Şimdi Ara

Dip Gaz Yapınca Vites Geçmiyor !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Otomatik vites aracımda normal kullanımda tüm vitesler Sorunsuz Geçiyorken Dip Gaz yaptığımda 4'ten 5'e geçmiyor 140'ta kalıyor araç , başına gelen oldumu sorun ne olabilir ?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



  • Bizim 1988 honda accordda da olmustu sanziman yagini degisince duzelmisti ustaya bunlarin otomatikleri nasil alinir mi ? Deyince aman sakin bulasma gotunu kaldirip 2 vites atamazsan araba seni atar demisti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tatar1266 T kullanıcısına yanıt

    Yanlis yag veya eksik koymustur baska ustaya goster onceden boyle problem yoksa yagdandir. Cihaza baglayip bakmak en sagliklisi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt
    Önceden 5ten 6ya böyle yapıyordu yağ değişti 4ten 5e yapmaya başladı Cihazda Sadece Gaz kelebeği Arızalı Uyarısı var

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Olası Nedenler:

    1. Şanzıman Beyni (TCM) Yazılımı veya Arızası:
    • Bazı durumlarda TCM (Transmission Control Module), tam gazda vites yükseltmeyi yazılımsal olarak engelleyebilir.
    • Eğer beyin bozulduysa, vites geçişlerinde tutarsızlık yaratabilir.
    1. Tork Konvertörü Problemi:
    • Tork konvertörü arızalıysa yüksek devirlerde şanzımanın tork aktarımı bozulur, bu da vites geçişini engelleyebilir.
    1. Şanzıman Yağı (ATF) Eksik / Kirli:
    • Kirli ya da eksik yağ basıncı düşürür, bu da tam gazda vites geçişini engelleyebilir. Normal kullanımda sorun olmaması bu yüzden mümkün.
    1. Elektronik Gaz Kelebeği veya Sensörler:
    • Gaz kelebeği konum sensörü (TPS), krank mili veya hız sensörleri arızalıysa şanzıman doğru veriyi alamaz, dolayısıyla zamanlamayı bozar.
    1. Spor Mod / Kickdown Ayar Sorunu:
    • Bazı araçlarda dip gaz yapıldığında ECU (motor kontrol ünitesi), motoru üst devirlerde tutmaya çalışır ama vites geçişi planlaması bozulmuş olabilir.
    1. Mekanik Sorunlar (Solenoid Valf, Hidrolik Blok, vs):
    • Şanzıman içindeki solenoid valflerin biri takılı kalıyor olabilir. Bu da vites geçişini fiziksel olarak engelleyebilir.

    🔧 Ne Yapmalı?

    • Şanzıman hatalarını okumak için OBD-II cihazıyla arıza kodlarına baktır. Birçok şanzıman problemi sadece bu şekilde netleşir.
    • Şanzıman yağı ve filtresini kontrol ettir.
    • Güncel yazılım olup olmadığını servisten sorgulat. Bazen üretici bu tür sorunlar için yazılım güncellemesi yayımlar.
    • Eğer araç DSG ya da ZF gibi gelişmiş bir otomatik şanzıman sistemine sahipse, özel servis şart olabilir.




  • Marka model yıl nedir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tatar1266 T kullanıcısına yanıt

    Şanzıman beynini resetlemek işe yarayabilir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu şekilde binmeye karar verdik

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sorun çözülemedi bir çok parça değişebileceğini söylediler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.