Şimdi Ara

DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
148
Cevap
1
Favori
95.508
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • e yani..
    temiz yakıt
    dikkatli kullanım
    + zamanında bakım
    -----------------------------------
    uzun ömürlü dizel ..yollara yıllara meydan okursunuz
  • Araba satın alacağım. Hyundai 1.5 CRDİ Accent Admira bir araba var. ABS klima hava yastığı(2 tane) sis lambası vs özellikleri var. Araba 2005 model ve kilometresi 96000 de. Bir kaç galerici dolaştım hyundainin 3 silindirli dizel arabaları 100 bin km den sonra ölüyor diyorlar. Bu ne kadar gerçek bir bilgidir.

    Bu konu hakkında acil yardım lütfen. Doğru mu bu söylenenler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: B o S c H

    Araba satın alacağım. Hyundai 1.5 CRDİ Accent Admira bir araba var. ABS klima hava yastığı(2 tane) sis lambası vs özellikleri var. Araba 2005 model ve kilometresi 96000 de. Bir kaç galerici dolaştım hyundainin 3 silindirli dizel arabaları 100 bin km den sonra ölüyor diyorlar. Bu ne kadar gerçek bir bilgidir.

    Bu konu hakkında acil yardım lütfen. Doğru mu bu söylenenler.


    Normal koşullarda,önerilen şekilde kullanıldığında 100 değil 300 gider.Fakat ikinci el alacağım diyorsunuz,iyi baktırmalısınız.Motor belli eder kendini zaten,bizde inşallah ikinci el bir dizel alacağız.Aynı korkuları biz de yaşıyoruz,önemli olan temizini bulmak.
  • bizim kurumun önündeki taksici amcanın 3 silindir accentinin km. si 150 bindi, hiçbir arıza vermediğini söylüyordu.
  • şöyle bir dizel motorun arızası işin gerçeği beni bayağı ürkütür

     DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir
  • bizde de 2003 accent 1.5 crdi araç var. ve 126000 de. usta motorda sorun yok dedi. alalı 2 ay oldu. şimdilik bir sorunu yok. 3 silindirli olması sebebiyle diğerlerinden daha gürültülü çalışıyor ama devir arttıkça ve ısındıkça ses azalıyor.

    birde tek sayı silindirli dizellerin ömürlerinin çift sayı silindirli dizellere göre daha fazla olduğuna dair autoshow dergisinde bir yazı çıkmış. bu konu hakkında bilgisi olan varmı? olayın gerçeklik payı nedir acaba?
  • Konunun baya bir geçmişi var. 2005-2009
    Bu muhabbet güncelliğini yitirmiyor.
    Bu sorunun kesin bir cevabı olabilir mi ki...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayhan1095

    Konunun baya bir geçmişi var. 2005-2009
    Bu muhabbet güncelliğini yitirmiyor.
    Bu sorunun kesin bir cevabı olabilir mi ki...



  • toyota yeni corolla dizele 6 yıl sınırsız km garanti veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 28 Ocak 2009; 21:32:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ayhan1095

    Konunun baya bir geçmişi var. 2005-2009
    Bu muhabbet güncelliğini yitirmiyor.
    Bu sorunun kesin bir cevabı olabilir mi ki...




    kesin bir cevabı olmaz

    kullanıcıya göre 50 binde yapan var 500 binde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: warrior sako


    quote:

    Orjinalden alıntı: ayhan1095

    Konunun baya bir geçmişi var. 2005-2009
    Bu muhabbet güncelliğini yitirmiyor.
    Bu sorunun kesin bir cevabı olabilir mi ki...




    kesin bir cevabı olmaz

    kullanıcıya göre 50 binde yapan var 500 binde







  • Arkadaşlar ben Hyundailerin 3 silindirli olan modellerinin 100 bin km den sonra motorunun öldüğünü söyleyenlerin ne kadar doğru söylediğini öğrenmek istiyorum.

    Galericiler 100 bin km den sonra ölüyor dedi.

    Tüm marka ve model arabalara servislik yapan tamirci hayır ölmez dedi.

    Hyundainin yan serviscisi (Hyundai yetkili servisi ama yan servis gibi bişey) 100 bin km den sonra 3 silindirli olanları ölüyor dedi.


    Bu durumda doğrusu nedir?
  • Hocam bu dizeli poh poh lamak da ne zaman türedi anlayamadım. Çoğu kişi dizel motor daha uzun km yapar demiş. Kullanıcıya göre değişir ama örnek göstermek gerekirse dizel 100 binde biterse, benzinli motor 500 bin de biter.
    Dizel araç tork ve ekonomi bakımından avantajlıdır. Benzinli motora göre kıyaslarsak büyük eksiklikleri vardır.
    Mesela dizel motor benzinli motora göre maximum hızda ezikliğini hissettirir. Hızlanma konusundaki ezikliğini gidermek içinde çoğu dizelde turbo vardır.
    Dizel motor kullandığı yakıt itibari ile çok kurum üretir, bu da motorun bitmesinde önemli bir etkendir,
    Dizel, aracı titretir, sesli çalışır, Kışın ilk çalıştırmada zorluk çeker.
    Daha bunun gibi düşündükçe akıla gelen bir çok dez avantajı vardır, İlerde bir gün dizel araç alırsam bu sadece ekonomik olduğu içindir...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onequest



    şöyle bir dizel motorun arızası işin gerçeği beni bayağı ürkütür

     DİZEL araçlarda motor ömrü kaç KM'dir


    geçen gün yunanistan da bi taksiye bindim araba ilk çıkan mercedes c serisiydi motorunu hatırlamıyorum yalan olmasın ama cdi dı arabada giderken merak ettim acaba kaç km de bu araba diye bi baktım 560k dı gerçekten şaşırdım ve mercedes i de taksi şöförünü de tebrik ettim




  • örnek vermek gerekirse;
    ağır vasıtaların motorları... dizeldir, neden? uzun ömürlü olduğu için...
    artık benzinli ezik motorlarda piyasada...örnek vermek gerekirse... vw tsi motorlar... turbolu motoru ezik diye nitelemek yanlış!
    otomobillerde dizeli tercih etmemizin nedeni ekonomi, doğrudur... ama dizel teknolojisi de gelişti...bunu unutmamak gerekiyor...
    dizel sesli çalışmıyor artık... aracı titretmiyor...kışın ilk çalıştırma da zorluk çekilmiyor...
    dediğiniz dizel motorlar eski dizeller... ona bakacak olursak eski benzinli motorlar da çok yakar,az kaçar...sesli çalışırdı... artık devir değişti...dizel de benzinli de gelişti...
    quote:

    Orjinalden alıntı: nightsdanger

    Hocam bu dizeli poh poh lamak da ne zaman türedi anlayamadım. Çoğu kişi dizel motor daha uzun km yapar demiş. Kullanıcıya göre değişir ama örnek göstermek gerekirse dizel 100 binde biterse, benzinli motor 500 bin de biter.
    Dizel araç tork ve ekonomi bakımından avantajlıdır. Benzinli motora göre kıyaslarsak büyük eksiklikleri vardır.
    Mesela dizel motor benzinli motora göre maximum hızda ezikliğini hissettirir. Hızlanma konusundaki ezikliğini gidermek içinde çoğu dizelde turbo vardır.
    Dizel motor kullandığı yakıt itibari ile çok kurum üretir, bu da motorun bitmesinde önemli bir etkendir,
    Dizel, aracı titretir, sesli çalışır, Kışın ilk çalıştırmada zorluk çeker.
    Daha bunun gibi düşündükçe akıla gelen bir çok dez avantajı vardır, İlerde bir gün dizel araç alırsam bu sadece ekonomik olduğu içindir...




  • motor ömrünü belirleyen iki temel şey vardır.Birisi silindir içindeki basıncın delta P olarak ne oranda değiştiğidir ki bu konu turbo basıncı ile ve devir ile alakalı bir durumdur.

    ikincisi de motorun düşük baygirde çok silindirli olması durumunda motor ömrü inanılmaz artacaktır.
    Şöyle ki eğer siz 2000 motor bir aracı 4 yerine 6 veya sekiz silindir yaparsanız ömrünü katlayarak artırmış olursunuz.Ama 3 silindire indiriseniz de ömrünü azaltmış olursunuz.

    özetle silindir içindeki patlama sonrası oluşan basınç az ise bu motor verimsiz (yakıtı çok yakan ama gücü az verebilen) ancak uzun ömürlüdür.Çünkü metalurji bilginiz varsa metallerin bir esneme yani sünme değeri vardır elastik aralıktan plastik aralığa ufaktan da olsa sızarsanız metal artık eski noktasına gelmez ve deformasyon başlar sonucunda metal yorgunlğu dahil birçok fenomen gözlenecektir.
    Bu temel prensip dizelde de benzinde de , doğalgaz ile çalışan motorda da aynıdır. Sadece farkları buna göre tasarlanan motor daha kalın yapıldığı için dayanıklı olduğu sanılmaktadır.halbuki aşınma ve metal yorgunluğu tüm gözdeyi bir kanser gibi sarar ve bir anda ÇAT diye gider.Siz de sanırsınızki sizin hatanızdan oldu. Halbuki yılların yanlış kullanımı sonucunda uzun vadede yapılan hatalarının toplamını anlamanız ,oldukça zor olacaktır.




  • bildiğim kadarıyla motor ömrünü etkileyen bir başka unsur da motor bloğunun dökümü sırasında oluşabilen mikroskobik çatlaklardır. bu iş biraz şanşa baglı bir faktördür. kısa vadede(çok da kısa değil ama 80k-100k gibi) bir kullanımda sorun çıkarmazken uzun sayılabilecek yani 300-500 k gibi mesafelerde motorun ömrünü belirleyen önemli faktörlerden biri. yaklaşık 6-7 sene önce bmw nin f1 tarihini anlatan bir belgesel seyretmiştim. orda bmwnin bir ara f1 için kullandığı motor bloklarının, 100000 km yi devirmiş(yalan olmasın tam olarak hangi modelin bloklarının kullanıldığını unuttum) motor bloklarının kullanılarak üretildiğini anlatmıştı. bunun sebebini işe motor blogunda herhangi bir çatlak veya sorun varsa 100000 km içerisinde ortaya çıkacagını, yok eğer bu müddet içerisinde herhangi bir sorun çıkmamış ise motor blogunun gönül rahatlığıyla kullanılabilecegini anlatmıştı.




  • iki motorunda ömrü aynı yaw. ne kadar uzun dayanacağı üretim tekniğine bağlı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cobra41

    geçen gün yunanistan da bi taksiye bindim araba ilk çıkan mercedes c serisiydi motorunu hatırlamıyorum yalan olmasın ama cdi dı arabada giderken merak ettim acaba kaç km de bu araba diye bi baktım 560k dı gerçekten şaşırdım ve mercedes i de taksi şöförünü de tebrik ettim


    560,000 km mi tebrik ettin?
    onu almancılara sorucaksın mercolarla cdı gelip gidiolar baya km yapıolar.Bneim eniştenin merco e 320 cdı 6 silindir 200 küsür bindeydi.
  • evet ancak bu boşluklar ciddi olarak kalite kontrolü mekanizmasından geçer. Her boşluğun büyüklüğü sayısı vb red veya kabul kriteri vardır. Ama tüm araçlar için kontrol edilmezler .Aksi takdirde çok masraflı olur. LOT bazında rasgele seçilir ve parti ya kabul olur veya red olur. İşte bu kabuller arasında mükkemmel olanlar vardır görece kabul ama red olmayacak kadar da hata içerenler mevcuttur.Uzun vadede farkı yaratan temel neden kullanım tarzı dış hava sıcaklığı ve parçaların tolerans aralığının tam uyumlu olup olmamasıdır. Dünyadaki hiçbir araç birbirinin aynısıdeğildir.Hepsinin parçalarının bir artı eksi farkı vardır ve bu fark ne kadar az ise mükemmellik sağlanır.

    İşte merces olsun Bmw olsun bu tolerans ve red aralıklarını daha dar bandlarda tutmaktadırlar. Red miktarı arttıkça mükemmelliyet yakalanabilmektedir diğer üreticilerde ise küçük olsa iş şansın yardımına kalır.tabi ki döküm hataları için precision döküm gibi hatayı min çeken tekniklar veya dövme parçaların kullanılması ömrü 4-5 katlayacaktır.TAbiiki herşeyin maliyeti vardır yoksa üretimi en kötü aracı yaptığınız yer de bilmektedir.Kalite ve red miktarı ve araç maliyeti arasında ters ilişki bulunması gayet normal bir üretim anlayışıdır.

    Üretim tekniklerinde temel hedef min toleranslarda ancak min oranda red parçayı yakalamaktır.Her üretilen parçanın yan sanyide elenen bir oranı vardır. Üretici montaj yapan ana fabrika kendi kabul kriterleri içine giren ürünü bandına almaktadır. Ama unutmayalım ki elenenlerin maliyeti kabul olanların içine yedirilmektedir.Kimse zararına kalite adına üretimi sürdüremez ,

    sonuç olarak her mühendisin ekonomiden biraz anlaması ve maliyet analizi bilmesi işin doğal seyrinin gereğidir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: alikum

    bildiğim kadarıyla motor ömrünü etkileyen bir başka unsur da motor bloğunun dökümü sırasında oluşabilen mikroskobik çatlaklardır. bu iş biraz şanşa baglı bir faktördür. kısa vadede(çok da kısa değil ama 80k-100k gibi) bir kullanımda sorun çıkarmazken uzun sayılabilecek yani 300-500 k gibi mesafelerde motorun ömrünü belirleyen önemli faktörlerden biri. yaklaşık 6-7 sene önce bmw nin f1 tarihini anlatan bir belgesel seyretmiştim. orda bmwnin bir ara f1 için kullandığı motor bloklarının, 100000 km yi devirmiş(yalan olmasın tam olarak hangi modelin bloklarının kullanıldığını unuttum) motor bloklarının kullanılarak üretildiğini anlatmıştı. bunun sebebini işe motor blogunda herhangi bir çatlak veya sorun varsa 100000 km içerisinde ortaya çıkacagını, yok eğer bu müddet içerisinde herhangi bir sorun çıkmamış ise motor blogunun gönül rahatlığıyla kullanılabilecegini anlatmıştı.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.