-3.000 ytl'dir, çıkma alırsan ucuzlar.
  • Pislik konusu başından beridir bana bir şehir efsanesi gibi gelir.
    Yani, özellikle dizeller hava yapmasın diye çeyrek deponun altına indirilmez. bunu anladım da... şu pislik gelmesi olayı bana da saçma gelmiştir. ne yani depoda gerçekten pislik varsa yakıt miktarının fazla olması bu pisliğin motora gitmesini nasıl engelleyecek ki?
    akla mantığa sığan hiç bir tarafı yok; zannediyorum bu bir şehir efsanesi.
    Eğri oturunca falan da az yakıyordu değil mi?..

    quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    mantıken haklısın ancak işin tekniğini yani sistemi-çalışma prensibini tam bilmediğimiz için açıklama getiremiyoruz,ancak bu konu heryerde böyle işleniyor,yani depo bitmeden (ışık yanar yanmaz) depoda olası bir pisliğin motora gitmemesi için yakıt almak.bunu bilen birisi açıklarsa hep beraber öğreniriz,yoksa bunu örneğin Pİ sayısı gibi kabul et kaç kişi 3.14 nerden geldiğini sorguluyor...

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: tolgao2000

    Dizelini eurodizel al , keyfine bak, her araç sorun çıkarabilir, yeterki benzin kaliteli olsun ve depoyu dibine kadar kullanıp enjektörlere pislik yada hava kaçmasın, dizel motorlar uzun km yapabildiklerinden benzinlilere göre dah sağlam olduğunu düşünüyorum. Ben dizelden çok memnunum 75 ytl ile mazot ile 600 km şehir içi nasıl ama ?


    Hava yapma konusuna bir şey demiyeceğim ama yakıt zaten her zaman deponun dibinden çekilmiyor mu?!
    Sürekli hareket halinde çalkalanan deponun dibinde nasıl pislik birikir?
    Araba uzun süre hareketsiz kaldı, pislik dipte toplandı kabul edersek, ilk çalıştırdığın anda dipte toplanan pisliği çekmeyecek misin?
    Bu durumda deponun az dolu veya çok dolu olmasının ne önemi var?

    Yoksa yakıt deponun en üstünden elektrik süpürgesinin emdiği gibi mi çekiliyor falan da, yavaş yavaş dibine doğru gelince pislik çekme ihtimali oluyor?

    Yakıt filtresi denen bir şey var. Bunların hiçbir faydası yok mu? Boşuna mı kullanıyoruz bunları?




    Arkadaşım sadece dizel araçlar değil enjektörlü tüm araçlarda ışık yanmadan benzin alınması gerekir kime isteren sorabilirsin, bu da dipte biriken tortuyu motorun çekmemesi için, ayrıca filtre tıkandığı vakitte motor hava yapığını duydum.


    Kimseye birşey sormama gerek yok.

    Sen benim sorduğum soruyu anlamamışsın. Dipte tortu birikiyorsa ve yakıt her zaman deponun dibinden çekiliyorsa, depoda 60 litre veya 3 litre yakıt olmasının ne farkı var?

    Diyelimki benim arabada 3 litre yakıt kaldı seninkinde ise depo boğazına kadar dolu. İkimizinde deposunda 20 gram pislik var. Akşam arabalarımızı park ettik. Sabaha kadar bu pislikler deponun dibinde toplandı. Sabah inip arabalarımızı çalıştırdık. Sonuçta yakıt dipten çekildiğine göre en başata bu 20 gramlık pisliklerden çekmeye başlamayacak mı her ikimizin arabası? Deponun dolu veya boş olması neyi farkettirdi?!!!


    Bu bakış açısından, depoda az yakıt varken pislik gelir, çok yakıt varken pislik gelmez düşüncesi safsatadır diyorum.
    Ne diyosun, sabah arabayı çalıştırmadan önce arabayı biraz sallayıp çalkalayalım mı? Çalkalamadan kullanmayınız.






  • açıkcası bu forumdan benim anladığım 1- 2. el dizel alma 2- dizeli çok fazla elinde tutma çünkü garanti bittimi çıkabilecek arızalar senin yapmış olduğun bütün tasarrufu götürür. bende dizel megane 2 kullanan bir taksiciyle konuşurken turbo arızasından dolayı garantiden değiştiğini söylemişti daha 80 bindeydi taksi. tabi bu demek değil ki her dizel ağrıza yapar hiçbir benzinli yapmaz ama dizelin yapma masraf çıkaarma oranı benzinliden oldukça yüksek görülüyor. tabi bu forumda dizel kulllanıp hiç masraf yaşamadığını söyleyen çok arkadaş var ama onlar kaç yıldır dizel kullanıyorlar onada bakmak lazım malum dizeller bizde son 2 yılda yaygınlaşmaya başladı. herkese sorunsuz sürüşler dilerim.
  • hani dizelin 2. eli daha pahalı oluyordu, bu forumda ise 2 yılı doldurur doldurmaz satmak lazım deniyor, e peki bu dizel arabaları kim alacak
  • Kim demiş 2 yılda satılır diye. Dizel araba yıllanmış şarap gibidir. zaman geçtikçe dahada oturaklı olur. biz 2 yılı devirdik hala yola devam ediyoruz. O satanlar herhalde bozup bozup duruyorlar arabalarını hor kullanırlarsa tabi bozulur. Bakımını yapmazsan çürür gider yolda bırakır.

    Onlara çelikten jet motorlarda versen bozarlar 2 yılda
  • ya düzgün araç kullanmazsan her türlü araç arıza yapar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.