DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
direksiyon boşluğu
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
18
Cevap
0
Favori
5.767
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      2605 Mesaj
      19 Eylül 2007 23:50:04
      1-Direksiyon Boşluğu nasıl olur, sebepleri nelerdir ? (nasıl meydana çıkar)
      2-Debriyaj'ın ömrü uzar denildiğin de burdan kasıt nedir ?
      3-Pati çekerek kalkmak uzun süreli pati çektirerek arabaya sürmek arabaya ne gibi zararları olur(direksiyon olsun, debriyaj olsun)
      bu sorular aklıma takıldı açıkcası



      _____________________________

    • Yarbay
      2024 Mesaj
      20 Eylül 2007 00:48:06
      1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
      2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
      3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
      En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.



      _____________________________

    • Yarbay
      4413 Mesaj
      20 Eylül 2007 01:23:57
      türbülans nerdesin :)

      ben sadece 1. için hidrolik sıvı değeri düşmüştür ya da direksiyon hidrolik sisteminde hava vardır diye düşünüyorum.sadece basit bi tahmin.konu hakkında bilgim yok :)



      _____________________________

    • Yarbay
      3485 Mesaj
      20 Eylül 2007 06:05:06
      1-Dişli sistemlerde zamanla aşınmalar oluşur. Hidroliği bilemeyeceğim.
      2-Işıklarda beklerken debriyaja basmak yerine boş vitese almak baskı balata ömrünü uzatır.
      3-Sert ve hızlı kalkışlar baskı balataya zarar verir diye kurslarda öğretilir. Lastikler aşınır. Rallici gibi kullanıyorsanız fren balataları da biter.



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 10:06:21
      baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı


      _____________________________

    • Yarbay
      3485 Mesaj
      20 Eylül 2007 13:13:18
      quote:

      Orjinalden alıntı: play_boy

      baskı balatanın bitmesine sebep olan;debriyajın çok kullanılması mı

      Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 15:54:16
      ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik


      _____________________________

    • Yarbay
      3485 Mesaj
      20 Eylül 2007 15:59:25
      quote:

      Orjinalden alıntı: play_boy

      ben şimdi arabaya çalıştırırken debriyaj (vites boşta) basılı olarak çalıştırıyorum bu zararlı mı oluyor şimdik

      Hayır tam tersine yürüyen ile motor arasındaki ilişki kesiliyor ve yük daha da azalıyor. Marş yaparken debriyaja basmak yararlıdır. Zaten motor çalıştıktan sonra ayağınızı debriyajdan kaldırıyorsunuzdur.

      Bu arada bu konuya benden başka cevap veren çıkmıyor. Kekleniyor muyum yoksa ben mi çok şey biliyorum.



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 16:03:29
      hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
      ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
      mesela gideceğim yer 5km ise,,,
      0-15km 1.vites
      15-40km 2.vites
      40-55km 3.vites
      55-65km 4.vites
      65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi play_boy -- 20 Eylül 2007; 16:04:24 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3485 Mesaj
      20 Eylül 2007 16:47:46
      quote:

      Orjinalden alıntı: play_boy

      hyr yardımsever birisi oldugunun göstergesidir
      ben o zaman debriyaj ile fazla oynamayım şehir içinde çok kullanıyorum az yakıt harcayım diye
      mesela gideceğim yer 5km ise,,,
      0-15km 1.vites
      15-40km 2.vites
      40-55km 3.vites
      55-65km 4.vites
      65-X . 5.vites olarak kullanıyorum şehir içinde

      Araba dizel mi? Dizelden pek anlamam da bizim Toros 100' ü görmeden 5. vitese geçince bayılıyor. Yakıtta fark ediyorsa amacınıza ulaşmışsınız demektir.



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 18:25:50
      Toroslar öle
      bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum



      _____________________________

    • Yarbay
      3485 Mesaj
      20 Eylül 2007 18:29:30
      quote:

      Orjinalden alıntı: play_boy

      Toroslar öle
      bende şuan accent-era war böle kullanıyorum ama böle kullandıkça debriyajı çok kullanmış oluyorum

      O kadardan sorun olacağını sanmam. Yanlış olan vitesi boşa almak yerine debriyaja basılı tutmaktır. Temel olarak bu kadarı yeterlidir aslında. Accent Era' ya birkaç kere binmiştim. Hoşuma gitti. Hafif ama Albea gibi zıplamıyordu.



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 18:36:06
      Toros'u sattığıma pişmanım zaten alcam 1 tane
      üstünü de açtırcam nasipse
      şimdi ki arabamız çok kibar, toros warken dağ-taş demeden çıkıyorduk şimdiki ıgınıyor öksürüyor resmen



      _____________________________

    • Yarbay
      2024 Mesaj
      20 Eylül 2007 18:40:22
      quote:

      Orjinalden alıntı: BX4TC



      Alıntıları Göster


      Öyle de denilebilir. Motor çalışırken debriyaja basılı tutulduğu sürece balata baskı altında kalarak yıpranır. O yüzden beklemelerde vitesi boşa almak yararlıdır. Ayrıca seyir halinde ihtiyaç yokken debriyaja basılmasa bile ayağın pedal üzerinde bulunması alışkanlığı da atılmalıdır.


      Hocam debriyaj tam basılı iken baskı balata aşınmaz bakı balatayı aşındıran sürtünmedir. Yani debriyaja yarım basmak, debriyajı tam bırkmadan yüksek gaz vermek baskı balatayı aşındırır. Ha ışıklarda derbija basılı beklemek dbriyaj teline ve bağlantılarına zarar verir. En önemlisi de eğer sıkışık trafikte iseniz sol ayağınıza



      _____________________________

    • Yarbay
      2605 Mesaj
      20 Eylül 2007 18:43:12
      misal; 2.vites 50km hızla gidiyoruz debriyaja bastık sonuna kadar + gaza da bastık sonuna kadar
      bu durum da araba bagıracak bu olayın ne zararı wardır umarım anlatabilmişimdir



      _____________________________

    • Yarbay
      2024 Mesaj
      20 Eylül 2007 19:15:14
      Motoru aşınıdırır çok benzin yakarsın uzun süre bu durumda devem edersen ve arabanda devir kesici yoksa motorunu yakabilirsin. Debriyaja tam bastığınız için debriyaj balatasında herhangi bibr sürtünme dolaysıyla da aşınma olmayacaktır.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      20 Eylül 2007 20:41:06
      quote:

      Orjinalden alıntı: ecar limon

      1.Direksiyon kutusundaki aşınmalar neden olur genelde buna.
      2.Bundan kasıt debriyaj balatasıdır.
      3.Pati çekmek lastiklere şanzımana ve en önemlisi debriyaj balatasına zara verir.
      En sade haliyle cevapları bunlar. Sormak istediğin ayrıntı varsa açabiliriz.



      arabayı ilk kalktıktan sonra 5000-6000 devire getirip 2 ye geçirince 2.den 3 e geçerkende 5000-6000 bazende daha üstü devirlerde vitese geçirirken bir ses gelirse manası nedir
      kırbaş sesi gibi birşey düşük devirlerde de normalde olmuyor



      _____________________________

    • Binbaşı
      1442 Mesaj
      20 Eylül 2007 23:53:34
      sanırım senkromeç mi neydi, o ayırmıyor heralde..


      _____________________________

    • Er
      5 Mesaj
      27 Ekim 2015 10:27:46
      Aynı sorunu yaşayan biri olarak aşağıdaki adresten detaylı olarak tecrübelerimden istifade edebilirsiniz.

      http://www.hafzullah.co...amiri-nasil-yapilir.html



      _____________________________

      www.hafzullah.com
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.