İyi akşamlar, size bir konuda danışıp fikrinizi almak istiyorum. Aracımı (audi a3 2003 model) 17.09.2024 tarihinde ekspertize sokarak aldım ve raporda airbagler ok, kemer ile ilgili de sadece sol ön tokanın kırık bantlı olduğunu belirten not düşüp kemerler çalışıyor işaretlemişler. Rapordaki ilgili kısımların görsellerini ekledim. 17.05.2025 tarihinde sağ arka hoparlör, yapıştırıcsından kaynaklı düşünce o döşeme plastiğini müdahale etmek maksatlı söktüm ve sağ ön yolcu kemerinin soketinin takılı olmadığını, sokete kadar kablonun bir kısmının bantlı olduğunu ve bantı açınca da direnç atıldığını gördüm. Durumu ekspertiz firmasına bildirdim onlarda aracı bayilerine götürmemi istediler ve tekrar incelemeye aldılar. İnceleme sonucu airbaglerin sağlam olduğunu hatta kemerinde patlamadığını ama kemerin muhtemelen elektronik bir arıza verdiğini bu sebeple önceki sahibinin tamir yapmak yerine direnç attırdığını düşündüklerini söylediler. Bunu tamir ettireceklerini ancak ücretini yarı yarıya karşılamamız gerekitğini söylüyorlar. Ekspertiz firmasının sahibi bayisinin o döşeme plastiği zarar göreceğinden dolayı orayı açmak istemediğini çünkü müşterilerin arabaya zarar verdiniz ben almaktan vazgeçtim vs dediklerini söyleyip bayisine hak veriyor. Bayi kemerin en önemli kısmını kontrol etmeden kemer çalışıyoru işaretliyor. Ayrıca araç eski olduğu için airbaglerin sağlam ama patlamama olasılığı %50 yani kemerin sağlam olsa bile bu çok bir şey değiştirmeyecek tarzı konuşuyor. Bu durumu satıcıya sorduğumda bu durumdan haberinin olmadığını araç bize geldi biz de sattık diyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim dava mı açayım yoksa zaten eski araba lanet olsun deyip bir şekilde orta yolda buluşayım mı ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurr34 -- 19 Mayıs 2025; 22:44:4 > |
Dirençli Kemeri Görmeyen Ekspertiz Hk.



-
-
Hocam hukuki boyutunu bilmiyorum onu isterseniz arastırırın ama ugraslı olur hukuk devletiyiz ya çok ugraşabilirsiniz.
Araba eski yarı yari yarıya teklifi gelmiş size satan satıcı bunu söylememiş belki bilmiyordu ulasabilirseniz ulaşın bilip bilmedigini sorun belki diger yarısını karşılamayı kabul eder ederse iyi bilmiyorum derse inanırsanız onu es geçin.
Ben olsam yari yarıya jokerimi kullanmadan bir kere daha tamamını karşılamalarını gerektiğini söyler bunu isterdim yani çünkü işini iyi yapamamış haksız.yine kabul etmezse yari yariya jokerini kullanın sonra ekşiye x şikayet vara fln başlık açın firmayı şikayet edin topa tutun.
Ben dolandırıcıya satıcıya kızmam expertiz işi bunu önlemek bu sağlam diyor eeee sonra biz açmadık bakmadık şöyle böyle o zaman açmadık bakmadık de ne diye sağlam diyorsun.expertiz haksız rezalet puanım 8/10
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben de expertizin ne alacagim ne de satacagim arabanin kapilarini sökmesini istemem. Expertiz dogru olani yapmis, maduriyet bir nebze giderilmeye calisilmis. Anlayisli olmak lazim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Avukat arkadaşla görüşme halindeyiz, bir başka avukat arkadaşım da bu davaların sulh hukuktan açıldığını ve duruşmasız bilirkişiyle hızlıca yapıldığını söyledi. Bu firma emniyet kemeri dirençle kandırılmış sözüyle meşhur olmuş firma şimdi bakmadıkları kemere ok yazıp işlerine geldiği gibi davranmaları hatta firma sahibinin bana araba zaten eski kemer sağlam olsa bile airbaglerin çalışma ihtimali %50 şeklinde konuşması iyice sinir etti. Muhtemelen dava açacağım.
-
Bunu sorup onay almaları gerekir ya da burayı açmıyoruz bu yüzden kemere bakılmadı denilerek o kısmın boş bırakılması gerekir. Adamlar bakmadıkları kemere tamam çalışıyor yazıyorlar ben fark edince de tamam yarı yarıya yapalım diyorlar ben dirençli kemeri görsem muhtemelen aracı almayacaktım veya iyi bir indirim alıp o şekilde aracı alacaktım. Ayrıca kapı sökmüyorlar kapının iç döşeme plastiğini sökmeleri gerekiyordu.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozgurr34 -- 19 Mayıs 2025; 23:29:59 > -
Yani benim arabami alacak olsaniz ben kapi ici plastiklerini ssokturtmezdim. Eger expertize dahilse kapi ici sokme islemi, derdim ki be kapi icini sokturmem, satisi yapariz sonra gel sen söktur istersen derdim. Yani arabaya 5 kisi bakacak 1 kisi alacak, velevki almadilar benim kapilarim 5 kere sökulecek mi yani olaya bak
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ekspertizler fazla ciddiye alınıyor bence. Bu konu için söylemiyorum, yanlış anlaşılmasın. Dünyada örneği olmayan tuhaf bir iş kolu çıktı.
Kullanılımış araba, kullanılmış arabadır. ~60bin parçadan oluşuyor, önemli 200 noktayı kontrol ediyorlar ama, aslında önemsiz bir parça da yok. Bu ekspertizlerde TÜV muayenesinin üzerine çok bir şey konulduğunu düşünmüyorum. Fazla eski olmayan bir araba için kaza durumunu tetkik edebilyorlar, hepsi bu kadar. Kazası varsa da her şey olabilir. 20 senelik bir arabada bence ekspertizin tek değeri, kazalı mı değil mi buna cevap verebilmesi.
Ekspertizler panelleri söküp dirençlere de bakmaya başlarsa, direnç koyanlar da elektrik hattı boyunca başka yerlere direnç koymaya başlayacak, hatta hat uzunluğunu, belki kabloları değiştirerek dirençleri değiştirecek. Neticede bir art niyet var. Teknisyen art niyetli olduktan sonra, ne ekspertiz ne hukuk onu düzeltemez.
Ekspertiz bence vazifesini yapmış, "bantla yapıştırılmış" diye not düşmüş. Oradan şüphelenmek gerekirdi.
-
Tamam işte hocam ben de diyorum ki sökme işlemini sorup onayını alıp sökmeleri eğer sökmüyorlarsa veya alıcı/satıcı hayır sökmeyin diyorsa bakmadıkları kemere çalışıyor yazmamaları gerekiyor çünkü kemer çalışmıyor.
-
23 yaşında bir araç ve 8 ay önce tamamlanmış bir alışverişten bahsediyoruz, ekspertizin destek olması dahi büyük nimet.
Eksper ücretini iade alarak hiç dokunmamayı tercih ederdim sanırım. Hatalı tespit nedeniyle onlar için de makul bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aslında doğru söylüyorsunuz bir şekilde direnç başka yerlerede atılabilir yapmak isteyen bir şekilde yapar ama Youtube'da her firmaya sallayıp kendileri kontrol etmedikleri kemere çalışıyor yazmaları bana saçma geliyor.
Bant yapıştırılma notunu şoför tarafındaki tokanın koltuk öne katlanıp tekrar geri yatırıldığında kol dayama arasına sıkıştığı için plastiği çatlamış ve bant ile yapıştırılmış bu notu ona yazmışlar. Soketi takılı olmayan bir kemere sadece bantla yapıştırılmış diye not düşmezler.
-
Aslında büyük bir nimet değil Karbon 12'nin de belirttiği gibi acayip bir iş kolu 1-2 saat bile sürmeyen bir işlem için (şu an airbag kontrolleri hariç 8500 TL ücret alıyorlar) gayet iyi para kazanıyorlar bir zahmet birazcık sorumluluk alsınlar ya da bu işe hiç girişmesinler. Yaş konusuna gelince benim param bu arabaya yetiyor bunu alıyorum orası onları hiç ilgilendirmez. Yaş konusuna çok takılıyorlarsa 10 yaş ve üzeri araçlara airbag, kemer vb. kontroller yapılmamaktadır diyebilirler. Airbag kontrolleri zaten ek paket olarak satılıyor. Ayrıca bakmadıkları şeye bakmadık desinler. Mesela obd cihazları aracı görmediğini bağlanmadığını söylediler arıza listesini çıkartmadılar tamam dedim sonrasında ben kendim bağladım gördüğüm arızalar konusunda firmaya ya da satıcıya bir şey demedim hepsini kendi cebimden onardım.
-
Hocam normalde, en azından gördüğümüz kadarıyla her ekspertize gelen aracın trim plastikleri sökülmez. Hele ki görece eski ve zor araçlarda. Eğer airbag tarihlerinin tutmaması, puntalarda eksiklik veya işlem olması vs. gibi şüpheli bir şey varsa sökerler. Sizde de tahmin ediyorum, airbag tarihi tuttuğu için bakmaya gerek duymamışlar.
Sizin en azından yapabileceğiniz aracın kaza durumunu tespit etmek olabilir. Kapı fitillerimi söküp puntalarda eksiklik veya yamukluk var mı ona bakabilirsiniz, varsa tavan airbagini kontrol edebilirsiniz, koltuk airbagi varsa koltuğun dikişlerinin tutarlılığını ve yönlerine bakabilirsiniz. Ben olsam sosyal medyada bu işi iyi yaptığı bilinen bir ekspertize götürüp kontrol etmelerini isterdim.
Son raddede ekspere başka bir yere götüreceğinize dair bir blöf yapıp çözmeye çalışın, işin içine dava girerse ölme eşeğim ölme.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam doğru, özellikle eski araçlarda trim hatta herhangi bir plastik parça sökmek takmak sorun oluyor çünkü elinde kalıyor ama sökülüp bakılmayan şeye ok yazmaları çok saçma. Airbaglere iki şubeleri baktı sorun yok dediler zaten göğüs gayet düzgün düzeltme vs olsa illaki göze çarpar ben perdeden şüpheleniyordum ama onun da sağlam olduğunu söylüyorlar. Bu ekspertiz firması aslında sosyal medyanın en meşhuru. Hatta bu sorundan satıcıya da bahsettiğimde böyle bir sorundan haberinin olmadığını (ki muhtemelen doğru söylüyor çünkü araç hakkında neredeyse hiçbir bilgileri yoktu muhtemelen birisinin borcuna karşılık vs alınmış olabilir ben aracı tamamen o meşhur ekspertiz firmasının raporuna göre aldım) hatta o eksper firmasını sen seçtin biz oraya zaten araç göndermiyorduk diyor.
-
Muhtemelen dediğim sebepten ötürü tamam yazdılar rapora. Aslında perde havayastığını kontrol etmek daha kolay, fitilleri çıkartıp sağ-sol farkına bakabilirsiniz. Ha yok gerçekten de dedikleri gibiyse o zaman yarı-yarıya fena bir teklif sayılmaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Zaten kemerlere tamam yazmalarının tek mantıklı sebebi sizin dediğiniz olay, tüm airbagler orijinal bu durumda kemerlerde tamamdır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X