DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Dizel araç en ekonomik kaç km hızda kullanılır?
12
Cevap
0
Favori
2.337
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Dizel araç en ekonomik kaç km hızda kullanılır?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      252 Mesaj
      15 Nisan 2010 21:23:21 Konu Sahibi
      1.3 multijet var , 100 geçmeye tırsıyorum fazla yakar diye ama??



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3535 Mesaj
      15 Nisan 2010 21:42:15
      5. vites 2bin devir bir arabanın en ekonomik olduğu devirdir.Sizin aracınız 5 viteste 2bin devirde 90 km/h küsur bir hıza ulaşır tahminen.Daha fazlası yakıt artırır.
      |
      |
      _____________________________

      Volkswagen Caravelle BiTDI 180 HP 400 NM
    • Yüzbaşı
      252 Mesaj
      15 Nisan 2010 21:46:17 Konu Sahibi
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      570 Mesaj
      15 Nisan 2010 22:01:23
      aşırı bir hız yapmadıgınız takdirde yakıt tüketimi tırsacagınız kadar artmayacaktır.Yanlışım varsa arkdaşlar düzeltin..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6709 Mesaj
      15 Nisan 2010 22:20:15
      quote:

      Orijinalden alıntı: saratoga

      1.3 multijet var , 100 geçmeye tırsıyorum fazla yakar diye ama??


      Mesele aslında 100'le gitmek falan değil. Sürekli arabanın hızı artıyor veya yavaşlıyoruz. Sabit hızda gitsek araba zaten olabildiğince az yakacak ..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      13726 Mesaj
      15 Nisan 2010 22:26:39
      motorun bağırmadığı devir ve vitesler desek abartı olurmu acaba birde özellikle rampalarda klimaya dikkat
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3526 Mesaj
      16 Nisan 2010 20:00:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

      motorun bağırmadığı devir ve vitesler desek abartı olurmu acaba birde özellikle rampalarda klimaya dikkat

      Buda uygun bir açıklama olur hemşerim
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      145 Mesaj
      16 Nisan 2010 20:53:57
      Uzmanlar yeni nesil araçların 5. viteste rölanti devirinde gidebileceğini ve sürücülerin hiç çekinmeden şehir içinde bu şekilde kullanabileceğini belirtiyor. Dolayısıyla bence en ekonomiği 5. viteste rölanti devri ki bu yaklaşık 1000d/d, o da yaklaşık 50km/s. Ha diyeceksiniz ki "ne fark eder, zaten 5. vites ekonomi vitesidir, ha 90 ha 50 aynı vites oranı sonuçta". Hayır çünkü hız arttıkça rüzgar direnci orantının karesi olarak artar.
      Mesela 120 km hızla giden bir araba 100 km hızla giden arabadan 120/100=1.2oranında hızlı gider buda %20 hızlı manasına gelir. Ama rüzgar direnci bu oranın karesiyle hesaplanır.
      Yani 1.2x1.2=1.44 yani Rüzgar direnci %44 daha fazla. Eğer rüzgar direnci de hızla orantılı olsaydı Mesela şehir dışı 90 km/s de yaklaşık 4 litre yakan Renault Fluence saatte 200km/s de gitseydi de yine hemen hemen 4 lt/100 km yakardı.
      Neyse, fazla yazdım
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4643 Mesaj
      16 Nisan 2010 21:44:14
      1.3 multijetle 120 km üzeri fazla yakmaya başlıyor.Genelde çoğu araç için bu kural geçerlidir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2430 Mesaj
      17 Nisan 2010 07:57:01
      1,3 multijetin yakıntın tırsmak. ne kadar yakabilirki 5 litremi
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1993 Mesaj
      17 Nisan 2010 17:48:39
      quote:

      Orijinalden alıntı: Mirkan47

      Uzmanlar yeni nesil araçların 5. viteste rölanti devirinde gidebileceğini ve sürücülerin hiç çekinmeden şehir içinde bu şekilde kullanabileceğini belirtiyor. Dolayısıyla bence en ekonomiği 5. viteste rölanti devri ki bu yaklaşık 1000d/d, o da yaklaşık 50km/s. Ha diyeceksiniz ki "ne fark eder, zaten 5. vites ekonomi vitesidir, ha 90 ha 50 aynı vites oranı sonuçta". Hayır çünkü hız arttıkça rüzgar direnci orantının karesi olarak artar.
      Mesela 120 km hızla giden bir araba 100 km hızla giden arabadan 120/100=1.2oranında hızlı gider buda %20 hızlı manasına gelir. Ama rüzgar direnci bu oranın karesiyle hesaplanır.
      Yani 1.2x1.2=1.44 yani Rüzgar direnci %44 daha fazla. Eğer rüzgar direnci de hızla orantılı olsaydı Mesela şehir dışı 90 km/s de yaklaşık 4 litre yakan Renault Fluence saatte 200km/s de gitseydi de yine hemen hemen 4 lt/100 km yakardı.
      Neyse, fazla yazdım


      dostum onu kim söylemişse motordan anlamıyor demektir.dizel aracı turbonun devreye girdiği (motoruna göne 1500-2000 devir arası? aralığın üzerinde sürülmezse araç çok yakın zamanda kurum bağlar ve haddindne fazla yakıt hparcamaya ve teklemeye başlar.ama kısa sürelerde bu devirin altında sürebilirsin.en ideal yakıt tüketimi aracın turbosunun devreye girdiği aralıkta veya biraz üstünde sürmektir
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      145 Mesaj
      18 Nisan 2010 11:05:11
      Uzmanların yalancısıyım. Ben 5. viteste en az 70-80 giderim o da kısa üsreliğine. Zaten şehir dışında da 90-100 'den aşağı zaten yol bitmez.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      6412 Mesaj
      18 Nisan 2010 11:39:26
      Tam kaç devire denk geliyor bilmiyorum ama en ekonomik sürüş 5.viteste gaza en az basmakla gerçekleşen sürüştür.Yok eğer 70'le 5. viteste gaza basıyorum araba hız kesiyor dersen bu ekonomi değildir kesinlikle.Yol durumuna göre arabanın hızını koruğu ve 5. viteste en düşük hızdır ekonomi hızı.
      |
      |
      _____________________________

      YZF R6
Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
modasor
SEO
ses yalıtımı
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,469
1.2.163

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.