Şimdi Ara

Dizel Araç Tuningi Nasıl Yapılır..? (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.523
Cevap
4
Favori
150.739
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tuning uzmanı arkadaşım şimdi bizdeki 1.4 75hp tdi cordobanın turbo basıncını 0.5 den 0.8'e çıkarsak valve controller ile nasıl olur acaba ne kadar güç alabiliriz valve controller dışında kaça mal olur ? bilgi amaçlı soruyorum yoksa bi valve controller ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 13 Haziran 2007; 0:49:11 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Arkadaşlar hafta sonu babamı kaybettim..

    Ruhuna Birer Fatiha Okursanız beni çok mutlu edersiniz..

    Merhum İsmail Gazihan..

    Allah sizlere ve sevdiklerinize uzun ömürler, bu acıyıda en gecinden versin...

    Allah ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi üzerinize olur inş...


    Başınız sağolsun. Allah geride kalanlara sabır versin
  • Allah razı olsun arkadaşlar..
    Sizler sağolun..
    Allah sizlere ve sevdiklerinize uzum ömür, bu acıyı en gecinden versin..


    quote:

    Orjinalden alıntı: ***blood***

    tuning uzmanı arkadaşım şimdi bizdeki 1.4 75hp tdi cordobanın turbo basıncını 0.5 den 0.8'e çıkarsak valve controller ile nasıl olur acaba ne kadar güç alabiliriz valve controller dışında kaça mal olur ? bilgi amaçlı soruyorum yoksa bi valve controller ..


    Valve controller a gerek yok..Yazılımla boost arttırılabiliyor..Tam bir chiptuning ile 105 hp gibi olabilir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChipTuning Uzmanı -- 13 Haziran 2007; 10:07:02 >
  • Sevgili Mehmet öncelikle başın sağolsun. Allah (c.c) sana ve ailenin diğer yakınlarına sabır versin. Ben özellikle senin babanın ve geçmişlerimizin ruhuna Yasin-i Şerif okudum sizlerde Amin derseniz maksat hasıl olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 14 Haziran 2007; 0:28:04 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yavuz

    Sevgili Mehmet öncelikle başın sağolsun. Allah (c.c) sana ve ailenin diğer yakınlarına sabır versin. Ben özellikle senin babanın ve geçmişlerimizin ruhuna Yasin-i Şerif okudum sizlerde Amin derseniz maksat hasıl olur.


    Amin..
    Allah sizden razı olsun..Sizde aynı hal ile hallendiğinizde böyle arkanızdan kuran okuyanlarınız olur inş..
    Dilinize sağlık..

    Allah ın selamı rahmeti ve bereketi üzerinize olsun..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Arkadaşlar hafta sonu babamı kaybettim..

    Ruhuna Birer Fatiha Okursanız beni çok mutlu edersiniz..

    Merhum İsmail Gazihan..

    Allah sizlere ve sevdiklerinize uzun ömürler, bu acıyıda en gecinden versin...

    Allah ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi üzerinize olur inş...


    başın saolsun kardeşim allah rahmet eylesin
  • başın sağolsun arkadaşım. akıbeti hayırlı olur inş. allah geride kalanlara hayırlı ömür versin
  • başın sağolsun Mehmet Kardeş..
    baban nur icinde yatar.
    Sana ve Ailene Allah'dan sabır dilerim.
  • Başın sağolsun Allah rahmet eylesin arkadaşım.m
    benimde bi sorum olcak bu megane ll 80 bg 185nm tork.buna chip mi modül mü önerirsin.kazancım nekadar olur.ayrıca maliyetleri.şimdiden teşekkür ederim
  • mehmet kardeş öncelikle başın saolsun. ben 34 AE 063 peugeot 1.4 HDI sahibi yeni chip ve box yaptın. çok memnunum ikinci stage için ziyaret edeceğim. 407 1.6 HDI ve 140 CRDI starex için geleceğim. hayırlı işler dilerim.

  • Orjinalden alıntı: kasirga_78


    buradan anladığım durum şudurki 2 sinin bir arada olması bana ancak +8 hp box dan kazandırıyor

    300-400 ytl ile chip yaptırıp +20 hp kazanırken
    +8 daha artsın diye 700 ytl box tuninge vermek mantıksız gibi yinede çok teşekkürler..

    birde dizel araçlara chip tuning haricinde ne gibi modifiyeler yapılabilir + bg ve tork kazanmak için




    Öyle düşünmeyin..

    Aşırı yoğun olduğumdan net ve kısa cevaplar verdim..

    Biraz detaylandırayım..

    Chiptuning ile Rail(Enjeksiyon) basıncına müdahale edemiyoruz..Ve bu yüzden Alt devirlerde sağlıklı bir tork artışı sağlanamıyor..Yani turbonun doldurmasını bekliyorsunuz chipsiz halindeki gibi..Ama bir box ile rail basıncına müdahale edip daha erken artmasını sağlarsak, Araçtaki o turbo bekleme zamanını nerdeyse yok ediyor..Box sadece alt devirlerdeki torku adeta bir overboost gibi peak yaptırmaya yarar..işte üç beygir box 5 beygir chip diye düşünülmemeli..Bunlar birbirlerini tamamlıyorlar..Chip motorun daha çok orta ve üst devirlerdeki kararlılığını etkiliyor..1700 rpm den 4500 rpm e kadar 205 Nm tork basmasının önünü açıyor..Denemeden sağlıklı bir karar veremezsiniz..Ücretsiz test sürüşü imkanından yararlanın bence..Hemde kendi arabanızda..


    _____________________________

    Dimsport Türkiye

    mehmet kardeş benim aracıma hem chip hem box yaptı. dediği gibi gerçekten alt devirlerden itibaren tork alabiliyorum. aracım dan çok memnunum. bu arada yakıt da epey azaldı. sakin kullanımda eskisine göre çok daha düşük tiketim var. tek derdim ani hareketlerde arkadaki koyu eksoz dumanı. başka bir problem yaşamadım. teşekkürler chip tuning uzmanı




  • herkeze sınavlarda başarılar dilerim. saygılar.
  • ChipTuning Uzmanı arkadaşım. Bende VW T5 130 ps araç var. Buna chiptuning yaptırmak istiyorum. Araçta herhangi bir parça değişikliği yapmadan araca zarar vermiyecek şekilde sadece yazılımla ne kadar artış sağlayabilirim. Değişiklik yaparak (neleri değiştirmem gerekli ? ) ne kadar artış sağlayabilirim?. Teşekkürler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eldorado06

    Başın sağolsun Allah rahmet eylesin arkadaşım.m
    benimde bi sorum olcak bu megane ll 80 bg 185nm tork.buna chip mi modül mü önerirsin.kazancım nekadar olur.ayrıca maliyetleri.şimdiden teşekkür ederim


    Öncelikle başsağlığı dileyen arkadaşlar için Allah hepinizden razı olsun diyor ve Cenab-ı Hak tan sevdiklerinize ve size uzun ömürler diliyorum..

    Hayat devam ediyor..

    Pazartesiden beri İş gereği Ürdün Amman dayım..Burda yapıcak çok iş var zaman yok Bu yüzden mesajları
    inceleme fırsatım olmadı..Kusura bakmayın..Şimdi tek tek elimden geldiğince cevap vermeye çalışacağım Allah ın izniyle..

    @eldorado06;

    İşlem sonrası aracından neler beklediğini belirtmen yapılacak işlemin tespiti için çok önemli..

    Box ile motor gücünü 100 hp ye fixleriz ve %25 de tork kazandırırız..Bu işlem özellikle alt devirlerini hatrı sayılır oranda canlandıracaktır..Fakat top speed ve 3500 rpm üstünü çok etkilemez..0-100 Akselerasyon 2-3 sn kadar iyileşir..Aynı oranda ara hızlanma sürelerinde kısalacaktır..Sakin kullandığında %8-12 oranında ekonomi sağlıyacaksın..ve ortalama 700 ytl gibi malolur..

    Chip ise bize turbo lag ı kısaltmak hariç diğer bütün parametreleri optimize etme şansı verirki özellikle motorun lastiklere, devir kesiciye kadar sabit güç basması en büyük artısıdır..Top speed in artar ve top speed e ulaşma süren kısalır..Yaklaşık 105 Hp civarında bir güç ve %30 kadar tork artışı elde ederiz..Bu yöntem box kadar ekonomi sağlatamaz..ortalama 600 ytl ye malolur..

    Sitemiz üyelerinden Eceoglu abimizin arabasındaki gibi her iki yöntemide uyguladığımızı düşünürsek ortaya gerçekten göz dolduran bir performans çıkar ki Anlatılamaz Yaşanır (: Ortalama 115 Hp ve %40 ekstra tork..İkisi bir arada kampanyası var 1000 ytl (:

    Saygılar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: eceoglu

    mehmet kardeş öncelikle başın saolsun. ben 34 AE 063 peugeot 1.4 HDI sahibi yeni chip ve box yaptın. çok memnunum ikinci stage için ziyaret edeceğim. 407 1.6 HDI ve 140 CRDI starex için geleceğim. hayırlı işler dilerim.


    Sağol abi Allah razı olsun..Sizer Sağolun..Hakan abiye selamlar..Beni arayın da telefonlarınızı kaydetmemişim kaydediyim..0 543 379 83 59

    Araçdan memnun olduğuna çok sevindim..68 hp den 95 hp ye dile kolay %kaç artmış siz hesaplayın artık.. (:

    İkinci stage için planlarımızı yapalım..Kurum temizliğimizi yapalım..EGR mizi iptal edelim..Wastgate imizi manuel kontrollü yapalım..Kat ve Partikül Filtreleri için bir kurtulma operasyonu tasarlıyalım..İnş.

    Hakan abi yi geçmede masrafa girmesin yaz günü tatil planları vardır :D

    Diğer araçlar için aynı özveriyi göstereceğimden şüphen olmasın..

    Herşey gönlünüzce olsun..

    Saygılar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kulturcd

    ChipTuning Uzmanı arkadaşım. Bende VW T5 130 ps araç var. Buna chiptuning yaptırmak istiyorum. Araçta herhangi bir parça değişikliği yapmadan araca zarar vermiyecek şekilde sadece yazılımla ne kadar artış sağlayabilirim. Değişiklik yaparak (neleri değiştirmem gerekli ? ) ne kadar artış sağlayabilirim?. Teşekkürler.


    Merhabalar..

    Aracınıza Chip ile ekstradan 42 Hp kazandırabiliriz..%30 oranında tork un yükselir..Hiçbir parça değişikliği yapmayacağız..Sadece program yüklenecek..Aracınız 30-40 bin km yi geçtiyse mutlaka Carbon Clean işlemi yapılmalı ihmale gelmez..Kat ve EGR iptali Direk filtre ile sanırım 50 Hp lik bir ekstra yaşarız..

    Box düşünürseniz 163 Hp ve %20 tork artışı sağlanabilir..Avantajlarından bi kaçı;

    İstediğinizde bir swich vasıtası ile devreye sokup çıkartabilmeniz..
    Sistemi 5 dk da söküp herşeyi orjinal haline çevirebilmeniz..
    2.el olarak da sistemin para etmesi..(0 risk)

    Saygılar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: kulturcd

    ChipTuning Uzmanı arkadaşım. Bende VW T5 130 ps araç var. Buna chiptuning yaptırmak istiyorum. Araçta herhangi bir parça değişikliği yapmadan araca zarar vermiyecek şekilde sadece yazılımla ne kadar artış sağlayabilirim. Değişiklik yaparak (neleri değiştirmem gerekli ? ) ne kadar artış sağlayabilirim?. Teşekkürler.


    Merhabalar..

    Aracınıza Chip ile ekstradan 42 Hp kazandırabiliriz..%30 oranında tork un yükselir..Hiçbir parça değişikliği yapmayacağız..Sadece program yüklenecek..Aracınız 30-40 bin km yi geçtiyse mutlaka Carbon Clean işlemi yapılmalı ihmale gelmez..Kat ve EGR iptali Direk filtre ile sanırım 50 Hp lik bir ekstra yaşarız..

    Box düşünürseniz 163 Hp ve %20 tork artışı sağlanabilir..Avantajlarından bi kaçı;

    İstediğinizde bir swich vasıtası ile devreye sokup çıkartabilmeniz..
    Sistemi 5 dk da söküp herşeyi orjinal haline çevirebilmeniz..
    2.el olarak da sistemin para etmesi..(0 risk)

    Saygılar..



    Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Araçta değişiklik yaparak (neler değişir?) max. ne kadar artış elde edebiliriz?.




  • mehmet kardeşim çok teşekkür ederim. ilgine alakana.. hakan abi çıldırıyor. belki arabayı değiştirecek... görüşmek ümidi ile..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kulturcd
    Öncelikle cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Araçta değişiklik yaparak (neler değişir?) max. ne kadar artış elde edebiliriz?.


    Değiştirilmesi gereken unsurlar;

    Kat iptali,
    EGR iptali,
    Turbo wastgate iptali,
    Direk tampon hava filtresi,
    Daha büyük intercooler,
    Setan yükseltici yakıt katkısı,

    Bunlar ilk etapta yapılabilecekler..

    Nerden baksan chipden sonra +20 hp verirler..

    Bu level dan sonra artık turbonun büyütülmesi gerekir..
  • merhaba
    öncelikle baş sağlığı diler babanız için Allah`tan rahmet dilerim
    2006 model renault trafic aracım var değişken geometrili turbo denmesine rağmen 2400 d/d den önce açmıyor
    2400ün altındaki devirler işkence oluyor
    motor ömrünü kısaltmadan,yakıtı artırmadan birşey yapılabilirmi
    20 000km de turbo garantiden degişti fakat performans biraz düştü (daha yavaş hızlanıyor son hız 185 ten 170 e düştü)bu arada200 yaptığını iddia eden arkadaşlar var bu konudaki yorumlarınızı bekliyorum
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.