Şimdi Ara

Direkt Enjeksiyon Motorlar ve Problemleri (Teknik Açıklamalı Konu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
15
Favori
6.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
28 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sıcaklık artışına karşı intercooler ile soğutuluyor.



    Konunun en başına gelirsek, enjeksiyondan çıkan yakıtın cidarlara gelme ihtimali sıfır. Çünkü enjeksiyon piston yukarıdayken yapılıyor. Yani cidara gelse bile zaten pistonun çalışmadığı ölü bölgeye gelir.



    Normal enjeksiyonlu motorlarda bu ihtimal daha fazla.



    Direk enjeksiyon iki gazda çalışıyor. Sadece emişte enjeksiyon düşük güç gerektiğinde yapılıyor. Güç gerektiğinde hem emişte hem üst ölü noktada enjeksiyon yapılıyor. Asıl çalışma üst ölü noktada enjeksiyon yapıldigindadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Sıcaklık artışına karşı intercooler ile soğutuluyor.



    Konunun en başına gelirsek, enjeksiyondan çıkan yakıtın cidarlara gelme ihtimali sıfır. Çünkü enjeksiyon piston yukarıdayken yapılıyor. Yani cidara gelse bile zaten pistonun çalışmadığı ölü bölgeye gelir.



    Normal enjeksiyonlu motorlarda bu ihtimal daha fazla.



    Direk enjeksiyon iki gazda çalışıyor. Sadece emişte enjeksiyon düşük güç gerektiğinde yapılıyor. Güç gerektiğinde hem emişte hem üst ölü noktada enjeksiyon yapılıyor. Asıl çalışma üst ölü noktada enjeksiyon yapıldigindadır.

    Ekstrem durumlarda, rampa çıkışlarında, yazılımla güç artışlarında intercooler yetmiyor.

    Enjeksiyondan çıkan yakıtın cidara gelme ihtimali sıfır falan değil. Nerede kim öğretti bilmiyorum ama saçmalamış. Enjeksiyon, piston tepedeyken de yapılmıyor her zaman.

    Tam tepede mi yapılıyor bak bakalım ?



    Biraz öğrenirsin buradan, nerelerde , hangi koşullarda enjeksiyon yapıldığını. Bir de bunun yatay enjektör ile yapıldığını düşün.



    Hatta al sana yatay enjektörlüsü.



    Bu da kabul görmüş bilimsel bir makaleden alıntı.

    Direkt Enjeksiyon Motorlar ve Problemleri (Teknik Açıklamalı Konu)

    Bu kadarı da yetmezse artık uğraşmayacağım.

    Normal enjeksiyonlu motorlarda bu ihtimal sıfır, emme valfinin arkasına püskürtülen motorda benzin nasıl olur da silindir cidarlarındaki yağı yıkar ? Bilimsel dayanağı olmayan savlardan ibaret. Konunun da içine ettin o arada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 23 Nisan 2017; 18:36:26 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Madem kendi bilgilerimizi değil sağdan soldan bulduğumuz makaleleri koyuyoruz.



    Tekrar ediyorum. Fakirde çalışan motorun vuruntu yapmadan çalışabilmesi direk enjeksiyon sayesinde mümkün olmuştur. Diğer türlü normal enjeksiyondan bir farkı olmayacaktı.





    http://otomobilteknoloji.blogspot.com.tr/2017/03/direkt-enjeksiyonlu-turbo-benzinli-motor.html?m=1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010 dan beri forumda takılırım otomobil konusunda gördüğüm en sağlam konu bu. Yazanlarin eline sağlık devamının gelmesi dileğiyle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: armstrong26

    2010 dan beri forumda takılırım otomobil konusunda gördüğüm en sağlam konu bu. Yazanlarin eline sağlık devamının gelmesi dileğiyle







    Teşekkür ederim şahsım adına.

    Fakat bu forum artık yarı ölü. Burada komple motorun tasarımını konuşa konuşa tamamlasak, dsg arızasının, araç karşılaştırmasının veya birinin bir markaya laf atmasının çektiği ilginin beşte birini çekmeyecek En dandik konular bile 800-1000 kere okunurken bu konu 500 de kaldı. Çünkü forumda ona buna ahkam kesen, araçları ve teknolojileri yargılayan insanların çoğunun buraya yazacak iki kelime lafı yok. Bilgi yok, yorum çok. Çağımızın hastalığı.

    Elimizden geldiğince bilgilerimizi paylaşıyoruz. Herkes burada birbirinden bir şey öğrenebilir. Fakat yazılanların bir derinliğinin olması lazım bunun için. Bu forumdaki konular, "volvo sağlam, honda apaçi, renaultnun piyasası iyi, alfanın piyasası yok, ford iyi yol tutar" gibisinden , söylenen tarafından altı doldurulmayacak mesnetsiz söylemlerle dolu.

    En üzüldüğüm yan da şu, bu adamların önerileri ile araç almaya çalışanlar var. Allah korusun onları.




  • 2006 dan geri otomobil geneldeyim.

    11 sene olmuş. O zamanlar da bu tür yakınmalar vardı. Forum bitti denirdi. Yeniler sevilmezdi. Imla kurallarına aşırı takıntı vardı. Sırf bu forum yüzünden birleşik yazılması gereken "de" leri bile ayrı yazar hale geldim.



    Evet eskiden teknik konular daha fazlaydı. Bununla ilgili bir bilgi birikimi oluştu forumda. Aklınıza takılan konuyu aratınca bir çok konu çıkıyor. Silicek ile ilgili bir dünya konu var mesela. Dolayısıyla doymuş olan foruma tekrar teknik bir konu açmanın gereği olmuyor. Teknoloji görece çok hızlı değişmediğinden tasarım, donanım, tüketim, araç tercihi konuları daha güncel oluyor.



    Ayrıca teknik bir konunun içeriğinin güvenilir olduğu tartışılır. Forum referans alınmaz. Hatta internet üzerindeki bir çok bilgi referans alınamaz. Burada bir tartışma döner. Herkes kendine göre haklıdır. Ama doğrusunu öğrenmek merak edip araştıranlara düşer. Bu nedenle teknik konunun kısa olması aslında daha iyidir. Insanları araştırmaya yöneltir. Ama bir kaç kişi var ki bunların dedikleri yazdıkları referans alınabilir türden(di). Onlar yazacaklarını yazdılar ve güzel atlara binip gittiler. Ama yazdıkları destan gibi konular buralarda kaldı ve hep okunacak konulardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Enjektörün yukarıda olduğu boxer dizaynlı direk enjeksiyonlu turbo benzinli bir motorda; benzin- hava karışımının silindir içerisinde daha homojen karışması sağlanabilir mi ? yatay silindirli motorlar, dikey silindirli motorlara göre daha uygun gibi turbo-benzin- direk enjeksiyon üçlüsü için. Siz ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 24 Nisan 2017; 14:50:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K@sToR

    Enjektörün yukarıda olduğu boxer dizaynlı direk enjeksiyonlu turbo benzinli bir motorda; benzin- hava karışımının silindir içerisinde daha homojen karışması sağlanabilir mi ? yatay silindirli motorlar, dikey silindirli motorlara göre daha uygun gibi turbo-benzin- direk enjeksiyon üçlüsü için. Siz ne dersiniz?

    Şimdi mevzu şöyle. Eğer enjektör, pistona dik veya hafif açılı püskürtüyorsa problem yok. Çok yüksek güçler bile alırsınız rahatlıkla. Biraz da enjektör delik geometrisine bağlı. Yer çekimi ivmesinin etkisi çok düşük olur püskürtme geometrisine.

    Burada mesele ne kadar yakıt püskürtüldüğü ve geometrisi. Yoksa tüm direkt enjeksiyon motorlar cayır cayır yağ yakar demek yanlış olur. Onu ima etmiyorum zaten. Fakat cidarları yüksek miktarda benzinle yıkayan motorlarda bu tehlike mevcut.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Cağımızın hastalığı bilgi olmadan fikir sahibi olmak. Almışlar altlarına ölü at taklidi yapan eşek motorlu arabaları kendilerini hemen mühendis argeci sanıyorlar. Hatta mühendislerin yaptıkları söylediklerini yanlış olduğunu iddaa edecek kadar ukala olmaları cabası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    küçük hazcimli turbo motorlarda bazı durumlarda yüksek ısıya ulaşmasından dolayı fazla yakıt püskürtülerek soğutma amaçlanıyor bu da tüketimi arttırıyor diye bir yazı okumuştum sizin yukarıda yazdıklarınızdan sonra bir bağlantı oluştu kafamda ama tam da emin olamadım, bu konuda yorumunuz nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karagozgilh

    küçük hazcimli turbo motorlarda bazı durumlarda yüksek ısıya ulaşmasından dolayı fazla yakıt püskürtülerek soğutma amaçlanıyor bu da tüketimi arttırıyor diye bir yazı okumuştum sizin yukarıda yazdıklarınızdan sonra bir bağlantı oluştu kafamda ama tam da emin olamadım, bu konuda yorumunuz nedir?

    Var böyle bir durum. Hatta renault'nun 0.9 tce motorunda bu çok yaygın. O yüzden çoğu insan fabrika verilerine yaklaşamıyor. Ayrıca bir de buna tüp taktıran var, o motorun halini siz düşünün

    Yukarıdaki konular ile doğrudan alakalı değil fakat küçük hacim turbo motorların dezavantajları arasında var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Cağımızın hastalığı bilgi olmadan fikir sahibi olmak. Almışlar altlarına ölü at taklidi yapan eşek motorlu arabaları kendilerini hemen mühendis argeci sanıyorlar. Hatta mühendislerin yaptıkları söylediklerini yanlış olduğunu iddaa edecek kadar ukala olmaları cabası.

    Yetersiz otomotiv kültüründen kaynaklanıyor. Bir insanın tercih yapması ayrı bir durum. Fakat hüküm vermesi için tüm seçenekleri denemiş olması lazım. Büyük hacim atmosferik benzinli, hatta atmosferik dizel, çok küçük turbo motorlar, düşük hacim yüksek devirli motorsiklet motorları vs.
  • @msansertekin , bir kaç aydır LSPI olayını araştırıyordum bende. Yurt dışı kaynaklarla pek çok bilgiyi edinmiştim, sizin konunuzla da kafamdakileri netleştirmiş oldum, elinize sağlık. Türkçe bilgi olarak artık sizin konunuzu takip edebilecek insanlar.

    Bu tarz yararlı konularla devam etmeniz dileğiyle
  • direkt enjeksiyon 1.2 tce yağ eksiltirken,0.9 tce çok noktadan enjeksiyon motorda bu problemin olmaması örnek olabilir.
  • Konu guzel... Cok uzun ve sıkıcı degil...

    Bilgilenmis oldum...

    İki yorum

    1- amerikab mantigindayim her seyin (her seyin olmasa bile cogu seyin) buyugu ve fazlasi makbuldur...

    2- chip veya yazilim attiranlara... Arkadas yuzlerce muhendis oturup full time belki kac sene calisiyor motoru dizayn etmek icin onca adam salak sen akillisin ...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam meslektaşım,

    Malesef Captur 2013,2014 1.2 benzinli 120 beygir turbo modellerde 1000km de 400 ml eksiltme olabiliyor. Adamlar el kitapçığına 1000 km de 500 ml normal yazdığı için herkesin eli kolu bağlı.

    Alternatif çözüm olarak 5w 40 elf motor yağı yerine Motul yada Liqui Molly yağ kullanımı bi nebze çözüm olabilir mi ? yada başka bir alternatif olabilir mi ?

    Önümüzdeki bakımda bunu deneyeceğim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zobaa16

    Selam meslektaşım,

    Malesef Captur 2013,2014 1.2 benzinli 120 beygir turbo modellerde 1000km de 400 ml eksiltme olabiliyor. Adamlar el kitapçığına 1000 km de 500 ml normal yazdığı için herkesin eli kolu bağlı.

    Alternatif çözüm olarak 5w 40 elf motor yağı yerine Motul yada Liqui Molly yağ kullanımı bi nebze çözüm olabilir mi ? yada başka bir alternatif olabilir mi ?

    Önümüzdeki bakımda bunu deneyeceğim...

    Mobil `in 0w40 veya 5w40 yağı var. O da işinizi görür. Liqui Molly de iyidir. Mobil'in sıcakta viskozitesi baya yüksek. Yağ eksilmesini bir nebze azaltır. Tabi aracın modeline göre mobil'in sitesinde aratmak gerekir bu yağı öneriyor mu diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    direkt enjeksiyon 1.2 tce yağ eksiltirken,0.9 tce çok noktadan enjeksiyon motorda bu problemin olmaması örnek olabilir.

    0.9 tce 90 hp motorda da ısınma durumunda motor hararet yapmamak için ekstradan yakıt püskürtmeye başlıyor.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    turbu benzinlileri öneriyor musunuz? yoksa atmosferik motorlara devam mı?
  • 1.6 turbo ok. Mumkunse dizel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.