Şimdi Ara

Dizel arabada vites geçişlerini ayarlayamıyorum, neden olabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
2.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yıllardır atmosferik benzinli kullandım, 1.2 , 1.4 , .16 yani motor gücü farketmeksizin 1. viteste 2bin, 2bin500 devirde 2 ye geçerim. Şehir içinde sürerken Tüm vites geçişleri için aynı devir aralığını kullanırım. Hiç bir dorun olmuyordu.

    Fakat şöyle bir durum oldu, bu hafta bir kaç gün 1.3 doblo ve 1.4 pejo 206 kullandım. Dizel arabada yüksek devir çevirmek turbosuna zararlı olur dedikleri için ben yine 2500 devirde yaptım geçişleri. Arabada yalnızken sorun yok ama 2 kişi daha binince vitesleri 2 ye geçirince şanzıman titreme yapıyor, silkeleme yapıyor. Hatta doblo yu 4-5 sefer stop ettirdim.
    Gaza biraz yüklenip devri 3 bine arttırsam bu seferde aniden ileri atlıyor. 10 senedir araç kullanıyorum resmen acemi şoför gibi kendi kendime sinir oldum.

    Dizel kullanan arkadaşlar; Yüksek devir mi düşük devir mi kullanmak lazım? Gaza hafif basmak mı yoksa biraz yüklenmek mi sağlıklıdır? Bu silkeleme, şanzıman titremesi veya atlamaları önlemek için napmak lazım?







  • 1.6 mjet bravo kullaniyorum.genelde 2000-2300 araliginda vites buyuturum.hic bahsettiginiz sorunlari yasamadim. 2000-3000 devir araliginda vites degistirebirsiniz,yolun durumuna,arabadaki agirliga gore zamanla dogru noktayi bulursunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anka0658 -- 18 Mart 2019; 12:6:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızı turbonun en yüksek basınç verdiği bölgede kullanmanız lazım bu da her araca göre değişir. Örnek, ben 1.3 MultiJet kullanıyorum şuanda 2000 devir altı kullanırsan araba gidemiyor. Mantıken aracım 2000 devire kadar 1.3 atmosferik gibi çalışıyor. 2000 devir sonrası gayet keyifli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Silkeleme olayı turbonun dolmadığı zamanlarda oluyor. Aracın tork eğrisine bakarak vites yükselttiğinizde torktan düşmesin. Dizel devirli kullanılır mantığı budur. 1.4hdi 206 kullanıyorum. 2700-2800 civarı vitesi yükselttiğimde 1750-1800dd düştüğünde bir sorun yok.Silkeleme yaptığında 1100-1200 dd. Fark ettiysen belirli bir devir sonrası aniden araç serileşir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rkx -- 18 Mart 2019; 12:34:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı araç hocam. Demekki 2700 den aşağı vites değiştirmemek lazım. Dediğim problem sadece 1 den 2 ye geçerken yaşıyorum zaten. Sanırım 2500 de vites değiştirdiğim için, araç birde yüklüyse kendini toparlayamıyor.

    Dizel naziktir aman şöyle yapma böyle yapma çok yüklenme diye diye panik atak oldum, gazı vitesi deviri ince ayar çekicem diye arabayı zor yürütüyorum.
  • Eğime göre yüke göre kullanmak istediğin seriliğe göre değişir bir standartı olmaz bunun at sahibine göre kişnermiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şahsen dizel araç kullanırken 2400-2500 devir gibi vites değiştiriyorum. Vites değiştiği vakit yeni vitesin 1900 devirde filan olmasını isterim.
  • Sorununuz muhtemelen sadece devire odaklanmanız...

    Eğime de odaklanmalısınız..

    yokuş yukarı 3000 devire kadar yolu var,yokuş aşağı ise (amaç hızlanmaksa) 2000 devir bile fazla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yagızalp

    Aynı araç hocam. Demekki 2700 den aşağı vites değiştirmemek lazım. Dediğim problem sadece 1 den 2 ye geçerken yaşıyorum zaten. Sanırım 2500 de vites değiştirdiğim için, araç birde yüklüyse kendini toparlayamıyor.

    Dizel naziktir aman şöyle yapma böyle yapma çok yüklenme diye diye panik atak oldum, gazı vitesi deviri ince ayar çekicem diye arabayı zor yürütüyorum.
    Şu devir diye bişey yok. Motoru hissetmen lazım manuel araçta. Kimi yerde 3bin kimi yerde 2bin devirde yükseltirsin vitesi turbo araçta. T dizellerin torku yüksek devirlerde malesef hızla düşer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sonraki vitesiniz, turbonun devreye girdiği devire düşmeli. Araç askıda kalıyor sonra atılıyorsa devri biraz daha yükseltin. Boğdukça daha çok çiğ yakıt atarsınız. En yüksek verimliliği aldığınız devir en güzel performansı, ve güzel bir yakıt değeri verecektir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bir iki kullanımdan sonra, eğer o arabaya alışıp iyi kullanamıyorsan sen iyi şöför değilsin kardeşim.

    biraz daha tecrübe kazanman lazım. devir saatine bakıyorsan daha çok işin var.
  • iquique kullanıcısına yanıt
    Sağdan soldan konuşup bi tedirginlik verdiler bana. Turbo naziktir, dizel şöyledir böyledir, yok marşa basınca beklicen biraz, yok marşı kapatmadan beklicen, fazla devirli basmıcan, düşük devirdede kullanmıcan bi dünya konuşan var. O yüzden dikkat edeyim dedim güya bende.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yagızalp -- 19 Mart 2019; 15:47:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yagızalp

    Sağdan soldan konuşup bi tedirginlik verdiler bana. Turbo naziktir, dizel şöyledir böyledir, yok marşa basınca beklicen biraz, yok marşı kapatmadan beklicen, fazla devirli basmıcan, düşük devirdede kullanmıcan bi dünya konuşan var. O yüzden dikkat edeyim dedim güya bende.
    hepsi de şehir hikayesi. bas marşa bas gaza devam et. gözünü vitesten, kadrandan ayıramıyorsan olmaz. araba kullanmaktan zevk alacaksın.
  • hocam siz atmosferik aracın geç devirlenmesine alıştığınızdan ezbere gaza basıyorsunuz birden ama dizelde durum farklı dokunduğun an saat oynamaya başlar ben de uzun süre dizelden sonra atmosferik sürdüğümde gaz tepkisi arızalı demiştim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç kullanmaya benzinli ile başladım ancak son iki aracım dizel. 1.3 multijet 75hp olmasına rağmen kalkıştaki az gaz hatta gaz vermeden kalkmaya alıştığım için benzinli düz vitesli araçlarda bende afallıyorum. Dizel alışkamlığımdan rampada falan 2750-3000 gibi vites değiştirmeye çalışıyorum ve araç haliyle yığılıyor.

    Benim araçta 1. viteste 1750 devire kadar gaza fazla yüklensem de 1750 den sonra turbo dolduğu için refleks olarak ayağım geri kaçıyor bir anda atılmasını engellemek için. 2500-2750 gibi de 2. vitese atıp yine 1750-1800 devirlerde yakalıyorum düz yolda iken. rampada ise yüksek devir ve hızlı vites değiştirmek gerekiyor haliyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 20 Mart 2019; 15:12:40 >
  • İşte dizelin en gıcık kaptığım şeylerinden biri daha.
    sürekli vites sürekli vites.
    devir 2500 oldu üst vitese geç. o ne be öyle.
    Otomatik değilse dizel araba çekilmez.

    Benzinli turbonun gözünü yiyim. hem tork hem devir hem güç.

    150hp üzeri turbo benzin araba candır.
  • Performanslı kullanmam lazım değilse, araç çok yüklü değilse, çok dik rampa yoksa 2000 devirde vites yükseltirim.
    Araç 1.6 Tdci motorlu.
    Motordan motora çok farkediyor.
    1200 devirden itibaren sarsıntısız ilerliyor.
    Önceki arabam vw'nin 3 silindirli 1.4 dizeliydi 1800 devir altında sarsıntılı kalkardı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 206 da 1 den 2 ye 2000 devirde atınca 1200 civarına düşüyor, 2400 2500 gibi atıyorum ben. turbosu öyle diğer dizel araçlardaki gibi 1500 de değil de 2000 de kendine geliyor
  • 1.vitesten 2 ye 2000 devirde geç.
    2 den 3 e 2500 devirde
    3 ten 4 e 3000 devirde
    4 ten 5 e 3500 devirde
    5 ten 6 ya 4000 devirde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sssemih24 -- 20 Mart 2019; 18:59:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vites yükselt işareti her ne kadar 1750 devirde ortaya çıksada ben 2500 devirde vites değiştiriyorum. Dizel araba sürekli nazik kullanılmaz arada devir çevirmek lazım bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.