Şimdi Ara

Dinin bize sunduğu sey (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
86
Cevap
0
Favori
953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Hep düşünürüm. Bu ortadoğu arap baharlarından ötürü silah şirketleri milyar dolarlar kazandı. Bir yerde savaş var düşünsenize diğer yerde hisse senedi tavan yapıyor. Eller ovuşturuluyor, gülüşmeler sevinçler kazandık demeler. Bir yanda da kan, göz yaşı kararan hayatlar.

    Hocam bende biliyorum laiklik dinsizlik olmadığını. Ön yargı ile yaklaşıyoruz herşeye. Yada kör bir şekilde şirk şirk diye haykırılırken asıl şirkleri görmez millet. Bir yere takılınıyor işte.

    Atatürke laf eden kesim şeyhini şıhını göklere çıkartiyor.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotusx

    Namazın kılınışıda yok ama kendi kurallarınıza göre kılıp; doğru kabul ediyorsunuz ama yine namaz gibi ismi geçen Mikail için belirtilen görevler kuranda geçmediği için rivayet diyorsunuz... İlginç.

    aksine Kuran da en çok geçen ayetler içinde namaz vardır
    lakin yemek proğramlarında anlatıldığı gibi anlatılmaz
    hoş anlatılsa bu defa da itiraz edecek bir şeyler bulur ,bazıları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Hep düşünürüm. Bu ortadoğu arap baharlarından ötürü silah şirketleri milyar dolarlar kazandı. Bir yerde savaş var düşünsenize diğer yerde hisse senedi tavan yapıyor. Eller ovuşturuluyor, gülüşmeler sevinçler kazandık demeler. Bir yanda da kan, göz yaşı kararan hayatlar.

    Hocam bende biliyorum laiklik dinsizlik olmadığını. Ön yargı ile yaklaşıyoruz herşeye. Yada kör bir şekilde şirk şirk diye haykırılırken asıl şirkleri görmez millet. Bir yere takılınıyor işte.

    Atatürke laf eden kesim şeyhini şıhını göklere çıkartiyor.


    bir insan birilerine hakaret etmeye karar verince mantık vs. aramaya gerek kalmıyor
    kimisi canı sıkıldıkça dine küfür eder
    kimisi Atatürk gibi birilerine küfür eder
    bu tip şahıslar sadece bunlara sataşmakla yetinmez ,önüne gelene bir sebep bulup saldırır (tahminen sıkıntılı bir çocukluk yaşadıkları için çatacak yer arayan tipler diyebiliriz)




  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    Dinde zenginlik güzel ahlak güzellik ise tip bağımsız o ne güzel kuldu ifadesi ile ahsen olan kimseyi işaret eder.

    Derinlemesine ifade ile yusufu ve yunusu güzelliği yani her hali ile fikir birliği arayana zenginlik hamidu ile hamdi çağrıştırır.

    İslama göre güzellik ve zenginlik ifadeleri erildir. Yani erkeğe ait olan suslerdendir.

    Cinsi çekim babında guzellikten de bahsedilmemiştir.

    Bu yüzden güzel olanı dinsel manada hak yaratır. Çekim gücü cazibesi olanı işaretle hak yaratır demek niyet engeline takılır.

    Cehennemde onlara azabı hissetsin diye ciltler suretler veririz(de güzellik neymiş anlasınlar)

    Bu tehditi eril olana istismarı karşılığında yaptığı anlaşılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    "Cinsi cekim babinda güzellikten bahsedilmemistir" böyle yazmışsın.

    Oysa Kuranda huriler tarif edilirken , "göğüsleri yeni tomurcuklanmis", "bakire yaşıt kizlar" gibi ifadeler geçer.

    Burada cinsi güzellikten bahsedilmiyormu?

    Sadece erkeğe aittir gibi bişey yazmışsın. Burda kadınlar tarif ediliyor?

    "Cehennemde onlara azabı hissetsin diye ciltler suretler veririz(de güzellik neymiş anlasınlar)" boyle yazmışsın.

    Bu ne demektir? Güzel yaratılan insana cezami verilecek bunumu kastediyorsun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kemalist42 -- 21 Ocak 2016; 13:47:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    Hurilerin kadın olduğu konusu ittifakla kabul edilmiyor diye biliyorum.

    Bu yüzden bu konuyu muphem olarak duşunmekteyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Kuranda erkeklere es olacaklar diye geçiyor. Erkeklere kadından başka esmi olur?

    Ayrıca kurtubi veya taberi tefsirine bakarsan neredeyse tum islam alimlerinin bu konudaki ittifaki hurilerin kadın oldugu yönündedir.

    Ayrica bakire, göğüsleri tomurcuklanmis gibi ifadeler cinsidir. Sen ise cinsi ifade yoktur dedin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    eş tabiri ALLAHU tealanın eş siz olması ile yani kufuv bakımından denk manasında olmalı.
    erkeklere denk huriler gibi.

    taberanin kurtubiynin her dediğini kabul ediyorsanız bir şey diyemem.
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Sizin düşünceleriniz biraz tasavvufi yönde anladigim kadarıyla.

    Kurtubi veya taberi tefsirinde sadece imam kurtubi veya imam taberinin görüşlerine yer verilmez. Delilleriyle birlikte onlarca islam aliminin görüşleri yer alır, başka ayet ve hadislerle desteklenir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    huri kelimesini düşünelim musa kelimesini düşünelim allah lafzını düşünelim. bunlardan birinin ilah birinin rasul birinin de erkeğe eş olabileceği söylense idi taberani kurtubi sizce ne derdi?
    şimdi tersine akım ile 0 dan -1 e akalım. bizim tanımımız ile onların tanımı çelişse idi hangi tanımı kabul ederdik?
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Tanım onların tanımı degilki. Allahin tanımlamasıni anlamaya çalışıyorlar sadece. Senin benimde yapmayi murad ettiğimiz budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    varmak istediğim nokta aslında ittifakla kabul edilmiş bir tanımlama yok demek. olmayan bir ittifakın içtihadi bir sonucu olamaz.
    bize göre bu üç kavram da bizim çocuklarımız. onlara göre ise şu veya bu. bu açıdan onların bizim görüşlerimizle ittifak ettiğini söyleyemeyeceğimiz gibi bizim de onlarla aynı düşünceyi paylaşmadığımız ortaya çıkar.

    bu ihtilafların nasıl ittifakmış gibi okunduğunu anlamak mümkün değil. ortada ittifakla verilmiş bir tanımlama yok aslında.
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Ne demek istedigini anlıyorum. Fakat Kuran ayetlerinin birden fazla anlama çıkması doğru değil. Genel olarak herkesin anladığı şey aynıdır. Kimileri zorlama yorumlarla bunu esnetip daraltabiliyor. Bu sadece onun yorumu oluyor. Genel olarak bir ittifak oluşuyor. Fatih'in "ekseri ulema dahi" diye sözü buna örnektir. O zamanın alimlerinin "ekserisi" böyle düşünüyor demek istiyor. Bu dediğim tefsirlerdede "ekseri" ulemanin neredeyse tüm ayetlerde ittifak ettiği görülüyor.

    Sen huriler kadın olmak zorunda değil diyorsunda, bu konuda öne süreceğin delil veya yorum, senin yorumun oluyor sadece.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kemalist42 kullanıcısına yanıt
    ilgi ve muhabbet için şükranlarımı sunarım.

    tanım mevzuunda konuşalım. benim çıkarımlarım ile ortaya konan gerçekler bağdaşmadığı anda oluşan ikilik benim tarafımdan yapılmamış.
    bir aile evladına rahman demiş. bana da rahman ALLAHU tealanın ismi diye öğretilmiş. şimdi ben bir sorunla karşılaştım. bu sorunun yorumlama sürecindeki tanım hatasını niçin ben üstlenmeliyim. konu hakkındaki beyanatım neden hüküm değil de yorummuş gibi okunuyor.

    halbuki ben yorum yapmıyorum. karşı tarafın içine düştüğü çıkmaz konusunda net bir hüküm veriyorum. bu hükmün değerlendirilmesi konusundaki duygusal tutum sahibi olan kimse ekser çoğunluk. ancak ekser çoğunluğun görüşü duygusal- tasavufi olmayan metinsel hakikatle çarpışınca ortaya yorumdan ziyade hüküm eksenli sonuçlar çıkar.

    kendi içsel tutumunu ilahi olanın zatı veya sıfatı ile anlatmaya çalışmak yorumdur. böyle bir şey olamaz. onun teala evladı hısmı akrabası yok.




  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    Rica ederim. Senin yazilari pek anlamiyorlar o yuzden pek cevap yazan olmuyor bende acikcasi zor anliyorum biraz daha acik yazarsan daha cok ilgi gösterirler.

    Senin yaptigin hükmün tanimi degildir, sen sadece tanimlanan hükmün içerigini elestiriyorsun bunu dogru bulmuyorsun buna itiraz ediyorsun. Buna inanmak istiyorsun fakat çikan hüküm seni tatmin etmedigi için inanamiyorsun, kendi yorumunlada bunun degismeyecegini anliyorsun bu yüzden arayisin bitmiyor. Senin durumundan anladigim bu. Cok yazini okudum vardigim sonuc bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kemalist42 -- 21 Ocak 2016; 15:40:08 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • allah aşkına kurtulun şu kafan.al sana harbi duahttps://www.youtube.com/watch?v=yC1JdTUMbkE
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rebellion

    Allah CC Kuranda, insanlara çok yakın olduğunu belirtip bana dua edenin duasına cevap veririm diye buyurur. Rabbinize alçak gönüllülük ile dua edin diye belirtirken ayetini takiben iyilik edenlere rahmetinin yakın olduğunu buyuruyor. Çokca kendinen istenmesini belirtir. Dünya yaşamı boyunca Allahtan isteyebiliriz, tabi ki şu ayetide aklımıza kazıyarak

    İsrâ Suresi 11. Ayet

    İnsan hayra dua eder gibi şerre dua eder. İnsan çok acelecidir.


    Ahiret günü: Sizin amelinizde, dualarınızda yapmış olduklarınızda biter bitiş noktasına ulaşıyorsunuz. Yaşadığın hayat boyunca neler yaptığına. Allaha ve elçisine itaatine, emirlerine, yasaklarına ne kadar uyduğuna bakılır. İslamın şartlarını yerine getirmek ve Kurani ahlak ile yaşamak gerekiyor. Hesap günü ise bunların hesabını vericez. Ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır. Rahim olan Allah esirgeyendir,bağışlayıcıdır inşallah.

    Emirlerine de bir bakalım mesela neler diyor bize Afrikalı aç insanlar içinde birşeyler diyor mu?

    Elbet mükafatı vardır ondan önce dualarımız o kardeşlerimiz ile mazlumdur onlar bizden daha iyilerdir, kimsenin malında gözü olmaz, akıllarında kötülükten çok karnımı nasıl doyururum hesabı yaparlar. İslamın genel verdiği mesaja bakmak lazım. Allah bizden ne istiyor kitabında onu görmek gerekiyor. Apaçık
    zekat vermeyi defalarca emreden Allah var, O'na kulak verse insanlık inanın adalet hüküm sürer . Allah bizlere zekat vermeyi emreder. Paylaşmayı buyurur bunları ister Tevbe 60. ayetinden :Sadakalar, ancak fakirler, miskinler, zekat toplama görevlileri, kalpleri islamiyete ısındırılmak istenenler, köleler, borçlular, Allah yolundakiler, yolda kalmışlar içindir. Allah tarafından kesin olarak böyle farz edildi. Allah, herşeyi bilendir, hikmet sahibidir.

    Kesin olarak farz edildi diye vurgulanıyor.....


    Ve bakar iseniz çokca ayetinde zekat verin der. Dinin direği olarak kabul edilen namaz ile birlikte çokca belirtilir ayetlerde. İnsanlar için para ve mal çok değerlidir ve onların bir kısmından vazgeçmesi kolay olmuyor.

    Peki neden biz tokuz fazlası ile tıka basa doyuyoruz. Emrolunduğu gibi yardımlaşmıyoruz, asıl sorumlu kim burada, birine yardımda bulunmak bakınca ne kadar mutlu ediyor insanı. Allah elbet rızık vermekte ama birazda bize bırakmıyor mu, nefsinden arınıp malından bir kısmını vermeni emretmiyor mu?


    Ayrıca Kuranda da yukarda ayetten parça olan: Ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır kısmını ,zekat için buyurduğu: Allah tarafından kesin olarak farz edildi ile birlikte ele almalıyız. Siz Allaha kulak verip kesin farzı olan zekatı yardımlaşmayı uygularsanız ne ala. Allahın kesin farzını terketmek en azından bir müslüman için çok vahim bir durumdur. Bunu kullarına emreden bir yaradıcı söz konusu. İslami ahlak Allahın emirlerini uygulamaktanda geçer. Allah niye gözetmiyor demek için ilk önce O'nun ilahı mesajlarınada bakmak gerek. Allah elbette kimseyi terketmemiştir, eğer Allahın kelamını önemsiyorsan paylaşıcaksın. Önemsemiyor ve adaletsizlikten bahsediyorsan ilk başta sana zekatı farz kıldığını görmüyorsun. Yine buna rağmen rızıkları vardır ve o insanlar belki o hali ile bile bizden mutludurlar. Bir bardak suyun bile mutluluğu bizim devasa mutluluklarımızdan çok daha ötedir. Zevki sefa içinde yaşayanlarda bizleriz.Burada empati bile kuramıyoruz o kadar lüks içindeyiz ki. Onlar için bir parça ekmek, bizim lezzet ve çeşit dolu açık büfemiz. Kendimizden utanmamız gerekiyor en başta. Yol size ne emrediyor ona bakmalı yoldan çok yolcuya isyan etmeliyiz. Adaleti arayacaksak öncelikle kendimiz birşeyler yapmalı ve kenetlenmeliyiz.



    Hocam baştada bahsettim. Öncelikle ilim sahibi diş doktoruna gidersin takiben dua da edersin bunu kendinizde içinizden isteyebilirsiniz. İllaki yazılan dualar değil siz kendinizde isteyebilirsiniz . Ayetinde belirttiği gibi alçak gönüllülükle istemekten bahseder Allah.


    Ama ahireti için insan kendi doktorudur. Kendinizi tedavi ederseniz panzehiride Kurandır. Dolayısı ile ahiretinizin doktoru olmak ile beraber sizde Afrikada açlık ile boğuşan mazlum insanlar için birşeyler yapabilirsiniz, ahiretinizide güzelleştirmek bencil olmaktan çok kenetlenme ile daha da kolay. Bir müslüman Kuranda emir olanları uygularsa hem kendini hemde kardeşlerini gözetir.


    @ Fasmodey

    İslamda tevekkül etmek vardır. Has müslüman inanarak ettiği duayı tevekkül ederek bekler. Kabul olmasa dahi tevazu ile böylesi makbulmüş der. Doğrusu budur inançlı olmak temelidir. Alçak gönüllülükle isteyin diye buyuruyor, hayra dua eder gibi şerre dua eder, insan çok aceleci diye buyuruyor. Güzel şeyler istemek lazım. Ama sizin dediğiniz gibi en başta tedaviyi duada arayacak ve sonra olmadı ben doktora gideyim der ise , o kişinin hezeyanıdır. Dua zaten öyle olmazda. Doğruyu en başta bile yapmamış. Doktora gitmemiş bunun üstüne dua ediyor tutmadı diyor sonra hadi doktora :)) Ama herhangi biri aklını kullanıp doktora en başta gider, doktorun da ilmini gözetirse şükretmesinde bir sakıncasıda yoktur. Niye olsun.

    Size her telden farklı sesler geldiği için böyle kulp bulmalarını düşünmeniz normal. İslamda zaten birbirinden kopukluk var. Mensubu olduğu dinin kitabından habersiz, yalanları ve yanlışları doğru sanıp savunanlar bile oluyor. Ben aslında yorumdan çok rehber olan kuran ile ele alıyorum meseleleri. Ayetinde akıl kullanmaya da yönlendiriyor. Bizler aklı başında insanlarız, ön yargısız kitabın geneline bakmak gerekiyor. Kişiler için müslüman demekle bitmiyorki o vasıflara uyuyor mu diye bakmak lazım. Velasıl verdiğiniz dua örneğindeki insan Allahın emrettiği gibi biri olarak durmuyor. Her koyun kendi bacağından asılır.

    Sizinde dediğiniz gibi, evrimi sadece maymun muhabbetinden ibaret olduğunu bilenler gibi aynı şekilde kuranada ön yargı ile kulaktan dolma yalan yanlış bilgiler ile atıflar yapanlar var. İslamın hakemi olan kurandan aykırı kendilerine açılan yollarda yürüyüp ve yine sizin tabiriniz ile hoca kesiliyorlar :))

    Bunlar malesef var, bilmeden etmeden eleştiriyoruz. Ben evrimi detaylı olarak araştırmadım ki ne diyebilirim. Evrimsel, aşamasal bir süreç var gibi . Kesin birşey diyemiyeceğim üstünkörü baktım görüşler var, ön yargılı biri değilim birşeyler anlamadan pek konuşmam.


    okuyan var mı beyler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HADO77

    Ben size inanıyorum. Bu tur olaylar herkesin başından geçtiği için inanmayan da olmaz sanırsam.

    Bunun tevafuk ettiği de soylenebilir sizin metafizikçe korunduğunuz da. Ancak ne önemi var Koca dünya zaten bizi kainatın gailelerinden korumuyor mu?

    İşte bu yüzden hep duşunmuşumdur biz sadaka olarak ne verdik de dünya bize bir beşik kılındı...


    Hocam son cümle çok dikkatimi çekti biraz daha açar mısınız mevzuyu?
  • Bugun inanilan populer dinler, bugunku bilimin henuz aydinlatamadigi konulara aciklik getirmeye calisir, kendi mistik dunyasinda.
    Tarih olmus dinler de, o gunku bilimin aciklayamadiklarina aciklik getirmeye calisiyordu. ( Gunes Tanrisi, Ates tanrisi vs )
    ---
    Bilim, siradan insana, normalde anlayamayacagi ya da cok zor anlayacagi bir konu uzerine alternatif "cozum" sunar.
    Neden Gunes her gun doguyor ? Cunku Gunes tanrisi Yarobeg her gun onu yerine koyuyor. ( 1 )
    Neden Guens her gun doguyor ? Cunku Dunya'nin kendi ekseni etrafindaki donusu ve eksen egikligi sebebiyle her gun biraz gecikmeli de olsa... ( 2 )
    gibi gibi. Goruldugu gibi 1. yi anlamak cok daha kolay.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzunca yazdıydım uçtu gitti. Kısaca yazıyım. Dünyayı kainatı veya anne babayı bir şekilde zenginleştirmiş olmalıyız ki bu dünya bizi kainatın sert mizacından korumuş olmalı.

    Biz aciz varlıklarız kolay yaralanır inciniriz. Hem ihtiyaçlarımız da çok. Bu açıdan yukarıdaki değerlerin bize ihtiyacı yokken sırf biz zan ettik diye bizim kendisine katacağımız değeri kabul etmiş olması da mümkün.

    Bu açıdan insan değer katan zenginlik kaynağı bir varlık olarak değerlendirilmiş olabilir.

    İlgi için teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 25 Ocak 2016; 16:43:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.