Şimdi Ara

DirectX NEDİR?Budur!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
1.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  DirectX NEDİR?Budur!



    DirectX Nedir?

    DirectX, Microsoft tarafindan üretilen multimedia donanimina dogrudan ve hizli erisim saglayan

    ,özellikle oyun yapiminda kullanilan bir kütüphaneler toplulugudur.

    DirectX tam olarak nelerden olusuyor?

    • DirectDraw: 2 boyutlu çizimleri saglayan bilesen

    • DirectSound:Ses (Wave,Midi) çalinmasini saglayan bilesen

    • DirectInput:Kontrol aygitlari arayüz bileseni

    • DirectMusic:DirectSound'dan türeme bir bilesen

    • DirectPlay: Çokluoyuncu destegi saglayan bilesen

    • Direct3D: Tüm 3D çizim arayüzünü yöneten bilesen.

    DirectX

    Evet DirectX bir çok kütüphaneden olusan dosyalar kümesidir.DirectX ile bir oyunu veya programı yazmak

    ciddi masksatta kolaylasır.DirectX'i iyi anlamak için 90'lı yıllara geri dönelim.Hepimizin bildiği bir

    oyun DOOM oyununa seçelim.Zamanında büyük yankılar yaratan bu oyunun hala hayranları olduğu kusku

    götürmez bir gerçek.Günümüzde işe bir çok insanın burun kıvıracağı grafiklere sahip.
    90'lı yıllar ve öncesinde pc donanımlarında çok fazla değisklik bulunmuyordu simdiki gibi çok fazla
    üretici ve donanımlarda çok büyük değisklik yoktu. Bu oyunu yazan programcılar oyun için temel olarak
    sunları tasarladırlar;

    Oyunun;

    -İnsan arayüzü

    *Klavye
    *Mouse
    *joyistck

    -Multimedia işlemleri

    *Ses çıkarma
    *Müzik çalma
    *Görüntüyü monitöre aktarma

    -Oyun içi İşlemler


    *Yapay zeka(Yok denecek kadar az :) )
    *3d grafik çizimi
    *Oyunun senaryosu ve akıskanlığı
    *Fizik

    Günümüz teknolojine nazaran oldukca basit bir oyun olmasına rağmen o dönemde programcılar bu
    kodalamalrın hepsini kendileri yaparlardı.

    DIRECTX Olsaydı;


    -İnsan arayüzü

    *Klavye ( DIRECTX )
    *Mouse ( DIRECTX )
    *joyistck ( DIRECTX )

    -Multimedia işlemleri

    *Ses çıkarma ( DIRECTX )
    *Müzik çalma ( DIRECTX )
    *Görüntüyü monitöre aktarma ( DIRECTX )

    -Oyun içi İşlemler

    *Yapay zeka
    *3d grafik çizimi ( DIRECTX )
    *Oyunun senaryosu ve akıskanlığı
    *Fizik

    Fark ortaya çıkıyor.Yukarda zaten bu işleri yapan kodların DirectX kütüphanesinde mevcut olduğunu

    anlamıssınızdır.Programcılar gerekli dll dosyalarını çağırarak (DLL, Dynamic Link Library) ve gerekli

    parametreleri aktararak bu işlevleri DirectX kütüphanesi üzerinden yaptırıyorlar.

    alattin_nuri :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alattin_nuri -- 12 Haziran 2007; 21:49:03 >







  • Çok güzel bir yazı tebrikler. Bence birçok kişi bilmiyordur. Çok güzel bir konu
  • Güzel bir yazı olmuş. Bir süreliğine üst konu olmuştur.
  • ne varsa eskilerde var yani
    güzel bir yazı devamını bekliyorum..
  • Aşağıdaki linkte de bu konu hakkında güzel ve uzun bir makale var.
    http://akademi.cizgi.com.tr/topic.aspx?id=100

    Dx10 tartışmalarının yaşandığı bu günlerde güzel bir konu oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olivier_kahm -- 12 Haziran 2007; 21:50:04 >
  • İlk kez bu tip bir yazıdan birşeyler anladım valla.
  • Bu yazıyı insanlar DirectX in fonksiyonun ne olduğunu daha kolay anlasın diye böyle yazdım
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Nedir bu QUADRO
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ıbocum supersın gercekten cok ıyı bır calısma emege saygı arkadaslar lutfen ..
  • birisi de opengl API sini açıklasa yararlı olur
  • tebrik ederim süper olmuş yazı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mr.Extrem -- 12 Haziran 2007; 23:17:17 >
  • tebrikler çok güzel anlattın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: seasoul

    birisi de opengl API sini açıklasa yararlı olur


    http://tr.wikipedia.org/wiki/DirectX
    http://tr.wikipedia.org/wiki/OpenGL

    Linklerden anladığım kadarıyla OpenGL( Open Graphics Library) DirectX'in içindeki Direct3D ile aynı işi yapması için oluşturulmuş bir API. Pek çok işletim sistemiyle kullanılması mümkünmüş. Ayrıca tamamen ücretsiz ve açık kaynakmış.




  • Gerçekten yararlı bir bilgi olmuş, en azından bizim dx10 tartışmalarını uzun uzun okuyan arkadaşlar neyi tartıştığımızı anlayabilecekler
  • arkadasin ellerine saglik daha ayrintili bilgi için.
    http://akademi.cizgi.com.tr/topic.aspx?id=100 çok güzel anlatmış
  • Bu aralar o kadar çok yalan yanlış directx konusu açılıyordu ki sen yazmasan ben yazacaktım böyle birşey
  • DirectX'in nesini seviyorsunuz anlamıyorum DirectX Windows a bağımlı kılan bir Api dir ki bu bile onu kullanmamamız için bir sebeptir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hacker683

    DirectX'in nesini seviyorsunuz anlamıyorum DirectX Windows a bağımlı kılan bir Api dir ki bu bile onu kullanmamamız için bir sebeptir.


    Olay sevmek yada sevmemek değil bu teknoljinin lider olarak piyasda bulunması.Sonuçta adamlar gerçekten çok kaliteli kodlar yazdılar. Ancak OpenGL API'sinin lider olmasını tercih ederdim ne yazık ki OpenGL çok sıklıkla kullanılmıyor.
  • Maalesef Evet.
  • Bu konu hakkında biraz bilgim vardı ama bu kadar açıklayıcı bir yazı okumamıştım eline sağlık
  • harika bir anlatım olmuş eline sağlık anlatım gayet açık ve akılda kalıcı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.