Şimdi Ara

Diyot tavsiyesi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar. Aşağıdaki diyotu netten ne diye aramalıyım? P600M DC diyo ama aynı bu şekilde arattığım zaman DC yazısı çıkmıyor.
    Diyot tavsiyesi?
    Diyot tavsiyesi?
    Neye kullanacaksın diye soran olursa, aracın 14.0 olan voltajını 14.5 e getirip akünün ömrünü uzatmak ve daha stabil voltaj sağlamak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 20 Eylül 2018; 13:16:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 6Amper - 1000V diyot resimde görünen.
    Lakin 50V olan P600A versiyonu da sizin işi görür.

    Anlamadığım bir şey var, bu diyotu araya seri olarak bağlamayı düşünüyorsanız gerilim artmaz, 0.7 volt azalır.
    Ayrıca daha stabil voltaj sağlama konusunda kayda değer bir sonuç da alamazsınız.
    https://www.vishay.com/docs/88692/p600a.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kukubara -- 20 Eylül 2018; 15:0:23 >
  • kukubara kullanıcısına yanıt
    Diyot tavsiyesi?

    Link atacam baştan sona gör daha iyi anla diye ama buraya yapıştırınca adres değişiyo ne iştir anlamadım. Masaüstünde de değilim.

    Tam ekran, ekran görüntüsü aldım, umarım anlarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41



    Link atacam baştan sona gör daha iyi anla diye ama buraya yapıştırınca adres değişiyo ne iştir anlamadım. Masaüstünde de değilim.

    Tam ekran, ekran görüntüsü aldım, umarım anlarsın.
    burda 11 senedir bu forumda insanlara her türlü yardımı yapan birine ayar vermeye çalışman da çok abes olmuş.



    Belli ki nette her gördüğüne inanan birisiniz , o diyotu bağlayın bakalım voltaj azalıyor mu artıyor mu ?



    Sonucu da burda paylaşırsanız forum halkı olarak seviniriz :))

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba,
    Benim anladığım kadarıyla siz alternatör çıkış voltajını arttırmak istiyorsunuz. Alernatörün çıkışı 12v AC dir Bu çıkış diyootlar ile doğrultulup akım ve gerilim regülatöründen geçilerek akü şarjına ve sisteme verilir.
    Siz gerilim regülatör çıkışının voltajını arttırmak istiyorsunuz. Bunu diyotla yapılacağını sanmam. Geriim regülatörünü değiştirmeniz gerekir. buda sisteme zarar verebilir.
    Sistemdeki voltaj düşüşünün sebebini ortadan kaldırmak gerekir.
    Schottky diyot kullanırsanız gerilimde bir miktar iyileşme olur ama bu da gerilim regülatöründen önce olur. çıkış voltajını gerilim regülatörü ayarlar.
    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezaki -- 20 Eylül 2018; 22:33:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    burda 11 senedir bu forumda insanlara her türlü yardımı yapan birine ayar vermeye çalışman da çok abes olmuş.



    Belli ki nette her gördüğüne inanan birisiniz , o diyotu bağlayın bakalım voltaj azalıyor mu artıyor mu ?



    Sonucu da burda paylaşırsanız forum halkı olarak seviniriz :))

    Alıntıları Göster
    Kardeşim nasıl bi ayar vermişim? yanlış anlamaya sebebiyet verdiysem özür dilerim. "Anlama" olayına takıldıysan, ben tam anlatamadığım için, yeterli kanıt yok diye anlarsın dedim.

    Mesele her gördüğüme inanmak değil, denemekten zarar çıkmaz diye düşünüyorum, haa olmadı söker atarız ne olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Kardeşim nasıl bi ayar vermişim? yanlış anlamaya sebebiyet verdiysem özür dilerim. "Anlama" olayına takıldıysan, ben tam anlatamadığım için, yeterli kanıt yok diye anlarsın dedim.

    Mesele her gördüğüme inanmak değil, denemekten zarar çıkmaz diye düşünüyorum, haa olmadı söker atarız ne olacak.

    Alıntıları Göster
    Öyleyse eyvallah hocam , hani umarım anlarsın yazmışsınız ya oraya takıldım azıcık , problem yok

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dfk24

    Öyleyse eyvallah hocam , hani umarım anlarsın yazmışsınız ya oraya takıldım azıcık , problem yok

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim. Bundan sonra "umarım anlatabilmişimdir" yazacağım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezaki

    Merhaba,
    Benim anladığım kadarıyla siz alternatör çıkış voltajını arttırmak istiyorsunuz. Alernatörün çıkışı 12v AC dir Bu çıkış diyootlar ile doğrultulup akım ve gerilim regülatöründen geçilerek akü şarjına ve sisteme verilir.
    Siz gerilim regülatör çıkışının voltajını arttırmak istiyorsunuz. Bunu diyotla yapılacağını sanmam. Geriim regülatörünü değiştirmeniz gerekir. buda sisteme zarar verebilir.
    Sistemdeki voltaj düşüşünün sebebini ortadan kaldırmak gerekir.
    Schottky diyot kullanırsanız gerilimde bir miktar iyileşme olur ama bu da gerilim regülatöründen önce olur. çıkış voltajını gerilim regülatörü ayarlar.
    Kolay gelsin
    Cevabın için teşekkürler. Voltajda normalde düşüş yok, stabil 14.0 veriyor fakat doğal olarak yükler açıldıkça düşüşler mevcut. Benim amacım da düşüşleri minimuma indirgeyip akü ömrünü uzatmak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Teşekkür ederim. Bundan sonra "umarım anlatabilmişimdir" yazacağım.

    Alıntıları Göster
    Asıl ben teşekkür ederim hocam Kolay gelsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • yük tabikide akü voltajını düşürecektir,,
    aslında akü voltajı düşmüyor, yine bir arkadaşın dediği gibi, aküye bağlı olan yük miktarı artıyor ve alternatörün verdiği 14.4v ,, 13.5 lara düşüyor,, aslında aküde mevcut olan gelirim 12.5v dur,,, 12.5v dan yukarısı 14.4v a kadar olan değer alternatörün katkısıdır. yani şarj dinamosundan gelen +++ şarj destek voltajınız.

    Diyotu bağladığınızda başka çıkacak diğer sorun, alternatör sargısı veya regülatör aküdeki voltajı görmeyecek ve sarj için devreye girmeyecek,, yani aküdeki voltaja göre sarj dinamosu aynı klima kompresörü gibi devreye girip çıkmaktadır, diyotu koyduğunuz anda bu işlem yapılmayacaktır...

    sağlıklı bir şarj dinamosu 14v ile 14.4v arasında çalışır,,, farı falan kapattınız en az yük durumunda 14.4 v olacak,, farı falan açtığınızda bende en çok yükü göğüs fanı çekiyor,, bende 13,5 a düşüyor,, voltaj 14 e düşecek, akü şarj oluyor,, fakat bu 14 size işte şimdi lazım araç yük altındayken akü bitmemesi gerekir,,, siz diyot bağlayınca 14v 13v a düşecek, akü artık şarj görmeyecek ve hızlıca azalacaktır,,
    bu azalma durumunda yük altörnatöre doğru kayacaktır ve diyot falan yetmeyip aşırı ısınacaktır,,,
    araçtaki mevcut lambaları led e çevirin,, çok yük harcayıp voltaj düşüren ekipmanların bakımını yaptırın gerekirse daha az yük çeken ile değiştirin,,, diyot işi sağlıklı değil ve çözüm kablo kalınlaştırması yapılmasıdır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Emin-Firtina -- 21 Eylül 2018; 14:21:12 >




  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Bunlar çok güzel bilgiler eline sağlık. Bende de en çok yükü arka cam rezistansında çekiyor. Bu aralar da farları açınca fazla düşüyor, birkaç ay öncesine kadar öyle değildi. Önceden farları açtığımda 0.2 düşen v şimdi 1.0 falan düşüyor. Herhangi bir sıkıntı göremedim acaba farların eski olması böyle bişey yapar mı? Dediğiniz gibi lede çevirmek istiyorum ama orjinalini de bozmak istemiyorum. Birde led farın fan gürültüsünden şikayetçi olanlar var, kısacası kafam karışık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Önemli olan, araç dururken güç harcamamak,,,

    Bende gözlemliyorum,, sadece cam kaparken 13 e düşüyor, diğer arabada fanda 13.6 ya düşüyor,,, bu araçta fan sakin dönüyor voltaj düşümü gözlemlemedim,,

    Araç giderken , 13v a kadar düşer , sarj dinamosu karşılar, yine uzun vadede tabi zararı olur,,

    Araç durunca, fanın durmasını beklemekte fayda var, ben o durumu bu araçta gözlemlemedim gerek duymadim..

    Gece park ederken, herşeyi kapatıp, 2-3 dk akünün toplanmasini beklemekte fayda var,, araçta exradan harici güç çeken cihazlar yok ise aslında bunlar anlamsız ,,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Cevabın için teşekkürler. Voltajda normalde düşüş yok, stabil 14.0 veriyor fakat doğal olarak yükler açıldıkça düşüşler mevcut. Benim amacım da düşüşleri minimuma indirgeyip akü ömrünü uzatmak.

    Alıntıları Göster
    Aracın fabrika çıkışında alıcıların ihtiyacını karşılayacak şekilde akü kapasitesi ve altarnatör çıkış akım kapasitesi belirlenmiştir.
    Siz araçta madifiye yapmadıysanız sistemde voltaj düşüşü yaşanmaması lazım. Eğer sistem orijinal müdahale edilmemiş ise ve buna rağmen voltaj düşüşü yaşanıyor ise muhtemelen alıcılardan bir veya birkaçı normal değerinden fazla akım çekiyordur. Bu durumda ehil kişilere veya servise götürmeniz yararlı olur.
    Eğer araç modifiye edilmiş ise ilave alıcılar takılmış ise bu talebin karşılanması için sizin akü kapasitenizi arttırmanız lazım. Yani akünüz 60AH ise 75 veya 90AH lık akü takmanız lazım. Başka türlü sistemdeki voltaj düşüşünü gideremezsiniz.
    Kolay gelsin


    Modifiye yapılmış ise kablolama çok önemli İnce ve kalitesiz kablo voltaj düşüşüne neden olur.




  • Arkadaşlar cümleten teşekkür ediyorum. Bilmiyorsan bir bilene sor diye boşuna dememişler.

    Ekstradan hiçbir modifiye yok, karşıyım da zaten. Dururken 14.0 veriyor, hareket halinde çok sıkıştırırsam 1.38e kadar düşüyor. Buraya kadar sorun yok. Yükleri teker teker açtığımda da 0.2v düşüyor. Sadece bu aralar farları açtığımda 1.0 v düşüyor nedenini çözemedim dediğim planı uygulamaktan da vazgeçtim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Diyod planı işe yaramazdı zaten
    Planı uygulamakdan vazgeçmeni iyi olmuştur.
    kolay gelsin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.