Şimdi Ara

Dizel arabada birinci vitesi kullanmıyorum, doğru mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
2.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiat Linea 1.3 multijet manuel aracımla artık ciddi bir eğim yoksa birinci vitesi kullanmıyorum. Düşük hızlarda ve dur-kalklarda da yine ikinci vitesi kullanıyorum; araç kalkıştan sonra 2000 devre ulaştığı anda turbonun devreye girmesiyle rahatlıyor ve hemen toparlıyor. Eğer düşük süratlerde veya kalkış yaparken ani hızlanmaya ihtiyaç duyuyorsam, debriyaja ve gaza aynı anda dip basıp devri boşta yükselterek aniden debriyajdan ayağımı çekiyorum. Bu sayede araç ikinci viteste bile sanki birdeymiş gibi ileri atılarak kesintisiz hızlanıyor. Tabi bu esnada baskı balatanın da canını almıyorum çünkü debriyajdan hemen çektiğimden kavrama hızlı gerçekleşiyor.

    1. vitese atmak istemememin nedeni ise, çok kısa bir dişli olması nedeniyle hemen üst vitesi istemesi. Normalde otomatik vites araca alışık olduğumdan artık vites değiştirmek zül geliyor. Dolayısıyla mümkün olduğunca az vites değiştirmek için bu şekilde kullanıyorum ve 2. viteste hızını aldıktan sonra 4'e atıyorum yani 3'ü de kullanmamaya çalışıyorum.

    Benim gibi yapan var mı ve uzun vadede şanzımana zararı olabilir mi diye merak ettiğimden sormak istedim.







  • bende benzinli arabamı 3. viteste kaldırıp hızlandırabiliyodum.meğersem baskı balatam bitmiş.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam bizde de 1,3 linea var.Ben yine de kullaniyorum.Arada bir unutkanlik oluyor, 2 de kaldiriyorum ama araba 2000 devire kadar surunuyor 2.viteste.Onun yerine 1 de hemen hizlanip 2 /3 devam ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence kullanın. En azından sadece hareket ettirmek için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj balatasına fazla yük biner,sorun olmaz.
  • umarım aracınızı satarken temiz demiyeceksiniz.
  • Hocam 2 viteste kaldırdığında araba kendini toparlayana kadar ki gecen sürede baskı balatanın canına okuyorsun. aynı sekilde aynı anda basma durumunda da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracınızı satacağınız insana acıdım şimdiden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sadece baskı balata değil baskı bilyası 2.vites dişlisi de ağır yüke biner. Sürekli titreyerek çalışan motorun yağ tüketimi artar uzun vadede subablar kaçırmaya başlar.

    Heleki debriyaj deparı attırmak yine uzun vadede baskıdan sonra aksları ağır yüke sokar. Bozuk bir zeminde aksı ne olduğunu anlamadan doğrayabilir. Aniden çekilen debriyaj pedalı debriyaj çatalını çatlatabilir.

    Yaptığınız neresinden tutarsanız tutun zararlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balatanıza geçmiş olsun.
    Bu gibi sebeblerden dolayı ikinci elden iyice soğup biraz daha borçlanıp sıfır araç alacağım.. :)
  • Kesinlikle yapma bence yine otomatik vites alin ve debraji aniden birakiyorum demissiniz 2 de birden birakinca araba patinaj cekemiyor yani stop etmemek için balata kaciriyor o coook daha zararlı

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem öyle! Koymasalarmış 1. Vitesi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yanlış bir hareket.
  • Yani araca deyim yerindeyse can çekiştiriyorsunuz. Engin teknik tecrübelerinize dayanarak söylüyorum ki, marka-ülke farketmeden bütün otomobil üretim mühendisleri, mekanikerleri, tasarımcıları hiç bir şey bilmiyor ki manuel viteslere 1. dişliyi yerleştirmişler. Hakikaten çok ayıp etmişler, asıl sizin gibi sürücüler için bir defa alındı mı satılamayacak, yaşı ve km.si farketmeksizin mekanik olarak kullanım ömrü dolduğunda hurdaya çıkarılacak araçlar üretmeliler ki böyle saçma sapan fikirlerinizi uygulayabileceğiniz ortam hazırlamalılar Psikolojik sorununuz mu var anlamadım ki
    Dizel, benzinli hiç fark etmez, araçları 1.viteste kaldırın elinizi vitesten ayırmadan 2. vitese atın. Emin olun her şeye daha az zarar verirsiniz..




  • Kimse yazmamış, ben yazayım: Mazot pompasını da elinize alırsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • debriyaj 100.000 km gideceğine 50.000 km gider olacağı bu. Bu durum tabi en gözle görülür sonuç olur.başka şeylerde olur.
  • Çok ayıp

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • multijet baskı balatası 400 tl bi zahmet yeni araç alınca 400 tl harcayıverin. adamın yaptığı yanlış kabul ama o arabayı alana yazık falan boş laf. baskı balata bitik diye arabayı çöpe mi atıyorsunuz?
  • 1 vitesi kullanmayacaksak neden 1. vitesi koymuşlar o zaman.
  • otobüs kamyon degilki bu 2.vitesle kalkıs yapıyorsunuz motor devrini tamamlayıp 2 ye nefes alarak girmek var ,birde titreye titreye devrini tamamlama var baskı balata,yağ yakma vites dişlileri hersey zarar görür
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.