Şimdi Ara

Dizel Araç Tuningi Nasıl Yapılır..? (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.523
Cevap
4
Favori
150.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 65 Hp lik Clio3 ler için de aynı şeyler geçerli..

    sadece box 80 Hp.. 700 ytl
    sadece Chip 84 Hp 750 ytl

    iki si birden 94 Hp olabilir.. 1000 ytl
  • GÜNCEL
  • güncelll
  • Chip tuning uzmanı arkadaşım...

    bir kaç yerden aldığım farklı duyumlar var hazır bir uzman bulmuşken soralım..

    1- herkes aynı fikirde çhip tuning zararlı bir durum değil ve araca faydası var deniliyor..
    2- Box tuning ise chip tuning varsa gereksiz tek başına zararlı deniliyor
    3- bir kızım insan cgip tuningle box tuning uydulann 1,4 hdı-tcdi gibi motrolardan 100 bg civarı güç alınabileceğini ve hiç zararıı olmadığını söylüyor.

    benim kafam karma karışık oldu chip tuningin hadi mantığını az çok anlıyoruz beyindeki standart oranlar diger standartlarla değiştiriliyor..

    ama box tuning katkıyı ne şekilde sağlıyor beyindeki yazılımımı etkiliyor zaman aralıklarınımı daraltıyor eger beyinle ilgili müdahaleler ediyorse yaptırdığımız chip tuningin ne gibi bir faydası kalıyor..

    lütfen bir izah edersen sevinirim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasirga_78

    Chip tuning uzmanı arkadaşım...

    bir kaç yerden aldığım farklı duyumlar var hazır bir uzman bulmuşken soralım..

    1- herkes aynı fikirde çhip tuning zararlı bir durum değil ve araca faydası var deniliyor..
    2- Box tuning ise chip tuning varsa gereksiz tek başına zararlı deniliyor
    3- bir kızım insan cgip tuningle box tuning uydulann 1,4 hdı-tcdi gibi motrolardan 100 bg civarı güç alınabileceğini ve hiç zararıı olmadığını söylüyor.

    benim kafam karma karışık oldu chip tuningin hadi mantığını az çok anlıyoruz beyindeki standart oranlar diger standartlarla değiştiriliyor..

    ama box tuning katkıyı ne şekilde sağlıyor beyindeki yazılımımı etkiliyor zaman aralıklarınımı daraltıyor eger beyinle ilgili müdahaleler ediyorse yaptırdığımız chip tuningin ne gibi bir faydası kalıyor..

    lütfen bir izah edersen sevinirim.





    Boxlar Analog ve Dijital olarak temelde 2 ye ayrılır..

    Analog box lar üzerlerindeki bir potansiyometre ile ayarlanırlar veya hiç ayarlanmazlar ve sensörün voltaj beslemesi ile çalışırlar..

    Dijital box ları set lemek için özel bir ayar konsolu gerekir ve aküden ekstra besleme alırlar..3-4 farklı parametresi ayarlanabilir(arttırım dozajı, devreye girme zamanı, grafik peak seviyesi, devreden çıkma zamanı v.s.) bu ayarlar box üreticileri tarfından araca özel refere edilir..

    Dijital box lar aralarında bir kaç çeşittirler..

    kimisi Rail Basınç Sensöründen sisteme dahil edilir ki bu tip sistemler özellikle alt devirleri canlandırır.çünkü sistemin mekanik olarak kaldırabileceği basınç sınırı bellidir, üzeri regüle edilir.sınırın altındaki basınç değerlerini sınıra kadar yükselterek eksta basınç ve ekstra tork elde edilir..ama üst yüklerde zaten normaldede basınç sınırdadır box bu durumda sisteme müdahale edemez..çünkü basınç mekanik olarak düşürülecektir..

    Kimisi direk enjektör sinyallerini üzerinden geçirerek konsolla girilen ayar parametreleri doğrultusunda sinalleri optimize eder..Bu tür boxlar zaman zaman chiptuning den daha fazla güç artışı da sağlayabilirler..örnekleri mevcuttur..

    Dijital yani mikroişlemci kontrollü box ların üzerinde herhangi bir ayar potansiyometresi bulunmaz..Box a özel ayar konsolu ile setlenirler..


    Başka bi forumdan kendi makalemi buraya da yapıştırdım..

    İşte box lar böyle çalışır..Sinyalleri işlerler..Chiptuning bu sinyalleri daha oluşum aşamasında boxın değiştirdiği gibi üretilmesini sağlar..Yani aradaki tek fark box sadece tek bir parametreyi işler, chip kontrol edilebilen her parametreyi..

    Aracınızı söylerseniz size alınabilecek max ve min güçleri açıklarım..

    Saygılar..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    İşte box lar böyle çalışır..Sinyalleri işlerler..Chiptuning bu sinyalleri daha oluşum aşamasında boxın değiştirdiği gibi üretilmesini sağlar..Yani aradaki tek fark box sadece tek bir parametreyi işler, chip kontrol edilebilen her parametreyi..

    Aracınızı söylerseniz size alınabilecek max ve min güçleri açıklarım..

    Saygılar..


    yaptırmayı düşündüğüm araç fiesta 1.4 tdci
    normal olarak sanırım 68 bg 150 tork

    chipte ne artar chipin üstünede box takarsak ne kadar daha artar ve sonuçta dyno ya çıktığımızdaki bg ve tork ne olur detaylarsanız sevinirim...
    birde fiyatlar nedir ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasirga_78

    yaptırmayı düşündüğüm araç fiesta 1.4 tdci
    normal olarak sanırım 68 bg 150 tork

    chipte ne artar chipin üstünede box takarsak ne kadar daha artar ve sonuçta dyno ya çıktığımızdaki bg ve tork ne olur detaylarsanız sevinirim...
    birde fiyatlar nedir ?




    Fiesta 700 ytl lik box ile 83 Hp oluyor ve % 25 tork kazanıyor..Chip tuning ile 88 Hp civarına çıkıyor ve tork 190 Nm civarında seyrediyor.(700 Ytl)
    Her ikisinin birden uygulandığı araçlarda 96 Hp civarı güç okuyoruz..200+ Nm tork basıyor..işlemin paket fiyatı 1000 lira civarında
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    Fiesta 700 ytl lik box ile 83 Hp oluyor ve % 25 tork kazanıyor..Chip tuning ile 88 Hp civarına çıkıyor ve tork 190 Nm civarında seyrediyor.(700 Ytl)
    Her ikisinin birden uygulandığı araçlarda 96 Hp civarı güç okuyoruz..200+ Nm tork basıyor..işlemin paket fiyatı 1000 lira civarında


    buradan anladığım durum şudurki 2 sinin bir arada olması bana ancak +8 hp box dan kazandırıyor

    300-400 ytl ile chip yaptırıp +20 hp kazanırken
    +8 daha artsın diye 700 ytl box tuninge vermek mantıksız gibi yinede çok teşekkürler..

    birde dizel araçlara chip tuning haricinde ne gibi modifiyeler yapılabilir + bg ve tork kazanmak için
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kasirga_78


    buradan anladığım durum şudurki 2 sinin bir arada olması bana ancak +8 hp box dan kazandırıyor

    300-400 ytl ile chip yaptırıp +20 hp kazanırken
    +8 daha artsın diye 700 ytl box tuninge vermek mantıksız gibi yinede çok teşekkürler..

    birde dizel araçlara chip tuning haricinde ne gibi modifiyeler yapılabilir + bg ve tork kazanmak için




    Öyle düşünmeyin..

    Aşırı yoğun olduğumdan net ve kısa cevaplar verdim..

    Biraz detaylandırayım..

    Chiptuning ile Rail(Enjeksiyon) basıncına müdahale edemiyoruz..Ve bu yüzden Alt devirlerde sağlıklı bir tork artışı sağlanamıyor..Yani turbonun doldurmasını bekliyorsunuz chipsiz halindeki gibi..Ama bir box ile rail basıncına müdahale edip daha erken artmasını sağlarsak, Araçtaki o turbo bekleme zamanını nerdeyse yok ediyor..Box sadece alt devirlerdeki torku adeta bir overboost gibi peak yaptırmaya yarar..işte üç beygir box 5 beygir chip diye düşünülmemeli..Bunlar birbirlerini tamamlıyorlar..Chip motorun daha çok orta ve üst devirlerdeki kararlılığını etkiliyor..1700 rpm den 4500 rpm e kadar 205 Nm tork basmasının önünü açıyor..Denemeden sağlıklı bir karar veremezsiniz..Ücretsiz test sürüşü imkanından yararlanın bence..Hemde kendi arabanızda..




  • turbo timer hakkında bilgi verebilirmisin. araç için faydalımı çalışma mantığı nedir. tşk
  • Turbo Timer; Kontağı kapatsanızda, anahtarı kontaktan çıkarsanızda, motoru 3-5 dk stop ettirmiyen turbonun ömrünü arttıran bir alet..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Turbo Timer; Kontağı kapatsanızda, anahtarı kontaktan çıkarsanızda, motoru 3-5 dk stop ettirmiyen turbonun ömrünü arttıran bir alet..



    turbonun motoru var onumu stop ettirmiyor. yoksa aracın motorunumu stop ettirmiyor . turbonun ömrünü arttırma sebebi tam olarak nedir. yani çalışma marntığı.onu anlayamadım.

    eğer vakit bulur biraz daha açıklama yapabilirseniz sevinirim. ayrıca maliyeti konusunda fikir verebilirmisiniz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: zedire



    turbonun motoru var onumu stop ettirmiyor. yoksa aracın motorunumu stop ettirmiyor . turbonun ömrünü arttırma sebebi tam olarak nedir. yani çalışma marntığı.onu anlayamadım.

    eğer vakit bulur biraz daha açıklama yapabilirseniz sevinirim. ayrıca maliyeti konusunda fikir verebilirmisiniz.



    Aracın motorunu..Şimdi motoru stop ettiğinizde turbo mili hemen durmaz ve uzun bir müddet dönmeye devam eder..Fakat bu dönme esnasında motor stop ettiği için turboya yağlama yağı iletilmez ve turbo mili yağsız kalır..Bu da bir miktar aşınmasına neden olur..Ama araç bir miktar rolantide çalıştırıldığında turbo mili dönebileceği minimum devire düşer ve motor stop ettiğinde minimum aşınma sağlanmış olur..Bu alet bu işe yarıyor..Fiyatını bilemeyeceğim..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: zedire



    turbonun motoru var onumu stop ettirmiyor. yoksa aracın motorunumu stop ettirmiyor . turbonun ömrünü arttırma sebebi tam olarak nedir. yani çalışma marntığı.onu anlayamadım.

    eğer vakit bulur biraz daha açıklama yapabilirseniz sevinirim. ayrıca maliyeti konusunda fikir verebilirmisiniz.



    Aracın motorunu..Şimdi motoru stop ettiğinizde turbo mili hemen durmaz ve uzun bir müddet dönmeye devam eder..Fakat bu dönme esnasında motor stop ettiği için turboya yağlama yağı iletilmez ve turbo mili yağsız kalır..Bu da bir miktar aşınmasına neden olur..Ama araç bir miktar rolantide çalıştırıldığında turbo mili dönebileceği minimum devire düşer ve motor stop ettiğinde minimum aşınma sağlanmış olur..Bu alet bu işe yarıyor..Fiyatını bilemeyeceğim..


    sayın uzman bu durumda nano teknoloji ile üretildiği belirtilen ve bor elementi ile üretilen "motor silk" denen katkı maddeleri veya başkaca katkı maddeleri aşınmayı engelleyibilir mi?ayrıca almayı düşündüğüm seat cordoba 80 hp lik dizel motorunda kaç beygirlik artış sağlarım ve ne kadara malolur?yakıt tüketimini olumlu veya olumsuz etkiler mi?selamlar




  • Motor silk hakkında biçok şey duydum ama yinede kendim test etmediğimden iyi veya kötüdür demeyeceğim..

    Ama bu tip kayganlığı arttırıcı motor yağ katkıları motor ve donanımlarının ömürlerini ciddi oranda arttırmaktadır..Aşınma engellenemesede minimuma iner..

    Almayı düşündüğünüz aracın 80 hp olduğuna eminmisiniz..? 1.9 TDI cordobaların en düşük güç üreten versiyonu 90 Hp lik..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Motor silk hakkında biçok şey duydum ama yinede kendim test etmediğimden iyi veya kötüdür demeyeceğim..

    Ama bu tip kayganlığı arttırıcı motor yağ katkıları motor ve donanımlarının ömürlerini ciddi oranda arttırmaktadır..Aşınma engellenemesede minimuma iner..

    Almayı düşündüğünüz aracın 80 hp olduğuna eminmisiniz..? 1.9 TDI cordobaların en düşük güç üreten versiyonu 90 Hp lik..


    cordobanın 1.4 80 hplik dizel versiyonu.daha önce 75 bg lik olan ama geçen sene yenilenen dizel versiyonu
  • Tamam..

    Box ile o araçtan +21 Hp alınıyor..Chip ile de sanırım +20 rahat safe olarak alınır..%25 oranında tork yükselir..Tork yükseldiği için birim yakıt ile yapılan km artar ve buda ekonomi demektir..
  • Arkadaşlar hafta sonu babamı kaybettim..

    Ruhuna Birer Fatiha Okursanız beni çok mutlu edersiniz..

    Merhum İsmail Gazihan..

    Allah sizlere ve sevdiklerinize uzun ömürler, bu acıyıda en gecinden versin...

    Allah ın Selamı, Rahmeti ve Bereketi üzerinize olur inş...
  • Hocam başın sağolsun. İnşallah bir an önce atlatırsın.
  • Başın sağolsun, insanın ailesinden birini kaybetmesi gerçekten çok zor.

    Babana Allah rahmet eylesin..

    Müsait ve kafan rahat olduğunda Megane 2 1.5 DCI aracim için konusmak istiyorum.
    Abinizde de aynı araçtan varmış sanırım ona uyguladığınız işlemleri kaça yapabiliriz.

    Özel mesaj bekliyorum.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.